uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    ik weet al dat ik de 40 weken niet uit ga zitten. Enige wat nu nog spannend blijft.. precies met 38 weken of toch langer.. het is wle ineens een besef dat ik helemaal niet nog 9 weken moet.. maar minder.. spannenddddd

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ga standaard uit van de 42 weken. Dus uiterlijk 13 maart zal de kleine geboren worden.
    Alles wat ze dan eerder is, is alleen maar mooi mee genomen, zolang ze maar niet voor de 37 weken komt :p

Jeetje fien dat is schrikken!! Dus toch echt maar wat rustiger aan gaan doen dan!

3. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    8 - Donder - controle vk
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    9 - Donder - intake kraamhulp
    11 - fien2808 - echo gyn
    12 - Jesje82 - afspraak vk
    16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken)
    30 - Jesje82 - echo gyn controle
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    7 - Donder - groeiecho vk
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Rustiger aan gaan doen, pff :( dat zit er dus niet meteen in.

Wat had ik gisteren een helse dag op het werk. Mijn baas die er amper is, was er nu wel en verwachtte dat alles dan maar kant en klaar voor zijn neus ligt. Sommige dingen waren nog niet af (hij vergeet dat ik ziek thuis ben geweest) dus dat was al probleem 1. Daarnaast moet ik hem alles via mail vragen en ik krijg steeds maar een half antwoord terug. Conclusie: ik had iets verkeerd geïnterpreteerd. Komt hij na dat gedoe bij hem op bureau bij mij staan en zegt doodleuk waar alle collega's het horen: "Ja, je hebt precies niet zo'n goede dag he?" Met zo'n zelfingenomen glimlach erbij. Hij is dan als tegen een klein kind het opnieuw beginnen uitleggen. Ik kon wel huilen. En dan te horen van mijn collega's dat hij vorige week (toen ik en een andere collega ziek waren) gezegd heeft "dat hij vond dat er veel te veel ziektedagen opgenomen worden". Grrrr! Om dan te vertrekken huiswaarts met tranen in de ogen - belt die assistente van de gyn dat we niet kunnen komen die avond voor de echo omdat ze naar een operatie is. Het werd dus verlegd naar vrijdag. Om dan thuis te komen en zien dat de hond de sneeuwdoek van rond de kerstboom getrokken heeft, in stukjes van elkaar. Heb zo hard gehuild!

Mijn baas laat voelen dat hij mij zo lang mogelijk wil laten werken, dus idd tot de vooropgestelde 39 weken. En het erge is, ik moet haast wel. Ik moet zorgen dat ik thuis kan zijn tot 1 juli (onthaalmoeder), en als ik veel vroeger in zwangerschapsverlof ga, dan krijg ik dat nooit overbrugd! :( Conclusie, ik voelde me echt miserabel.

Vandaag ben ik thuis, maar ook om te studeren voor een examen voor het werk. Weet ook maar sinds gisteren dat er een grote taak is tegen woensdag (bedankt baas!). Arrrgghh!

Sorry, het moestttt er uit:)

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Jeetje zeg wat een gedoe!! Ik ben juist gestopt bij mijn vorige werkgever om dit soort situaties te voorkomen.
    Maar als je niet meer rust gaat houden en aan de weeën remmers moet of opgenomen wordt in het ziekenhuis met verplichte bedrust ben je nog verder van huis af. Jou gezondheid en die van je kleintje zijn het belangrijkste!!

6. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fien: hoe zit dat dan arbeidstechnisch in belgie? Hier worden kosten van ziek zijn tijdens de zwangerschap niet door de werkgever, maar door het UWV (uitkeringsinstantie).
    En daarnaast, je baas kan een hoop willen, en te veel zieken staat niet goed op zijn jaarcijfers, maar ziek is ziek en het is zijn taak om voor een werk omgeving te zorgen waar zijn werknemers niet zo snel ziek worden. En de manier waarop hij nu leiding geeft, zorgt juist vooreen hoog verzuim.
    Hebben jullie geen bedrijfsarts met wie je kunt overleggen? Want op deze manier door werken is niet bevordelijk voor je zwangerschap en je bevalling. Ga op je strepen staan, ook al is je baas daar niet blij mee.
    En voor die overbrugging naar de kinderopvang, dat komt vast goed. Eventueel met vakantiedagen, ouderschapsverlof of ziektmelding.

7. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een schrik verhalen allemaal!

Fien rustig aan hoor!

