advies van de vk was paracetamol geven... moet zeggen dat ik dit bij de eerste absoluut niet zo gevoeld heb, vandaag kon ik niet eens van de ene kant van de gang van mijn werk naar de andere kant lopen, dit deed te veel pijn (en dan heb ik het over 50 meter ofzo). Het voelt als de pijn die je hebt als je te weinig conditie hebt en daardoor pijn in je zij krijgt, maar dan dus rechtsonder in mijn buik, is dat dezelfde pijn als die jullie hebben? Ik herken dit absoluut niet namelijk zoals ik al zei en begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken over wat ik de komende tijd nog kan gaan verwachten...
@fiona ik herken deze pijn wel ik heb het niet iedere dag maar zeker wel een paar keer per week. De verloskundige zei dat het komt omdat de baby op de banden drukt. Met lopen heb ik dan soms zo'n pijn dat ik echt ff still moet staan al voren ik verder kan. Op de pijnlijke plek voelt het dan ook knoeperharf aan. Toch blijf ik bewegen want van still it ten krijg ik weer rugpijn. De pijn trekt bij mij vanzelf weg dus ik neem geen pcm. Succes in ieder geval! Vandaag controle gehad, baby zit al met hoofd boven bekken maar dit kan dus nog veranderen. De voetjes zitten precies daar waar ik al een week pijnlijke ribben heb.. heb in ieder geval een verklaring. Over 2 wk weer controle en dan over 4 wk liggingsecho. Sorry voor spelfouten mobiel doet dit.
Ik ben ook heel benieuwd hoe ik die laatste weken ga overleven. op dit moment krijg ik steeds vaker het gevoel dat de beeb in een houding ligt die mijn lichaam helemaal niet aan kan, haha. Ik denk dat ik me gewoon erg verkeken heb op wat zwanger zijn nou precies is. Het toegeven aan het feit dat je dingen niet meer kunt, vind ik ECHT erg lastig! Dit is gelukkig mijn laatste week werken! dan 2 weken vakantie en daaaarna eindelijk verlof !
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken December 16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken) 30 - Jesje82 - echo gyn controle Januari 4 - fien2808 - echo gyn 7 - Donder - groeiecho vk 8 - Jesje82 - controle vk 19 - fien2808 - echo gyn Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
Moet maar hè, zolang ik het fysiek nog aankan dan zit ik het wel ff uit. En zo niet dan kan ik vanaf 34w ieder moment in zwangerschapsverlof gaan mocht het nodig zijn. Wow voor jou is het al bijna zover ! Ja, dat herken ik! Zeker dit derde trimester is zwaar. Ik ben echt uitgeput als ik mij even moet bukken om mijn schoenen aan te trekken. Of de twee trappen moet doen naar de slaapkamer. De laatste loodjes... Wat goed dat het je laatste week is! En dan genieten van vakantie Hoe gaat het verder met iedereen? Hier is het vanavond les 4/6 zwangerschapsbegeleiding - beetje vergelijkbaar met lessen volgen. Heel interessant. Vanavond gaat het over borstvoeding. Hoor ik toevallig vandaag over dat je vanaf 34-37 weken al zou kunnen beginnen afkolven viel ik ff uit de lucht. Iemand hier ervaring mee? Het collostrum zou in principe aanwezig blijven tot na de geboorte (hooray for hormones!). Vooral bij zwangerschapsdiabetes zou dat een aanrader zijn aangezien baby'tjes dan bijvoeding nodig hebben, en dan hoeft dat geen kunstmatige voeding te zijn omdat je toch al wat afgekolfd hebt. Misschien een tip voor de mama's die hier last van hebben?
nou ik ook! ik had het echt geromantiseerd. Ik zag er echt naar uit dat ik een dikke buik zou hebben en "gezellig" het kindje zou voelen schoppen. Geen moment aan gedacht dat ik zo veel last zou hebben van allerlei kwaaltjes en ook dat mannen daar dus eigenlijk helemaal niks van snappen.
