uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punk wat jammer.. k hoop dat uk zelf nog draait..

Hier ook geen standaard groei of liggingsecho alleen bij twijfel.. (zit bij vk praktijk).

2. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Ik was dus achteraf erg voorbarig met melden dat slapen beter ging. Nou ja, 't ging ook wel heel even wat beter (beter betekent 3 uur slapen op een nacht in plaats van half uur of helemaal niet)
    De nacht nadat we die gesprekken gehad hebben (woe op do nacht) weer geen oog dicht gedaan en weer dat mega onrustige gevoel (we hadden natuurlijk ook wel het dramaverhaal van 2 jaar geleden weer 2x mogen vertellen...)
    dus we hebben besloten om mij van do op vrij nacht inclusief platspuiten een nacht in het ziekenhuis te laten slapen. Heerlijk geslapen daar, zo'n 12 a 13 uur...
    Maar nu ook thuis weer proberen natuurlijk. Dat is dus weer een gevoel van onrust, warm en hartkloppingen. Niet bepaald een succes dus en ik vraag me echt af hoe dit de komende weken nog verder moet.
    Nog 2,5 weken tot aan de geplande datum. Hoe ga ik dat in 's hemelsnaam volhouden en niet alleen ik nat
    Ďuurlijk, maar ook mijn vriend, want hij slaapt wel, maar is in zijn slaap zo met mij en de situatie bezig dat hij ook niet uitgerust wakker wordt, vervolgens wel gewoon moet gaan werken, licht in z'n hoofd is verschillende keren op een dag, misselijk en wat al niet meer.
    Het gaat nu ook echt tussen ons in staan, iets wat ik helemaal niet wil natuurlijk, maar ik kan mijn gevoel ook niet uitschakelen en gewoon slapen. Pff best een issue hier in huis dus. Overdag gaat hef goed, maar zodra de tijd aanbreekt om te gZoek je een printer die altijd werkt, geen onderhoud nodig heeft, vanaf alle apparaten in huis bediend kan worden en betaalbaar is? De Epson EcoTank ET-2550 is het antwoord op de vele eisen van een druk en mobiel gezin en wij mochten hem testen! Superfijn, want we waren al even printerloos en dat is best heel lastig. Toegangstickets moet je vaak printen, leuke werkbladen die je hebt gespot op Pinterest, kleurplaten, foto's voor in de vriendenboekjes die je kids mee naar huis nemen of die ene belangrijke brief. #winactie #giveaway Epson

Aan de slag met de Sewcool kindernaaimachine - De Mama Company slapen begint het bij mij te rommelen...
    Mss a.s. woensdag aan de gyn toch naar vragen of de geplande datum niet nog een paar dagen naar voren geschoven kan worden.

@versie:
    Wat balen dat het niet gelukt is. Een natuurlijje bevalling in stuit lijkt me ook niet ideaal, maar ja. Er is ook niet echt wat aan te doen natuurlijk.

Mijn vriend heeft voor nu maar ff besloten om op de bank te gaan slapen, mss geeft dat me wel iets meer ruimte...

3. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wat vervelend Donder. Ik hoop dat je er met de gyn uit kan komen om de kleine dan misschien toch wat eerder te halen.
    Je hebt waarschijnlijk alles al geprobeerd aan ontspanningsoefeningen en tips en tricks. Heel veel sterkte! Zo worden de laatste loodjes wel extra zwaar..

4. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    haai ladies,

wat minder actief hier! maar probeer hier en daar wel mee te lezen. Het is voor iedereen de laatste loodjes! ik moet zeggen dat het hier redelijk goed gaat.. natuurlijk is het zwaar! maar mijn nachten zijn echt wel oké dus daar ben ik heel blij mee!

Nog even en we kunnen gaan genieten!
    Iedereen inmiddels de vlucht koffertjes klaar en het kamertje gereed?

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Donder, wat vervelend dat het zo moet gaan. Ik hoop voor je dat de datum wat naar voren geschoven kan worden! In principe mag je vanaf 37 weken natuurlijk bevallen...

