Uitgerekend eind maart 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nikie86, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Vaddie hoe volg jij in vredesnaam 27 series🙄 Wowww... dat trekt mijn hersenpan niet hoor haha! Ik hoop dat je vanacht wat beter slaapt.. Kun je overdag wel een beetje bij slapen of niet?

ik werk in de kinderopvang boommm, de kleine meid gaat echter naar me moeder en die woont op 5 minuten afstand, dus word niet kolven maar voeden. In de kinderopvang is het natuurlijk ook wel beetje heel erg lastig maargoed.. Ik heb er wel recht op en aan de ene kant heb ik zoiets waarom zou ik me laten tegen houden door mijn werk. Al voel ik aan die andere kant strak dat extreme schuld gevoel. Ach ik laat het nog even los eerst wil ik die kleine knuffelen en kussen. En bovendien misschien maak ik me druk om niets.! Bevalt de wipper trouwens? Het komt heel dichtbij nu... Is je scriptie nu helemaal af op bijna?

Madelief jammer dat je nog even moet blijven maar alles voor je drie ukkies! Het mooiste en belangrijkste nieuws vind ik nog steeds dat je ze nog alle drie op de veiligste plek zitten. Hoe groot zijn ze nu ongeveer? En ps je bent al een kanjer op dit moment hoor!

Ik ga douche en slapen... Ik ben zo moe.. Bovendien wil ik slapen voordat me man in bed komt liggen, anders vind ik nooit meer mijn goede draai😝

Ps ik hoorde van collegaatje die inet bevallen is.. Hun hadden een brown thermometer van €20.- speciaal voor baby's.( ja die laat zich alles aansmeren haha!) maar ze zijn met hun babytje dus naar ziekenhuis geweest omdat die thermometer koorst aangaf. In ziekenhuis bleek dit niet zo te zijn. Bij navragen van ziekenhuis en kraamverzorgster bleek dat dit algemeen bekend was bij die thermometer.. Dus mochten jullie die hebben. Terug brengen! En anders niet kopem!!

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Lasje, ik vind het juist super gaaf dat je z'n mooie zichtbare buik hebt. M'n zusje was 42 weken en daaraan zag je niet dat ze zwanger was. Sterker nog, is dat ik erbij was, anders had ik nooit gelooft dat mijn nichtje uit haar buik was gekomen ;).

En als je dan toch zwanger bent, dan maar lekker pronken met die buik hoor!

Huishoudelijke hulp..... Ik ben nogal Pietje precies en kan heel moeilijk hulp accepteren. Vindt het ook niet fijn dat er mogelijk mensen tussen m'n privé spullen inzitten. Maar lichamelijk is het voor nu de beste oplossing en gezien deze tijd rondom alle bezuinigingen, is het al super dat het is toegekend. Nu kan ik de badkamer, wc en her dweilen en bedden verschonen, even aan een ander overlaten. Mede met dank aan m'n gynaecoloog die woest heeft gebeld dat het nu geregeld moest worden (aanvraag half december al ingediend). En ineens was het geregeld en had er al een intake met de thuiszorg plaatsgevonden. Allemaal in 3 uur tijd 😱.

Goed advies van die thermometer! Gelukkig heb ik een simpele nuby die in de bips gaat ;). Nog nooit problemen mee gehad en binnen max 5 seconden de uitslag. zweer bij die dingen!

Vaddie, oooooo ja dat was het! UWV moet toch wel akkoord gaan, neem aan dat je nu een wazo krijgt toch? En 27 series, ben je serieus hahahaha. Ik kan dat echt niet volgen, en geen tijd en geloof dat m'n hoofd dan koekoek wordt hahahaha. Knap!!!

Madeliefje, jeetje meis dat is verre van fijn. Snap dat je indirect toch de hoop koestert om naar huis te mogen, maar heb een klein vermoeden dat ze je houden tot je kindjes geboren kunnen worden..... Je krijgt een keizersnede toch?

