Uitgerekend eind maart 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nikie86, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Boommm, pfieuw ben blij dat ze nog veilig zit. Maak me altijd wat zorgen als je er even niet bent. Sorry daarvoor :(.

Flowers, ik vind je prachtig zwanger meid! Super dat de extreme hoestbuien aan het afnemen zijn :). Hoe ziet jullie babykamer eruit? Ben altijd wel benieuwd naar andermans smaak, haha. Geeft me vaak ook weer ideeën. Hier moet ik een meid en een jongen samen doen op een kamer, dus dat wordt nog wat zoeken, haha.

Vaddie, fijn dat dit is geregeld. Hypermobiel is m'n jongste dochter ook. Maar da is een door reuma in de spieren, waardoor ze een soort slangenmens is: geen idee of ze dit nu bedoelen 😱.

Madeliefje, ik was er al bang voor meis. Maar z'n zw vergiftiging is echt heel heftig en gevaarlijk. Zie je ook sterren voor je gezicht?

Nee klinkt inderdaad niet goed en doet ook zeer. Maar wacht nog even af. M'n eiwitten zijn nog 1+ dus niet gestegen. Geen blaasontsteking gelukkig, ook al op getest. Ik slaap sowieso al zo extreem belabberd, maar vannacht ging het iets Beter op tig met naar de wc gaan, nou ja, heb een po naast m'n bed van de thuiszorg winkel.

Beide meiden waren eindelijk weer eens later wakker, 9.15 dus ben lekker blijven liggen 😇.

2. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

6 apr 2015
    784
    457
    63
    Madeliefje succes in het ziekenhuis, hopelijk alles oke en valt het mee!
    Ik heb net een hele waslijst gemaakt wat we moeten halen, zo'n beetje alles op de meubels na :)

Babii wat balen toch weer zeg bah, heb je al gebeld of neemt het al af? De kamer is eigenlijk heel erg neutraal. Meubels zijn hoogglans wit en ik heb 2 stroken behang naast elkaar met grote gestreepte sterren. Verder wil ik alles met decoratie nog wat kleur geven!
    Ben je er al uit hoe je die combi meid/jongen gaat doen? Heb/had je al ideeën?
    Wel fijn trouwens dat je kids met je mee lijken te denken door langer te slapen, top toch! :)

Vaddie wat sneu dat je ook niet lekker kan slapen zeg... Gelukkig dat de bank uitkomst heeft geboden! Wel fijn dat de zeer buik pas later op de dag kwam, dat scheelt weer!

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Normaal slapen ze altijd wel tot 9.15/9.30, maar de laatste week was het echt ruk. Geeft niet, maar nu kon ik zelf wat langer liggen.

Mijn dochter heeft donker paarse gordijnen met ook witte meubelen met zilver. Feitelijk gezien is de kamer wel ingericht voor een meisje of jongen. Heb destijds alleen een vloerkleed met donkerpaars en licht roze erin gekocht. Zit ook leuk groen ed in hoor, dus zie het wel. Nu heeft hij het nog niet door en mijn dochter ook niet.

Tegen de tijd dat ze ouder zijn, willen de meisjes wellicht wel bij elkaar (ga ervan uit van niet) maar je weet het nooit. Ben zelf ook van de witte meubelen (rust creëeren) en dan opleuken met decoratieve accessoires aan kleuren. Meiden hebben ook witte muren met een muurtekst: jongste heeft de donker paarse tekst en de oudste heeft een licht roze tekst (ook licht roze gordijnen en witte meubelen).

Als ik het anders doe slapen ze niet( is te druk voor ze dan.

M'n buik neemt niet af nee, maar m'n eiwitten nemen ook niet toe (kan dat zelf elke dag testen). Dus heb wel gebeld maar mag evt nog thuis blijven. Ga ik echt sterren zien en tintelingen krijgen in m'n armen zoals destijds, direct komen. Maar ga ervan uit fat het redelijk stabiel blijft, moet gewoon.....

4. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Wat een gedoe allemaal bij jullie. Dan neem ik de bekkenpijn, wc bezoekjes en geschop tussen mn ribben wel voor lief.
    Succes in het ziekenhuis Madeliefje!

Mooie buik flowers!

Pff de cijfertjes rennen rond in mn hoofd. Net een poging gedaan met het uitrekenen van de kinderdagopvangtoeslag voor als ik weer werk heb en 1 dag minder ga werken dan voorheen. Wat een gedoe, dat ze dat niet makkelijker kunnen maken ;) zeker met mijn discalculie was het een war van cijfertjes, gelukkig heeft manlief een beetje geholpen anders was ik er niet uitgekomen :p

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Barbsan. Vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken. Herken het wel. Doe je wel rustig aan? Inmiddels minder last? Al helemaal bijgekomen trouwens ook van de bruiloft?
    En jouw baarmoederhals was ook verkort toch? Sta jij ook onder zulke strenge controle?