Lizsett, vluchtkoffertje heb ik gisteren klaargezet, oef wat komt het dan dichtbij! Kamertje is ook al een tijdje af. Loop paar keer per dag naar binnen en kijk dan of ik wel echt tevreden ben, soms verander ik nog kleine dingetjes haha.
    Wat hebben jullie in de vluchttas wat je echt niet kan missen denk je? Ik in ieder geval labello, badjas, lekkere kleding voor na de bevalling, slippers, toilettas met ook gezichtscrème en bodylotion (ik wil een badbevalling dus is wel zo lekker als ik daarna mezelf in kan smeren), ruime onderbroeken, voedingsshirt en bh, dextro, elastiekjes en klipjes voor mijn haar, muziek zowel op laptop als op iPod en alles voor de baby natuurlijk :) gek genoeg past dit allemaal in 1 tasje hahah.
    Oh ja en camera met toebehoren natuurlijk.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    en heb je wat beter geslapen vannacht nu je vriend op de bank lag?
    Deze week heb ik ook al heel wat nachtelijke uurtjes op het logeerbed doorgebracht. ;) Al dat gesnurk naast me.

Vlucht koffertje nog niet klaar gemaakt.
    Zal eerst het een en ander aan moeten schaffen. Zoals een nachthemd, ondergoed etc. ;)

Morgen laatste werkdag! :) Ben blij als ik met verlof mag.
    Ben het werken nu echt zat aan het worden. Bekken pijn gaat meer opspelen helaas.

7. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Allereerst sorry voor mijn vorige berichtje met die printertekst er tussendoor, per ongeluk op plakken gedrukt denk ik ofzo...

Het is i middels bijna dinsdag, gaat dan echt de eerste forumbaby van deze groep al geboren worden. Ben benieuwd hoe het gegaan is en naar de naam ook natuurlijk. Heel veel succes!!!

Slapen is hier nog steeds een dingetje. We hebben het toch maar weer omgedraaid, ik op de bank beneden en mijn vriend gewoon in ons bed, hij moet per slot van rekening gewoon werken.
    Momenteel wissel ik een huishoudelijk klusje of opgenomen tv programma af met een uurtje slaap. Als ik dan toch niet slaap, dan maar was wegwerken of keukenkastje schoonmaken en ordenen, lang leve de nesteldrang.
    Er is ook geen pijl op te trekken. Dan heb ik warmte aanvallen (beginnen soms al om 19.00 uur 's avonds, dus dan ga ik maar ff een blokje om buiten), andere dag weer dat onrustige gevoel. Ben er inmiddels wel helemaal klaar mee...
    Wel heel lief van mijn vriend is dat hij de afgelopen avonden een film en 2 afleveringen van een serie die we aan het kijken zijn, samen met mij gekeken heeft, anders duren die nachten echt wel heel erg lang.
    Gelukkig heb ik een tijdrovende hobby waar ik 's nachts ook nog wel wat tijd aan kan besteden via de laptop.

@ziekenhuistas
    Ik heb wel een eigen lijstje samengesteld obv andere checklists op internet, maar nog niet ingepakt. Dat ligt voornamelijk aan hef feit dat ik lekker zittende kleding echt moet gaan zoeken in mijn kledingkast (en dat kan nou net niet 's nachts omdat ik dan mijn vriend wakker zou maken...)
    Omdat ik natuurlijk vooraf al weet dat ik een paar dagen in het zkh zal moeten blijven, is voor mij een telefoo oplader echt onmisbaar en een pak sap, want heel de dag water muv eetmomenten, daar heb ik dus ook geen zin in.

Woensdag weer een gesprek met gyn en maatschappelijk werkster, wie weet brengt dat wel weer iets nieuws (ben dinsdag 37 wk, dus mag de bevalling mss wel nog iets eerder) of heeft de maatschappelijk werkster nog slaaptips die ik nog niet geprobeerd heb.

8. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    ♥♥♥ Wachten op februari 2016 ♥♥♥

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    GSSDJ - 29 jaar - 2e kindje
    Debbie91 - 24 jaar - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

♥♥♥ Geboren ♥♥♥

...

afspraken
    Januari
    19 - fien2808 - echo gyn
    19 - fiona1983 - inleide
    20 - Donder - controle gyn
    25 - Caprice - vm vk en nm gyn + echo
    Februari
    1 - Donder - opname intake
    2 - Donder - opname voor geplande keizersnede
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo gyn
    15 - fien2808 - echo gyn

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

9. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Hier blijven de baby'tjes wel mooi zitten :D heb 2 dames in de omgeving die voor rond 20 februari uitgerekend waren, en beiden zijn al bevallen! :$ heb dan toch mijn koffertje maar wat gemaakt dit weekend :D

Voor Fiona wordt het inmiddels wel heel spannend!!

Voorts ben ik thuisgebleven van het werk sinds vorige woensdag - flink ziek geworden. Vandaag terug een dagje werken, dan 2 dagjes vakantie genomen. Elke dag die ik me ziek laat schrijven, trekken ze af van mijn zwangerschapsverlof... Wat een zeikregeling! Achja, aftellen tot 3/2... dan geef ik er écht de brui aan :D

10. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een belachelijke regeling fien! Wel fijn op zich dat de baby's nog lekker blijven zitten... ze worden alleen maar sterker toch?!

Donder, knap dat je je er gewoon bij neer hebt gelegd dat het is zoals het is! Denk dat dat op dit moment toch de meeste rust zal geven... hopelijk heeft de maatschappelijk werker nog tips en mag je anders inderdaad al wat eerder bevallen...

Meisje, bijna verlof, super! Bij mijn eerste moest ik inderdaad ook nog allerlei dingen aanschaffen... onderbroeken, die had ik ook niet haha... en een nachthemd heb ik uiteindelijk niet gedaan... heb gewoon een langer hemd gehaald, dat vond ik net zo fijn...

Zazam, in de vluchttas wat spulletjes voor je man om op te frissen is ook erg fijn! Boxershort, schoon t-shirt, deo, tandenborstel... tenminste mijn man vond dat ook wel erg prettig!

Hier wordt het inderdaad heeeeeeeeeel spannend nu! Ben echt zo benieuwd... vandaag de laatste puntjes op de i zetten in de babykamer en met de spulletjes... mijn schoonmoeder komt beneden alles eens goed poetsen, beddengoed zit in de was, kan ik lekker beginnen in een schoon bed :)
    Jullie horen het zeker!

11. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Jammer zeg Fien van je verlof dagen maja beeb en eigen gezondheid gaan voor.

@tas ik heb em klaar gemaakt afgelopen weekend, moet nog wel opladers, telefoon enzo maar dat kan toch pas op laatste moment.

Fiona heeeeel spannend nu zeg ik wens je heel veel succes morgen.

@donder miss iets om overdag je makkelijk kleding bij elkaar te zoeken, weer wat van je lijstje af.

@ben nu 37 wk en ik moet zeggen vooral ook nadat ik vorige week de kraam suite heb gezien de zenuwen beginnen toe te slaap. Ben denk ik vooral bang voor de pijn ghehe he. Herkennen jullie dit?

12. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @fien: wat een idiote regeling zeg!

@fiona: ik vind het zo spannend voor je! heel veel succes morgen!

hier weinig te melden. slaap voor geen meter en heel veel last van maagzuur. Alles staat al klaar voor naar het ziekenhuis te gaan dus ik zit hier alleen nog maar af te wachten. nog een maandje te gaan meiden!

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Donder: Wat vervelend dat je nachten zo beroerd verlopen.
    Succes woensdag met je gesprek. Wie weet ;)

Fien: wat 'n rare regeling zeg. Hoelang duurt je bevallingsverlof dan?

Fiona: Heel veel succes en kracht alvast toegewenst morgen!
    Lijkt me zo apart om van te voren te weten wanneer je bevalling gaat beginnen. ;)
    Ene kant ook wel erg lekker, dat je je op alles kunt voorbereiden.

Valerica: Hier nog geen angst voor de bevalling.
    Misschien kan je het met je vk bespreken?