Boommm, ahhhhh te leuk die wipper! Had hem net al snel gezien, nu is de foto weg lol. Toevallig een koeka Wikkeldeken? Ben gek op koeka!

En wat gaaf je scriptie. Mag ik vragen wat je studeert?

Draca, ja zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur toch? Zou anders zo saai worden op de wereld haha. In kan heel slecht tegen horror. Ik visualiseer vaak en verwerk enorm in dromen.... Crime series prima, maar horror ed, nee dat werkt niet.

En positief alles inzien? Ik zal wel moeten toch? Heb 2 hele mooie meisjes en zo direct een jongen erbij: gemaakt uit liefde van ons 2. Hij is er niet meer, althans hier op aarde. Van bovenaf kijkt hij vast mee en zal ons sturen waar nodig.

Maar ik kan bij de pakkeneer gaan zitten, maar daar hebben zowel m'n kindjes als ik niks aan. Het leven gaat helaas door. En ik heb 2 hele mooie kindjes en straks dus 3 sn dat is m'n leven. Hun liefde is m'n alles en zo heb ik hem toch heel dicht bij me. Hij leeft immers in hun voort!

Neemt niet weg dat ik hem onwijs mis hoor en ook m'n piep momenten heb. Maar bovenal probeer ik wel positief te blijven. Zo had hij dat ook gewild :). En als je dan z'n mooie droom hebt, dan wordt je toch met een lach wakker (oké en met een traan), maar dat laatste is snel over als je je kindjes ziet liggen. Heb ook weleens nachtmerries gehad, dus ja..... Nee dit was een hele mooie droom en besef me hoe onwijs gelukkig ik met hem was en wat hij voor me betekend.

Ik ga ook slapen meiden! Slaap lekker

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    haha Die 27 series. Laten we het er op houden dat ik een poging doe om ze volgen. Van sommige loop ik 2 seizoenen achter omdat ik er geen tijd voor heb.

@lasje: overdag slapen gaat helaas niet. Als dochter naar school is druk bezig in huis. (babykamer is nog steeds niet af) En zij is al om 2 uur uit.

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Dag dames, daar ben ik weer :D
    Flink ziek geweest, dacht op een gegeven moment ook echt dat ik de baby zou gaan uithoesten zo hard ging het :$ Nog niet helemaal opgeknapt en toen getrouwd en nu weer als vanouds aan het werk. Nog 2 weken! Kan niet wachten tot mn verlof.

Jeetje Madelief in het ziekenhuis.. sterkte meid! Ik denk helaas dat de kans dat je nog naar huis mag niet zo groot is dus stel je er niet op in. Babbi wat rot die pijn die je steeds hebt.

Wij hebben de dag na de bruiloft álle nog ontbrekende babyspulletjes geshopt dus op het moment dat mn verlof begint kan ik meteen door knallen, zin in! Met de baby gaat alles best goed, hij lijkt nu in zn eigen lijntje door te groeien met dus een groter 'normaal voor deze termijn' hoofdje en zo'n 2 weken achterstand met buik en beentjes. Verder wel heel erg beweeglijk en gewoon iedere 2 weken een groeiecho.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lasje. Wat leuk in de kinderopvang. Heb je een grote groep? Wel handig dat je dan op en neer kan. Zou tegen die tijd kijken hoe je het gaat doen, kun je nu toch nog niet echt bepalen.. M heeft al even in de wipper gezeten en die vond het heerlijk. Bij N en M altijd die van Babybjorn gehad. Maar altijd een lelijk ding gevonden en weggegooid tijdens de verhuizing, nu deze van Bloom gekocht.
    Qua scriptie ben ik iets over de helft denk ik😅

Babii. Ja klopt haha, inderdaad de Wikkeldeken van Koeka. Ik studeer economische bedrijfskunde, pittig, maar wel leuk.

Dizzy. Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk. Mooie dag gehad? Hier is het hoesten, na drie weken, nog steeds niet over. Wel een stuk minder gelukkig.

