Hoi meiden, Hier ook nog volop aan het werk. Merk wel dat het allemaal een stuk zwaarder word. Doe het nu ook wel wat rustiger aan en merk dat dat wel helpt. Nesteldrang begint hier ook toe te slaan. Ben het hele huis aan het opruimen zodat we binnenkort aan de baby kamer kunnen beginnen. We zijn deze zomer verhuisd en nog niet alles is uitgepakt of heeft een plek gekregen. Hierdoor is de babykamer nu een opslagkamer geworden. En hoewel de baby toch eerst bij ons op de kamer komt, wil ik het wel graag af hebben Zaterdag werd ook het kraampakket bezorgd, volgens zoonlief: een ziekenhuis en een doosje, hahaha. Klossen en bedpan zijn ook al besteld. Vorige week de intake met de kraamzorg gehad. Al met al word het lijstje wel steeds korter. (Gelukkig ) Wat betreft kwaaltjes valt het me gelukkig mee. Ik word alleen drie tot vier keer per nacht wakker en dan ben ik helemaal stijf van het liggen. Dat herinner ik me niet van de vorige zwangerschappen. Meer meiden hier last van?
dat liggen hier vannacht ook gehad, maar dat kwam meer vanuit mijn heup-rug, waarschijnlijk mijn bekken die wat opspeelden... heel veel wakker geweest...
Dankje CSI en gelukkig zit jou kleintje ook nog lekker veilig en warm in je buik! Ik kan me goed voorstellen dat je het werk wel mist, was denk ik ook wel wat afleiding van de situatie. Dankje Fiona, is zeker wel weer leuk. Een jongen was ook leuk geweest, maar voor zover ze kunnen zien is ze gezond en dat is het belangrijkste. Met de 20 weken kregen we een duimpje omhoog en met de echo van zaterdag kregen we een middelvinger hihi dat word nog wat Een 3de echo had nooit gelukt, ze was zich lekker aan het verstoppen in de placenta en lag al erg diep. Ze loopt een paar daagjes "achter", precies het tegenovergestelde van onze oudste die altijd "voor" liep.
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 2 februari DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 4 februari Anonymous1223 - 1ste kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken November 25 - Jesje82 - uitslag suikertest en echo 25 - fien2808 - uitgebreide suikertest 27 - fien2808 - 3de poging 3D echo December 7 - fien2808 - echo gyn 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 9 - Donder - intake kraamhulp 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo derde trimester (32 weken) Januari 4 - fien2808 - echo gyn 7 - Donder - afspraak gyn bevallingsgesprek 19 - fien2808 - echo gyn Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
Yay ook een meisje Ja zeg dat wel, hier nog 11,5 weken te gaan, *zucht* Wij hadden de 2de poging voor onze 3D echo vrijdagavond - onze meid lag nu nog slechter ... Gezichtje alweer goed tegen die placenta, armpjes daar nog eens voor, ... De vrouw zei "hoest eens, dan schrikken ze meestal". Dus, ik kuch een paar keer, en we zien in 2D haar reactie: totaal niet onder de indruk, gevolgd door een laaannggeeee geeuw . We hebben dus nog steeds niet moeten betalen en mogen nu vrijdag terug voor een 3de poging. Als het dan niet lukt gaan we het zo laten
@fien2808 Het is niet leuk dat het niet lukt, maar eigenlijk ook wel grappig dat het nu al zulke karakter eigenschappen laat zien! Goed dat het echobureau zo makkelijk hiermee omgaat en dat jullie gewoon terug mogen komen! ikzelf vind dat wel echt klasse geregeld. Wel te hopen dat het nu wel goed gaat!
