Veel om mee te dealen ineens dan ja.. Vooral als je het zo anders voor ogen zag. Wat naar allemaal zeg.. wens je heel veel sterkte! Hopelijk kun je t allemaal een plek geven.
Heel lastig inderdaad om alles nu ineens om te moeten gooien Lelaatje! Ik hoop dat je gauw rust vind en het een plekje kan geven, maar is inderdaad niet niks! Ik merk de laatste tijd dat m'n werk me wel echt teveel wordt. Nu in ieder geval afgesproken niet meer met bedden te rijden en heb aan m'n leidinggevende gevraagd een afspraak te maken bij de bedrijfsarts om een plan op te stellen. Ben vandaag uurtje eerder naar huis gegaan. Had afgelopen vrijdag controle bij de verloskundige en het viel haar op dat de onderkant van m'n baarmoeder nog helemaal leeg was, dat m'n buikspieren daar te strak staan en dat een teken is dat ik t wat rustiger aan moet gaan doen. Andere meiden daar ook last van?
Lelaatje, heftig zeg Nursekel, nee ik herken het niet. Maar ik heb ook totaal geen sterke buikspieren Ik heb sinds gisteren wel last van een buik die onder hoogspanning staat. Echt een vervelend gevoel
Hey meiden! Het is weer eventjes geleden, maar hier een levensteken van mij. Probeer wel mee te lezen, maar heb weinig tijd om te reageren @ Tibo, super leuk kamertje! @ Leelaatje, fijn dat met de baby alles goed is. Dat is het belangrijkste. Maar wat ongelooflijk bot van de gyn zeg! Ik vind het nogal onprofessioneel van haar. Ze is gynaecologe toch, geen diëtiste Hopelijk voel je je door het gesprek met je vk wat beter! @ NurseKel, goed dat je hebt aangegeven dat het je te zwaar wordt. Hopelijk werkt de bedrijfsarts mee en wordt je voor een deel ziekgemeld. Was je sowieso al van plan om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Hier is het trouwens beneden ook helemaal leeg. Baby ligt heel hoog en hierdoor ook veel last van maagzuur, bah! Heb er niks over gehoord dat dat een teken is dat ik rustiger aan moet doen. Hier weinig klagen eigenlijk. Wordt allemaal wel wat zwaarder, maar nog goed te doen. Manlief werkt heel veel, dus het volledige huishouden is mijn taak. Daarbij heb ik de meeste zorg voor de kleine man en werk ik nog 3 dagen. Ben blij als ik 's avonds alles aan kant heb en op de bank kan ploffen. Hierdoor ook best wel veel harde buiken, maar volgens mij blijft het allemaal nog binnen de perken. Ik slaap trouwens wel echt beroerd. Moet er een keer of 3/4 uit op te plassen, heel irritant! Kan me dat bij de eerste helemaal niet meer herinneren. Kamertje is ook nog steeds kansloos. Heb er ook niet zo'n haast mee. Ook het wassen van alles komt wel als ik verlof heb. Hier 20 april m'n voorlopig laatste werkdag en dan start ik denk ik 12 september weer. Dan wordt het hier op het werk ook weer mega druk. Heerlijk vooruitzicht om de hele zomer vrij te hebben. Hebben jullie nog vakantieplannen? Wij gaan in juli met m'n ouders, broer, sz & kids en zusje, zwager & baby naar een vakantiepark in NL. De planning is om in de winter met z'n viertjes naar Curaçao te gaan. Meestal blijven wij in de zomer in de buurt en pakken we in de winter het vliegtuig naar de zon. In de zomer is manlief ook héél druk met z'n werk, dus de wintertijd is dan wat makkelijker plannen. Gaat er nog iemand van jullie naar de negenmaandenbeurs van de week? Ik ga vrijdag met m'n zusje. Die loopt 5 weken voor op mij, dus we gaan nog even lekker shoppen
Nursekel het werd mij ook teveel op het werk. Werk in het onderwijs en maak lange dagen. Half acht de deur uit en dan rond half vijf thuis, maar dan 's avonds tussen 19-21 ook nog aan het werk om alles voor te bereiden. Een daarna zo moe dat ik al richting bed kan gaan. En in het weekend moet er ook van alles gedaan worden. Proefwerken maken en nakijken.. Heb ook veel harde buiken en ga nu in overleg met verloskundige en leidinggevende een dag meer werken zodat de andere dagen allemaal korter worden. Dan ben ik 's avonds hopelijk niet ook nog aan het werk. En naast lessen geven vervallen al mijn overige verantwoordelijkheden nu even. (Lange vergaderingen enzo) Vanmiddag ook de cursus van 14-17u mogen overslaan. Ben erg opgelucht! Hoop dat er voor jou ook iets fijns geregeld kan worden want in de zorg is ook zwaar! Ik ga zondag naar de beurs. Zag ik eigenlijk wel een beetje tegenop, omdat ik dus zo druk was met werk, dat ik dan ook nog de hele dag van huis zou zijn. Maar goed. Hopelijk kan ik het met kortere dagen beter behappen.
