* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Zo, ik heb zonet alles even in alle rust teruggelezen. Hoewel er wat heftige verhalen tussen zitten ben ik blij te lezen dat het over het algemeen goed gaat met de mama's en de baby's.

@Ikke; fijn dat je vanmiddag naar de HA kan met Liv... Hopelijk kan hij een verklaring vinden voor haar onrust :( zielig om je kleintje zo te zien, lijkt me. Ik vind het al naar om Flyn zijn gebruikelijke huilbuitje aan te moeten zien, als ik niet weet wat hij wil of als hij last heeft van zijn darmpjes...

@Linnepin wat vond je zo erg aan borstvoeding geven? Pijn? Of kwam je baby te vaak voor voeding?

@MommyTooBee, ik herken het gevoel wel een beetje dat je van voeding tot voeding leeft. Maar als ik hem dan zo content zie drinken en het feit dat hij het zo goed doet en goed groeit, dan denk ik: het is het zo waard!

Ik ben benieuwd hoe het met Nursekel gaat! Hopelijk gaat het goed en heeft ze snel haar kindje in haar armen!

Hoe gaat het trouwens met jullie en jullie herstel van de bevalling? Hier goed. Mijn bevalling duurde zo'n 24 uur, met buik en rugweeen. Ik wilde thuis bevallen en heb ook het grootst gedeelte van de bevalling thuis gezeten, maar ik bleef te lang hangen op 5 cm ontsluiting. Dus hebben ze mij toch naar het ziekenhuis gestuurd. Eenmaal daar zat ik op 7 cm en heb ik nog 2 uur weeën op moeten vangen. Ook wilde ik op de baarkruk bevallen, dus bij volledige ontsluiting werd ik op de baarkruk gezet. Maar ook dit wilde niet zoals ik had gedacht en werd ik weer op bed gelegd. Al met al 50 minuten geperst en met behulp van een knip is Flyn geboren.

Gelukkig gaat het herstel goed!

2. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Kijk je dr wel goed op terug leelaatje? Dat t wat anders liep als verwacht? En hoe gaat t nu verder met de zwangerschapssuiker? Of is dat gewoon klaar nou?

Hier gaat t herstel echt super.. had t echt niet verwacht zo maar ik heb heel weinig last van de wond gelukkig. Gisteren zelfs al bij vrienden gaan bbqe. En lekker een wijntje op haha.. heerlijk.
    Moet mezelf alleen soms terug fluiten dat ik niet al te veel doe. Vooral met Liam.. Daar baal ik nog het meeste van, dat ik heel weinig met hem kan/mag en hij snapt dat niet.. Gelukkig is papa nog thuis.

Spannend bij nursekel! Hopelijk snel haar meisje in haar armen!

3. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Succes Nursekel!

Hier ook nog borstvoeding aan het geven, met tepelhoedje. Al valt het me opzich best zwaar omdat ik daardoor zelf zo weinig slaap krijg. Hij meldt zich meestal tussen de 3 en 4u. Gelukkig gaat t slapen daarna meestal wel goed. Al met al met verschonen, voeden, opruimen ben je maar zo een uur verder. Ook drinkt hij niet echt snel. Het is wel een tevreden mannetje die weinig huilt. Zelf ben ik nog steeds niet optimaal aan het genieten.. Gister ook weer een enorme huilbui gehad. Zie de dingen allemaal nog niet zo positief. Baal er enorm van, want ons ventje doet t juist hartstikke goed! Ik hou het goed in de gaten want dit moet niet tot een depressie gaan lijden of iets..

4. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Even een update/ego bericht.
    Hier vanaf 8u weeën regelmatig, minuut wee, 1-2 minuten rust.. Elke 20 minuten weeenopwekkers opgehoogd.
    Dit was goed vol te houden tot 10.45, toen werd t heftiger en kwam ik in een weeenstorm terecht, dit volgehouden tot 13.00 en toen een ruggenprik gekregen. Had elke x maar max 30 seconde tussen m'n weeën, en tijdens die "rust" bleef ik krampen houden.
    Had om 11.30u wel al 4cm ontsluiting, ze gaan over uurtje weer toucheren. Wilde eigenlijk per se geen ruggenprik, maar ben nu dolblij dat ik er 1 heb haha. Volgende update komt als ze geboren is!

5. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Zet hem op Nursekel!! Nog even volhouden

Ik heb alles gelezen hoor, maar kom nog niet echt aan reageren toe. Het is druk haha. Kleine man doet het opzich goed, alleen met de bv is hij iets te makkelijk. Hij drinkt niet helemaal goed. Verder is grote broer flink van slag en dat vind ik erg lastig om te zien. Ik kan niet zoveel met hem. Herstel opzich goed maar heb nog veel pijn. Joas was eigenlijk iets te groot voor mij dus zn schouders en heupen bleven hangen. Daardoor is de boel een beetje gekneusd van onder.