Ja en net zo'n eigenwijsje 3D Zou bij ons nooit gelukt zijn dus zijn we wel blij dat we sowieso al 2D wilde. Ze lag bij ons al heel laag/diep en knuffelde heerlijk met de placenta Ook kregen we deze keer een middel vinger en madam trok zich niets aan van het gespring/gepor/geschud etcetera hihi en ik maar denken dat onze oudste dochter al eigenwijs is, nou deze is nu al erger, hihi
@sabine: leuk, nog een meisje! @fiona: ik ook nog 4 weken...en het is zwaaaaar @fien: pfff dat valt niet mee zeg om een goede echo te krijgen. hopelijk is 3x scheepsrecht bij mij wordt mijn buik steeds zwaarder. niet fijn om te lopen. Ik ga eens opzoek naar zo´n ondersteunende buikband. kan moeilijk hele dag met mijn handen onder mijn buik gaan rondlopen...en banden worden ook fijn opgerekt nu, ook niet erg fijn. gisteren eerste stirae gesignaleerd...niet op mijn buik maar op mijn borst...gelukkig zijn het maar 3 lichte streepjes. zo, moest ff klagen hoor
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 2 februari DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 4 februari Anonymous1223 - 1ste kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken November 25 - Jesje82 - uitslag suikertest en echo 25 - fien2808 - uitgebreide suikertest 27 - fien2808 - 3de poging 3D echo December 3 - Donder - groeiecho vk 7 - fien2808 - echo gyn 8 - Donder - controle vk 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 9 - Donder - intake kraamhulp 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo derde trimester (32 weken) Januari 4 - fien2808 - echo gyn 7 - Donder - afspraak gyn bevallingsgesprek 7 - Donder - groeiecho vk 19 - fien2808 - echo gyn Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
Pff, ff een weekje niet op mijn werk geweest (daar check ik dit forum altijd in een van mijn pauzes...), wat een lekker geklets. @verlof Ik mag nog werken tot en met 23 December, dan ben ik eerst een aantal dagen gewoon vrij, mijn officiele verlof begint op 5 januari, maar met al die feestdagen er tussendoor, wel lekker. En aan het einde van mijn verlof ook weer een aantal extra dagen er aan vastgeplakt, zodat ik 9 mei weer (hopelijk) fris en fruiting aan de gang kan. @kwaaltjes: Ik heb met name als ik in bed lig heel erg veel last van maagzuur. en als het er eenmaal is, dan helpt hoger liggen met mijn hoofd ook niet eens... Daarnaast is mijn buik echt wel zwaar aan het worden, dus langer dan een half uur staan is niet echt meer een optie. In beweging blijven lijkt voorlopig nog het beste... @pretecho Ons ventje werkte dit keer gelukkig goed mee, en door de ruime hoeveelheid vruchtwater waren de beelden ook mooi scherp, dus dat was genieten. Hij zwaaide aan het einde van de sessie als min of meer tot snel (en toen bij mij weer tranen van geluk natuurlijk) @borsten: Hier soms wat druppeltjes melk, maar gelukkig niet zoveel dat ik er al van die pads voor moet gaan gebruiken. @ verbouwingen: De dakkapel is geplaatst, evenals de terrasoverkapping, dus nu is de babykamer hoogste prioriteit. Mijn schoonzusje en ik hebben het al helemaal uitgewerkt in ons hoofd, maar nu nog uitvoeren... Morgen gaan we er aan beginnen en dan gelijktijdig het ontwerp van het geboortekaartje in dezelfde stijl als het kamertje, heb er zin in...
@Jesje, zeker leuk een klein zusje erbij @werken, ik wil weer tot 39 weken proberen vol te houden. Maar goed ik werk dan ook geen volle dagen. @bekken, vanmorgen weer bij de fysio geweest. Moet nu echt om de 2,5uur 10 minuten rust gaan houden omdat de klachten weer vele malen erger zijn geworden. Ook moet ik nu weer na 1 week terug komen ipv na 4 weken. Hopelijk hebben we het dan snel weer onder controle en hoef ik geen speciale band te gaan dragen.
Ohh maagzuur.. hou op schei uit.. ik heb er echt hele dagen last van en het is tot pijn/misselijkmakend aan toe. heb al veel met voeding gespeeld maar volgens mij krijg ik het echt overal van! Ik lees echt vaak dat het niet lukt.. dus ik ben wel een beetje bang dat ik ook straks te veel verwacht van een te mislukken 3d/4d echo.
hier ook al last van maagzuur. Zoiezo elke avond en soms begint het 's middags al. Ik kan ook nog niet achterhalen waar ik het specifiek van krijg of dat het gewoon komt doordat de baarmoeder tegen de maag drukt. rennie's helpen helaas niet. Morgen weer controle bij verloskundige/huisarts. Hopelijk heeft die er nog een wondermiddeltje voor.
