Hè vervelend leelaatje! Goed dat je even je rust hebt gepakt. Ik heb nu op t werk ook alle 8 uurs diensten naar 5 uurs diensten kunnen ruilen, heel fijn, merk dat dat wel echt scheelt. T wordt wel pittig in de verzorging zo.. maar nog maar 5 diensten verdeeld over 3 weken dus dat komt helemaal goed! 😊 Ben wel benieuwd wat de baby ondertussen weer gegroeid is! Mja.. alleen nog een liggingsecho dus dat zullen we pas met de geboorte weten 😉
Hier controle weer gehad. Ze groeit netjes volgens de curve en weegt nu bijna 1700 gram. Wel een hele bos haar al haha. Kon je goed zien op de echo. Ruim een cm lang. Verder ligt ze netjes met t hoofd naar beneden. 3 of 4 mei heb ik dagopname om de hechtingen te verwijderen. Ligt eraan welke dag er plek is op de verloskamers. Hier nu 8kg aangekomen. Blijf ook hangen op mijn gewicht nu. Maar geen probleem Des te minder moet er weer af haha. Wat vervelend leelaatje. Probeer je rust te pakken. Morgen cursus borstvoeding van 2 uur met partner. Ben benieuwd..
Lelaatje, vervelend rustig aan doen hoor! Gewicht, ik weet niet precies hoeveel ik nu weeg. Onze weegschaal is gesneuveld. Moet volgende week weer naar de vk dus ben benieuwd. Mijn man krijgt 2 dagen vrij. 1 voor de bevalling en 1 om de kleine aan te geven. En hij neemt nog een paar dagen vrij als de kraamzorg weg is. Ikke, fijn dat het zo goed gaat! Haha leuk die bos haar. Ga je bv proberen te geven? Zijn er meer meiden die bv willen geven? Of zijn er ook al die met fv beginnen? Ik wil wel weer bv geven. Zl heeft 10 maanden bv gehad.
Wenda ik wilde het wel proberen ja. Moet zeggen dat de vrouwen die ik ken het allemaal niet geprobeerd hebben, dus 1 moet de eerste zijn Daarnaast werk ik thuis, dus na mn verlof makkelijk om door te gaan.
Bij mij krijgt m'n man 2 dagen van z'n werk inderdaad voor de geboorte en om aan te geven bij de gemeente. Hij neemt daarbuiten nog 1 week vrij en heeft dan 3 weken verplichte bouwvak van d'r zomer. Ik ga meteen flesvoeding geven, voel ik mijzelf het prettigst bij. Bij mij in mijn omgeving wel veel verschil hoor, de enee geeft borstvoeding en de ander flesvoeding.
NurseKel, je moet ook doen waar je je het fijnst bij voelt! Hier in mijn omgeving wel mensen die bv geven. Maar ook die fv geven. Ik vond bv geven heel mooi, maar soms ook echt pittig. Vooral in combinatie met de slechte nachten.
Hier ook fv.. bij Liam ook meteen gedaan. Voel ik me idd ook het prettigst bij. En zoon heeft t er altijd prima op gedaan. ☺
Ik ga borstvoeding geven. Heb ook al cursussen gehad en als het moeilijk wordt, komt de lactatiedeskundige langs om te helpen. Mijn doel is om zo lang mogelijk borstvoeding te geven
Ik ga ook weer proberen bv te krijgen. Dochter heeft uiteindelijk 9 maanden bv gehad, en dat vond ik erg fijn om te doen en echt supermakkelijk met dagjes weg ed. Dus ik hoop dat het deze keer ook weer lukt. Vorige keer lastige start met bv, maar na paar bezoekjes aan lactatiekundige ging het erg goed. Mijn dochtertje heeft nu oogontsteking aan beide oogjes, erg zielig. Elke keer als ze geslapen heeft zitten oogjes helemaal dicht, erg zielig.