Thermometer. Wij hebben een setje van avent. Een speentje, normale thermometer en eentje voor in bad. De speenthermometer gebruik ik eigenlijk nooit, andere twee wel.

6. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

6 apr 2015
    784
    457
    63
    Babii wat ben je toch sterk, echt bewonderingdwaardig hoor hoe je alles aanvliegt. En het is uiteraard logisch dat bij de pakken neer zitten geen zin heeft, maar toch respect hoor!

Hier worden de werkdagen steeds heftiger, al heb ik gelukkig wel een zittend beroep maar wel 1 met hectiek.
    Ook houd ik veel vocht vast, 's avonds zijn m'n enkels echt enorm.... En sinds vanochtend tintelend gezicht en tintelende polsen dus maar ff in de gaten houden!

Wow Boommm dat klinkt idd als een pittige studie! Maar al met de scriptie bezig dus wel fijn dat je in de afrondende fase bent!

Oh Dizzy wat balen dat je ziek bent geweest. Ook griep? Ik ben net weer wat aan het opkrabbelen, is niet niks he zeker niet met een baby in de buik tijdens die enorme hoestbuien! Beterschap nog even.
    Was bruiloft mooi? Kunnen genieten??

Hoe is t madeliefje? Weet je al meer over eventueel ontslag/blijven??

7. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Pfff ladies.. Ik heb me toch een nacht achter de rug gehad. Viel al vroeg en snel lekker in diepe slaap maar ben wel 10 keer wakker geweest van extreme misselijkheid. Om half 6 had ik aandrang tot het toilet en toen wist ik zeker dat ik moest spugen. Zo gezegd zo gedaan...:( daarna maar een douche gepakt en gelukkig heb ik toen nog een beetje kunne slapen tot iemand het leuk vond om om half 9 met hun vrachtwagen toeter te toeteren. Met een brakke hoofd naar me werk gegaan.. En op me werk belde me man.. Zijn werkgever heeft uitstel van betaling bij de rechter aangevraagd en staat nu onder bewindvoering... Manlief is nu naar zijn werk voor meer informatie... Maar ik vermoed dat mijn man zo zonder werk zit..

Flowers houd dat tintelen inderdaad maar goed in de gaten, en anders toch ff advies daarover in winnen! Hoelang moet je nog werken? Zet hem op je kan het!!

Boommm onwijs leuk werk en we zijn ietwat terug gelopen waardoor er nu weer meer tijd is voor de kinderen en leuke dingen. Als je als kdv propvol zit, heb je zoveel verplichtingen etc. Nu je iets minder vol zit heb je veel meer quality time.:) ik zit nu op kantoor ivm te veel harde buiken en voorweeen. Maar ik stond op een babygroep met 7/8 baby's per dag... En na mijn verlof heb ik geen idee waar ik terecht kom.. we zien het wel.:)

Pittige studie doe je maar wel een leuke uitdaging zo te horen! Mbt borstvoeding zie ik indedaad tegen die tijd wel! O en koeka geef ik op... Heel leuk.. Maar ik viel zowat flauw van de prijzen haha!

Dizzy de jouwe groeit ongeveer zelfde als mij alleen loopt bij mij haar buikje en benen ongeveer 4 dagen achter. Maak jij je er zorgen om? En zat ze nog wel tussen de groeicurve in? Gelukkig groeit hij/zij wel en dat is het allerbelangrijkste. Gelukkig knap je nu een beetje op. Hoe was je trouwdag?

Haha nou vind ik nog een hele prestatie hoor! Jammer dat je overdag de tijd niet kan vinden om even te slapen.. maar je nacht hoe was die?

Babbii ik ben ook heel blij dat de buik te zien is... Ik ben zelf niet de slankste dus maakte me zorgen het minder goed te kunnen zien bij mij. Maar het is duidelijk een babybuik en geen vetbuik. wat een prachtige instelling heb je!! Hoe was je nacht?

