* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Hier ook alles goed. Vandaag de 22 weken bereikt :) Nieuwe mijlpaal.
    Gisteren werd een oom 50, hebben we een rondvaart door de Amsterdamse grachten gehad met een luxe diner aan boord. Was erg leuk en gezellig. Niemand wist ervan. Vanaf hun huis in almere met een bus naar Amsterdam gebracht. Leuke avond gehad.

Hoe is t met de rest?

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ikke, wat heftig van je vader:(
    Fijn dat het goed gaat met je!

Hier gaat het aardig goed:)
    Ik merk wel dat als ik 's avonds nog wat heb, ik smiddags echt even moet gaan liggen. Hebben jullie dat ook?
    Ik krijg ook steeds meer last van mn heupen en heb regelmatig buikpijn. Dus doe zo rustig mogelijk (voor zover dat gaat met een rondlopende dreumes die niet fit is:))

3. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Net mn vader verteld dat ie een kleindochter krijgt. Hij was helemaal emotioneel, super lief! Mn broer heeft n zoontje, dus van elk geslacht kleinkinderen vind ie super leuk. Eigenlijk wilde hij het niet weten, maar nu toch wel. Dus even heen geweest :)

4. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Fijn Ikke dat hij het toch wilde weten en zo leuk reageerde!

Ik heb net even naar het hartje mogen luisteren want ik maakte me erg zorgen. Heb de baby vandaag de hele dag nog niet gevoeld en omdat ik zo ziek geweest was maakte ik me toch druk! Had een super harde buik van de spanning ook. Gelukkig klonk alles goed. Had sinds de niet helemaal vlekkeloze 20 weken echo ook geen controle meer gehad en dan is twee weken toch al weer lang.

5. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Hier ook alles goed, ben alleen nog wel ontzettend moe.
    Sinds een paar dagen ook wat meer last van bandenpijn.
    Verder gaat t prima hier 😊 weten jullie al hoeveel weken van te voren jullie met verlof gaan?

6. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik zit al voor een aantal procent in de ziektewet dus moet 6 weken van te voren. Ik werk op een zware woongroep in de zorg dus tot 4 weken van te voren door werken kan eigenlijk ook bijna niet. Vooral niet als ik zo'n buik krijg als bij Liam 😂

7. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ja dat zie je bij mij ook. Werk op een zware chirurgie afdeling in ziekenhuis. En de meeste collega's gaan rond 20-22 weken (voor een gedeelte) de ziektewet in. Ik heb dan ook maar voor de zekerheid met mezelf afgesproken dat ik gewoon 6 weken van te voren ga. Ook om mijn lichaam wat meer rust te geven.

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ja is soms ook maar beter.. zin pittige banen.. veel lopen, tillen enz. Ik heb na mn verlof nog 4 weken extra vrij en daarna nog 2 weken vakantie dus ik begin pas half sept weer.. ook wel heel lekker! ☺

9. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Ikke wat fijn dat hij het nu toch weet en zo blij is.

Caroline fijn dat alles goed klonk! Toch een hele geruststelling weer he.

Hier wil ik als t goed gaat 4 weken vantevoren met verlof gaan. Heb zittend werk dus moet hopelijk goed komen. Neem waarschijnlijk ook nog 2 weken op na het verlof dus dan zou ik begin september weer beginnen. Wat klinkt dat allemaal nog ver weg he.. Haha

10. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Caroline fijn dat alles goed was. Dan kunnen weken idd lang duren.

Ondanks dat ik nu al niet werk , gaat mn verlof 5 weken ervoor in. Heb nog 1 week bij mn verlof aangeplakt,dus start 1 september weer met werken. Wel zo handig voor de gastouderbureau's qua uren etc.

11. Amm

Amm Actief lid

14 jul 2015
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk helemaal niet vanwege mijn gezondheid, dus dat zijn dingen waar ik niet mee bezig ben.

Mijn rechter heup/bekken is wel een probleem, loop nu eens in de twee weken bij de fysio. Hopelijk wordt het niet veel erger naarmate alles zwaarder en groter wordt. Verder mag ik niet klagen!

12. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hey meiden! Hoe is het met jullie? Tot nu toe m'n goeie voornemen om meer te reageren nog niet echt waar kunnen maken ;)

Allereerst, Ikke: heel veel sterkte! Ik hoop van harte dat jouw vader jullie kleine meisje nog mag ontmoeten! Wat een k**ziekte en wat oneerlijk!

