* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    De familie van m'n man weet t nu bijna allemaal, zondag aan mijn familie.. En een paar goede vrienden weten t. Inderdaad de mensen die we het ook zouden zeggen als t fout zou gaan.

Ik slik de vitaal zwanger pillen van t kruidvat, zag ook die mama compleet staan maar waren 11 euro zo.. Of meer zelfs, vond ik echt te veel voor 60 pillen.

2. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    thanks voor de tips van de vitamines! er is zo veel keus!! en prijs verschil idd!!

hier weet alleen een collega van mij en een collega van manlief het.. zij prikten er door heen zeg maar... verder willen we even wachten tot na de echo! heb een redelijk vroege echo.. dus als dat er goed uit ziet gaan we het denk ik wel vertellen!

zit ik net te mopperen dat moeders voor moeders nog niet gebeld heeft gaat 10 min later de telefoon! hihi! volgende week komt ze langs... kreeg toch even de kriebels toen ze zei.. en dan gaan we een testje doen.. ojee wat als het dan toch niet goed is? maar.. dat moet ik loslaten van mij zelf!

3. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Hier slik ik alleen foliumzuur! Vitamine D krijg ik deze wek nog wel voldoende binnen hier in de zon ;)
    Ga vanaf volgende week wel over op mama multivitamine.

MvM ga ik me volgende week ook voor aanmelden. Heb ik vorige keer ook gedaan, en vond ik niet veel moeite, dus doe graag weer mee!

@linnepin; wat leuk dat jullie gaan verhuizen in december! Hier hetzelfde verhaal. Nu in tijdelijk huurhuis en we hopen voor de kerst in ons nieuwe huisje te zitten!

En welkom nieuwe dames!

4. ansjje

ansjje Lid

22 sep 2015
    10
    0
    0
    Ik slik ook alleen foliumzuur. Die mama tabletten zijn allemaal zo groot die krijg ik ook echt niet af.. vind het knap dat jullie het (bijna) allemaal al vertellen, ik durf dat echt nog niet, is nog zo pril! Wil eerst de echo maandag afwachten en als die goed is dan nog wachten we tot de 10 weken denk ik... willen jullie thuis bevallen of in het zh?

5. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik denk dat ik in het ziekenhuis moet bevallen aangezien in met onze zoon een fluxus heb gehad. Ben zo'n liter bloed verloren en 2x flauw gevallen dus waarschijnlijk nu met medische indicatie in het ziekenhuis.
    Ik ga ook NOOIT geen borstvoeding meer geven, vond het verschrikkelijk dus dat ga ik sowieso anders doen. Dan hopelijk een betere start als met onze zoon.

6. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Ben daar eigenlijk nog helemaal niet mee bezig.. Maar ik denk het ziekenhuis, gewoon omdat het idee dat daar alles is stel dat het mis zou gaan of wat dan ook mij wel geruststelt..
    Borstvoeding, als ik de keus heb wil ik het zeker wel proberen..

7. Amm

Amm Actief lid

14 jul 2015
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik mama compleet van davitamon, alles in één bevalt me prima!

Hier weten mijn ouders en schoonzus/broer het, de rest van de familie vertellen we het na de eerste echo. Super fijn om in ieder geval je ei kwijt te kunnen aan je naasten.

Verder ik weet ik al dat ik een geplande keizersnede ga krijgen, wat ik opzich wel geruststellend vindt.

Ook weet ik inmiddels dat wachten wachten wachten zo niet mijn hobby is! :)

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik moet in t ziekenhuis bevallen omdat mn zoontje met een spoedkeizersnee is gehaald.. maar anders wilde ik dit ook hoor. Nou is t alleen op medische indicatie dus wordt t vergoedt.. Das dan weer een voordeel. 😉

Ik ben nu weer wat misselijk.. ipv ochtend misselijkheid heb ik avond misselijkheid.. haha. Je kan maar iets hebben hè. . 😉

9. ansjje

ansjje Lid

22 sep 2015
    10
    0
    0
    Ohh die avonsmisselijkheid ken ik.. ben overdag kiplekker maar na het avondeten..😨
    Ik heb wel echt SUPER goede thee gevonden die tegen de misselijkheid helpt! Kom ff niet op de naam.. mama angel thee morning sickness als je dat Googled kom je er wel! Echt een hele goede! Ik ga ook voor het zh qua bevallen..Toen ik van mn dochter 38 wkn zwanger was moest ik ctg en echo laten maken en bij de echo kwamen ze erachter dat ze qua groei pas op 34 was.. en dus de volgende morgen gelijk ingeleid en dezelfde middag nog bevallen..net geen prematuurtje met der 2200 gr. Wil nu ook niet naar de vk op controle maar bij de gynaecoloog. De vk had dat zeker moeten merken dat ze zo klein was!

10. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    @ansjje; normaal had ik het ook pas verteld aan de familie na een goede echo. Maar omdat we nu met de hele familie van mijn kant op Mallorca zitten, viel het toch al wel op. Meeste had al wel een vermoeden omdat ik niet een wijntje mee dronk. En ze wisten ook wel dat we bezig waren doordat ze weten van mijn miskraam 2 maanden geleden.
    Denk dat we het de familie van mijn man en onze vrienden ook pas met 8/10 weken vertellen als we een kloppend hartje hebben gezien.

Ik denk dat ik graag weer thuis wil bevallen. Dat is mij de vorige keer hel goed bevallen. Ook wil ik weer BV gaan geven. Vorige keer wel moeilijke start gehad met BV omdat aanhappen niet goed ging. Dus daardoor kloven, en 2x flinke borstontsteking. Maar na paar consults bij lactatiekundige ging het na 2 maanden heel goed. Toen met veel plezier tot 10 maanden BV blijven geven. Dus dat wil ik zeker weer proberen.

11. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Goedemorgen!

Bij mij weten mijn werkgever en beste vriendin het. Ik wil eerst de echo afwachten (en hopelijk een kloppend hartje) totdat ik het mijn ouders en schoonouders ga vertellen. Die heb ik al redelijk snel, volgende week woensdag.

Ik heb een half jaar geleden een echo gehad (week 9) waaruit bleek dat ik zwanger was van een windei. Dit liep uiteindelijk uit in een miskraam. Daarvoor ook nog twee miskramen gehad, 1 met 5 weken en 1 met 4.

Nu mag ik vroeger en vaker komen als ik dat wil. Hopelijk zie ik volgende week in ieder geval een vruchtje. Het zou mooi zijn als we ook een kloppend hartje zien!

Ik slik zelf vitaminen van de Etos :) vind ik wel fijn!

12. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik heb gisteren met enige spoed een echo gehad op verdenking van een bbz. Gelukkig niks op de verkeerde plek gezien. Dooierzak zit netjes in de baarmoeder, maar verder kunnen ze natuurlijk nog niets garanderen. Het zag er in ieder geval niet slecht uit, maar zeggen dat het goed is kunnen ze natuurlijk niet met 5,5 week.

Werd net wakker omdat ik moest spugen, gelukkig stond de emmer al naast het bed.

Bevalling en dat soort dingen heb ik nog niet overna gedacht, omdat ik veel bloedverlies en andere niet zo fijne signalen heb. Dus ik leef een beetje bij de dag en denk nog niet de 9 maanden vooruit.

13. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Heftig verhaal caroline1! Kleine geruststelling dat hij gewoon netjes in de baarmoeder zit! Wat zijn jouw klachten? Ik heb ook nog steeds een bbz in m'n achterhoofd.. Die buikpijn en rugpijn alleen op links zit me echt niet lekker. Denk dat ik na t weekend toch de vk even bel..

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Heftig caroline maar gelukkig zit het goed!

Ook al een nare voorgeschiedenis lelatje. ..

Hier in iedergeval een ziekenhuis bevalling omdat de eerste een ks was ivm stuitligging. Ik ga ook zeker weer borstvoeding geven , m'n dochter krijgt ook nog steeds :D
    Ondanks de ks liep het vanaf het 1e moment als een trein

15. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Mommytoobee als ik jou was zou ik gewoon vandaag even bellen. Ga je ook lekkerder het weekend in. Bij mij reageerden ze in ieder geval heel fijn aan de telefoon, vroegen van alles en ze hebben toen ook een aantal dingen genoemd waarbij ik dan moest bellen.

