Ik heb vandaag van me verloskundige het advies gekregen om nog maximaal 6 uur per dag te werken, dit ivm rugklachten. Nu werk ik op dit moment fulltime (40 uur) en bouw altijd atv uren op, ik neem de uren die ik opbouw elke vrijdag op (4uur per week), nu vraag ik me af, als ik nu me eigen ziek meld voor 2 uur per dag bouw ik dan nog atv op? zo nee, moet ik dan tot nu op vrijdag 6 uur werken of hou ik gewoon recht op die 4 uur vrij op vrijdag? hoop dat jullie me kunnen helpen.
Heb gister reactie van me werk gehad, ik bouw nu geen atv uren meer op omdat ik geen 40 uur meer werk in de week, ik zal dus op de vrijdagen ook 6 uur moeten werken.
Ooh maar dat is eigenlijk vreemd. Aan de ene kant moet je minder werken vanwege je rug. Maar aan de andere kant weer meer vanwege je ATV uren. Dacht dat je tijdens ziektewet ook je uren opbouwde.
als je het zo zegt klinkt het inderdaad ook wel raar, maar nu is het natuurlijk wel dat ik elke dag minder werk alleen op de vrijdag iets meer. Maar goed ze mogen me atv uren houden, ik heb een stuk minder last nu ik minder werk en dat vind ik op dit moment het allerbelangrijkste.
Volgens mij moet je ze gewoon houden, omdat je contract niet wijzigt. Staat daar niets in over ATV en ziektewet?
vakantie uren blijf je gewoon opbouwen. atv niet voor zover ik weet. Want dat zijn toch de uren die je opbouwt die je werkt boven je contracturen? En als het goed is werk je niet boven je uren nu?
Hoeveel uren ATV bouw je op per week? Ik vind wekelijks 4 uur behoorlijk veel om op te nemen. Of heb je in het verleden wel 40 uur gewerkt en dat dit opname van je tegoed is? Gebruikelijk is dat je 38 uur uitbetaald krijgt en er 40 uur werkt. Dan bouw je dus 2 uur per week op. Jij neemt 4 uur per week op Dus eigenlijk heb je een contract voor 36 uur (als ik het goed lees) Ik zou zeggen dat je als nog recht hebt op je vrije middag. Je werkt namelijk 4x6 uur (24 uur) 1 ochtend (4 uur) en je hebt 4x2 ziekteuren (8) dan kom ik op 36 uur uit welke je ook uitbetaald krijgt. Mocht je wel een tegoed hebben aan ATV vraag ik me af waarom je die nu niet mag opnemen? (dan heb je op vrijdag 4 uur werk 2 uur ATV). Maar een en ander hangt natuurlijk samen met je contract.
Ik heb inderdaad een 36 uur contract, bouw daarom altijd 4 uur per week op. Wat ik begreep is dat zodra je ook maar 1 dag ziek bent je gelijk geen recht hebt op die atv.
Maar dan werk je toch gewoon 36 uur??? of werk je vier dagen van 9 uur en dan vrijdagochtend nog? want dan zit je idd op 40. maar werk je standaard 4 uur boven op je contract. Wanneer jij gewoon 4*8 werkt en dan vrijdagochtend.... dan zit je gewoon aan 36 uur. Ik had ook een contract van 36 uur en werkte dan om en om, een week 40 uur en een week 32 uur en dan de vrijdag vrij.
Bij mij was het minder uren werken (ipv 40 uur maar 30 uur) ook minder ATV opbouw. Ik heb ook een 36 uren contract.
Atv is een soort tijd voor tijd. Als jij de uren werkt mag je ze ook weer opnemen. Als jij wekelijks 36 uur werkt bouw je niks op en neem je ook niks op. In hopmarjanneke haar situatie bouwt ze de ene week 4 uur op en de week daarna neemt ze deze weer op. Als jij 40 uur per week zou werken. Maak je 8 uur per dag daarvan zouden 7,2 uren (36/5) werktijd zijn en 0,8 uur atv. Als je ziek bent bouw je de atv ook niet op. Stel dat je parttime had gewerkt 3x8 en 2 vrije dagen (totaal24) dan zouden ze toch ook niet zeggen dat je opeens 4x6 moet komen werken?