Hey meiden! Het is weer eventjes geleden dat ik wat van me heb laten horen. Probeer zo nu en dan wel mee te lezen maar nog zo mega druk de hele tijd. Zag wat kilo's voorbij komen, ik zit nu op 13 geloof ik, oeps. Bij D. ook ruim 20 kg aangekomen en het meeste was er zo weer af. Hou ook veel vocht vast, sommige schoenen pas ik niet meer en m'n trouwring krijg ik niet eens meer om terwijl deze altijd vrij los zat. Verder doet de beeb het nog prima geloof ik. Trappelt er heel druk op los. Morgen weer controle bij de vk. Kamertje ook bijna klaar. Grote broer is inmiddels naar z'n nieuwe kamertje verhuisd en ligt nu voor de 2e nacht in z'n grote bed. Vannacht ging goed en hij ging vanavond ook zo weer liggen, dus verwacht geen problemen. Toch weer een mijlpaal, kleintjes worden nu echt groot 😬 Ik ga direct fv geven aan de kleine man. Bij D. heb ik 10 dagen bv gegeven en ik vond het een hel, echt afschuwelijk dus ik begin er niet eens meer aan. Morgen komt de kraamzorg langs voor de intake. Dacht dat ze dat alleen bij de eerste deden, maar blijkbaar toch niet. Van de week ook alle kleertjes voor de baby gewassen, dus dat is nu ook bijna allemaal klaar. Nog 8 dagen werken en dan lekker verlof, heerlijk! Werk inmiddels nog 6 uur per dag ipv 8. Had heel veel pijn in m'n rug en veel harde buiken na een dag werken dus iom m'n collega van pz besloten om iets minder te gaan werken. Gaat erg goed. Mijn man heeft een eigen bedrijf en is in de zomer heel erg druk. Dus hij zal de eerste week in de tijd dat de kraamzorg er is gewoon gaan werken. Bij D. ook zo gedaan en dat ging prima. Die week daarna neemt hij waarschijnlijk wel een paar dagen vrij. En van de zomer gaan we een weekje weg met mijn familie, dus dan is ie ook vrij. Ikke, fijn dat de controle goed was! Spannend hoor als de hechtingen eruit gaan! Je bent nu iig al heel ver gekomen, dus het gaat helemaal goed komen met jullie meisje! Geniet nog lekker van de laatste weken getrappel in je buik! Inky, wat sneu dat je dochtertje haar oogjes ontstoken heeft! 's Ochtends ook zo zielig als ze helemaal dichtgeplakt zitten. Jammer dat je nog geen bv hebt, schijnt heel goed te helpen. Vervelend Lelaatje! Denk om jezelf en rustig aan doen he?!
Hoi allemaal, hier net terug van de prenatal! Even de laatste dingen ingeslagen maar als ik zie wat we nog allemaal gekocht hebben!! Wist niet dat we toch nog zoveel nodig hadden 🙈 Haha. Ook een hangmatje voor in de box, benieuwd of dat wat is! Vorige week ook bestelling binnen gekregen van siesfactory.nl Echt een aanrader! Allemaal spulletjes met de hand gemaakt. Wij hebben bijvoorbeeld boxkleed, aankleedkussenhoes, wikkeldoek, lakentje en schilderijtjes laten maken in mintgroen en grijs in allemaal verschillende printjes zo leuk! Ook ik wil borstvoeding proberen te geven! Benieuwd hoe dit zal gaan. Verder hier wel wat minder goed te been en veel last van rugpijn, maar zou er wel bij horen.. Volgende week echo of m'n placenta opgeschoven is, ben erg benieuwd! Na deze week nog 4 weekjes werken en dan heb ik verlof. Komt allemaal al wel erg dichtbij zo!!
Wat goed Linnepin dat jullie grote vent t ook al zo goed doet in zn grote bed! Echt een hele stap hè! Haha.. is echt baby af dan.. Gelukkig komt de volgende snel 😉 leuk hè Mommytoobee.. al die spulletjes bij elkaar zoeken! Je hebt zoveel leuke dingen! ☺
Knap van je zoontje Linnepin, dat hij al in het grote bed slaapt. Ik durf met mijn meisje die stap nog niet aan, dus wij hebben een tweede ledikantje gekocht. Die ga ik eerst ombouwen tot co-sleeper en kan daarna als gewoon bedje. Leuk he dat shoppen mommytobee. Wij hebben zo'n mini monkey gekocht, dus kan als draagsling en ook als hangmat in de box. Ben erg benieuwd of dat gaat werken. Verder heb ik ook nog gewone draagdoek en een draagzak liggen. Wil dit keer veel gaan dragen, zodat ik handen vrij heb voor mijn dochtertje.