Babii. Wat vervelend dat je zo beroerd was snachts. Heb je geen medicijnen voor je spastische darmen? Heb ik wel en helpt echt!
    Wat vervelend trouwens dat ze last heeft van haar oren. Kunnen ze daar niets tegen doen? Hier is N ook ineens vroeg wakker, terwijl M juist steeds langer slaapt sochtends. Maar geef er niet aan toe, ze moet gewoon tot 08.30 minimaal in bed blijven haha.
    Wat kan dat betekenen dan? Het spugen en strakke band gevoel? Heeft dat met zwangerschapsvergifiging te maken?

Lasje. Oooh die nesteldrang.. Gek word ik er van soms. Haha, maar ach, huis is nog nooit zo opgeruimd en schoon geweest. Nee er is kans op verlenging, na 2020, maar dat mogen we zelf bepalen.

Madeliefje. Welke talen heb jij geleerd dan? Vind het soms wel lastig, maar merk dat N het wel redelijk snel oppikt. Alleen praat ze soms Engels en Nederlands door elkaar. Nee vind het wonen hier wel leuk eigenlijk. Zijn momenteel dat ik heel erg heimwee heb. Mis al m'n vriendinnen heel erg en m'n familie, maar ik woon nu in zo'n leuke stad.. En we zijn ook zo weer in NL voor een bezoekje, we wonen niet aan de andere kant van de wereld ofzo.
    Maar jeetje, wat heftig dat je zo beroerd bent.. Heel veel succes in het ziekenhuis!!!!

Flowers. Wat een mooie buik!! En veel plezier bij de babydump. Vind het altijd zo leuk, door zo'n grote winkel struinen. Klinkt als een leuk kamertje trouwens!

Vaddie. Wat vervelend dat je vriend ziek is en jij vervolgens op de bank bent beland.. Hopelijk vanavond een betere nacht! Hopelijk kan de fysio je verlichting brengen. Ik ga maandag ook maar bellen denk ik.

Draca. Ik ga je ook afkorten hoor, mijn telefoon maakt er anders elke keer a.naa.l van haha. Maar hopelijk schiet de gemeente een beetje op met de lening van de kopers. Ik ben ook hopeloos wat rekenen betreft..

Kamers. Ze hebben alledrie dezelfde witte meubels. Alleen N heeft een groot bed nu dan.
    N heeft witte en lichtgrijze muren. Met lichtroze accessoires van Koeka. M heeft witte en één lichtroze muur met mintgroene accessoires van Koeka (wat eigenlijk heel flauw is icm haar naam ;) En de baby heeft witte en beige muren met tea rosé accessoires van Koeka. Ben nogal een Koeka fan..

Hier een rot nacht gehad. Ben op een gegeven moment maar naar beneden gegaan om tv te kijken. Kwam de aupair rond 03.30 thuis van het stappen, samen nog een kopje thee gedronken :D Uiteindelijk rond 05.00 in slaap gevallen. ga zo nog eventjes slapen denk ik.

6. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Pff wat een nacht... Het liefst lag ik nu nog in mijn bed..al ben ik er net pas 3 uurtjes uit. veel plassen, harde buiken, heftige dromen. Dus nu hoofdpijn en moe... We moeten er alvast aan wennen.:(

Dat klinkt niet echt lekker madelief! Houd het echt in de gaten hoor.. En beter te veel je vk of gyn bellen dan te weinig.

Oeh voor jou extra spannend dus met zwangerschapsvergiftiging babbi... Hoop dat het deze zwangerschap niet gebeurd! Toen ik 21 weken was hadden ze het vermoeden.. Had ook +2 eiwitten en bloedlichaampjes(rood of wit) maar naar uitgebreid onderzoek nooit iets uitgekomen. Wel waren mijn leverfuncties verhoogd, maar niet zorgwekkend en geen actie voor nodig. Maar snap naar eerdere zw vergiftiging je alerter bent! Maar lieverd die band etc klinkt zorgelijk als ik jou was zou ik toch maar even bellen!

Jouw klachten zijn dus wel te verklaren vaddie! Hopelijk gaan de oefeningen zijn werk doen zodat je minder last krijgt en je het nog vol kan houden.

