uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook veel aangekomen in de zwangerschap. Zelfs in 4 weken tijd 7KG. :$
    Verder eet ik juist een stuk gezonder dan voor de zwangerschap.
    Lust nl. geen chips meer. Snoep at ik zoiezo nooit.
    Ik blijf wel op mijn beweging letten. Ik werk in de zorg en dat betekent 8uur per dag lopen , bukken etc.
    Nu werk ik 50% dus dat merkt mijn lijf ook wel dat ik het rustiger aan doe.
    Nu maar extra lange uitlaat ronde's doen met de hond. (hopelijk werkt dat)

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ben tot nu toe 8,5 kg aangekomen als ik het gewicht aan houd wat ik de eerste afspraak woog toen ik bij de vk kwam.
    Als ik het gewicht aan houd wat ik woog toen ik de zwangerschapstest deed dan ben ik volgens onze eigen weegschaal 10kg aangekomen. Zou er nog +- 6 mogen aankomen dan. Bij de eerste zwangerschap ben ik bijna 20kg aangekomen en hoop daar nu wel onder te blijven anders weet ik zeker dat ik weer kan gaan lijnen.

3. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    11 - fien2808 - echo gyn
    12 - Jesje82 - afspraak vk
    16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken)
    30 - Jesje82 - echo gyn controle
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    7 - Donder - groeiecho vk
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ik ben nu ook zo'n 13-tal kg bijgekomen, maar ik weeg me bewust ook maar 1x per maand. Wil er niet te veel mee bezig zijn. Ik pas nog steeds in al mijn kleren (behalve de kledij die aanspant aan de buik uiteraard). Zolang mijn zwangerschapsjeans die ik kocht in maand 3 blijft passen, ben ik optimistisch :D

Weet ook dat ik vrij veel vruchtwater heb, dus dat weegt ook allemaal mee hé. En het zal geen heel klein baby'tje worden (tenzij ze te vroeg geboren wordt uiteraard).

Achja die kilo's... Statistiekjes... Is allemaal toch wat per individu te bekijken hoor. ;)

5. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff, twee dagen op de bank gelegen met pijnlijke harde buiken. Vk dacht aan een blaasintsteking, maar dit was het niet. Ws te veel gedaan, want na twee dagen rust gaat het stukken beter. Ben mijn werkzaamheden dan ook drastisch aan het minderen.

Vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ik ben nog steeds maar 1,5 kilo aangekomen. Ik eet toch echt normaal en heb de afgelopen week echt enorm lopen snaaien voor mijn idee (lang leve sinterklaas :))

Oh, ik moet er echt pen en papier bij gaan pakken. Ik weet nu al niet meer op wie ik wilde reageren. :) sorry!
    Ik las wat over goede echo's. Dat is altijd fijn nieuws. Hier ligt de kleine vlgs mij nog in stuit. Maar ik kan het zo slecht voelrn. Ook omdat ie echt rustig is. Wel af en toe wat gedraai en bewweg, maar geen harde schoppen of duwen.

Mijn eerste was ook zo rustig tewijl mijn tweede echt super druk was. Grappig hoe dat toch verschilt.

Hebben jullie nog plannen voor kerst? Wij wilden eerst nog een weekje weggaan, maar vermoed zomaar dat dat er niet meer van gaat komen. Er moet nig best wat gebeuren in huis voor de kleine komt en de jongens hebben inmiddels ook al wat afspraken staan. Ik heb nog een afspraak voor een echo en en vk controle dus die twee weken vliegen zo voorbij.

6. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Het is inderdaad bij iedereen anders. Ik kom qua kilo's erbij, niet verder dan 3!!! zelfs inclusief buitenproportioneel veel vruchtwater.
    Voor mij niks geks, was bij de vorige ook zo, zelf val ik af, terwijl de ieniemini in mijn buik, neemt wat 'ie nodig heeft en prima op schema qua groei...

Nou had ik voorafgaand aan mijn zwangerschap 'iets teveel' kilo's, zeg maar gerust 20 tot 25 kilo teveel om mee te dragen, dus erg is het allerminst.

