* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Ah ok fair enough. ☺ Ja idd we mogen het ook allemaal wel lekker rustig aan doen hebben we wel verdiend 😉
    Hier een jaar idd maar laatste 3 maanden onbetaald. Maar ik zit op minimum loon dus zou ik werken voor de kinderdagverblijf. Dus ik blijf thuis waarschijnlijk na de verlof. :)

2. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    O nou lekker hoor als dat kan! Ik moet hier wel werken, redden t helaas niet op 1 loon.
    Zo'n verschil met hier hè.. heb heb je 16 weken verlof.. in totaal.. Dus als je 6 weken van te voren hebt maar 10 weken dr na.. slaat echt nergens op vind ik 😕

3. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Voor mij 13 april, ook zes weken. Heb door mijn baan in het onderwijs ook zes weken zomervakantie straks dus meer dan genoeg.
    Slapen zou op zich prima gaan, als ik niet zo verkouden was! Gelukkig lig ik de laatste paar nachten al wat minder te snotteren en dan kan ik nog prima doorslapen. Heb trouwens ineens een 'echte' buik gekregen nu. Ging ineens heel hard. Misschien dat de harde buiken ook komen door de snelle groei. Zit zelfs al een beetje in de weg begin ik te merken. Met sokken aandoen ;)

Fijn inderdaad Tibo die controle die er voor jou weer aan komt! Heb je toch weer even bevestiging. Zit hier ook nog in een schema voor om de vier weken, toch nog best lang elke keer.

Amm, hopelijk werken die medicijnen dan toch, het is in ieder geval het proberen waard. Ben in ieder geval erg blij te lezen dat het voorlopig weer goed gaat en elke dag is er weer eentje extra!

Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag, maar wat ik nergens kan vinden is hoe je baarmoedermond eigenlijk moet voelen. Moet het hard en gesloten zijn? Want bij mij is het topje juist zacht en staat een stukje open. Daarachter voelt het wel hard en gesloten. Wilde het ook wel aan de verloskundige vragen, maar om nou alleen voor deze vraag te bellen... En heb pas over twee weken weer een afspraak.

4. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jeetje Amm wat schrikken! Inderdaad hopen dat hij nog wel even blijft zitten hoor!

Hier begin mijn verlof 25 april. Bij mij op het werk zou iedereen het liefste willen dan ik geen verlof zou nemen, ze kunnen me niet missen. Een collega vroeg zelfs of ik niet in het weekend kan bevallen zodat ik op maandag weer kan komen werken. 😅 Maar helaas! Wij zitten ook echt onderbezet dus ik heb eigenlijk sinds ik zwanger ben alleen maar harder moeten werken ipv dat ik het rustiger aan kan gaan doen. En daar zal tot mijn verlof ook geen verandering in komen. 😞

5. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Meteen maar even een buikenupdate erachteraan. 😆Vandaag 25+6 weken!

Bijgevoegde bestanden:

6. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Verlof in Nederland is echt slecht geregeld. In Zweden schijn je ongeveer twee jaar met verlof te mogen en de man een paar maanden(!). Hier in Nederland heeft de man maar twee dagen en ze proberen het nu te verlengen met een week.. Woohoo..

Maar ja, we moeten maar roeien met de riemen die we hebben, I guess.

Ik ben zelf 28 mei uitgerekend, ik hoop ook eind april pas met verlof te kunnen gaan, zodat ik langer bij mijn kereltje kan zijn. Dan plak ik mijn zomervakantie er nog achteraan en wellicht ga ik nog met onbetaald verlof. Mijn visie om zo lang mogelijk zelf voor m'n kleintje te zorgen, past totaal niet in het Nederlandse systeem. Maar we redden het prima op 1 loon, dus misschien dat ik nog wat langer thuis blijf dan 16+3 weken.

Op dit moment zit ik in het ziekenhuis. Moet nu twee uren wachten, heb net een suikergoedje naar binnen gewerkt. Maar het valt me echt mee! Drankje was niet super lekker, maar ik word er gelukkig niet misselijk van 😁 Nu wachten tot 10.45 uur, dan moet ik mij weer melden voor de tweede prik ✌️

7. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Mooi buikje Amelie! ❤️

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Succes leelaatje! Hopelijk blijft de misselijkheid weg!

9. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Mooi buikje Amelie!

Hebben jullie die kramp in je kuit al wel eens gehad.. ik vannacht ineens.. man wat doet dat zeer!! Heb dr nou gewoon spierpijn van.. pff.. s bijna ergens als een goede wee zeg.. 😕

10. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Amelie mooi buikje!