Mooie buik flower! Heb je alles opgeschreven of onthoud je het nog hihi? Ben heel benieuwd naar het kamertje.:) shopze! En het word ook zwaarder... Maar het eind is in zicht!

7. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Oh madelief succes in het ziekenhuis ik ben onwijs benieuwd, hopelijk valt het allemaal mee. Knuffel!

Ook eens gezellig om met je au pair wat te drinken.. Helemaal als je zo'n beroerde nacht hebt. Helaas heb je er al 2 rond huppelen en zul je ook nier heel erg je rust kunnen pakken. Ik ga eens kijken naar het merk koeka, mijn baby kamer is mintgroen nouja 1 muur, maar moet nog iets opvrolijken me accessoires!

Draca het is jouw eerste toch? Je bent nu werkloos toch begrijp ik. Sommige kinderdagverblijven hebben 'terug aan het werk' service betaal je minder opvang kosten, de regeling precies weet ik niet. Ben je nu wel een beetje uitgekomen van die fijne cijfers? Anders kan je maandag even bellen!

8. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Jup is mn eerste. Ik heb nog recht op 9 maanden ww na mijn bevallingsverlof dus in die tijd hoop ik al wel aan een nieuwe baan te zijn. Met behulp van manlief is het redelijk gelukt, alleen is het niet heel precies omdat ik natuurlijk niet weet hoeveel ik bij een volgende baan eventueel zal gaan verdienen ten opzichte van mijn oude baan.

Zit met een dilemma. Wij zijn jarenlang scoutingleiding geweest en nu heeft een oud medeleiding ons uitgenodigd vanavond carnaval te gaan vieren bij 1 van de scouting groepen. Ergens wil ik wel mee omdat ik anders alweer alleen sip in mn eentje thuis zit. Aan de andere kant weet ik niet of het wel heel verstandig is. Wat zouden jullie doen?

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lasje. Vervelend dat je zo'n rotsachtige hebt gehad. Kan je vandaag nog slapen? Anders vanavond vroeg naar bed. Haha pas op hoor, voor je het weet heb je voor 200 euro aan Koeka spullen in je mandje zitten ;) Vind het zo'n fijn en goed merk. Leuk trouwen, mint groen.

Draca. Waarom zou het niet verstandig zijn? Ik zou lekker gaan. Mocht je het toch niets vinden kun je altijd weer naar huis.

Ik ga vanavond lekker met vriend uit eten. Nu al zin in!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Madeliefje, hoe is het nu met jou? Maak mij best zorgen. Hopelijk gaat alles goed!

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Ik reageer later op alles!

Weer een opname helaas. Gaat met de kindjes gelukkig goed maar met mij niet echt. Ze gaan me nu goed in de gaten houden en als ik mij slechter begin te voelen, word het waarschijnlijk inleiden. Maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit

12. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Pff heftig Madeliefje, hopelijk word het beter ipv slechter!

13. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Draca je hebt dus noh even de tijd om een baam te vinden. Hoop dat het na je verlof snel zo mag zijn. Wat betreft carnaval je kan gaan toch als er maar de mogelijkheid bestaat dat je weer naar huis kan als jij je niet goed voelt. Alleen thuis zitten is ook niet zo'n feestje!

Boom: heb net even getukt.. En vanavond gewoon op tijd erin en anders zien we het wel weer. Ohjee dat beloofd wat haha nu word ik helemaal nieuwsgieig!

Madeliefje: sterkte meid, gelukkig nemen ze geen risico! Laten we hopen dat het alleen maar beter word en niet slechter! zodat de ukkies nog eventjes kunnen blijven zitten. Denken ze aan zw vergiftiging?

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Flower86: Goed geslaagd bij de babydump? Alles wat op je lijstje staat gekocht?

Babii: Ik hoop maar dat het redelijk stabiel blijft.
    Hier natuurlijk ook jongens en meisje op 1 kamer. Is toch wat moeilijker met kleuren inderdaad.

Boommm: Frans en deels Italiaans en mijn man Turks. Wij houden het bij onze kinderen alleen op Nederlands ;) Fijn dat ze alles snel oppikt. Makkelijker nu ze zo jong zijn natuurlijk.
    Ik kan me die momenten van heimwee heel goed voorstellen. Gelukkig ben je zo weer even hier inderdaad, dat scheelt.
    Wat vervelend van je nacht. Hopelijk heb je nu nog iets bij geslapen. En heerlijk om even met zijn tweeën uiteten te gaan. Eet smakelijk alvast.
    Haha M in combinatie met mintgroen, ik vind het leuk :D Vind M trouwens nog steeds zo'n geweldige naam! En tea rose, ik ben er echt verliefd op. Als we een meisje hadden gekregen (alleen dan, want nu wilde ik alles hetzelfde) had ik absoluut voor die kleur gegaan! Hier ook een koeka fan. Jammer van de prijs alleen, maar je krijgt er wel goede kwaliteit voor terug.

