ego... wij hebben een datum voor het inleiden... volgende week dinsdag al!! echt heel spannend, maar wel fijn dat we nu duidelijkheid hebben over wanneer het waarschijnlijk gaat gebeuren en we ook alles kunnen regelen voor de oudste enzo!
Spannend hoor Fiona, dan zal jij de eerste zijn die haar kleintje in haar armen kan sluiten. Geniet nog maar even van die bolle buik
Fiona! Wat spannend zeg. Nog een paar daagjes. Ja wat duidelijkheid is altijd prettig. Zeker als je je zoontje weg moet brengen. Geniet nog maar eventjes van de laatste dagen zwangerschap!
Wauw fiona wat onwijs spannend! Waarom.word je ook alweer ingeleid? Hier gaat alles goed.. t lijkt met de dag nog steeds beter te gaan.. Gisteren enorm verwend met babyshower.. Zo lief.
ja gaat écht heel snel nu, dat had ik helemaal niet verwacht aangezien onze oudste ruim 1,5 week te laat was. Het kindje en met name buik en hoofd, loopt zo'n 3 weken voor qua groei. Ook mijn buik loopt blijkbaar flink voor. Suikertest gehad, dat had ik niet volgens de bloedwaardes, maar de gyneacoloog gaf ook aan dat ik verder alle tekenen heb van zwangerschapssuiker, dus moet hier wel echt mee opletten. Kindje bleef afgelopen vrijdag groot, dus vandaar maar meteen de afspraak gepland voor het inleiden. Mocht het van te voren sneller gaan en toch zichzelf aandienen, dat kan natuurlijk ook nog.
CSI: wat leuk dat je een babyshower hebt gehad! Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen? Rust goed uit & geniet nog maar eventjes van die dikke buik. Hele goede bevalling alvast toegewenst.
Wow Fiona, supernieuws en zo snel al meteen... Ben je er klaar voor (geboortekaartje, babykamer etc...) Mooie datum 12 januari ☺ Lijkt erop dat wij het goede voorbeeld gaan geven 😉 SUCCES alvast
Nee, 19 januari volgende week dinsdag pas... niet aanstaande dinsdag haha... We zijn er overigens inmiddels wel aardig klaar voor... alleen onze oudste doet met slapen nog niet wat we willen, maar goed... of dat volgende week dinsdag wel zo is dat weet ik ook niet... we zullen zien Wat leuk trouwens een babyshower! Dat is hier helemaal niet, doet eigenlijk niemand...
@contouren, hier kan ik hem ook heel goed voelen. ik kan zelfs zijn rechtervoetje soms vastnemen.ik voel ook heel goed zijn poep en zijn hoofd.alleen de armpjes voel ik wat minder
Oja fiona dat was het. Spannend hoor. Hou ons wel op de hoogte he! K weet nog niet of k thuis of in het zh wil bevallen. Mn vorige bevalling is zo goed gegaan dat ik denk dar t nu alleen maar slechter kan en dus in het zh wil.. Met de vk afgesproken het op het moment af te laten komen en dan beslissen.
Hier beginnen gek genoeg de zenuwen een beetje toe te slaan. Iedereen zegt maar: Jij gaat de volle 40 weken niet uitdragen, deze gaat vroeger geboren worden, over 5 weken ongeveer is het er! Dus dat maakt me er niet rustiger op Heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal nog gedaan wil hebben en die is bijna klaar. Dan nog wat shoppen en dan is alles klaar voor de komst van de tweede. Vandaag ook een proefkaartje besteld dus die komt van de week binnen. Dan de stickers vast schrijven voor de enveloppen. En een lijstje maken met alle klanten die nog een afspraak hebben staan tot week 39 zodat mijn man weet wie hij moet bellen of smsen als ik vroeger beval. Kraamboek van de kraamzorg is ook binnen en de klossen komen in de eerste week van februari, kraampakket is ook al binnen en uitgepakt. Geeft toch wel een lekker gevoel dat alles bijna klaar is. Nog meer dames waarbij het nu toch wel echt begint te kriebelen?
wow spannend fiona! hoop dat alles goed zal gaan! ik moet morgen naar de gyn voor een uitstrijkje doen ze om te kijken of dat er geen infecties zijn voordat de baby geboren wordt. schijnbaar standaard testje hier. over 2 weken moet ik ook naar het ziekenhuis voor een pre-bevallingsgesprek. kan ik ook mooi zien hoe de kamers enzo eruit zien en wie mijn dokter gaat worden, das dan wel weer fijn. morgen ga ik voor het eerst naar zwangerschaps gym, ben benieuwd. wordt hier gegeven door de kliniek waar ik loop en is ook gratis dus kan wellicht eens gaan kijken of dat het iets is. verder ligt beeb lekker laag en met de rug links. voel regelmatig hoe ze d´r kont omhoog steekt. jammer genoeg geen voetjes of handjes voorbij zien komen
♥♥♥ Wachten op februari 2016 ♥♥♥ 30 januari fiona1983 - 2e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje GSSDJ - 29 jaar - 2e kindje Debbie91 - 24 jaar - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 15 februari Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje ♥♥♥ Geboren ♥♥♥ ... afspraken Januari 11 - Caprice - pretecho 13 - Donder - controle gyn/gesprek maatsch. Werkster/anesthesie intake 13 - Meisje93 - controle vk 13 - Valerica - liggingsecho 19 - fien2808 - echo gyn 19 - fiona1983 - inleide 20 - Donder - controle gyn 25 - Caprice - vm vk en nm gyn + echo Februari 1 - Donder - opname intake 2 - Donder - opname voor geplande keizersnede 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo gyn 15 - fien2808 - echo gyn ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)
Hehe, bedankt ... Idd, ik denk dat ik gewoon ook soms een verkeerde houding heb bij het zitten als ze weer eens aan mijn ribben zit te duwen. Dat ze maar snel flink gaat zakken, alhoewel, die lange benen... Oh my G zo concreet meid!! Hoe spannend!! Ik ben al heel benieuwd naar je verhaal en natuurlijk naar jullie kleintje Bedoel je dat onderzoek voor streptokokken dinges? Moet hier ook nog gebeuren. Zou wel graag eens weten wanneer, want het is altijd een héle onderneming om me down-under een beetje te fatsoeneren, om dan uiteindelijk alles voor niks gedaan te hebben ! Hier trouwens ook nog geen voetjes oid gezien, zou het wel graag eens zien maar denk niet dat het bij iedereen gebeurt.