@maagzuur: ik kan 's avonds geen thee meer drinken en geen sla en tomaten meer eten. als ik dat wel doe krijg ik gegarandeerd maagzuur. Ik eet ´s avonds alleen nog maar 2 boterhammen. Warm eten doe ik met lunchtijd want in de avond krijg ik zoveel eten niet meer weg. Als ik me hier aan houd gaat het wel ok
het maagzuur wat ik dacht dat ik had, was toeval denk ik. Sindsdien niet meer gehad, ondanks dat ik het een paar keer had na het eten. Ik prijs me maar weer even gelukkig. Werken gaat ook nog steeds goed, al is het wel zwaar om de hele dag te staan. Ben blij dat ik dus part time werk! Nu is het door de dagen ertussen wel goed vol te houden.
@maagzuur... ja zeer herkenbaar! heb ik ook last van... wisselend soms heel erg en soms bijna niet... verder toch weer wat meer last van mijn bekken helaas... niet fijn...
@maagzuur, ik herken het helaas ook. Bij mijn eerste zwangerschap was het echt heel extreem, nu valt het me al met al nog heel erg mee. Kruidnoten met chocolade eet ik niet meer, zeker niet in de avond want dan is het echt heel erg. Met de rennies is het gelukkig nog wel goed vol te houden. Soms 's nachts heel erg maagzuur maar nog niet zo erg als bij mijn dochter dus ik knijp nog in mijn handjes.
Hey dames, @werk wow klasse als jullie het allemaal vol houden tot de geplande datum zeg. Maja zoals anderen al schreven is het zeker geen shade om het ook rustig aan te doen. @babykamer wij zijn ook bezig, steeds een beetje en hopelijk over 2 wk helemaal klaar. @maagzuur hier heb ik ook last van maar way bij mij echt helpt is de antagel. Die kun je zonder recept bij de apotheek kopen. Kost ong 7 euro de flea en ik kan er een maand mee doen. Ik neem het alleen zo nodig maar standaard 20ml voordat ik ga slapen. Hebben jullie ook steeds meer last van benauwdheid? Ik ben kortademig en piep steeds ik ga morgen tijdens mijn controle voor tips vragen.
Hier ook standaard rennies en gaviscon bij me. Het helpt als ik het wat rustiger aan doe en genoeg water drink. Maar dan nog komt het soms ineens op. Zooo pijnlijk. Soms word ik er echt helemaal beroerd van. Ik eet inmiddels ook de helft van wat wat ik normaal at bij het avond eten. Vlees smaakt helemaal niet meer. Groente en fruit juist des te meer en daar heb ik tot nu toe nog geen maagzuur van gehad. Nu eet ik geen citrusvruchten uit voorzorg, want ik vermoed dat dat toch wel triggert Valerica: Benauwdheid herken ik ook. Ik zit soms echt te hijgen, terwijl ik eigenlijk niets gedaan heb. Of het gevoel dat ik bijna geen lucht krijg. Als ik dan rustig ga zitten en me concentreer op mijn ademhaling, gaat het gelukkig snel beter, maar vervelend is het wel. Csi: Fijn dat je weer thuis bent. Lukt het wel om het rustig aan te doen? Hoe is de situatie nu verder? Als je niets wil vertellen is het natuurlijk ook goed. Ik hoop dat je toch nog een beetje kunt genieten van je zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat dat nu best lastig is.
Zo ff snel dit topic bumpen voordat het ergens op de 2e pagina beland. Ik ga ervanuit dat iedereen druk bezig is met de babykamer... ik in ieder geval wel en ook druk met geld uitgeven dus haha nooit gedacht dat dit zo'n duur geintje zou zijn De teller staat inmiddels op 1200 en ik moet nog een paar dingen hebben :S Ok tot snel dames!