Dracaena: Ik zou gewoon gaan, al is het maar voor eventjes. Ik denk dat je spijt krijgt als je niet bent geweest om te proberen.

Kamertje: N heeft witte meubeltjes gecombineerd met de baby roze spulletjes van Koeka. 1 muur licht roze en de rest wit. Echt een meisjeskamer.
    Nu wilde ik graag de mint kleur van Koeka maar was bang dat het te meisjesachtig zou worden. Dus voor Koeka pebble gegaan en muren wit en mint. Ook wat mint accessoires, heb ik toch een beetje mijn zin :p En weer witte meubeltjes. Veel gezocht en uiteindelijk dezelfde als voor N genomen.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Boommm, een strakke band gevoel in je bovenbuik, is vrijwel het eerste symptoom van een zwangerschapsvergifitiging. Als je daarbij nog sterren gaat zien of zwart voor je ogen, braken en tintelende armen; dan kan je beter zsm aan de bel trekken.

Ik heb standaard al dagelijkse urine dipsticks liggen. Kreeg ik direct mee. Eiwitten zijn 1+ dus nog redelijk stabiel.

Voor mij is er niks te doen aan m'n darmen. Als ze movicolon geven lig ik met gruwelijke krampen in bed en spuit dagenlang diarree dan. Dit komt weer voort vanuit m'n stoma aanleg en ophef. M'n darmen zijn natuurlijk dwars door midden gesneden en weer aan elkaar genaaid. Dus is allemaal al anders als anders.

Hier moeten ze ook tot minimaal een bepaalde tijd blijven liggen. Hun bepalen niet wanneer ze eruit mogen, dat bepaalt mama, haha.

Wat balen van je rot nacht, maar wel gezellig dat je nog een koppie thee samen kon doen. Beter dan alleen zitten, hahaha. En heerlijk uit eten meid, geniet ervan!

Lasje, ook al z'n rot nacht dus. Klinkt allemaal heel fijn, maar niet heus :(.

Mijn eiwitten zijn veel verder als 2+ geweest haha. M'n bloeddruk was ook extreem hoog dus had bloeddruk verlagers. Uiteindelijk wel kunnen uithouden tot de geplande keizersnede. Maar toen was ik lichamelijk ook echt op en in gevaar bleek achteraf.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de boel gaat doorzetten hier, maar zolang het nu nog binnen de perken blijft. Bij verandering bel ik uiteraard weer.

Draca, haha heerlijk al die berekeningen maken, maar niet heus: gelukkig had je man er enigszins verstand van en kon je helpen.

Persoonlijk zou ik niet meegaan, maar ik ben altijd veel te bang dat een of andere zuiplap m'n buik raakt ;). Dus ik pas vaak even op.

Madeliefje, wat onwijs rot weer een opname meis. Was er enigszins al bang voor gezien je klachten :(. Hoop dat de boel toch nog redelijk "stabiel" blijft. Hebben ze je bloed ed al afgenomen en je leverwaarden en al die zooi? Hoop dat het nog niet zo extreem is dat ze gehaald worden. Dikke knuffel meid!

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @madeliefje: sterkte! Hopelijk hou je het nog even vol.

@Draca: ik zou ook niet gaan. Ondanks dat ik oorspronkelijk uit het zuiden kom ben ik geen groot fan van carnaval. En persoonlijk zou ik het staan niet vol houden.

Was gezellig bij mijn ouders maar is wel de laatste keer dat ik zo'n stuk rij. (is ongeveer 68 km) Last van mijn ogen als bijwerking van de zwangerschapssuiker.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    He jakkes, dat is niet fijn Vaddie..... Lang rijden kan ik zelf helaas al maanden niet meer, maar als je ook nog eens slecht zicht krijgt :(. Gelukkig was het wel gezellig!

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Is idd wel balen. Gelukkig komen mijn ouders regelmatig hier heen. En man kan ook rijden. :)

19. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga zo lekker mn bedje opzoeken. Heb besloten na het eten toch niet te gaan, had een beetje krampjes en kon niet eens 10 minuten achter de gootsteen blijven staan met afwassen zonder op het aanrecht te moeten steunen omdat ik buiten adem was :D Jeetje lijk wel n ouwe oma

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, je bent hoogzwanger 😇😇😇😇

Deel Deze Pagina