Ik reageer zo snel mogelijk weer uitgebreid!

6. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    NULL
    Succes Nursekel!!! We wachten je volgende bericht af! 🙌❤️

7. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Hola! Nou de ruggenprik heeft wel geteld 1.5u gewerkt en toen stopte die er mee. Dus uiteindelijk alsnog bijna alles op eigen kracht gedaan.
    Maar kan met trots vertellen dat onze dochter Ziva om 19.44 ter wereld is gekomen! Ze kreeg t op t eind erg moeilijk tijdens t persen, dus ze hebben wel een knipje moeten zetten, maar heb haar verder op eigen kracht eruit geperst.
    Ze weegt een keurige 3420 gram en wij zijn helemaal verliefd..
    Wel is t gigantisch druk op de afdeling, dus ik lig al bijna 2u te wachten tot ze me gaan hechten.. Dat vind ik wel echt heel vervelend.
    Maar goed, zij is gezond en dat is t belangrijkste!

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Aah gefeliciteerd nursekel! Super! Lekker genieten van jullie meisje nou!
    Vervelend dat t zo druk is! Succes met t herstel!

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Jaa gefeliciteerd!!! Goed gedaan!
    Wat vervelend zeg dat je zo lang moest wachten

10. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik geef ook nog borstvoeding, maar Quinn drinkt maar ongeveer drie keer per dag bij mij. Daarna moet ik de andere kant nog afkolven want mijn productie is niet in balans met Quinn omdat hij in het begin in de couveuse lag en ik toen alles kolfde. De rest van de voedingen kolf ik ook af en krijgt hij moedermelk met de fles, hier moeten dan ook zakjes doorheen met extra calorieën. Hij groeit echt super hard! Borstvoeding zelf vind ik super makkelijk en snel, dat kolven vind ik maar een gedoe! Elke keer alles weer afwassen..

Vervelend mommytoobee dat je aan alles twijfelt! Hoop dat het genieten ook voor jou snel komt.

Nursekel, zie ik het goed, ben je online? Dat zou betekenen dat je meisje er is?!

11. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ah gefeliciteerd!! Nu zijn ze er allemaal :D

12. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    *Uitgerekend eind mei 2016 *

Vlindertjes
    Lin1989 // Okt 2015
    Meijtje // Okt 2015

* Geboren 🍼🍼:
    Amm: Luuk // 1 Mei 💙
    Caroline1: Quinn // 3 Mei 💙
    Inky85: Floris // 8 Mei 💙
    Ikke: Liv // 12 Mei 💖
    Veela: Fenna //23 Mei 💖
    Linnepin: Luca // 24 Mei 💙
    MommyTooBee: Dante // 26 Mei 💙
    Leelaatje: Flyn // 28 Mei 💙
    Amelie: Sofia // 31 Mei 💖
    Glaewil: Jonathan // 01 Juni 💙
    Tibo: Evi // 1 Juni 💖
    Wenda: Joas // 4 juni 💙
    Nursekel: Ziva // 6 juni 💖

Dames als jullie op de lijst willen of een afspraak willen toevoegen,
    dan kunnen jullie dit bericht kopieren en het zelf toevoegen. (Doormiddel van quote)

13. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    NurseKel gefeliciteerd!

Vandaag is nichtje van ons ook bevallen, op de uitgerekende datum. Een meisje, renske.
    Donderdag even op kraamvisite ☺

14. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Jeeej alle baby's zijn er! Gefeliciteerd Nursekel. En wat een leuke en orginele naam. Die had ik nog niet eerder gehoord. Succes met herstel. En lekker genieten met je gezinnetje.

Caroline, wat goed dat je nog bv geeft. Lijkt mij indd heel gedoe met kolven.

15. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    NULL
    Gefeliciteerd Nursekel!!! Ziva, wat een bijzondere naam; mooi en exotisch! Hoe gaat het met jullie?

Hier voor het eerst een minder goede nacht gehad. Flyn werd wakker voor zn nachtvoeding, en normaal valt hij daarna weer vlot in slaap. Alleen nu bleef hij vier uren wakker en heeft hij veel gejengeld en gehuild 😢 Bleken krampjes te zijn, uiteindelijk is hij in slaap gevallen en de volgende ochtend had hij groenig/schuimige ontlasting. Blijjt dan een overproductie aan melk te zijn waarbij hij voornamelijk de suikerrijke melk binnen krijgt en de 'achterste melk' (vettige melk) dus niet. Nu moet ik vaker dezelfde borst geven, ipv om-en-om...

