uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik denk dat geen nieuws inderdaad gewoon goed nieuws is. Ik schrok wel even toen ik zag dat ze een mail had gestuurd want heb de waardes vorige week woensdag al doorgegeven. Dus was even bang dat ze misschien toch niet goed waren, maar goed gelukkig een bevestiging dat het juist wel goed was :D

2. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje

6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    3 - Donder - groeiecho vk
    7 - fien2808 - echo gyn
    7 - lizsett - echo 3D
    8 - Donder - controle vk
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    9 - Donder - intake kraamhulp
    12 - Jesje82 - afspraak vk
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken)
    30 - Jesje82 - echo gyn controle
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    7 - Donder - afspraak gyn bevallingsgesprek
    7 - Donder - groeiecho vk
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

3. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @beweging:
    Mijn verloskundige zegt bij iedere controle dat ik de kleine nu zeker dagelijks en ongeveer evenveel (veel!!!) moet voelen en anders aan de bel moet trekken. Gelukkig schopt meneertje er heel de dag vrolijk op los, want anders zou ik me toch wel af en toe ongerust maken.
    Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik de baby op het laatst een heel stuk minder, wat dus ook betekende dat ik bijna dagelijks in het ziekenhuis aan zo'n monitor gelegd werd om de hartslag etc van de baby te checken...
    Soms helpt wat extra druivensuiker of cola om de baby ff actief te laten zijn en kan geen kwaad zolang je er maar geen 10 of liters van pakt...
    PS: dit is natuurlijk geen berichtje om iemand ongerust te maken, alleen alert :):):)

@ijzer
    Ik heb vorige week ijzer laten prikken, maar nog niks gehoord over de waarde, dus ga er ook maar vanuit dat het goed is. Morgen groeiecho, dus dan kan ik het vragen, ookal weet ik niet of degene die de echo maakt ook in het systeem kan, zij wordt nl. ingehuurd om deze echo's te maken omdat mijn verloskundigen hier (nog) niet voor geschoold zijn...

4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    @ beweging, ik voel de baby nu wel een stuk minder sterk dan eerst. Maar wel iedere dag. Soms zit er alleen wel urenlang tussen. En soms weet ik niet wat ik voel(gekriebel zeg maar).. Ik vraag me wel af of dat wel normaal is.

5. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    @beweging, hier erg veel beweging en ook echt tot vervelends aan toe... maar ik ben klein, dus heb ook het idee dat de baby minder ruimte krijgt en wat aan het wringen is af en toe...

6. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    De ene dag beweegt de baby meer dan de andere. Moet zeggen dat het "grove" werk wel duidelijk aan het afnemen is. Af en toe draait hij nog (althans dat denk ik) en schopjes maken plaats voor ellenbogen werk (ook dit weet ik niet zeker maar denk ik) Vind het vooral erg grappig dat mijn buik golfbewegingen maak als ik op de bank zit.

7. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou... vandaag flink last gehad van mijn buik op het werk.
    Iemand enig idee waar het door kan komen/wat ik ermee moet doen?
    Heb van 12-2 uur ongeveer flinke pijn gehad rechtsonder in mijn buik, richting lies. Kon niet goed lopen/rechtop zitten en had echt flink pijn.
    Na 2 uur zitten ging het wat beter en kon ik weer wat meer. Vervolgens kreeg ik last van maagzuur/omhoog komen eten en werd ik wat duizelig en vooral ook erg moe.
    Ben op tijd naar huis gegaan en heb ook thuis niet veel meer gedaan, nu gaat het redelijk, alleen nog flink moe.
    Iemand een idee?

8. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Klinkt als normale kwalen. Ikzelf heb met vlagen last van dit soort dingen. jijzelf kunt het best beoordelen of dit ok voelt dus zou mijn advies ook zijn: als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen!

9. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Lijkt wel een beetje op mijn klachten van afgelopn woensdag. Gisteren werd in ieder geval duidelijk waarom mijn buik zo voelde, ons vent was uit zichzelf maar even gedraaid van stuit naar goed...

@groeiecho
    Gisteren dus groeiecho gehad. met ons ukkie alles heel goed. Ligt wat voor op groei, maar da's natuurlijk niet erg, zolang het maar niet teveel is...

