* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amm

Amm Actief lid

14 jul 2015
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was gister ineens even schrikken hier. Had wat klachten waardoor ik gebeld had naar het ziekenhuis waar ik onder controle ben voor advies, moest maar gelijk even komen want het zou blaasontsteking kunnen zijn.

Heb laatste dagen erg veel harde buiken en gister ook gepaard met felle steken, wat ik niet helemaal vertrouwde. Urine was schoon, maar uit de inwendige echo bleek dat ik funneling had.

Na een klein uurtje een tweede meting en die zag er nog iets slechter uit dan de eerste en werd ook meteen gezegd dat ik opgenomen zou gaan worden. De 'hoofd' gyn kwam nog eens een derde meting doen na een uur plat liggen. Deze was opmerkelijk beter!

Toch besloten dat ik naar huis mocht, maar moet wel absoluut rust houden en zoveel mogelijk liggen. Begin volgende week weer een meting.

Ondanks dat ik zeker weet dat ze me niet zomaar met teveel risico naar huis sturen, ben ik ineens erg onzeker over mijn eigen lichaam. Want ja wanneer trek je aan de bel? Let nu echt op elk krampje e.d. Zal wel even moet slijten naarmate de dagen voorbij gaan. Maar phoe wel even geschrokken.

Goede nieuws is dat babykamer inmiddels af is, hoef ik me daar geen zorgen over te maken hihi.

@ Caroline. Het had fijn geweest als je dat eerder wist, maar heel fijn dat het goed was!

@ikke. Veel plezier! zal je vast even goed doen.

2. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Amm, ik moet t even Google, nog nooit van gehoord maar klinkt eng.. Ze zullen je idd niet nar huis sturen als dat een risico zou zijn. Hou je lekker rustig! Hopelijk is de volgende meeting weer goed!

3. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Amm dat is zeker schrikken! Rustig aan doen hoor.
    Hopelijk is de volgende meting ook goed. Als je het noet vertrouwt altijd bellen. Zeggen ze hier ook steeds. Beter keer te veel bellen als 1x te laat.
    Funneling moet je goed in de gaten houden.

Etentje ging niet helemaal door. Vriendin was ziek. Ben nu met andere vriendin en mn man sushi gaan eten ☺ Ook niet erg, en was super gezellig!

4. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Oei Amm, dat klinkt niet zo mooi! Gelukkig zit er nu wel gelijk de nodige zorg en controle op.

@ Ikke, heb je vegetarische sushi gehad? Ik heb ook wel zin in sushi maar wacht maar netjes tot mei. En filet américain en eitjes met zachte dooier! Haha. Ik kijk er al naar uit :)

Wat betreft de harde buiken, er moet gecontroleerd worden of ik blaasontsteking heb. Nu was ik vandaag helaas te druk om nog naar de huisarts te gaan, maar gaat maandag zeker gebeuren! Hoef niet heel vaak naar de wc maar vond het er wel wat troebel uitzien, dus wel goed om even te checken natuurlijk. De symptomen zijn schijnbaar wel anders als je zwanger bent. Geen pijn of branderig gevoel maar met name de harde buiken kunnen een indicatie zijn. Kan volgens de verloskundige ook zijn dat mijn baarmoeder extreem gevoelig is. Omdat toen ik laatst zo ziek was de baarmoeder ook al zo enorm reageerde daarop.

5. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    @Caroline de sushi met gebakken kip, gebakken garnaal, zalmfilet en tonijnfilet uit blik etc mag je gewoon hebben. En veel vis en vleesgerechten op ook. Kan geen 9 maanden zonder sushi hoor 😉😄

Afwachten of het blaasontsteking is dan. Ik merkte er niks van dat ik t had. Behalve wat buikpijn. Succes!

6. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    @Amm, omg dat is zeker schrikken! Ik moest het ook even opzoeken, want wist niet wat dat was, maar jeetje. Goed in de gaten houden hoor! Wat Ikke ook al zegt; beter 1 x te veel bellen dan 1 x te laat. Sterkte!
    En niet leuk dat je nu minder vertrouwen in je lichaam hebt, hopelijk vind je het snel weer terug..

@Caroline maandag direct maar naar de huisarts dus, even afwachten of dat het is!

