* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Leuk hoor dames, weer bezig met het kamertje!
    Hier hoeft er niet zoveel aan te gebeuren. Alleen de commode en het wiegje weer neerzetten. En verder de commode leegmaken, want daar liggen nog de kleren van mn zoontje in.

Lekker Tibo, vakantie! Heerlijk hoor

Hier is het op het moment wat minder. Ik ben de laatste dagen erg misselijk en moet 4/5 keer per dag overgeven. Mn slokdarm raakt al aardig geirriteerd. Ik wou vanmorgen de vk bellen, maar die heeft op vrijdag geen spreekuur. Dus nu maar even wachten tot maandag.
    Heeft iemand er ervaring mee dat het bij 13 weken juist erger word?

Bij jullie wel alles lekker meiden?

2. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Wenda, hier precies hetzelfde. Bij mij is de misselijkheid ook erger geworden :( Heb vandaag al 3x boven de pot gehangen.. Vind het nu ook echt niet fijn meer leuk. 'S avond blijft alles wel er in en heb ik ineens zoveel trek, omdat mn maag overdag gewoon leeg is door al dat spugen. Als het volgende week nog niet minder wordt ga ik naar de huisarts om te vragen naar anti-misselijkheids pilletjes. Die schijnen te helpen. De week daarop gaan we op vakantie, dus zou fijn zijn als het dan wat minder is.

3. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He dames! Ik ben nieuw in dit topic. Mag ik nog mee doen? Ik ben 26 mei uitgerekend. :)

Hebben jullie al eens verse gember thee geprobeerd tegen de misselijkheid Wenda en mltje? Dat hielp bij mij goed.

4. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Hier vanmiddag een extra echo en meting van de baarmoederhals. Na een week buikpijn toch weer gebeld en krijg urine en boedtest en extra echo voor de zekerheid. Om 13u bloed en urineonderzoek en om 14u echo.
    Krijg alleen manlief niet te pakken die zit in overleg... Stress haha.

5. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Welkom Amelie!

Ikke, spannend! Succes vaminddag!

Misselijkheid wisselt hier heel erg.. Vandaag valt t gelukkig mee.

Woensdag al de geslachtsbepaling.. Spannend! Hoop zo dat ie mee wil werken! 😊 morgen even de kleurstoffen die ik besteld heb uittesten met een cake. Dan weet ik zeker dat dat goed gaat als ik volgende week een cake ga maken voor bij ons thuis :)
    Ik meld t hier wel.. Zet t denk ik niet op facebook ofzo, maar ga er geen geheim van maken.

6. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
  7. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mooie buik!! Spannend hé de geslachtsbepaling. Gaan jullie een feestje geven voor de onthulling of gewoon met de opa's en oma's taart eten? Wij moeten nog 3 weekjes wachten. :)

Succes vanmiddag Ikke, hoop dat je je man nog te pakken krijgt.

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Nee geen feestje, 5 dec zijn we met z'n allen samen voor Sinterklaas, wij verzorgen t toetje en dat wordt dus de cake die het geslacht onthult.. :)

9. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Oh mltje en Wenda! Echt niet leuk nee! Ik had gister ook een overgeef moment, maar dat kwam omdat ik het braaksel van mijn hond ineens moest opruimen. Uiteraard zou manlief dit hebben gedaan, maar toevallig moest hij gisteravond overwerken -_-

Maar gemberthee hielp bij mij in mijn misselijke periode heel goed! En munt (pepermunt) om de maag wat rustig te houden. En heel gek, maar vanillevla ook.

Welkom Amelie! Leuk dat je aansluit! Hoe zijn jouw eerste weken gegaan? En is dit je eerste kindje?

Ooooh Tibo! Volgende week woensdag! Ik vind het zo spannend voor je, wat leuk! Hoop ook voor je dat de kleine wilt meewerken! Bij mij staat hij gepland op 14 december, dan gaan mijn ouders en zusje ook mee. Zo leuk :D

Verder bij mij qua gevoel wel rustig. Gisteren was ik wel bekaf en lag ik weer eens om 20.30 uur al op bed. Maar verder gaat het goed. Mijn buik groeit zelf niet zo hard meer, ik denk dat het meeste al is 'uitgezet' haha! En nu moet de baby maar gaan groeien!

Vanochtend nog bloed geprikt voor onderzoek naar zwangerschapsdiabetes... Iek. Hopelijk valt het mee. Ik had een verhoging van één-tiende. Dus het was minimaal... Ik hoop op een goede uitslag!