Die met de bevalling onder narcose wat enorm heftig en wat zullen komende weken spannend zijn voor jullie.

Sorry mn hersens laten me in de steek dus weet niet meer wie wat zei..

Hier gaat t goed morgen 32 weken en dan mag ik weer over naar het streek ziekenhuis jeeeej!

8. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    heftig meiden!
    fien, op het werk vooral aan jezelf denken hoor!! Ze lossen het maar op...

donder, jeetje vervelende ervaring zeg! Hopelijk zakt het gevoel bij je vriend een beetje weg... anders eens samen bij de vk of gyn erover praten ook! proberen de zorgen wat weg te nemen...

hier vanmorgen bij de vk geweest en kindje is gedraaid... ligt nu in stuit... :( kan natuurlijk nog makkelijk draaien, maar dat verklaart een heleboel... de pijn van vorige week was waarschijnlijk het draaiende kindje en heb sindsdien weer veel last van kwaaltjes (rug, buik, maagzuur..) maar goed, het kindje zit dus ook flink in de weg nu...

9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Poeh! Als ik die verhalen zo hoor uit Belgie ben ik blij dat ik in Nederland woon. :( Sterkte dames!

Verder heb ik hier geregeld behoorlijk pijn in mijn heupen. En loop ik al minstens een week alsof ik een tennisbal tussen mijn benen heb. (a) Mijn moeder en schoonmoeder merkten op dat mijn buik nu opeens veel lager is dan voorheen. Dus daar ga ik maandag bij de controle maar even een vraag over stellen, net als over die pijn.

Er zit in ieder geval wel schot in de babykamer nu :) Vandaag hebben onze ouders geholpen met verven en nu zit de eerste laag op alle muren! Yay! Morgen ga ik van 1 kleur de tweede laag doen en kijken of de andere kleur/muur ook nog moet. Dat komt dat zaterdag ofzo. Kan ik mooi verder met de decoratie schilderen.

10. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Vandaag controles en groeiecho gehad en ben een trotse mama 😍 Ons kleintje ligt precies op het gemiddelde qua groei en gewicht dus hij is helemaal goed gekeurd.
    Verder is mijn bloeddruk, hb allemaal prima in orde en wat betreft de rhesus factor zit het ook helemaal goed. Tot nu toe 4 kilo aangekomen dus dat valt reuze mee. Ik ben weer helemaal happy!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,3 KB
      Weergaven:
      1
  11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn Mariposa! We lopen gelijk, rhesus c is ook goed gelukkig (geen antistoffen) en ik ben ook pas 4 á 5kg aangekomen:)

Morgen heb ik placentaliggings echo. Spannend! Kan niet wachten om de kleine weer te zien en nu maar hopen dag de placenta niet voor de uitgang is blijven steken;)

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Gisteren weer een centering pregnancy gehad. De verloskundige was zeer tevreden over de groei van mijn buik en zei dat de kleine goed op schema ligt. Volgens de laatste echo zou ze een paar daagjes achterlopen, maar de verloskundige denkt dat ze daarna misschien nog een groeispurtje heeft gemaakt. Alles was weer helemaal in orde, maar ik had ook niet anders verwacht met deze kleine druktemaker :D

13. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    11 - fien2808 - echo gyn
    12 - Jesje82 - afspraak vk
    16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken)
    30 - Jesje82 - echo gyn controle
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    7 - Donder - groeiecho vk
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

14. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Tijdens de periode van het moederschapsverlof is de werkgever geen loon verschuldigd aan de werkneemster. Vanaf de eerste dag van de rustperiode ontvangt de werkneemster moederschapsuitkeringen van het ziekenfonds.
    Zolang de zwangerschapsrust niet is ingegaan, moet de werkgever gewaarborgd loon betalen voor de ziekteperiode. Na deze periode betaalt het ziekenfonds ook degewone ziekte-uitkeringen, 60% of 55% van het begrensd gederfde loon. Voorwaarde is wel dat zij het werk hervat voor de verplichte prenatale rust.

Zo, dat is al een klein beetje Belgisch sociaal recht :D

Ik voel me verder best goed, dus ik denk niet dat de bedrijfsarts mij gaat thuisschrijven. Dan kan ik beter naar de gyn of de eigen huisarts gaan. 18/12 moet ik toch gaan voor inentingen, kan dan eens horen wat die zegt.

