Tnx tibo. Vond het een hele uitgave, voor iets wat me onnodig leek. Ouderwets pannetje water werkt natuurlijk hetzelfde. Morgen beginnen met alles wassen en strijken. Nu ik nog kan staan etc, en toch niks te doen heb...
Groot gelijk ikke.. Ik zat net ook eens de uitzet lijstjes te bekijken.. we moeten eigenlijk alleen nog lakentjes en dekentjes hebben.. Verder hebben we eigenlijk alles wel. Kruiken leen ik wel van mn zussen.. die hebben we bij Liam nooit hoeven te gebruiken.
Hier alleen nog een babyfoon met camera en dan zijn we compleet. Kolf mag ik van mn schoonzusje lenen, voor t geval hij nodig is. En nog wat kleertjes. Even kijken en opschrijven wat ik al heb als t gewassen is. Hier ook mensen zo vergeetachtig? Wordt er zelf moe van haha. Ben altijd heel stipt etc, maar nu vergeet ik zo veel. Heel vervelend
Ja herkenbaar ikke.. ook op t werk. Echt heel vervelend.. collega's vinden t heel grappig allemaal 😉
Ja mn man kan er ook erg om lachen.. Ik nog niet zo Heb overal post-its hangen en mn hele agenda volgeschreven haha. En dan moeten we nog een aantal weken. Nu al 2 weken geen bloeding gehad. Begin nu echt te genieten van de zwangerschap. Als het zo door gaat, start ik week 26 met zwangerschapszwemmen. Zin in om wat te gaan doen.
Oh ik heb er al zo'n zin in maar het duurt nog best wel even! Haha Fijn dat alles goed gaat Ikke. Zwemmen lijkt mij ook wel leuk maar je hebt het hier in de buurt niet. Nog een paar uurtjes slapen en ik heb de 24 weken gehaald. Wat heb ik vaak gedacht dat het niet goed zou gaan, met al die bloedingen in het begin en de stagnerende groei op de 20 weken echo.. Ben heel blij dat ik morgen zover ben.
Jeuj 24 weken caroline, voelt idd zeker als een hele mijlpaal! Op naar de 28! Nog 10 weekjes werken haha.. Wil ook zeggen dat mn zoontje over 9 weken al 2 wordt.. pff.. stilletjes aan al maar wat voor t feestje gaan regelen.
Goeie vraag Ikke, over die Magnetronsterilisator! Sowieso ben ik me nu aan het verdiepen (zoals alle mama's in spe denk ik haha) over wat er nu echt nodig is, wat niet en wat ik beter later kan aanschaffen. Zo heb ik in een opwelling een dure kolfset van Medela besteld bij Prenatal, was in de actie + 20% extra korting. Maarja... is het eigenlijk wel handig om nu al een kolfset aan te schaffen? Of kan ik dit beter na de bevalling doen...? Wat denken jullie? Thanks alvast! @Ikke: Fijn dat je al twee weken geen bloedingen hebt gehad! Ik hoop voor je dat het inderdaad zo goed blijft gaan, zodat je lekker kunt genieten van zwangerschapszwemlessen @Caroline & Tibo: Yay! 24 weken! Mijlpaal inderdaad Op naar de 28 weken Vanavond heb ik weer zwangerschapsyoga, de eerste les was al erg leerzaam en leuk, ben benieuwd wat mij vanavond te wachten staat En bij mij begint de nesteldrang ook al een beetje te komen. Heb mijn man al opdracht gegeven om de kinderkamer z.s.m. op te pakken (nu nog rommelhokje i.v.m. verhuizing!), zodat ik lekker bezig kan. Oh! En zijn er ook dames hier die nadenken over draagdoeken/draagzakken i.p.v. kinderwagens? Ikzelf heb een ergonomische draagzak voor als hij wat ouder is en een draagdoek om hem lekker in te wikkelen en dicht bij mij te houden. Ben benieuwd of er ook meer zijn die hier over nadenken en waarom wel/waarom niet! Ciao ciao!
Caroline fijn hè, de 24 weken gehaald. Ik kijk er ook naar uit! Nog 6 dagen Gelukkig zijn er meer die in mijlpalen kijken. Nichtje van ons vindt t allemaal veel te snel gaan, mag wat langzamer van dr. Nou, kan mij nu even niet snel genoeg gaan. Leelaatje geen idee over de kolfset. Mn schoonzusje heeft een ongebruikte liggen, die komt deze kant op binnenkort. Hoor vrienden over dat ze eerst huurden, en als t dan werkt kochten ze er 1. Alleen bij 3 achter elkaar kwam t niet op gang, dus die waren blij dat ze m niet gekocht hadden. Veel plezier bij yoga vanavond!
Leelaatje, ik heb ook een draagdoek aan geschaft.. Wil t ook wel eens proberen, bij mn zoontje niet gedaan.. maar is nu mss wel makkelijk als ik even t dorp in wil of wat boodschappen moet doen, zoon in de buggy en baby in draagdoek. Wil ook nog kijken voor zo'n plankje achter de kinderwagen. Kolfset weet ik niets van.. bij mn zoon meteen flesvoeding gegeven en dag ga ik nu weer doen.