Mijn verlof start 18 april. 6 weken ervoor, gezien ik nu in de ziektewet zit. Kan t niet maken 4 weken ervoor pas te gaan dan.
    Eind augustus start ik weer. Neem er 2 weken zomervakantie achteraan.

11. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb ook sinds een week elke keer 's nachts kramp in mijn kuiten Tibo! Doet echt pijn man!

12. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Kijk dat wist ik dus nog eens niet! 16 weken is ja niks! 😯 Geen wonder dat zoveel vrouwen in nederland beslissen om kunstvoeding te doen. 😕
    We zijn ook heel gezegend met dat mijn man best wel een goede baan heeft, maar het gaat echt wel effe een paar jaartjes krap worden voor ons zo zonder mijn loon!! Maar we hebben geen recht op subsidies en kinderdagverblijf zou ong 800 per maand zijn (als fulltime) en ik verdien ong 880 dus dat is het niet waard. 😋 Kan ik net zo goed lekker voor mijn eigen kindje zorgen. ☺

Caroline1 dat van de baarmoeder weet ik zo niet, durf het zelf nu eens niet te voelen haha zie de prop er zo al uit vallen paniek!! Haha 😅

Mooi buikje Amelie
    Ook effe een buik foto van 26.3 toegevoegt. 😄

Bijgevoegde bestanden:

13. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Leelaatje het kan best zonder misselijk te worden hoor! ☺ ik werd gelukkig niet misselijk. Het water drinken erna schijnt daar wel heel erg mee te helpen. Hoop dat het goed is gegaan voor jou! ☺

En die krampen wat vervelend voor jullie dames. :(
    Vooral als je er zo een hebt dat je het bed uit springt!

14. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Wat vervelend die krampen zeg! Lijkt me niet heel fijn. Hier geen last van gelukkig.

Vanmorgen Intake gehad bij de verloskundige. Even hartje geluisterd etc. Begon ze ineens over de suikertest 😮 Gelukkig hoef ik die niet van de gynaecoloog. Ga er zelf ook niet meer over beginnen 😉

Vanaf volgende week aan t klussen. Mn vader komt helpen de schuur slopen etc. Gaan de hele tuin verbouwen /opknappen voordat de kleine meid er is. Eigenlijk weinig zin in. Maar manlief heeft wel gelijk met dat we er de hele zomer van kunnen genieten, gezien ik de hele zomer vrij ben. Nieuwe overkapping, kunstgras, schutting, beplanting etc. Ben benieuwd met mn nesteldrang, al die rotzooi 😓

15. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oehh dat wordt een lekker zooitje Ikke.. 😉 Komt wel goed joh! Straks kun je daar heerlijk van genieten met je kleintje samen.

16. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik had het vandaag aan de huisarts gevraagd, maar die wist het ook niet. Morgen is de verloskundigenpraktijk weer open en dan ga ik het toch even navragen. Ik merk aan de vrouw die zwanger fit geeft dat zij zich zorgen maakt om hoeveel harde buiken ik per dag heb, dus sowieso even bellen daarover.

Slapen gaat nog heerlijk, dus dat ga ik dan nu ook maar even doen :) kindje is nu juist weer even wakker

Gaat goed met de buikjes dames! Deze tijd gaat het ineens hard hè

17. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Mijn verlof gaat 4 weken vantevoren, 25 april in maar neem die 2 dagen daarvoor op en plak er nog 2 weken vakantie aan vast.

Gister ochtend grieperig wakker geworden.. Gisteravond op tijd naar bed gegaan maar voel me vandaag niet echt veel beter 😞 .. Hopelijk wordt het niet erger want m'n collega heeft volgende week vakantie dus ik kan echt niet thuisblijven en deze week is ook nog druk!

18. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik zou ook even bellen caroline, gewoon t zekere voor t onzekere! Succes!

Beterschap MommyTooBee.. Hopelijk valt t mee en ben je er snel vanaf.

Hier ook flink snotterig, keelpijn.. Hopelijk blijft t daar bij. Zo controle.. ben heel benieuwd!

19. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Beterschap MommyTooBee

Tibo succes zo!

Caroline gewoon bellen. Zekere voor t onzekere

20. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Controle was goed, baarmoeder zit inderdaad al hoog, maar dat komt meer omdat ik klein ben en een korte buik heb schijnbaar 😉 Ongemakkelijk vaak.. maar weinig aan te doen 😉

Deel Deze Pagina