Liefst van al werk ik gewoon zo lang mogelijk door. Ik neem al een maand ouderschapsverlof bij op en enkele weken gewoon verlof om die periode te hebben. Het enige wat me dus nog extra zou kunnen geven is ziektemelding. Maar als ze dan een controlearts langssturen... :) achja, dat zien we dan wel. Ik hoop dat ik het gewoon trek tot 39 weken, zonder al te veel problemen.

Ach, verder valt het wel mee hoor :D we doen het ermee!

Die pijn in die heupen herken ik! Vooral links. Kan soms pijn doen tot in mijn schaambeen. Heel vervelend. Ook hier zeggen ze dat mijn buik duidelijk lager hangt. Hangt. Oh boy :)

Oh post je een foto van het kamertje als ie af is? Vind dat altijd zo leuk om te zien!

Ohh wat leuk! Goed nieuws!

Dit is iets wat ik ook wou vragen aan de gyn, bij de volgende echo. Tijdens mijn (pogingen tot) pretecho zei de dame dikwijls dat onze meid met haar gezicht heel graag vlak in die placenta ligt, als een kussen. Maar ze zeggen ook steeds dat haar hoofdje al flink naar beneden ligt. Dus nu hoop ik dat ik geen voorliggende placenta heb :(

15. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @zazam en mariposa: wat goed dat jullie zo weinig zijn aangekomen! hebben jullie een geheimpje ofzo om weinig aan te komen?
    2 weken geleden zat ik op +11 kg. morgen weer een nieuwe weging

@fien: ik zou gewoon zeggen dat je veel pijn aan je rug hebt en dat je niet kan werken daarmee. een dokter kan daar niks tegen in brengen en pijn in je rug is ook heel normaal in deze tijd

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fien, bij de 20 weken echo kijken ze naar de positie van de placenta. Als er bijzonderheden waren geweest, dan neem ik aan dat je wel wat gehoord had.. Mijn placenta lag toen 1,8cm boven de uitgang en bij minder dan 2cm krijg je een extra echo. Meestal trekt je placenta omhoog door je groeiende buik. Als je kindje met haar hoofdje "vlak in de placenta" ligt hoeft dat niet te betekenen dat je placenta aan de voorzijde ligt, maar waarschijnlijk lag je kindje dan met het hoofdje/gezichtje naar je rug gedraaid.

Mijn echo vanmorgen was goed. Kindje lag lekker met haar hoofd weggedraaid dus ze wou helaas niet in beeld komen met haar gezichtje;)
    Groeiecho was verder goed, alles op schema. Placenta ligt nu op 3,8cm van de uitgang dus dat is prima gelukkig! Haar voetje kwam op een gegeven moment heel duidelijk in beeld dus die had ze opgemeten; 6cm:D zo lief, onze big foot.

Wat betreft het gewicht Jesje uhhhhh nou ik eet eigenlijk niet zo veel. Ik eet niet minder dan voor de zwangerschap maar ook niet meer. Ik was even bang dat het kindje achter lag op groei maar dat is dus gelukkig niet zo. Het schijnt niet zo uit te maken dat ik niet echt aangekomen ben, ik moet alleen oppassen dat ik na de bevalling geen ondergewicht krijg.
    Gemiddeld is toch zo een beetje 12-15kg aankomen? (Afhankelijk van je bmi voor de zwangerschap).

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik zou me daar niet druk om maken hoor fien, als de placenta te dicht bij de uitgang had gelegen had je dat wel te horen gekregen. Ons kleintje lag met de pretecho ook lekker haar gezicht in de placenta te verstoppen, die ligt bij mij aan de voorkant, en ze lag ook al laag met haar hoofdje tegen mijn blaas aan te duwen. Maar niets gehoord over dat hij voor de uitgang zou liggen en dat hadden ze dan echt wel gemeld ;)

18. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    zazam: ik eet ook niet zo veel maar kom toch aan. zal wel vooral vocht zijn wat ik vast houd. mag idd tot 15 kg aankomen. zal morgen wel zien hoeveel er is bijgekomen in 2 weken...de weegschaal thuis is vriendelijker voor mijn dan bij de gyn :p

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha dan hou je toch je eigen weegschaal aan:p
    Als je gewoon gezond eet, is het goed. Meer kan je niet doen toch? Hopelijk valt de schade morgen mee ;)

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al genoeg aangekomen hoor... 13 kg... maar was bij de oudste ook zo, ach het gaat er ook wel weer af denk ik dan!

Deel Deze Pagina