Pittig idd nursekel en caroline! Luister goed naar je lichaam. Ik vind t werk ook best zwaar.. in de zorg ben je gewoon constant aan t lopen, tillen, bukken.. en met mn heupen gaat t nu super goed maar toch merk ik wel dat ik t wel zwaar ga vinden. Vorige zwangerschap zat ik nu al in de ziektewet ivm mn bekken.. ben wel heel benieuwd hoelang mn lichaam dit nog goed blijft vinden. Als ik er ben dan kan ik ook niet minder doen.. haha, ben dr heel slecht in om dingen te laten liggen voor collega's. Mss toch wat vaker doen.. Vakantie plannen hebben wij nog niet.. ligt eraan hoe alles gaat, dan gaan we mss in september nog naar schoonmoeder tot in Engeland.. maar dat zien we tegen die tijd wel. Anders mss met kerst.
Leelaatje, dat is idd dan wel een tegenvaller! Gelukkig is met het kindje alles in orde en word je goed in de gaten gehouden. Hier vanochtend controle gehad en alles zag er goed uit. Kleine lag met koppie naar beneden. Ook m'n bloeddruk was weer in orde. Toch best maf na m'n bijna flauwval moment zaterdag, maargoed het is natuurlijk ook een moment opname. Hebben jullie dat ook dat de kleine steeds sterker wordt en je hem ook echt duidelijk voelt aan de buitenkant? Hem hard voelen duwen en onder je handen heen en weer voelt schuiven? Vind het zo bijzonder! Soms heb ik ook echt een scheve buik omdat er dan 'iets' uitsteekt! Probeer me dan in te beelden hoe dat er van binnen aan toe gaat hihi. Ik ga zaterdag samen met m'n zwangere vriendin naar de negenmaandenbeurs, ben erg benieuwd!
NurseKel, Caroline en tibo zijn idd pittige banen om te combineren met zwangerschap. Hopelijk houden jullie t een beetje vol. Ik ga zaterdag met mn moeder naar de negenmaandenbeurs. Heb er zin in 😀 Over een uurtje controle bij gynaecoloog en gesprek/rondleiding met verloskundige in t ziekenhuis. Mommytoobee dat is hier ook idd. Voel je ineens iets schuiven onder de huid, heel apart haha. Manlief voelde t gisteren ook, die vond t erg onwerkelijk. Hier vliegt de buik soms alle kanten op. Beweeglijk meisje 😉
Heel leuk kamertje Tibo! En dat is wel echt heel erg klote Leelaatje! Ik ga morgen met mijn moeder naar de 9maandenbeurs. Ik voel te kleine echt heel erg goed de hele tijd. Gisteren heel duidelijk een voetje langs mijn hand voelen glijden. Was voor het eerst dat ik duidelijk kon voelen dat het een voetje was dus dat voelde heel speciaal. Verder voel ik inderdaad ook steeds meer wat scherpere bewegingen in plaats van het geduw van eerst dus nu zijn het echt de voetjes en knietjes die langs mijn buikwand bewegen. Heb het idee dat ons meisje nu met d'r hoofdje naar beneden ligt en alleen nog om d'r as draait maar dat zullen we vrijdag op de echo zien. 😆 Ik ben nu in totaal 5 kilo aangekomen dus allemaal nog prima. Helaas geeft dat niet minder last aan mijn bekken want ik kan soms wel door de grond zakken van de pijn.
Succes ikke! Hopelijk weer goed gekeurd! Amelie, leuk dat je t zo duidelijk voelt.. dat is bij mij nog niet echt.. Denk ook doordat mn placenta voor ligt.. Amm, hoe gaat t met jou nou? Leelaatje, heb je t een beetje kunnen laten bezinken? Hoe was je gesprek met je verloskundige? Ik kan echt niet wachten tot t mei is.. haha. Zwanger zijn is heel bijzonder, maar ik weet ook weer waarom ik vorige x mn buik totaal niet miste na de bevalling, t is heel vaak zo ongemakkelijk omdat ik zo klein ben.. zit zo snel in de weg en de baby heel hoog. En omdat ik al weet hoe bijzonder t is om je kindje te ontmoeten en voor de eerste x vast te houden.. van mij mag de tijd heeft snel gaan! 😉 We hebben ook echt 3 potentiële eerste pakjes.. kan nog niet kiezen dus ze gaan gewoon alle 3 mee naar t ziekenhuis! ☺ Bekijk bijlage 492699
Ik voel de kleine ook echt heel goed. Doet me soms ook echt zeer. Vooral als ik aan het werk ben (kantoor, dus zittend) lijkt het alsof ie zich verdrukt voelt ofzo want hij gaat me iedere keer toch tekeer. M'n collega's zien mijn buik ook gewoon bewegen Dacht dat D. al een druktemaker was, maar dit belooft nog wat Tibo, wat een schattige pakjes! Vind die rechtse echt te leuk! Ik heb pas 1 pakje gekocht, maar heb ook nog best veel mooie babykleertjes van D. dus ook niet zoveel nodig. En weet ook gewoon niet zo goed wat voor een weer het in mei is. Kan bloedheet zijn maar ook fris.. D. is in november geboren, dan is het wat makkelijker kleertjes uitzoeken In m'n verlof nog maar eens een paar extra pakjes aanschaffen. Oh en ik wil ook nog graag een Koeka wrapper. Lijkt me wel ideaal voor in de maxi-cosy, aangezien me een dikke voetenzak te warm lijkt. Ik vind trouwens de tijd echt mega snel gaan. Buik zit al wel in de weg, maar vind het eerlijk gezegd niet heel erg dat het nog een maand of 3 duurt voordat de kleine er is. Zie ook best wel weer op tegen die nachten, pff! Caroline, fijn dat je het zo met je werkgever kon regelen. Hopelijk geeft dat iets meer rust en heb je niet zoveel last meer van harde buiken. Lelaatje, ben je al bij de vk geweest? Beetje een goed gevoel aan dat gesprek over gehouden? Ikke, succes vandaag! Kleine uk wordt vast weer goedgekeurd.