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken December 16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek 16 - Meisje93 - controle VK + intake kraamzorg 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken) 30 - Jesje82 - echo gyn controle Januari 4 - fien2808 - echo gyn 7 - Donder - groeiecho vk 8 - Jesje82 - controle vk 19 - fien2808 - echo gyn Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
Toegeven dat je bepaalde dingen ECHT niet meer kan, kan ik dus echt niet Haha het moet wel heeeeeel erg zijn wil ik dingen helemaal niet meer doen. Ik voel me dan zo verschrikkelijk nutteloos, terwijl je dat eigenlijk niet bent, want je lichaam is hard aan het werk om nieuw leven te creëren. Gelukkig is mijn man wel heel begripvol, alleen moet ik dingen wel specifiek aan hem vragen om over te nemen als het mij niet lukt en dat doe ik dus te weinig. Ik heb de zadelkruk van mijn salon nu gewoon de hele dag in gebruik, omdat de pijn in mijn bekken dan gelukkig weer iets minder is. Anders had ik niet geweten hoe ik dat vol had moeten houden tot max 13 maart. Nu alleen maar hopen dat het ook voldoende blijft helpen anders zit er niets anders op dan echt te gaan leren om meer om hulp te gaan vragen.
Mijn vriend neemt gelukkig heel veel over. Ik mag ook niks meer oprapen van de grond (want ja ik laat echt belachelijk veel vallen haha), hij helpt goed in het huishouden, laat me echt zo min mogelijk doen. Echt een schat. Het is fijn dat ik er niet om hoef te vragen, want daar heb ik ook wel moeite mee. Ik ben altijd van'doe ik zelf wel'. Maar opzich zie ik het niet zo "zwaar" in zoals sommigen van jullie het nu schetsen. Ik moet mijn bezigheden wel aanpassen en ik kan niet meer lekker stevig wandelen, maar volgens mij mag ik verder niet klagen. Al manoeuvreert de kleine hier zich indd soms wel in hele rare posities volgens mij waardoor mijn buik en banden wel regelmatig pijn doen. Nog 5 dagen werken en dan verlof
Het zijn ook met recht de laatste loodjes. Juist nu is het de tijd om rustiger aan te doen en nog even te genieten van je kindje in je buik. Ik heb laatst ook een dag met pijnlijke harde buiken op de bank gelegen. Toch echt een tekendat ik het rustiger aanmoet doen. Het is wel echt ff eenknop om zetten.
Tijd voor een volgende halfmaandelijkse lijst-update! Geen nood mocht je er niet meer bijzitten - even een berichtje en je staat er zo weer bij Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken December 16 - Donder - controle gyn + bevallingsgesprek 16 - Meisje93 - controle VK + intake kraamzorg 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken) 30 - Jesje82 - echo gyn controle Januari 4 - fien2808 - echo gyn 7 - Donder - groeiecho vk 8 - Jesje82 - controle vk 19 - fien2808 - echo gyn Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
Herkenbaar Ben al vrij onhandig soms, en nu is het zéker van dattum. Ja, ik sta er eigenlijk vaak van versteld hoe je lichaam toch signalen kan uitsturen - alles voor de baby! Inderdaad een beetje wennen. Tegen de tijd dat we onze 'beperkingen' gewoon zijn, zijn we waarschijnlijk bevallen Ik ben wel benieuwd naar hoe het intussen nog is met Caprice, LadyLien & Liyana? Hier nog steeds enorm veel pijn bij elke beweging, zeker als ik net rechtsta. Heupen, schaambeen... "Gelukkig" mag ik vrijdag naar de huisarts voor vaccinaties - dan kan ik het er eens over hebben.
Ik zit de laatste tijd over de bevalling na te denken en ik vind het een beetje eng. Ik ben zo bang dat ik ga inscheuren. denken jullie er ook al over?