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik reageer weer zodra mijn meiden beter zijn. Alhoewel! M'n jongste is echt heel erg ziek weer. Ruim 39 graden koorts dankzij wederom een keelontsteking :(. Dit icm de laatste hoektand die doorkomt en daardoor dus pijn aan oren en een loopoor die eraan komt, helemaal top. Gelukkig heeft ze buisjes.

Mijn oudste was mi nog niet volledig beter. Bleef wit en moe, maar kleurt nu aardig bij! Wel enorm verkouden en 2 dagen koorts gehad. Zo sneu, ze wilde zo graag als frozen verkeerd naar school. Nou ja frozen, als Elsa ;).

Madeliefje; lieve schat heb je al een app gedaan. Denk aan je en hoop dat alles ok gaat!!!!

9. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Ah arme meiden van jou.. Naar dat ze zo ziekjes zijn. Je zag het natuurlijk al beetje aankomen van de week. Gelukkig zit de babyboy nog steeds in je buik want eerst dacht ik dat het daarmee te maken had.😉 Verwen die meiden maar goed en we zie je wel weer verschijnen!!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Madeliefje. Ook ik maak mij een beetje zorgen. Hoop dat alles oké is met jou en de baby's. Denk aan je/jullie!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Flowers. Wat hier erg hielp tegen de tintelingen waren pols braces. Droeg ze eerst alleen snachts en later 25/7 tijdens de zwangerschap van N.

Lasje. Oh nee wat balen van het werk van je vriend... En wat rot dat je moest spugen, ben je ziek geworden of was het gewoon een eenmalige actie?
    Klinkt als een heel fijn kdv. Vind de groepen tegenwoordig vaak te groot inderdaad waardoor de persoonlijke aandacht al snel weg is.

Babii. Wist het natuurlijk al, maar super stom dat je lieve meisjes weer ziek zijn. Keelonsteking is zó naar!

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

13. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

6 apr 2015
    784
    457
    63
    Thanx voor de tip Boommm!

Lasje wat balen dat je zo'n slechte nacht had. Voel je je vandaag wel gewoon goed verder?

Hoe is het met de kids Babii?? Koorts al gezakt??

14. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Yeaah boom 33 weken!! Wou je er een foto bij doen of alleen even melden dat je 33 weken bent😜

Ik ben gelukkig niet ziek geworden.. Maar weet wel waarom
    Ik ziek was... het vlees die dag gekocht bij de winkel was 1 dag over de datum! Heb nu klacht ingediend bij de coop en wacht nu af. Overlegd met verloskundige.. Maar als ik me goed voel.. Baby goed voel is er niets aan de hand. Het kan dus gewoon net verkeerd gevallen zijn. Maar vandaag voel ik me kip lekker... Het hele huis ggedaan van boven naar beneden.. En nu op de bank en ga ik even suits kijken heb ik verdiend. Helaas is niet anders mbt vriend maar hij krijgt dan wel eindelijk zijn loon op tijd en niet soms 2/3 weken wachten!

15. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Madeliefje gaat alles goed??

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Boommm, ja echt ellendig dit hoor. Mijn oudste was in geen maanden ziek na verwijderen amandelen, mijn jongste wel, maar daar gaan ze er zsm uit. In ieder geval zodra de kans op nabloedingen aanzienlijk kleiner is. Heb het vermoeden dat m'n oudste nog nier van de buikgriep was opgeknapt.

Erg mooi buikje btw :). Had hem nog net snel gezien haha.

Flowers, bij de oudste wel, de jongste loopt elke keer tegen de 40 graden aan zodra de zetpil is uitgewerkt, zit rond de 39,8 dan.... Als het morgen nog zo is en de Ha weigert een ab kuur, bel ik kno weer. Die schrijven wel voor.

Lasje, haar foto stond er, maar Boommm verwijdert net als ik op tijd haar foto's, hahaha. Wel fijn dat je niet ziek bent geworden meis

Oei vlees en een dag over datum. Ja daar kan je goed ziek van worden tijdens een zwangerschap.