Thanks! Ja, eerst huren kwam later bij mij op! Maar ik kan gelukkig de set nog retour sturen en het aankoopbedrag terug gestort krijgen op de rekening. Ook heb ik 16 februari borstvoeding informatieavond en bij deze lactatiedeskundige schijn ik dezelfde kolfset met dezelfde korting te kunnen aanschaffen! En ik kan er eerst ook huren! Dus inderdaad... ik denk dat ik daar maar voor ga! Anders zit ik straks met een kolfset van bijna 300 euro thuis, hahaha!! Hoe denken jullie over wasbare luiers? Sowieso qua kostenbesparing maar ook voor het milieu? Ik ben echt allemaal dingetjes aan het uitzoeken nu, haha, maar ben ook benieuwd hoe anderen er over denken en wat hun eventuele ervaringen zijn. Thanks alvast! @Tibo: Cool! Jij gaat ook proberen te dragen! Ja lijkt me inderdaad ook handig, juist als je al een kindje hebt. Dan heb je je handen ook vrij om bijv. een buggy te duwen
Ik ben wel aan het kijken naar dragen. Aangezien ik gastouder ben, en al weet dat ik op 2 van de 3 werkdagen baby's heb die rond dezelfde tijd geboren gaan worden. Anders ben je zo aan huis gekluisterd meteen. Hoewel ik ondertussen wel op zoek ben naar een andere baan. Wasbare luiers begin ik niet aan als ik eerlijk ben. Vind de luiers van de drogist etc echt een uitvinding. Plus die worden gerecycled met t groen afval hier.
Zo wat een hoop gekletst weer hier! Vanochtend controle gehad, zag er allemaal goed uit. Groeide tot nu toe volgens het boekje! Zo'n 5 kg aangekomen nu. Bloeddruk was weer wat aan de lage kant, maar heb er verder eigenlijk geen last van. Pfoe nou ik heb echt nog zooooveel niet wat er op t lijstje staat.. Alleen de echt grote aankopen hebben we tot nu toe gedaan. Ben ook altijd wel een beetje van 'dat komt allemaal wel' maar t moet er vroeg of laat toch van komen.. Haha. Donderdag komt iig het kamertje 😃
Mommytoobee, fijn dat alles goed was! Dragen, ik ben ook op zoek naar een fijne draagdoek. Zl huilde veel en wou alleen bij mij zitten. En aangezien ik straks nog een kleintje heb rondlopen heb ik mijn handen vrij als ik de baby in een doek heb. Kolfset, ik heb zl 10 maanden bv gegeven en heb geen kolfset nodig gehad. Ik zou eerst afwachten of je het nodig hebt en dan huren of er 1 aanschaffen. Verder, hier niet veel bijzonders. Ben begonnen met de babyspullen uitzoeken en heb een lijst gemaakt met alles wat ik nog moet doen. Ik kan alleen niet te veel tegelijk want krijg steeds meer last van mijn heupen. Moet echt tussendoor even op de bank liggen. Alles gaat verder zijn gangetje
@MommyTooBee: Fijn dat het goed is! En gelukkig heb je geen last van de lage bloeddruk. @Wenda: Wauw, 10 maanden borstvoeding is netjes! Ik heb helaas wel werk waar ik op den duur weer naar toe moet, maar ik wil inderdaad (als het mij lukt) zelf zo lang mogelijk borstvoeding geven. Dit betekend dat ik sowieso een kolf nodig zal hebben zodat ik op werk kan kolven. Maar de reden waarom ik nog twijfel om hem nu aan te schaffen is omdat mijn moeder zelf veel problemen had tijdens het geven van borstvoeding en uiteindelijk is overgegaan op andere voeding. En ik heb in 2013 een borstoperatie gehad, die ook niet goed is afgelopen. Ik kreeg een zware ontsteking waardoor de wond weer compleet is open gegaan. Maar we weten dus niet wat er eventueel is beschadigd... Nu ga ik nog naar een lactatiedeskundige, maar het blijft volgens mij voor mij even afwachten hoe het gaat komen. Gelukkig zag ik ook al artikelen op het internet over voeden met 1 borst...
Ik heb via marktplaats een draagdoek gekocht. Je hebt ook veel draagzakken, maar daar moet je goed mee uitkijken! Veel van die zakken ondersteunen de heupjes niet goed. @Mommytoobee 5 kilootjes al! Ik heb nog steeds geen grammetje extra en ik eet acht boterhammen per dag! Het wil er maar niet aankomen en laatst door ziekte ook weer wat afgevallen. Dus ik hoop dat ik ook nog een beetje die kant op ga Wasbare luiers wil mijn man absoluut niet in de wasmachine (hoewel dat prima kan) dus voor ons wordt dat niks. Maar ik las laatst 12-14 luiers per dag dus dat gaat nog een enorme kostenpost worden!
Ik vond de kosten van luiers nog best mee vallen eik.. idd soms gaan er veel luiers Door heen op een dag maar al met al viel t me alles mee. Wij hebben wel nooit pampers ofzo.. eerst altijd kruidvat en tegenwoordig jumbo luiers omdat dat om de hoek zit.. bevalt heel goed dus ben dat bij de baby ook weer van plan.
Hmm. Wij twijfelen nog haha! Zou het best eens willen proberen, die wasbare luiers. Ik ben ook best een hippie wat dat betreft, en wil gewoon zo groen mogelijk leven Maar de wegwerp variant zijn uiteraard wel makkelijker...
Nieuwe mijlpaal vandaag. 10 van de 20 hormoonspuiten gehad. Op de helft! Merk wel dat ze steeds pijnlijker worden. De bilspier raakt geïrriteerd Gaat eigenlijk nog best wel snel voorbij zo. Geniet van deze zonnige dag allemaal 😀