@Ikke, ah jammer dat het etentje niet doorging, maar sushi is zeker geen straf, hihi! Ik eet ook graag sushi, wel vega, maar ik ben ook vegetariër :D

@Tibo: Ik heb wel een tijd gewoond in Brabant en dus ook carnaval gevierd, haha! Was voor een Friezin best wel raar om mee te maken, maar wel gezellig :D Mijn schoonfamilie woont daar wel en zij vieren het ook graag!

Vandaag heb ik zelf de hele dag studiedag in Groningen, kijk er een beetje tegenop, want ik heb niet zo'n goede nacht gehad.. Maar goed. Als het niet gaat, dan gaat het niet en dan ga ik wel weer naar huis :)

Fijn weekend iedereen!

7. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    NULL
    Oh en YAAY! 24 weken! Party! haha :D op naar de 28!

8. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Mijlpaal behaald leelaatje!

Manlief vandaag voor t eerst de kleine meid gevoeld 😀 kon ook niet missen, want hele buik gaat heen en weer haha. Ze is carnaval aan t vieren volgens mij.

Ik kom zelf uit t zuiden, maar woon nu in t midden van het land. Meestal gaan we zondags wel carnaval vieren, maar dit jaar slaan we over. Alleen even optocht kijken bij mijn ouders

9. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Oh dat is schrikken zeg Amm! Nu even rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren!

Ik ben deze week opnieuw 2x tante geworden.
    Allebei m'n schoonzussen zijn bevallen, de een maandag en de ander gister. Zij wisten beide niet of t een jongen of meisje was.
    Allebei hebben zij een meid gekregen, leuk voor onze eigen kleine meid!

Ik ben morgen 24 weken, kijk er wel naar uit!
    Tot nu toe 3kg aangekomen en Laatste tijd wel wat meer last van m'n rug en nog steeds super moe..
    Hebben jullie ook nog veel last van moeheid?

10. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jeetje meiden wat een verhalen weer. Ik hoop wel dat alle kindjes nog even lekker blijven zitten hoor en dat alle mama's zich weer lekker gaan voelen. Het is niet leuk als je je steeds zorgen moet maken.

Voor alle meiden die gaan carnavallen: veel plezier! Ik zou zelf ook wel willen maar woon tegenwoordig in Amsterdam dus is me wat te ver en te druk op dit moment.

@nursekel: niet zo veel last van vermoeidheid eigenlijk. Niet zo erg als in de eerste drie maanden tenminste. Alleen als ik echt een drukke dag heb gehad maar dat zou ik ook hebben als ik niet zwanger was. ☺

Zijn er toevallig meiden die last hebben van hun bekken? Of in vorige zwangerschap(pen) hebben gehad?

11. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Vermoeidheid valt bij mij ook heel erg mee.. eik alleen in de eerste 3 maanden idd.
    Bekken heb ik vorige zwangerschap veel last van gehad, zat met 25 weken volgens mij volledig in de ziektewet. Wel fysio gehad toen, dat hielp wel wat. Na de bevalling was t gelukkig snel over! Heb jij er veel last van Amelie?

Bij mij vooral mn banden nog steeds, kan ik soms echt veel last van hebben. Heb t idee dat de baby al erg hoog zit, dus zitten is soms erg vervelend en onhandig. En maagzuur.. maar verder mag ik eik niet klagen nou..

12. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik kan soms wel echt helemaal kapot zijn 's avonds of als ik uit mijn werk kom. Slaap ook best wel eens een uurtje extra overdag ;)

Bekken heb ik geen last van, wel bandenpijn. En had in december vaak last van mijn rug maar nu eigenlijk niet meer, dus dat is wel opvallend. Misschien toch een kwestie van op mijn houding letten want sta normaal eigenlijk een beetje met holle rug.

Wij hebben de carnaval aan ons voorbij laten gaan. Mijn man komt oorspronkelijk uit de buurt van Groningen en geeft er niks om, dus we zijn lekker thuis gebleven vandaag. Ook wel fijn want gisteren vijf uur in de auto gezeten om de familie in het hoge noorden te bezoeken en dus de hele dag van huis geweest.

13. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Tibo, heb er best wel last van inderdaad. Moet van de verloskundige naar de fysio dus binnenkort maar even een afspraak maken. Voor nu moet ik vooral opletten dat ik het niet erger maak dus met de lift ipv de trap enz. Ik hoop dat de fysio helpt want ik vind het nu eigenlijk nog een beetje te vroeg in de zwangerschap zo weinig te kunnen. Helaas heb ik het niet zelf voor het zeggen.