Hier veel te veel gedaan. Een meisje enorm moeten zeulen vandaag, ze eet echt niks en drinken gaat
    Moeizaam dus geef maar waterijs voor haar keel. Is toch vocht en neemt de pijn ietwat weg. Maar door al het gezeul van en met haar, heb ik weer fikse krampen :(. Maar alles voor m'n kindjes! Nu maar met de benen omhoog.

Oudste was net alweer wakker, erg aan het hoesten en benauwd en dus weer gepuft. Nu slaapt ze weer. Net als mama mogelijk astmatisch.

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Beterschap voor je meiden Babii.

Hier afgelopen nacht een redelijke nacht gehad. 'Maar' 3x wakker geweest. Vanmorgen flink bezig geweest op de babykamer. Maar die ziet er nu tenminste uit als babykamer. Heupen en rug doen nu wel verschrikkelijk zeer. Natuurlijk veel aan het traplopen en staan geweest.

Dochter ook een beetje aan het kwakkelen. Eet maar heel weinig en is aardig aan de diarree. Lijkt soms wat lichte verhoging te hebben. En lekker dwars. Maar dat schijnt bij het net naar school gaan te horen. :)

Morgen wordt de trap bekleed en heb ik fysio. Tussendoor proberen mijn gemak te houden. :)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lasje. Haha er stond inderdaad een foto bij, maar zal hem in m'n album op m'n profiel zetten!
    Wat enorm slecht trouwens dat het vlees een dag overtijd was. Zou ik goed boos over zijn. Hopelijk maken ze excuus. Wat ben je een bezig bijtje geweest trouwens vandaag haha.

Babii. Ik twijfel zo of ik die van N eruit wil laten halen. Ze is zo vaak ziek erdoor. En ze heeft al standaard een puf elke dag. Dus als ze dan ziek is, is ze vaak ook benauwd. En mijne moeten er eigenlijk ook uit, maar durf niet..
    Gingen ze wel oké slapen? Hopelijk zijn ze morgen weer wat opgeknapt. Wat ik naast waterijsjes ook veel drink is dan thee met honing, misschien vind ze dat ook lekker?

Vaddie. Is de babykamer nu klaar? Neem ook je rust he! Vervelend dat je dochter aan het kwakkelen is, blijft ze thuis van school?

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Thee met honing is wel een slimme inderdaad! Mijn oudste was om de week ziek en had om de week een ab kuur. Met 15 maanden kreeg ze buisjes en toen waren de oorontstekingen weg en zetten zich om in looporen. Helaas kwamen toen dus de keelontstekingen en extreme benauwdheid. Dus toen er geen rijstkorrel meer doorheen kon en ze echt net van een kuur af was en aan een nieuwe moest en ruim 3 kilo in 3 weken tijd afviel, hebben ze een spoed ok gepland.

Ze is van april tot december niet meer ziek geweest. Toen werd ze geveld door een fikse buikgriep die een lange nasleep heeft. Het verwijderen van was zo gepiept, ze had ook weinig pijn erna, tot ze een infectie op haar ooeratienwond kreeg en dus een ab kuur moest. Na een week was ze de oude en nooit meer verkouden geweest tot 2 weken geleden.

M'n jongste vanaf dat ze 3 maanden was oorontstekingen en keelontstekingen. Met 7 maanden buisjes en heel snel weer van oorontstekingen af. Alleen helaas dus die keelontstekingen die blijven overheersen! Moet nu 2 maart terug naar kno en dan gaan ze toch kijken om een ok te plannen. Zie er onwijs tegenop, maar een kindje die beter is en geen pijn meer heeft....

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Vaddie wat vervelend dat je dochter nu ook kwakkelt. Het heerst ook wel enorm hè :(. Spannend hoor de trap bekleden! Hopelijk redt jij het wel een beetje met je harde buiken?

Hoe is dat nu eigenlijk met jouw buiken Boommm?

Deel Deze Pagina