Ja, ik denk daar ook wel over na. Maar van zodra ik in scenario's begin te denken (bijvoorbeeld het inscheuren waar je het over hebt), dan bedenk ik me meteen "dat het zelden loopt zoals je het je voorstelt/verwacht". Dat verhelpt het piekeren wat. Maar ik ben wel zenuwachtig, zowel positief als een beetje angstig. Eerste kindje dus ik weet echt niet wat ik moet verwachten, ondanks de vele uitleg tijdens zwangerschapscursussen e.d. ... Je weet het uiteindelijk pas als het zover is hè
Ik heb me daar bij de eerste helemaal niet mee bezig gehouden. Heb in de laatste week een boekje over bevallen gelezen, maar ook toen niet bewust bezig gehouden met zaken als inscheuren. Dat zorgde ervoor dat ik er ook niet gespannen voor was. Ik had van te voren ongeveer bedacht wat ik wilde, maar uiteindelijk is daar niets van terecht gekomen Het enige wat wel gelukt is, is thuis bevallen zonder pijnmedicatie. Maar de rest van de plannen zijn niet uitgekomen doordat de bevalling zo snel ging. Qua uitscheuren weet ik wel precies hoe of wat, maar geloof mij, op het moment is het niet prettig maar zodra je de kleine vast hebt ben je daar niet meer mee bezig. Het heeft bij mij denk ik een maand of 3 geduurd voor ik me de pijn niet zo levendig meer kon herinneren, maar het vervaagd echt. Anders was ik nooit aan een tweede zwangerschap begonnen
Qua bevalling hier wel wat nagedacht, vorige keer was best pittig en naderhand ook 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven. Dat laatste is vooral iets waarvan ik hoop dat het niet gaat gebeuren, maar verder... ook al was het pittig, zie ik er deze keer ook echt niet tegenop... ik stap er open in en dan komt het wel goed, het loopt toch zoals het loopt, hebben we helaas niks over te zeggen! En inderdaad zoals Sabine zegt (hier geen scheur, wel een knip, daarnaast een placenta die niet meekwam, kindje waar het eigenlijk al niet zo goed meer mee ging, alle toeters en bellen in het ziekenhuis erbij...) als het écht zo dramatisch was, dan was ik ook niet meer begonnen aan een tweede zwangerschap, je vergeet het niet, maar je kunt het wel makkelijk relativeren vind ik. Ooooo hier nog 2 dagen werken en dan vakantie/verlof... heb er écht zin in!! Heb ook een erg makkelijke planning gemaakt voor de komende dagen (sta voor de klas)... ga het mezelf niet meer moeilijk maken
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken December 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo gyn derde trimester (32 weken) 30 - Jesje82 - echo gyn controle Januari 4 - fien2808 - echo gyn 7 - Donder - groeiecho vk 8 - Jesje82 - controle vk 19 - fien2808 - echo gyn Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
nog steeds niet bang voor de bevalling. Mijn wens is een thuisbevalling zonder pijnmedicatie. Hopelijk gaat dit ook lukken. Als ik verlof heb ga ik me eventjes goed inlezen qua bevallen. Maar nu heb ik zoiets ik laat het maar op me af komen.
Ja, dat denk ik dus ook Mijn buurvrouw heeft naar eigen zeggen 2 horrorbevallingen gehad. Maar als de eerste keer al zo horror was ... Ze heeft het dan toch nog eens erop gewaagd hè Zo is het inderdaad - het is vooral voor de controlefreaks onder ons een kwestie van leren loslaten. Ohja, ik ben een controlefreak. Ga me daar dus vooral op focussen: loslaten. Wie weet neem ik het wel zo letterlijk dat ze d'r zo uitvalt Oh wow nog maar twee dagjes geniet ervan! Donder & Meisje93 hoe was het op jullie afspraak? Hier gelukkig morgen nog een dagje verlof gevraagd. Hoogtijd voor de kinkhoest-inenting