Maarja... Stuwing! 😭😫

16. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Vervelend zeg leelaatje! Hopelijk vanacht een betere nacht

Hier een super nacht gehad! De eerste nachtvoeding kwam ze na 4uur en de 2e na 3,5uur. Verder bijna de hele nacht in haar eigen bedje geslapen 😀 Zo trots op ons meisje. De maagzuurremmers lijken hun werk te doen. We hebben er zo'n lief en rustig meisje voor terug gekregen. Ze valt nu zelf in slaap, terwijl we eerst moesten wiegen, pink sabbelen etc.
    Een blije mama hier! En tot nu toe gaat t nog super. We genieten! 😍

Bijgevoegde bestanden:

17. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Lelaatje, vervelend van vannacht. Hopelijk is je stuwing snel minder en gaat het voeden goed! En dan vannacht weer lekker slapen:)

Ikke, wat een schatje!! Fijn zeg dat het zo goed gaat

Hier, het gaat hier prima. Ik knap alweer heel hard op en moet opletten dat ik niet teveel doe. Ik verveel me op bed en het is best wel warm met dit weer:D
    Verder wat onnodig gedoe gehad over het voeden. Joas doet niet erg zn best om wat uit de borst te krijgen. Als de toestroom stopt vind hij het ook wel prima en gaat lekker slapen. Ze dachten dat hij te veel afgevallen was dus begonnen over kolven en bijvoeden. Maar is gelukkig niet meer nodig. Hij drinkt genoeg dus:)
    Het is echt een makkelijk mannetje. Hij huilt alleen als hij honger heeft. Echt zo'n verschil met toen zijn broer baby was.

Vannacht heeft hij alleen geclusterd en kwam elk uur *gaap*, dus hopen dat het vannacht beter gaat.

Geniet van jullie kleintjes meiden!!

18. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    NULL
    Fijn Ikke! En wat een schatje is Liv! Nu maar lekker genieten van jullie kleine meid.

@Wenda, herkenbaar gevoel, dat het goed met je gaat en dat je toch even pas op de plaats moet nemen omdat je anders te hard van stapel loopt haha! Misschien kun je een goed boek lezen? Of een spelletje op je telefoon installeren om de verveling tegen te gaan?
    Hopelijk gaat het voeden van Joas snel beter.

Hier gaat het voeden al weer wat beter, hij valt in slaap aan de borst en slaapt dan lekker zo'n 3 tot 4 uren door. Heerlijk! Hopelijk gaat het vannacht ook zo goed.

Geniet allemaal van jullie lieve baby's!

19. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Gefeliciteerd Nusekel! :)

20. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Hier voedt zoontje lief letterlijk om het uur, dus hij voed voor ongeveer 40 minuten slaapt even 20 en dan weer. En dat gaat zo door totdat die ong 3 keer 2 tot 3 uurtjes zonder doet op ee ndag en dan weer terug naar elke uur.

@ Mommytobee, hopelijk is het gewoon eventjes baby-bues, maar weet precies hoe jij je voelt hoor! Ik heb ook 1 of 2 huilbuien per dag, omdat ik het gewoon eventjes niet meer trek zonder slaap. Maar ben wel heel blij dat alles zo goed gaat met mijn ventje. Mischien ook even iemand in joun omgeving erop inlichten dat ze een oogje uithouden voor als het te extreem lijkt te worden. :)

@Caroline ik vindt het knap dat je het zo volhoud! Hopelijk loopt je productie mooi snel op. :)

@Ikke fijn dat de medicatie zo goed helpt! En dat je het daar fijn hebt. :)

@Wenda, pittig he als ze zo elk uur komen :p Fijn dat het uiteindelij ktoch wel goed gaat. :)

@Leelaatje hopelijk mag die van mij dat ook snel doen!

Herstel voor de rest gaat heir gelukkig prima, ik wou niks horror achtigs schrijven aangezien alle babies er nog niet waren. :p
    Was op 3 plekken uitgescheurd en een zwelling gekregen, eerst moest ik daar ook een uur liggen wachten door noodgevallen en ondanks dat ik de hele bevalling zonder pijnstilling gedaan had wouden ze mij naar de OK voor een ruggeprik omdat 1 scheur bijna 3de graads was. Dit wou ik niet, dus hebben ze het met lokale verdoving gedaan. (In hoeverre ze dat konden gebruiken doordat ik ook borstvoeding wou geven) gelukkig had ik wel gas and air om de edge er vanaf te halen. :) Al met al duurde dat bijna 2 uur en dat was pittiger dan de bevalling. xD

Jonathan woog 3820 gram en is 57 cm lang. :)
    Hij was terug op 3600 met 5 dagen.

Vinden jullie het ook zo pittig met wat aandoen voor de kleine snachts? het is hier ongeveer 27C in de slaapkamer. :eek:

Deel Deze Pagina