@Fioana Spannend!!! nog slechts een week wat leuk zeg. Ook wel zo rustig voor je zoontje dat hij niet halsoverkop ineens weg moet, tenzij de beeb alsnog eerder wil komen uit zichzelf haha. @CSI Wat een leuke verassing een babyshower, lekker in het zonnetje gezet dus. Wat vond je het leukst dat je hebt gehad? (haha kraamcadeautips?) En hoe is het met je nu verder? @Caprice Ik moest even 2x lezen bij jouw post over de "poep' kunnen voelen hihi, maar toen wist ik dat je het kontje bedoelde, maar leuk he dat gevoel. Het wordt zo allemaal nog wat meer tastbaar. @Sabine Wat fijn om te lezen dat jij ook een lijstje hebt gemaakt, ik heb voor mij en mijn man allebei een lijstje hihi. Gelukkig staat er niet meer zoveel op want ik ben al 36 weken! Wow dat gaat echt snel he. Dat van vroeger bevallen hoor je wel vaker toch bij een 2e kindje? Waar gaat je andere kindje heen tijdens de bevalling of ga je thuis bevallen 's nachts en worden jullie dan 's ochtends "wakker" met zijn 4tjes? @Jesje Over dat uitstrijkje heb ik ook gehoord, om te kijken of je streptokokken hebt toch? Ik heb mijn vk hier er niet over gehoord maar een collegaatje van mij heeft die test wel gehad. Waarschijnlijk is het gewoon goed, maar ik vind het afnemen van zo'n uitstrijkje wel gevoelig is maja dat zal bij ons nog wel erger worden! (lees: a.s. bevalling) Fijn he dat je de kamers en je dokter al van te voren zal gaan ontmoeten/zien, dit maakt het allemaal wat "echter". Wij gaan woensdag naar een voorlichtingsavond van het zkh. Ik zie ook geen voetjes of handjes maar ik voel ze wel, bij mij komt het omdat ik denk ik ook nog een speklaagje heb Oh dat was het alweer.. ik ben heel benieuwd woensdag naar wat de vk me gaat vertellen bij de liggingsecho. Ik heb afgelopen weekend en vanochtend veel menstruatiekrampjes gehad. Soms ook wat fellere steken ter hoogte van het schaambot. Ook toegegeven weer aan nesteldrang en hutje weer goed gepoetst, daarna heb ik wel altijd spijt omdat ik dan zoveel pijn heb aan mijn bekken en rug maja ook wel tevreden dat het weer schoon is hihi.
Het gaat inderdaad echt heel snel. Het schijnt ook dat de kans op vroeggboorte groter is wanneer je binnen het jaar na de bevalling weer zwanger bent, en dat is bij ons wel het geval. Mijn dochtertje is met 39+5 geboren dus ik ga er nu stiekem wel een beetje van uit dat dat nu ook weer ongeveer het geval zal zijn. Mijn vader woont nog geen 5 minuten lopen bij ons vandaan dus zal de kleine naar opa gaan wanneer het zover is. Ik ga wel thuis bevallen mits er geen complicaties zijn dus wie weet beval ik inderdaad gewoon 's nachts terwijl de kleine meid ligt te slapen haha dat zou wat zijn. "goedemorgen Zoë dit is je zusje " Veel plezier bij de liggingsecho, wie weet is de kleine wel ingedaald en kwamen de krampjes daar vandaan. Hihi dat te veel doen herken ik wel en dan inderdaad achteraf spijt hebben..
ja die bedoel ik idd! heb het inmiddels gehad. over 10 dagen de uitslag, ik verwacht dat gewoon alles goed is. over fatsoeneren gesproken: ik kan alles wat onder mijn navel zit niet meer zien dus doe het maar een beetje op gevoel. ach ja, kan mij het ook schelen. ze hebben vast al vanalles voorbij zien komen. ben inmiddels ook bij het ziekenhuis geweest. vanaf week 38 worden alle verdere controles daar gedaan dus nog maar 1 bezoek in de kliniek en dan ben ik klaar daar. het begint nu toch wel heel snel te gaan...