Waar ik last van heb is bloedverlies, pijn en gisteren had ik erg pijn onder mijn schouderbladen. Een gemene stekende pijn. Die kan te maken hebben met een bepaalde zenuw in de buurt van eileider/eierstok. Vandaar dat ik voor de zekerheid naar het ziekenhuis moest. Maar misschien zijn het bij mij de cystes in de eierstok die op die zenuw drukken. In ieder geval geen bbz. Was inderdaad heel spannend als je daarvoor naar het ziekenhuis moet..

16. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Mommytoobee: Bel gewoon vandaag de VK op als het je echt niet lekker zit! Wat Caroline ook al zegt; dan ga wellicht wat meer gerust het weekend in.

Caroline: jeetje, wat heftig, wanneer mag je weer terug komen om te checken?

Ikzelf heb 'alleen' nog last van kleine krampjes in mijn onderbuik en een beetje last van de spieren in mijn onderrug. Dit is goed te doen met een paar rek en strek oefeningen. :D

Ook zijn mijn borsten opgezwollen en extreem gevoelig/pijnlijk haha.

Ben benieuwd wat me verder nog te wachten staat!

17. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Maar op de website staat dat ze alleen van maandag tot woensdag telefonisch bereikbaar zijn.. Zit me inderdaad totaal niet lekker. Alles aan m'n linkerkant lijkt wel pijn te doen, schouderblad, schouder (overbelaste pees zei fysio onderlaatst) buik richting lies en dan onderrug uitstralend naar m'n bil.. Net of ik daar wat verrekt heb ofzo. Zit nu op m'n werk maar weet me geen houding. Heb wel mobiel nr van verloskundige gekregen mss dat ik die straks even probeer..

18. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ze hebben toch ook wel een spoed nummer ofzo? Als t je zo niet lekker zit zou ik dat gewoon bellen.. beter een x te veel als te weinig. Succes!

19. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    ♥ Zwanger ♥

Caroline1 tweede kindje Uitgerekend op: 23 Mei 2016 - ♥♥
    Glaewil (29 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 23 Mei 2016 - ♥♥
    Tibo (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 25 Mei 2016 - ♥♥
    Linnepin86 (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 25 Mei 2016 - ♥♥
    MommyTooBee (25 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 26 mei - ♥♥
    NurseKel (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 27 Mei 2016 - ♥♥
    mltje (27 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 28 Mei 2016 - ♥♥
    Staffie84 (31 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 29 Mei 2016 - ♥♥
    Amm (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 29 Mei 2016 - ♥♥
    Inky85 (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 29 Mei 2016 - ♥♥
    Bambino15 (29 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 30 Mei 2016 - ♥♥

♥ Afspraken ♥

7 Oktober mltje Eeerste echo
    8 Oktober Tibo Eerste echo
    13 Oktober Amm Eerste echo
    13 Oktober MommyTooBee Intake VK
    20 Oktober Caroline1 Afspraak Gyneacoloog
    21 Oktober Linnepin86 Intake VK + Echo
    22 Oktober Tibo Intake VK
    26 Oktober Gleawil Intake midwife

2 November MommyTooBee Eerste echo

Niet iedereen staat erop omdat ik van een aantal meiden de gegevens niet heb.

Willen jullie op de lijst, geef dan even de uitgerekende datum, hoeveelste kindje en je leeftijd door.

20. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Straks de vk gebelt (dat nr was blijkbaar ook het spoednummer) zij zei dat zolang ik geen bloedverlies heb er ook nog niet een directe reden is om te komen en op de echo ook nog vrij weinig te zien zou zijn met 5 weken.. Heel mss een vruchtzakje maar verder niet. Ze zei dat eenzijdig buikpijn ook goed kan komen doordat je dan de kant voelt waar de eisprong is geweest. Als ik een bbz zou hebben gaat dat vaak gepaard met bloedverlies en erge pijn recht tussen je schouderbladen. Wel een geruststelling is dat ik haar altijd mag bellen ook in het weekend en stel dat ik bloedverlies krijg ze een echo maken. Gekke is trouwens ook dat die erge rugpijn nu dus ook weer wat afgenomen is.. Het is allemaal maar weer afwachten! Maar toch fijn even iemand erover gesproken te hebben.

Deel Deze Pagina