Fijne dag nog iedereen! xx

10. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja inderdaad pepermunt hielp bij mij ook, vooral kauwgom eten bij misselijkheid was een snelle fix.

Bij mij was alles tot 6 weken alles vrij rustig en toen begon ik echt misselijk en moe te worden. Normaal kan ik echt niet overgeven maar daar had mijn lichaam de afgelopen weken geen moeite meer mee. Mijn vriend heeft al een keer de koelkast moeten poetsen (en eigenlijk is nu weer tijd) van me omdat ik elke keer over mijn nek ga als ik die ruik. Dus nu mijn adem inhouden en snel pakken wat ik nodig heb zodat ik alles binnen houd.

De algemene misselijkheid is inmiddels al vrijwel weg, soms met vlagen nog, maar de moeheid blijft nog een beetje hangen. En dit is ons eerste kindje inderdaad dus alles is nog spannend en nieuw. Ik kijk heel erg uit naar de volgende echo, waar we (hopelijk) horen of het een jongen of een meisje is. En ik kan niet wachten tot ik écht een buikje krijg. :D

Is dit voor jullie de eerste?

11. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Leukkk! Zo spannend!

12. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Welkom Amelie!

Hier gaat t wel, vd week niet helemaal fit maar vandaag gaat t weer wat beter. M'n buik groeit voor m'n gevoel nog niet echt, meer een opgeblazen gevoel. Omgeving zegt wel al wat te kunnen zien.. Verder aan t afwachten of ik die 5e ziekte heb.. Maar hoeveel kans is er dat je besmet wordt en dat t daadwerkelijk fout gaat? Eerlijk gezegd nog nooit iemand over gehoord.. Iemand van jullie ervaring mee? Hopelijk niks aan de hand, maar toch een beetje spannend..

13. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wanneer krijg je de uitslag van het bloed prikken?

14. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Welkom Amelie :) voor ons is het ons tweede kindje!

Succes Ikke, hopelijk gaat alles nog oké en dan dinsdag de grote spannende dag.

In het begin hielp zoute drop en gemberthee wel, maar nu ga ik daar ook van over mn nek.

Wat leuk Tibo, nog eventjes en hopelijk weten jullie het geslacht. Ben beniewd hoe jullie familie gaat reageren en stiekem ben ik ook wel erg benieuwd naar alle geslachten van de kindjes hier. Spannend!!

15. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hebben jullie al een echo gepland staan om erachter te komen wat het is? Of willen jullie het niet weten?

16. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL

Yes! Hier wel :D 14 december om 19.45 uur!

17. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Spannend! Wij hebben hem nu op 19 december. Ik kon bij mijn 'eigen' bureau niet eerder terecht dan omdat ik graag op een zaterdag wil maar nu bij een ander bureau kan ik volgende week al terecht bij 15+2 weken dus nu twijfel ik of ik dat zal doen. :(:(:(

Ik ben zo bang dat het dan misschien nog niet goed te zien is of dat later toch blijkt dat het niet klopte. :(

Aan de andere kant wil ik ook graag een ander bureau uitproberen omdat ik het idee heb dat ze niet echt de tijd voor ons nemen maar misschien is dit wel gewoon normaal dat je steeds zo snel weer buiten staat. Hoe lang duurde jullie echo's die jullie gehad hebben?

18. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Amelie, wij wachten tot de 20-wekenecho :) Tenzij de gynaecoloog het 18 december ziet. Dan moeten we op controle en krijgen we ook een echo.

19. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Wij hebben m met 15+3, als t goed is moet t dan al wel te zien zijn. Ze doen t niet voor niks vanaf de 13 weken al. Vorige zwangerschap met 16 weken en toen was t heel duidelijk.

De gewone medische echo's zeg maar duren niet heel lang, mijn ervaring met een echobureau voor pretecho's is dat ze wel lekker de tijd nemen. En bij ons kost t maar 30 euro.. Vind ik de moeite wel waard. Als ze t niet of niet goed kunnen zien omdat de baby niet goed ligt mag je kostenloos terug komen

20. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Amelie welkom.

Hier helemaal goedgekeurd. Kindje deed t goed, zwaaide nog even. Baarmoederhals is nog bijna 5 cm en gesloten. Zondag mogen we weer voor een extra echo, en dan dinsdag operatie. Wel echt rust nemen. Mn lichaam zegt Ho met de harde buiken. Dus dan doen we dat.

Spannend al die aankomende echo's!

Deel Deze Pagina