Hier wel helemaal goedgekeurd. Ukkie ligt met de voeten beneden, vandaar dat ik zo vaak moet plassen 😉 Tibo wat een leuke kleertjes! Waar koop jij alle leuke meidenkleren? Hier vandaag de gordijnen en lamp op babykamer gehangen. Nu alleen de muurschildering nog en dan is t kamertje af. Dan zet ik er wel een foto op.
Fijn ikke dat alles weer goed was! Hier eigenlijk al best wel veel kleertjes 😳 Veel gekregen maar toch ook best wat zelf gekocht. Wij hebben als geboortepak het mintkleurige boxpakje van de nieuwe collectie van z8, met daarbij donkerblauw mutsje en sokjes. Zo lief ☺️ En neem nog wel wat andere pakjes mee voor de zekerheid.
Fijn ikke! Mooi zo! Ik heb best veel setjes in Engeland gekocht.. Daar hebben ze zulke schattige dingen. En wat in een winkeltje hier in t dorp en bij de prenatal. Maar hema heeft ook hele leuke dingen vind ik. Wij hebben ook al best wel wat.. heb ook een kleding pakket gehaald een tijdje geleden maar daar zat ook veel 62/68 in voor over een tijdje.
Vind dat rechterbroekje echt geweldig tibo! Mommytoobee dat pakje is idd leuk. Had m ook gezien. Hier veel van noppies gekocht en tumble and dry. Ben bijna compleet nu. Vanmiddag 2 super schattige pyama's gekocht bij hema. Zitten nu in de wasmachine. Nu uitgeput op de bank na een lange dag klussen. Was net teveel.. Morgen nog zo'n dag voor de boeg. Maar alleen maar fijn dat mn vader klusjes komt doen. Merk wel dat hij hard achteruit gaat. Is heel snel moe, en moet vaak tussendoor even zitten uitrusten. Maar hebben alle tijd gelukkig. Is maar de tuin die aan de beurt is. Is toch geen buiten-zit-weer 😉
Ik lees lekker mee hoor elke dag, moet je anders doen met bed/bank rust Leuk om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is met alles rondom de beeb. Leuke pakjes tibo! Grappig dat ik merk dat ik totaal gefocust ben op jongenskleding/spullen. Terwijl ik voor de geslachtsbepaling wegzwijmelde bij meisjeskleding. Heel fijn ikke je weer goedgekeurd bent! Gaat verder wel goed met mij, tot nu toe nog steeds 'stabiel'. Vrijdag weer een meting, dus hopen dat we nog op dezelfde lengte zitten. Merk wel aan mezelf dat ik in een soort bubbel zit, probeer zeker te genieten maar voel me nog steeds best onzeker.
Amm wat fijn dat je toch ook nog kunt genieten! Al snap ik ook dat je nog een beetje onzeker bent. Hopelijk blijft het allemaal stabiel en heb je morgen weer een goede meting!
Leuk Ikke! Ik vind Tumble 'nd Dry ook geweldig! Voor de beeb nog niks gekocht, maar D. loopt bijna alleen maar in Tumble. Hij heeft een smal kontje, dus de smalle broekjes van Tumble zijn perfect voor hem. Amm, hopelijk is de meting morgen oké! Kan me voorstellen dat je onzeker bent, maar goed dat je ook probeert te genieten! Mommy, is dat dat pakje met die driehoekjes? Zoo leuk!! Wil ik ook nog halen voor de beeb!
Haha ikke, dat broekje komt uit Engeland! 😉 Doe rustig aan Amm, goed dat je toch nog probeert te genieten! Spannende tijd hoor.. Hopelijk is de meting morgen goed!