* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Succes ikke! 🍀

2. veela

veela Actief lid

25 apr 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend ikke, veel succes. Hoop dat je tussendoor nog wat kunt rusten!

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Beetje kunnen slapen ikke?
    Hier lig ik weer eens schaapjes te tellen. Veel harde buiken en voorweeën vannacht. Straks controle bij de vk. Stiekem hoop ik dat ze even wil kijken of ze me kan strippen. Kan bijna niet meer zitten van de rugpijn steeds, dus hoop dat de kleine man snel komt.

4. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Wij zijn (nu al...) op t geniale idee gekomen om de ventilator neer te zetten.. haha. Dus ik heb vannacht eindelijk weer wat beter geslapen.. nog wel regelmatig wakker sliep meestal zo weer.
    Ben benieuwd of ik vandaag de derde dag in ga met veel harde buiken en een pijnlijke onderrug.. Verder is dr hier nog niks aan de hand.

Succes bij de controle Linnepin, hoop voor je dat ze willen strippen!

Hoe gaat t bij jou ikke?

Hoe waren de uitslagen caroline? Hoe gaat t met quinn en jou nou?

En hoe gaat t met de babies, Amm en inky? En met jullie zelf natuurlijk!

5. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ben benieuwd hoe het gegaan is vannacht Ikke!

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ikke, hoe is het?

Tibo, fijn dat je goed geslapen hebt!!

Succes Linnepin! Hopelijk kunnen ze wat voor je doen.

Hier, vannacht erg slecht geslapen. Alles doet me zeer. En zl werd ook niet echt vrolijk wakker dus word nog wat:)
    straks controle. Maar verwacht niks bijzonders.

Houden jullie ook aan 1 kant meer vocht vast? Vooral savonds is mijn linkervoet zo dik dat het echt pijn doet. Maar rechts is een stuk minder

7. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Hey dames, succes allemaal met de laatste loodjes. Ik lees jullie verhalen nog steeds mee hoor tijdens de vele nachtvoedingen 😉 Maar reageren lukt niet zo goed met 1 hand.

Caroline, heel heftig allemaal voor jullie en jullie kleine mannetje. Ik leef echt met je mee.

Ikke, ik ben benieuwd of jij kleine meid al in handen hebt!

Hier gaat het heel goed. Helemaal op mijn roze wolk. Hij drinkt goed aan de borst en slaapt goed. Eerste 2 dagen veel afgevallen maar nu hard bezig met inhaalslag. Gister was ie in 1 dag 140gram aangekomen! Borstvoeding loopt goed dus 😉

8. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik hoop dat je bevalling goed op gang is gekomen Ikke! Met inleiden kan het soms best wel moeilijk opstarten zijn. Vandaar dat ze dat bij mij ook niet wilden doen. Dan zou Quinn het extra moeilijk hebben gehad.

De onderzoeken zijn nog in volle gang. Ze hebben hem 24 uur gemonitord met die naaldjes en daarin had hij twee keer een afwijkend stukje. Maar het is niet overduidelijk epilepsie maar ze durven ook niet te zeggen dat hij het niet heeft. Bij de echo van zijn hersenen zei de arts dat ze twijfelde of links en rechts er nou hetzelfde uitzagen of niet helemaal. Daarnaast heeft hij een aantal kleine afwijkingen die ook bij gezonde mensen voorkomen. Echter heeft hij dus meerdere van deze kenmerken samen en dat kan er wel op duiden dat er meer aan de hand is. Ze hebben alleen nog totaal geen idee in welke richting ze dan moeten denken.

Er volgt een dezer dagen een MRI van zijn hersenen om te kijken of ze hier meer op zien. Ook krijgt hij waarschijnlijk een nieuw EEG omdat hij eergisteren tijdens het EEG hartstikke honger had en erg onrustig was. Dus de metingen zijn daardoor eigenlijk niet echt bruikbaar.

9. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    En het leuke nieuws: Hij heeft gisteren twee voedingen volledig uit de borst gedronken en hij is vanochtend voor het eerst in badje geweest. Ook gaat hij nu langzaam richting de 2 kg (vandaag 1935) en dan mag hij in een wiegje ipv de couveuse. We genieten ook wel heel erg van hem hoor. Het is een heerlijk mannetje.

Bijgevoegde bestanden:

10. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Pff jeetje caroline, nog niet echt duidelijkheid dus. Zal ontzettend zwaar zijn voor jullie nou. Krijg je zelf thuis wat rust of wil je eigenlijk constant in t ziekenhuis zijn?
    Succes en dikke knuffel!

11. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Te vroeg gereageerd! Haha.. mooie foto! Zn gewicht gaat goed ja! En wat fijn dat ie goed drinkt!

12. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Oh Caroline, wat zwaar om in onzekerheid te zitten betreft de onderzoeken van Quinn... Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en dat Quinn snel met jullie mee naar huis mag, zodat jullie kunnen genieten van mooie momenten!

Maar wel fijn om te lezen dat hij goed van de borst drinkt en zijn gewicht ook vooruit gaat! Heel veel succes toegewenst, denk aan jullie!

@Ikke; ik denk nu ook veel aan jou! Ik ben benieuwd of je jouw meisje al in je armen hebt mogen sluiten! Sterkte en succes!

Hier alles rustig, tenminste, overdag. 's Nachts is het vooral na het gebruikelijke wc-ritueel ernstig harde buiken en onwijs heftige krampen in onderrug en buik. Herkenbaar? Het lijkt alsof het 's nachts steeds meer en heftiger rommelt dan overdag. Overdag wel harde buiken, maar ik kan ze goed opvangen.

Anyway, ben benieuwd hoe het met de rest is!

Ook heb ik gisteren gekolfd en het is gelukt! Niet veel, een paar druppels, maar ik ben zo trots en werd ook emotioneel, omdat ik een borstoperatie heb gehad en eigenlijk heel onzeker was of ik wel zou kunnen voeden met die ene borst. Maar zelfs uit de geopereerde borst kwam colostrum! Heb zo veel goede hoop dat ik gewoon lekker kan gaan voeden straks! :')

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wat een onzekerheid Caroline omtrent jullie kleine manneke! Ik hoop dat jullie snel wat meer duidelijkheid hebben!
    Maar wat heerlijk dat ie lekker bij je gedronken heeft en dat ie goed groeit! En lekker in bad geweest, fijn! Hopelijk zijn er genoeg geniet momentjes!

Ah super dat het kolven gelukt is Lelaatje! Wie weet helpt het ook om de bevalling op gang te brengen 😬

14. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heftig Caroline, lijkt me heel zwaar om je kindje zo te zien en al die onzekerheid met die onderzoeken. Wel fijn dat de voedingen lukken en dat jullie hem wel lekker in badje kunnen doen enzo. Hopelijk hebben jullie snel wat meer duidelijkheid.

15. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Linnepin en Wenda succes straks met de controles!

Inky wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat allemaal, lekker van genieten!

Jeetje Caroline wat een onduidelijkheid allemaal.. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid. Wel fijn dat de voedingen goed gaan en jullie hem lekker zelf in badje kunnen doen enzo!

En ik ben ook heeel benieuwd hoe t nou met ikke is! Spannend!

Hier wel weer een redelijke nacht geslapen. Wel veel eruit om te plassen, en heb wel meer steken onderin.. Ook m'n banden lijken het zwaarder te hebben die voel ik ook vooral snachts.
    Morgen bruiloft van schoonzusje. Zie er eigenlijk best een beetje tegenop om de hele dag op pad te zijn.. Heb er ook wel zin in hoor, maar zou stiekem ook wel blij zijn als t achter de rug is. Daarna mag onze kleine man van mij ook wel komen hoor ☺️

16. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Wel heel fijn dat ie goed gedronken heeft, aankomt en je hem lekker even in badje heb kunnen doen! Dat zijn dan toch wel de geniet momentjes! Hopen dat de uitslag van de MRI dan meevalt! Ik zal voor jullie duimen!

Ben benieuwd ikke! Hoop dat het allemaal goed gaat!
    heel fijn dat het kolven op gang is leelaatje! Dat is alvast een geruststelling!

17. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Caroline, wat een mooi mannetje zeg! Fijn dat je ook van hem kunt genieten.
    Ik hoop dat de uitslagen verder mee vallen en dat het niks ernstigs is. Ik duim voor jullie!
    Hoe gaat het verder met jou? Hou je het een beetje vol?

Lelaatje, wat goed dat het kolven gelukt is!! Hopelijk straks lekker borstvoeding geven.
    Ik merk wel dat mijn borsten gespannen worden en pijnlijker, maar ik geloof niet dat ik al melk heb. Tenminste, nog niet gemerkt.
    Ml zegt dat de kleine bijna komt, want bij de koeien groeien ook de uiers en dan bevallen ze snel daarna:$:D

Mommytoobee, jij ook al een bruiloft. Ik heb er volgende week 1. Kon je nog wel leuke kleren vinden? Kun je je schoenen nog aan?:p
    Snap dat je er een beetje tegenop ziet. Doe ik ook wel eigenlijk.
    Fijne dag en doe rustig aan!