Wat wel heel erg fijn zou zij is dat mijn buik weer redelijk back in shape komt voor 4 juni, want dan hebben we een bruiloft en ik wil natuurlijk liever niet als olifantje op de foto's staan, hahaha.
    Dus dit keer gaan we er ook echt aan werken, voor zover mijn lichaam het toelaat uiteraard en eerst de aanbevolen rustperiode na de bevalling....

7. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    Zwanger februari 2016[/B]

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    13 februari
    15 februari
    17 februari
    18 februari
    28 februari
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    11 - fien2808 - echo gyn
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    8 - Jesje82 - controle vk
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje

8. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @punky: ik wilde eingelijk naar nederland gaan maar heb besloten om toch maar hier te blijven. Ook al kan het medisch gezien nog wel, ik geloof niet dat mijn buik 2 uur vliegen echt prettig gaat vinden. wel jammer maarja, volgend jaar kerst dan maar.

vanochtend bij de vk geweest. ze ligt nog steeds in de goede positie dus niet meer gedraaid de afgelopen 2 weken.
    ik ben dit keer maar 500 gr aangekomen in 1 maand :D best wel blij hier mee en de baby ligt 3 weken voor op groei :$ . ze zei dat het een grote gaat worden....ohh help, als ik die er dan maar uit kan persen zonder helemaal uit te scheuren

9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    In November/December kom ik altijd wel wat aan. :D veel te veel lekkers in deze tijd van het jaar!

Tot nu toe, niet heel betrouwbaar gemeten omdat het avond was, ben ik 9 kilo aangekomen.

10. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Wow wat zijn sommige van jullie weinig aangekomen zeg. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik aangekomen ben, ik weeg mezelf niet en bij de vk wordt het ook niet gecontroleerd :) Maar ik pas mijn broeken nog dus het zal wel meevallen. (Hoop ik haha)

@Fien wat een gedoe rondom je werk allemaal zeg, ik vind het wel knap hoe rustig (tenminste zo lijkt het) je er instaat, laat de bedrijfsarts inderdaad maar eens contact opnemen en wie weet verrast hij of zij je wel met de uitslag en is je ziekmelding "verantwoord". (ik vind sowieso dat jij dit zelf beter kan bepalen dan zo'n bedrijfsarts)

@Meisje ook jij werkt in de zorg lees ik, wat knap dat je het nog 50% volhoudt zeg, hoe combineer je dat met het huishouden thuis?

@Feestdagen, ja ook wij hebben vrij tussen kerst en oud&nieuw maar ik denk dat hier dan thuis vooral de laatste dingetjes worden afgemaakt ook al had ik eigenlijk gefantaseerd om samen nog ff weg te gaan haha. Merk ook wel dat ik het steeds fijner vind om gewoon thuis te zijn.

@Kwaaltjes, onze baby drukt erg op mijn banden dus ik heb hier veel last van alleen al bij het plat liggen op de rug dan voel ik zo'n druk daar beneden. Verder het lopen en draaien gaat al iets lastiger maar waar ik echt van baal is dat als ik naast mijn poetsdrift even op de bank wil gaan liggen (op mijn zij) ik echt enorme pijn in mijn ribben krijg? Zou het aan mijn bank liggen want in bed heb ik het in ieder geval stukken minder. Nog iemand last van haar ribben?

Fijn weekend iedereen !

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Valerica: ik werk voornamelijk in de ochtend 7-11uur.
    ADL wordt wel steeds pittiger. Zware handelingen doe ik zoiezo niet meer. (steunkousen aantrekken bijv.)
    Maar ik werk op kleinschalig wonen dus dat is wel lastig. Want je staat de gehele zorg periode alleen.
    Ik denk persoonlijk ook niet dat ik het nog lang ga volhouden. Mijn bekken gaan nu al flink opspelen.
    Na het werken rust ik altijd op bed of op de bank. Ben nl. erg moe. (bloedarmoede)
    Tja het huishouden ik doe mijn best om het nog allemaal goed bij te houden, maar ik heb gelukkig een heeeele lieve man die niet te beroerd is om af en toe te stofzuigen of te koken. (stofzuigen moet nl. 2x per dag gebeuren ivm. hond in de rui :( )
    Vorige maand heeft hij de badkamer grondig gesopt voor me. :)

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    correctie; na de ochtendmeting kan ik zeggen dat ik dus 7 kilo ben aangekomen tot nu toe.

