paar vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by joyce26, Jan 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo ik heb nog een paar vragen:

s avonds word ik elke keer missenlijk het begint eind van de middag en als ik dan wat eet trekt het even weg om daarna terug te komen maar als ik savonds dan naar bed ga kan ik niet slapen van de missenlijkheid en dan komt alles eruit is dat normaal?

2) ik pas nu me gewone broeken allemaal niet meer en ben 5 of 8 weken zwanger en draag nu al positiebroeken je hoort wel vaker dat het darmen zijn die opzetten maar ik ga nog 3x per dag naar het toilet voor mn stoelgang die normaal is.

3) op de plek waar me blindedarm heeft gezeten daar krijg ik sinds gisteren elke keer steken is dit ook van me banden of baarmoeder die aan het groeien is?

4) overdag ben ik nogal eens flink moe maar kan soms niet gaan liggen ivm me andere 2 kids maar als ik dan s avonds naar bed ga lig ik uren wakker ondanks dat ik zo moe ben ene keer doordat ik zo missenlijk ben dat ik moet spugen maar daarna kom ik ook niet in slaap lig ik te draaien en te woelen en zie de uren verstrijken op de klok is er iets wat ik kan doen zodat ik makkelijker in slaap kan komen?
    drink geen koffie of cola dus kan niet door caffeine komen.

ik krijg 5feb me echo maar heb voor deze zwangerschap al 2 mk gehad en ben daardoor erg bang dat het weer fout gaat hoe kan ik nu het beste genieten van me zwangerschap tot die tijd?

alvast heel erg bedankt voor het antwoorden.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi joyce,

Gefeliciteerde met je zwangerschap!
    1) Neem voor het slapen gaan nog een crackertje of drink een beker melk dit kan helpen.Het is heel vervelend maar zal naarmate de zwangerschap vordert afnemen.

2)Je ziet bij een derde zwangerschap vaak dat de buik wat harder lijkt te groeien. Je kindje groeit niet harder, alleen je buik. Dit is geen probleem alleen wat moeiljk te verbergen voor de omgeving

3)wat je beschrijft lijkt inderdaad op bandenpijn.
    4) Ik kan alleen adviseren je rust te pakken op momenten dat je lijf het aangeeft. De hormonen zijn ook een reden dat je in een keer klaar wakker bent. Vervelend maar ook dit zal afnemen.

vertrouw op je lijf!
    Groetjes Imke

3. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    heel erg bedankt voor het antwoorden.
    mag je eigenlijk als je last van je rug hebt een asprientje innemen of liever niet? nogmaals bedankt joyce

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Joyce,

Liever geen asprina maar je mag wel paracetamol nemen.
    6 tabletten van 500mg per 24 uur.

Groetjes Imke

Share This Page