Wat wel teveel is, is mijn enorme plons vruchtwater, dus zal de verloskundige mij overdragen aan de gyn voor alle verdure controles.
    Had al een afspraak staan in het zkh, maar die is 3 weken vervroegd.
    Heb nu wel steeds meer het gevoel dat ik de 40 weken niet vol ga maken, maar goed da's een gevoel en nog niks concreets, maar begint nu wel echt te kriebelen. Stel je voor dat het nog maar een week of 7 duurt, spannend...

10. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    13 februari
    15 februari
    17 februari
    18 februari
    28 februari
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    7 - fien2808 - echo gyn
    7 - lizsett - echo 3D
    8 - Donder - controle vk
    16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje

11. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hey dames even wat stilletjes vanuit mij, het stilzitten thuis betekent niet dat ik me verveel sterker nog ik heb genoeg te doen haha. Heb inmiddels last van nesteldrang en ik wil dus alles poetsen weliswaar iedere keer met pauzes want ook herken de kwaaltjes die jullie ook beschreven: pijn in liezen, opkomend maagzuur etc.

Ook ik voel de baby nog steeds iedere dag echter lijkt het wel iets minder maar zolang ik hem of haar nog een paar keer per dag goed voel maak ik me niet te druk.

@Donder.. lees ik dat nou goed, heb jij al vruchtwater verloren? Wow ik schrik er wel van, het is niet het einde van de wereld dat besef ik me ook wel en je wordt natuurlijk ook wel goed in de gaten gehouden maar ik kan me wel voorstellen dat het ook voor jou even schrikken was. En tja als jullie mannetje eerder komt dan is toch niet zo erg of wel, maar het is wel fijn als dat dan rond de 35 weken is en niet nu al.

Ik ga sinds vorige week naar een zwangerschapscursus die gegeven word vanuit het kraamzorgbureau, tot nog toe is het vooral erg gezellig met ons kleine clubje van 4 maar qua informatie moet het volgens mij nog op gang komen want er is nog weinig verteld wat ik nog niet wist Ben vooral benieuwd naar de borstvoedingsles, hopelijk krijg ik daar tips mee.

Okie dat was het dan weer, ik wens jullie alvast een fijn sinterklaasweekend :) Wij vieren het klein maar er is in ieder geval aandacht voor!

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hier ook even minder actief maar ja de site werkt totaaaaal niet mee en ik ben ziek geweest poehhhh

Alles verder goed
    Donder wat schrikken!

Iedereen fijn Sinterklaas weekend

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij geen vruchtwater verloren, maar gewoon veel vruchtwater in de buik... is een reden om naar de gynaecoloog te worden doorgestuurd...

mijn kwaaltjes van gisteren vond ik geen "normaal" kwaaltje... maak me er niet super veel zorgen om, maar als ik dat vaker heb dan ga ik zeker wel contact opnemen met de vk... as dinsdag weer een afspraak, dus sowieso maar even aangeven dat het zo was...

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Spannend Donder.. Ben benieuwd wat de gyn ervan zegt.. Neemt de hoeveelheid vruchtwater niet nog af verder in de zwangerschap?

Fiona kunnen het niet je darmen zijn? Tussen 12-2 was dat na het eten? Ik heb daar wel geregeld last van en dan kan het echt flink pijn doen.. Ook heb ik het een keer gehad bij een iets te abrupte draai. Toen had ik echt flinke steken rechts onderin mijn buik, maar dat leek uiteindelijk toch iets met mijn banden te maken te hebben.
    Vandaag trouwens ook opeens flinke diarree en heel misselijk.. Daar schrok ik toch ook wel van! Ben ik meteen bang dat ik iets gegeten heb wat misschien schadelijk is voor het kind:(
    Zwanger zijn is best wel leuk maar zoooo veel onzekerheden en klachtjes:(

15. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Klopt Fiona, geen vruchtwater verloren (gelukkig niet), maar wel een buik waar je U tegen zegt door de royale hoeveelheid zwembadwater binnenin.
    De grenzen van toelaatbare hoeveelheid zijn tussen de 2 en de 8 cm en bij mij is het nu al 11,3 cm.
    Overigens niks geks voor mij, want bij onze dochter eindigde ik met 14 cm (al aardig op weg dus, haha)

Ben wel heel benieuwd wat de gyn gaat zeggen, want je baarmoeder moet je zien als een soort ballon, erg rekbaar, maar heeft ook grenzen en aangezien ons meisje 2 jaar geleden is gekomen na een keizersnee, zit er wel ook een extra zwakke plek in...
    Als mijn vruchtwater in dit tempo blijft toenemen, ga ik wrs de 40 weken niet halen ben ik bang, maar minimaal 36 weken zou zeer fijn zijn uiteraard...

16. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    13 februari
    15 februari
    17 februari
    18 februari
    28 februari
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    7 - fien2808 - echo gyn
    7 - lizsett - echo 3D
    8 - Donder - controle vk
    16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje

17. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Donder hoe gaat het nu? Wat lees ik zeg!

ZaZam hier hetzelfde, erger nog. Ik ben woensdagavond (na een rotdag op het werk, gerush naar de avondschool bakken en daar heel de avond flink werken) met verschrikkelijk veel pijn naar huis gereden. Diarree om U tegen te zeggen, en op- en afgaande pijn. Donderdagochtend was het vreselijk, ik belde naar verloskunde en ze zeiden dat ik onmiddellijk mocht komen en aan de monitor moest.

Daar is gebleken dat mijn darmen zo hard van slag waren dat ze mijn baarmoeder prikkelden - met merkbare weeën afleesbaar op hun papiertje. Kon het ook duidelijk voelen wanneer dat cijfertje omhoog ging. Heb vanaf donderdag platte rust moeten nemen, vandaag terug aan het werk. Gelukkig is het niet regelmatig geworden, anders moest ik teruggaan om weeënremmers te nemen... Wat een geruststelling dat dit niet hoefde.

De vroedvrouw zei dat ik het echt kalmer aan moest gaan doen, en misschien nog eens nadenken over dat "werken tot w39". Misschien moet ik dat toch maar ter harte nemen en eens opnieuw mijn mogelijkheden bekijken...

Gelukkig vanavond naar de gyn. En ineens vragen naar mijn bloedsuiker resultaten, want daar heb ik nog niets van gehoord. Geen nieuws goed nieuws zeker ^^?

18. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Gaat met mij verder gewoon goed hoor (wat rugklachten vanwege het gewicht aan de voorkant, maar dat ik goed te handelen)

Maak me meer zorgen om mijn vriend, die na het nieuws van overdracht naar gyn en zoveel vruchtwater en de mogelijke complicaties etc. nu heel erg bezorgd en ongerust is geworden en daardoor heel slecht slaapt (zijn we gezellig 's nachts samen wakker, hahaha)
    Mijn vorige bevalling, (waar ik door de volledige narcose weinig van meegemaakt heb), was een redelijk horrorverhaal en dat komt nu bij hem ook weer helemaal naar boven, hij qwas er toen wel bij in de operatiekamer.
    Het liefst zou hij het allemaal al achter de rug hebben en een gezond klein hummeltje thuis in het wiegje hebben liggen...

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fien2808: oei klinkt niet best. Wel rustig aan doen heh!
    Hopelijk is het allemaal goed vanavond bij de gyn. En inderdaad geen nieuws is goed nieuws lijkt mij.

Donder: Hopelijk is het tijdelijk bij je vriend. Wel erg vervelend dat ie zo slecht slaapt nu.

Hier heeft manlief gisteravond het hartje voor het eerst gehoord :) (met zijn oor op mijn buik)
    Wat een geniet momentje was dat!

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Getsie, dat is schrikken! Het lijkt er op dat je inderdaad veel te druk bent. Niet best dat dat weeën bij je oproept! Ik denk dat het inderdaad verstandig is om misschien niet tot 39w door te werken. Is wel ontzettend pittig en niet geheel zonder risico.. Succes bij de gyn vanavond.

Nou Donder, ik hoop dat je kleintje lekker nog een paar weekjes in je buik blijft zitten. Hopelijk niet veel langer dan 37 weken, dat zou wel fijn zijn :)
    Ik zou het ook echt niet erg vinden als ze eerder kwam..

Deel Deze Pagina