Caroline, fijn dat je een mooi kloppend hartje gehoord hebt! Kan me best indenken dat je je zorgen begint te maken, helemaal nadat je zo ziek geweest bent. Gelukkig alles in orde dus!

@ Wenda, ik ga 's middags eigenlijk nooit even liggen. Als ik in slaap val, kan ik 's avonds niet meer slapen. En ik kan 's middags op m'n vrije dagen mooi even wat in huis doen. Kleine man slaapt altijd nog een poosje, dus dat is dan mooi de tijd om wat klusjes te doen. Anders vind ik dat D. alleen maar in de weg loopt en dat is niet eerlijk naar hem toe. Dus probeer de huishoudelijke dingen zoveel mogelijk te doen als hij slaapt.

@ Verlof, ik ga in principe 4 weken van te voren met verlof. 20 april is dan voorlopig m'n laatste werkdag en start dan ergens in september weer. Wil er nog een aantal weken vakantie achteraan plakken, dus het wordt dan denk ik 5 september dat ik weer aan de gang ga.
    Ik ga denk ik ook van 24 naar 20 uur. Mijn zusje past nu nog om te week op D. alleen ze is zelf ook in verwachting en in april uitgerekend. Ze ziet het niet zo zitten om op een dreumes van 2,5 en 2 baby's te passen (en dat snap ik héél goed :D) dus werk dan de ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen.

@ pijntjes. Merk wel dat m'n lijf wat meer pijn doet als bij m'n eerste zwangerschap. Toen heb ik ook met gemak tot 4 weken voor de uitgerekende datum full-time doorgewerkt. Nu begint het lopen al wat meer zeer te doen en heb ook wel veel last van harde buiken.
    Heb ook weinig tijd om echt te rusten, want manlief werkt veel en het huishouden en de zorg voor D. komt eigenlijk helemaal op mij aan. Daarnaast nog werken, dus drukke bedoeling allemaal.

13. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Hier weer helemaal goedgekeurd :) Kleine uk is nu 521 gram en 28 cm. Mag nu eens per 2 weken komen ipv elke week :-D

Bijgevoegde bestanden:

14. Amm

Amm Actief lid

14 jul 2015
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel fijn ikke!!

15. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Fijn ikke! Mooie echo!

16. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Oooh wauw, Ikke wat een mooi meisje! En fijn dat alles weer goed gekeurd is!

17. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Yes! Fijn dat jullie meisje helemaal goedgekeurd is!

18. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Bekijk bijlage 489611
    23 weken, 4 dagen ☺

Kamertje schiet nog niet echt op hier.. weet nou wel welk behang ik wil enz. Maar behangen kunnen wij zelf niet zo goed, de 20ste komen mn ouders mee helpen dus dan komt t eindelijk een beetje vooruit.. duurt alleen nog ff. Kamertje voor mn zoontje weten we ook welke we willen dus die moeten we dan halen en dan kan ie zn nieuwe kast alvast gebruiken zodat ik zijn kast op de baby kamer kan zetten en alvast met kleertjes enz kan vullen.. dan wordt t allemaal wat echter!

Hoe gaat t bij jullie met de kamertjes?

19. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Mooi buikje al tibo!
    Hier t gevoel dat ik even stil sta met groeien haha. Komt vast binnenkort een groeispurt dan.

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hier het kamertje ook nog niet klaar. Vorige week wel de kleertjes allemaal uitgezocht. D. slaapt nog op de babykamer, dus die krijgt een andere kamer. Qua behang en schilderen is het wel helemaal klaar. Heeft manlief gelijk aangepakt toen we hier nog niet woonde.
    Ik weet nog niet of D. gelijk in een groot bed gaat (hij krijgt een steigerhouten stapelbed) of dat het ledikantje eerst nog naar naar nieuwe kamer gaat en dat de baby eerst nog een aantal maanden in de wieg gaat. Het bed staat er al wel maar we moeten nog matrassen bestellen voor in het stapelbed. Had er bij m'n eerste zwangerschap veel meer haast mee. Nu denk ik steeds, oh dat komt wel een keer.

Deel Deze Pagina