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    pfff nou dames, vandaag wederom veel pijn rechtsonder in mijn buik...kan inmiddels al 1,5 uur niet veel...niet staan/lopen, moeilijk zitten..:( het begint nu n beertje af te zwakken, maar is niet fijn!

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ah vervelend...echt buikpijn of bandenpijn? In dalen?

15. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja de vk dacht aan indalen, maar toen bleek de vorige keer dat het kindje in stuit lag en zeker niet ingedaald... dus dat is het niet... weet eigenlijk niet goed wat het is... echt constante pijn 2 uur lang ofzo... en ook wel een flink harde buik, maar ja... houdt echt 2 uur lang constant aan, niet met ups en downs, vond het best apart

16. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Vervelend! vooral als je daar nu al zo veel last van heb en zo lang achter elkaar! Wat raadt de VK je aan?

17. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    13 februari
    15 februari
    17 februari
    18 februari
    28 februari
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    December
    Januari
    4 - fien2808 - echo gyn
    8 - Jesje82 - controle vk
    19 - fien2808 - echo gyn
    Februari
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje

18. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ik probeer alleszins :) ... wil me ook nu zo flexibel mogelijk opstellen zodat ik later in nood ook wat dingen kan eisen, "want ik heb toen toch ook..." :D Anyway, mijn baas zal er na nieuwjaar toch niet veel meer zijn, dus die laatste 5,5 weken werken zullen misschien wel beter meevallen ^^

Ohmygod ja, ik heb hier ook steeds meer last van! Vandaag is het zo erg dat ik méér loop als een pinguin dan het betreffende dier zelf. Horrible! En wat een pijn bij het rechtstaan/gaan zitten... Het is ook heel erg te voelen in mijn schaambot. Blijkbaar is dat normaal, het zouden je banden enzo zijn die zich volledig klaar maken voor de bevalling. Alles wordt daar een beetje week en dat voel je goed. Onze meid ligt ook al heel lang met het hoofdje naar beneden, en in principe is de kans klein dat dat nog verandert... Zo, veel tekst om te zeggen: ik weet hoe je je voelt Fiona, hang in there :D

Hier vrijdagavond echo gehad. Even de feitjes op een rijtje!
    - suikerwaarden waren opmerkelijk goed. Helemaal niet verwacht! Maar wel heel blij uiteraard
    - hoofdje op schema (30w)
    - lange benen (32w)
    - kleine buikomtrek (28w)
    - een lange smalle dus zoals de papa. Mij best :D
    - nog totaal geen voortekenen van een vroegere bevalling, hoera!

Alhoewel... Met die pijn zoals het vandaag is, brrr, dan lijken 9 weken nog wel heel lang ;)

19. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @ valerica: ik heb wat last van het indalen. Als ik loop moet ik echt elke 10 min naar de wc omdat ze zo op mijn blaas drukt. vannacht ook veel last van mijn ribben gehad, zowat geen oog dicht gedaan.

@fien: ik vind het echt knap hoor dat je zo lang doorgaat. Zou het niet kunnen.

nog een paar weekjes te gaan meiden, het einde komt in zicht!! Ik heb nu mijn laatste werkweek. nog 4,5 dag en dan zeg ik doei doei tot over 6 maanden! :D ben echt helemaal klaar met die lange werkdagen

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jesje: succes met je laatste werkweek! Ik moet er nog 5

Fiona: Wat vervelend zeg die pijn. Vervelend dat VK niet weet wat het precies is. Hopelijk is het snel over voor je

Deel Deze Pagina