Jeej mag me ook toevoegen aan het groepje..voor ons een 2e kleine, en voor jullie?? Ook ik ben op 29 mei uitgerekend! Ben zoveel banger dat het niet goed gaat nu dan bij de eerste, herkend iemand dat?
@Inky85 Ik weet niet hoe dit in z'n werk gaat, waar zou ik op eigen verzoek een echo aan kunnen vragen? Ik wacht het voor nu allemaal nog even af maar ik maak mezelf wel gek zo.
Dankjewel! Duimen dat het allemaal goed gaat..ik heb komende maandag een afspraak bij de gynaecoloog. Heb vorige maand een gesprongen cyste gehad dus wil zeker weten dat alles oké is. En ben zooo benuwd of het er 1tje is of meer..ben zelf van een drieling en de kans op een meerling is royaal aanwezig!
Welkom Ansjje! Voor ons ook de tweede. Ik ben nu ook banger als met de eerste. Denk doordat ik nu weet wat het allemaal inhoudt. Maar ik ga er iig weer volop van genieten! Dit keer ook 100%! Vorige keer nog erg druk met werk en studie, en nu wil ik lekker druk zijn met genieten. MommyToBee bij ons zit echocentrum in ziekenhuis waar de mogelijkheid bestaat voor echo op eigen verzoek. Kwam ik via internet achter. Had ik de vorige keer ook geregeld maar dat werd helaas miskraam met 5 weken. Maar je hebt wat bloed verloren toch en je maakt je zorgen. Dus gewoon nog een keer bellen morgen, na bloedverlies willen ze vaak wel eerder echo doen. En anders ff googlen naar echopraktijken in de buurt en kijken of ze echo's op verzoek doen. Je hoort het best vaak hoor dat het mogelijk is. Miss zelfs bij je eigen VK. Hier lekker aan het genieten op Mallorca Heb nu alleen niet zoveel kwaaltjes meer, dus maak me dan wel beetje zorgen. Maar aan andere kant doe ik ook niet zoveel, dus misschien ook daarom wel minder kwaaltjes. Morgenochtend ga ik CB doen, en het aan de familie vertellen!
@Inky85 Ja als het nog een x voorkomt bel ik de vk.. Denk dat ik het ook een soort van me af moet proberen te zetten, ik kan mezelf echt de put in praten. Ik wacht het nog even af en anders bel ik gewoon.. Thanks
Oh en trouwens, lekker op Mallorca zeg!! Geniet ervan. Geloof ook zeker dat je minder kwaaltje hebt als je echt rustig aan doet. Vanavond hele avond op bed gelegen omdat ik wat grieperig ben, en heb dan t gevoel dat ik m'n buik en rug ook helemaal niet voel...
Ik lig wakker.... Alweer! Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad, echt iedere nacht! Ik vergeet dit groepje een beetje *schaam* maar dat komt omdat er ook een facebookgroep is voor mei 2016 mama's. ( zag ik ik in ander topic ) Vind dat zelf fijner kletsen.
Goedemorgen! @Dream83 Wow dat is irritant.. Word je dan vroeg wakker of kan je niet in slaap komen? Hier verder trouwens geen bloed of iets meer te bekennen.. Hopelijk was het eenmalig. Hoe gaat het met jullie?
@mommytoobe ja was maar 1 dagje. Moet zeggen dat ik best last van krampjes en steekjes heb. Iets wat ik totaal niet herken van mijn vorige zwangerschap. Maar ik weet dat het erbij kan horen en de kans heel klein is dat het mis gaat. 90% van de zwangerschappen eindigd in een prachtige baby Probeer daar maar aan te denken. @Ansjje ik ben ook wat banger dan bij de eerste. Misschien dat je wat beter beseft wat voor een wonder het is. Wow een drieling, wat leuk! Dat hoor je niet vaak! Heb je al symptomen dat kan leiden naar een meerling? Hier ook spannend of het er meer zijn. Er zijn namelijk 4 eitjes gesprongen bij mij. Toch denk ik dat het er gewoon ééntje is, maar je weet het natuurlijk nooit
@mltje ja je hebt ook wel gelijk dat het vaker goed gaat dan niet, maar dan denk ik weer wat als ik nou bij die 10% hoor of die 1% van bbz.. Maargoed, ik wilde nu elke week een test doen.. Heb ik wss weinig aan, maar zoek zó een bevestiging..
Fijn dat er nou geen bloed meer te bekennen is! Hier is t ook de 2de, zoontje wordt in april 2.. Dus 2 maanden achterelkaar verjaardagen 😊 Vandaag 5 weekjes 😊 En morgenvroeg komen ze langs van moeders voor Moeders!
Voor de dames die sporten... Blijven jullie tijdens de zwangerschap doorgaan? Ik doe aan hardlopen en krachttraining, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben durf ik het niet zo goed meer. Overal lees is dat het juist heel goed is, maar toch ben ik wat bang. Ik ben nu nog maar 2 keer wezen hardlopen, waar ik dat bijna elke dag deed. En nog maar 1 keer krachttraining (benen, billen, armen.. buik durf ik al helemaal niet). Krachttraining deed ik 3 keer per week. Hoe doen jullie dat?
@mommytoobe ik snap je heel goed. Ik ben ook van plan om van de week ook nog eens te testen. Gewoon voor je eigen gevoel. Deze weken duren gewoon ontzettend lang...
@mltje Ik heb precies hetzelfde als jou, normaal doe ik kickboksen.. Samen met m'n schoonzusje. Is niet sparren maar wel tegen elkaars handschoenen slaan en ook met trappen op benen en kussens enzo. Durfde tot nu toe ook niet meer te gaan.. Maarja hoe zeg ik m'n schoonzusje dat ik niet meer ga? Wil het opzich wel weer proberen maar ben echt bang dat net iemand verkeerd trapt ofzo.. Ook vrij intensief 1,5 lang met vaak zware warming up met buikspieroefeningen enzo en touwtje springen. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen! Wat denken jullie?
Volgens mij kan je gewoon blijven sporten. ... alleen moet je idd oppassen met je buik.... lastig is dat als je niets wilt zeggen.... ik heb een etentje af moeten zeggen.. zou sushi gaan eten met een vriendin maar durf het toch niet aan.... met veel omwegen is het gelukt om af te zeggen...
Gefeliciteerd Ansjje! Van een drieling, wat bijzonder! Krijg je ook eerder een controle/echo omdat de kans op een meerling groter is?
Voor het lijstje even een aanvulling: het gaat om ons eerste kindje en ik ben 26! Ik heb best veel bloedverlies gehad tot nu toe: flinke innestelingsbloeding op 7 dpo (4 dagen lang) en vorige week donderdag ochtend ineens rood, deze week maandag bijna de hele dag wat bloedverlies en dinsdagavond na het sporten ook al weer. Ben ook al twee keer bij de huisarts geweest. Gelukkig stopt het wel nog iedere keer maar voor mijn gevoel gaat het ook elke keer net wat heftiger. Van roze afscheiding schrik ik al niet meer. Vandaag even gebeld met vlk over het bloeden en heb nu 12 oktober de eerste echo (8 weken). Hopelijk is alles goed.. Op deze manier kan ik er nog niet echt van genieten. Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wat rustiger!