Hier, controle was helemaal goed. Bloeddruk is mooi laag en de kleine uk doet het prima:)
    Wel moet ik mn linkervoet even in de gaten houden. Die is wel 3keer zo dik als rechts. En het stopt ook boven mijn enkel. Ze had nog nooit zo'n groot verschil gezien. Ik heb er ook flink last van. Kan 's avonds niet eens mijn tenen meer bewegen.
    Zijn er meer die aan 1 kant veel meer vocht vasthouden?
    Harde buiken en voorweeen heb ik eigenlijk maar weinig last van, vergeleken met wat ik hier hoor. Ben ik erg blij om.
    Wel heb ik flink last van de warmte. Duizelig en misselijk enzo.
    Maar het gaat weer afkoelen zeggen ze

18. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier nog even mijn buik. De vk zei al, eerst komt er een buik binnen en dan zie je pas van wie die is:p

19. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    @Caroline hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en is het allemaal niet te ernstig. :) Fijn dat je nu meer van je kleine kan genieten en het is natuurlijk ook belangrijk voor Quinn om wat meer te kunnen bonden met jullie! :)

@Ikke hoop dat alles goed aan het gaan is. :)

@ Leelaatje Hier alles rustig snacvhts wel vaak naar de wc en soms wat pijn omdat de kleine zijn voetje in mijn zij zet, maar voor de rest rustig en geen gerommel meer. (Denk dat ik last van indalingsweeen had en die zijn nu dus weer weg)

Hier een beetje hand gekolft omdat ik mij zorgen maakte om vroegere tepelpiercing gaatjes. :p Maar die tepel schijnt beter te werken dan de andere! ;) En druppels zijn goed toch! Veel komt er zowiezo niet uit tot paar dagen na de bevalling. :)

@ LInnepin succes op je afspraak vandaag

@Mommytobee & Wenda Hier een bruiloft de 29ste, 5 uur rijden afstand. Hoop dat de kleine er dan al is anders gaat het niet door he. :( :p
    Wel veel plezier gewenst op de bruiloft en gewoon rustig aandoen. :) Mischien is er een kamertje ergens met een bankje/bed waar je een dutje kunt doen. :)

@ Wenda fijn dat die controle goed ging, hier zelf niet zo heel erg last van zwellingen, klein beetje maar. Maar gewoon als het even kan lekker de benen omhoog houden mischien. :) En duizelig hier ook wel een beetje last van met de warmte! Niet fijn he. :)
    En wat een toeter! :D

Hier vandaag mijn 38 weken afspraak gehad, alles was in orde.
    Met voglende afspraak (40+3) gaan ze strippen als ik nog niet bevallen ben. (Maar hopelijk wel al :p )

20. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    @MommyTooBee, hoewel bruiloften super leuk kunnen zijn, kan ik mij heel goed voorstellen dat je er een beetje tegen op kijkt. Pak gewoon voldoende je rust! Wellicht kun je ergens afgelegen op een bank een dutje doen, gedurende de dag. Heb je overdag ook veel last van de banden? Bij het lopen etc? Draag je ook een buikband? Dat kan eventueel helpen... In ieder geval heel veel plezier morgen!

@Wenda, mooie buik! Die van jou steekt ook lekker naar voren haha! En fijn dat je controle goed was, maar wat vervelend van je voet... Ik begin steeds ook meer vocht vast te houden, maar wel in beide voeten... Kun je er iets tegen doen? Lopen? Of juist niet? Massage? Succes er mee!

@Glaewil, fijn dat de controle goed was! En je hebt gelijk, dat er nog niet veel uit de borsten komt. De productie kan wel opgang worden gebracht door van te voren met de hand te kolven. Ik moet ook proberen een voorraadje aan te maken voor mijn kleine, voor het geval de gynaecologe/verloskundige vindt dat hij extra gevoed moet worden (i.v.m. zwangerschapssuiker).

@Linnepin haha, ja wellicht brengt het de bevalling op gang! Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar voor hoor! Ik mag niet klagen qua zwangerschap, geen klachten, slaap goed etc. Alleen ik begin ongeduldig te worden! Ik wil mijn baby!!! Hoe ging de controle bij jou vandaag?

Deel Deze Pagina