En dat maagzuur herken ik ook zeker! Ik heb nu altijd Gaviscon bij de hand. Vooral als ik ga slapen heb ik er veel last van.

14. ikke7

ikke7 Bekend lid

20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Maagzuur, heeeel herkenbaar 😉
    Verder wel sneller moe. Meestal ga ik 's middags een uurtje op de bank hangen.

Vandaag 24 weken! 🎉😀 Nooit gedacht die te gaan halen... Super blij mee

15. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    NULL
    Yaay Ikke! Mijlpaal! Feestje :D haha!

Ik moet zeggen dat ik (nog) niet echt klachten heb. Ik had een poosje echt last van mijn banden, maar dat is nu over. Maagzuur ook niet echt last van en vermoeidheid valt ook mee!

Ben benieuwd voor hoelang ik nog klachten-loos kan genieten van mijn zwangerschap hihi :)

Komende woensdag heb ik wel een suikertest, moet ik zo'n vies (is mij verteld!) drankje weg krijgen en 2 uren wachten in het ziekenhuis... Meh.

16. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Er moet hier echt een like-button komen! Maar dus: like 👍 Ikke!!

Moet ie die suikertest alleen doen als je een verhoogd risico hebt of moet elke zwangere dat? Ik heb er nog helemaal niks over gehoord namelijk.

17. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik heb vanochtend ook getest voor de glucose. Moest eerst nuchter een buisje bloed afstaan, toen ontbijten en twee uur later weer een buisje bloed afstaan.
    @Amelie: dat hoeft geloof ik niet altijd, bij mij is er in combinatie met pco een verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes en daarom moest ik deze test. Dat was me ook al verteld toen ik 6 weken zwanger was dat ik dat zou krijgen.

18. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Hallo allemaal!
    Net weer even bijgelezen, ik ben een tijdje niet actief geweest door veel drukte en ziek zijn hier thuis. Iedereen is inmiddels weer hersteld van de griep hier. Ik hoop nu weer gezellig mee te kunnen kletsen.

Hier heb ik heb momenteel lichamelijk zwaar te verduren; erg veel bekkenpijn en ischias, waardoor ik nog slecht kan lopen/tillen en daarnaast ook last van stress incontinentie. Ook erg moe omdat ik s nachts slecht slaap door hormonen/bekkenpijn/maagzuur. Sinds vorige week 75% in de ziektewet. En nu gelukkig eerst 2 weken vakantie (morgen op wintersport). Dus hoop een beetje bij te komen.

Jeeej Ikke 24 weken, wat fijn meid! Hopelijk blijft ze nog lang zitten

19. MommyTooBee

MommyTooBee Bekend lid

22 sep 2015
    512
    88
    28
    Ik heb ook weer even bijgelezen.

Amm dat is schrikken zeg! Hopelijk gaat t weer wat beter met je?

Ikke7 zeker een mijlpaal!!

Hier volgens mij afgelopen weken een aardige groeispurt gehad. Vriendin maakt om de 4 weken foto van m'n silhouet en die was in vergelijking met de vorige foto aanzienlijk veranderd haha. Begin me ook echt steeds beperkter te voelen. Sowieso kan ik niet meer te lang lopen dan krijg ik erge rugpijn enzo. Maar ook de huishoudelijke taken vallen me zwaarder en uit bed komen bijvoorbeeld moet ik nu ook echt eerst op m'n zij draaien ipv meteen rechtop zitten.. Ben erg benieuwd hoe de rest van de zwangerschap nu gaat verlopen! Mag tot nu toe niet klagen denk ik!

20. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik heb weer wat last van bloeddruk schommelingen denk ik.. werd gister op mn werk even helemaal niet lekker, heel warm, zweten, ligt in mn hoofd.. De k dat mn bloeddruk even heel laag was. Herken ik wel van mn vorige zwangerschap. Kan weinig kwaad.. alleen vervelend 😉

Mn beste vriendinnetje is gister bevallen, op de uitgerekende datum! Haha.. eerst waren we met zn 4e zwanger.. nou ben ik nog alleen over. T gaat zo snel allemaal..

Deel Deze Pagina