Ik zou ook wel graag borstvoeding willen geven. Vandaag op pad geweest voor voedingsbeha's, maar dat was geen succes. Heb er wel zeven gepast ofzo, met beugels, zonder, maar het zat allemaal niet echt lekker. Scherpe randjes enzo. Net terug van de verloskundige en ik krijg toch een groeiecho. Ze had de afstand gemeten van schaambot tot bovenkant baarmoeder en die was 25,5cm. Dat was wat weinig geloof ik dus ze gaan toch even met de echo kijken en meten. Als het goed is volgende week ergens, maar kan dinsdag pas weer bellen voor een afspraak. En mijn gevoel wat betreft het draaien klopte wel, kindje ligt nu inderdaad netjes met het hoofdje beneden . Nu daar blijven
Linnepin wat knap dat hij zo goed in t grote bed slaapt al! Mommytoobee leuk de laatste spulletjes shoppen. Meestal koop je net iets meer als je nodig had Caroline spannend dan hoe de groei-echo is Goede voedingsbeha is even zoeken idd. Mijn kraamhulp raadde met beugels af. Schijnt niet fijn te zitten ofzo. Heb nu dus fijne zonder beugels gekocht. Draag die nu meestal al, zit net wat comfortabeler 😊 vooral eind vd dag. Inky. Vervelend zeg die ontstoken oogjes. Altijd zo zielig. Om 19u borstvoedingsbijeenkomst. Nichtje van mn man en haar man gaan ook mee. 2 uur lang borstvoedings-info. Vanmiddag de flesjes en spenen maar eens uitgekookt. Kwamen nieuw uit de doos en moest ze schoon in de kast hebben.. Nesteldrang?! Haha. Mn man wordt er gek van. Jullie ook last van?
Haha ja ken t ikke, ik heb de flesjes al ff uitgekookt in de kast staan. Kleertjes, beddengoed enz is ook allemaal gewassen nou, kamertje klaar, box staat. Dus wat dat betreft is t allemaal ver klaar.. Hier is ze echt al 2 dagen ontzettend druk en constant tegen mn maag bezig.. echt zo'n last van maagzuur.. bah. Aah sneu inky, hoe gaat t nu met dr oogjes? Caroline, toch wel fijn die groeiecho nog! Spannend weer.. mn baarmoeder zat bij de laatste controle al op 31 cm volgens mij.. mja, die van mij heeft dr een handje van om voor te lopen.. weet niet hoe groot hij nou eigenlijk moet zijn.
Oogjes beginnen gelukkig wat op te knappen. En ze was weer lekker vrolijk vandaag. Bij mij was afstand tussen schaambeen en bovenkant baarmoeder ook 31cm (was bij 29 weken) en dat was dus fors en ook aanleiding voor groeiecho. Weet niet wat dan normaal, maar kan dus nooit veel afwijken Caroline. Ikke, veel plezier bij bv bijeenkomst! Voedingsbh's zal ik btw niet vooraf teveel kopen, pas na de eerste 2 kraamweken weet je pas een beetje wat je maat zal zijn. Ik heb juist met beugels, vond zonder juist weer niet lekker zitten. Ik ben fan van die van noppies. Morgen heb ik lekker dagje vrij, terwijl man wel naar zijn werk is en dochtertje naar opvang, dus dan ga ik ook lekker kleertjes wassen en flesjes uitkoken ed. Nu al zin in
Ik bewaar juist alles tot m'n verlof in gaat, dan ga ik op m'n gemak alles wassen en uitkoken haha. Ben bang dat ik me anders helemaal te pletter verveel. Bij mij meten ze m'n baarmoeder wel, maar niet met meetlintje ofzo, dus heb geen idee hoeveel cm die is. Wel dat ie niet afwijkend is, anders had ze dat wel gezegd denk ik..
Dat kan ook nursekel, doen de meeste denk ik. Ik ben bang dat ik me niet zo snel verveel met mn zoontje.. 😉 Druk ventje.. haha. Wordt volgende week alweer 2. Wat gaat t snel zeg! Pff.. Vannacht zat ie ineens te huilen, had ie alles onder gespuugd. Pff.. vies! En t stonk.. germ. Gelukkig ging ie na alles verschoond te hebben en hem gewassen weer lekker slapen ☺