Jesje: Wat vervelend van dat maagzuur. Had hier ook veel last van. Huisarts heeft omeprazol 20mg voorgeschreven en nu nauwelijks tot geen last meer van maagzuur. :)
    Eerst nam ik het alleen 's ochtends voor het ontbijt. Nu neem ik 'm voor het avondeten. 9 van de 10 nachten heb ik geen last van maagzuur. ('s ochtends vergeet ik 'm vaak)
    Omeprazol kan je trouwens ook gewoon bij kv halen. (huismerk)

Ik sliep ook al een hele week erg slecht. Maar nu ik verlof heb, heb ik eindelijk weer een hele nacht goed geslapen. (3x wakker geweest)
    Denk dat onbewuste stress & spanning hierbij meegespeeld hebben.
    Werken ging eigenlijk niet meer. Maar je blijft maar doorgaan....

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Fien, wat een vage regeling zeg! Nog maar 2,5 week en dan kun je lekker met verlof :)

@Fiona, spannend hoor, morgen de grote dag! Succes en geniet nog maar even van je buik ;)

Hier gaan de nachten redelijk, de ene keer slaap ik vrij goed en de andere keer slaap ik vrij beroerd. Dochtertje is de laatste 2 weekjes ook erg onrustig 's nachts waardoor ik er vaak nog een paar keer extra uit moet.

Heb nog geen vluchttas ingepakt, de bedoeling is toch om thuis te bevallen dus zal denk ik pas op het laatste moment een paar dingen inpakken voor de zekerheid.

Geen angst voor de bevalling, ben alleen zo benieuwd hoe het zal gaan verlopen met mijn andere dochter. Of de bevalling ook echt doorzet als ze gewoon nog thuis is of dat de weeen dan misschien toch weer weg ebben tot ze bij opa en oma is zodat ik zeker weet dat er goed voor haar gezorgd wordt. De vorige bevalling ging zo snel dat ik maar een lijstje moet maken voor mijn man wat hij dan moet regelen, want ik ben waarschijnlijk al snel niet meer in staat om nog wat anders te doen dan te puffen :p Maar misschien duurt het nu allemaal juist wel langer, omdat er nog dingen geregeld moeten worden zodra het begint. Kortom ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe het allemaal zal gaan lopen.

15. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    jeej eindelijk verlof! :)
    Nu lekker in alle rust de laatste dingen klaarmaken en regelen!

Op de Facebook pagina zijn er trouwens al een aantal bevallen of aan het bevallen. ;)

16. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leuk om te horen Littlemunchkin! Zo krijg je toch wat mee zonder je privacy op te hoeven geven :)

17. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou...lig aan de ctg,gel zit er in... en heb lekker buikpijn...Gister avond nog bericht gehad dat t vanwege n spoed geval waarschijnlijk niet door zou gaan, vond ik heel erg vooral met de oudste die we dan voor niks weg hadden gebracht...maar moest net toch nog n keer terug bellen en ik mocht k komen...dus dat is wel erg fijn!

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Spannend fiona
    Wat vervelend dat ze je gisteravnd in onzekerheid hebben gebracht.
    Heel veel succes. Ben benieuwd. :)

19. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes fiona. Fijn dat je toch vandaag terecht kon. Hopenlijk gaat het soepel.

Fien: is toch niet zo raar? Als je nu verlof zou opnemen gaat dat ook van je dagen na de bevalling af?

Donder: vervelend dat je nog steeds zo slecht slaapt. Dat is echt funest. Ik ben sinds een paar weken begonnen met mediteren. Ik heb een paar apps op mijn telefoon gezet en als ik dan 's nacht niet meer kan slapen ga ik daar naar luisteren. Soms val ik weer in slaap maar het voorkomt iig een hoop gepieker.

Morgen alweer 38 weken en er moet nog best een hoop gebeuren :). Gisteren heb ik de schuur uitgemest. Vandaag is de keuken aan de beurt. Ik heb inmiddels al 3 dozen vol spullen die weg kunnen. Ik ben echt ruimte aan het maken voor de baby :)

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    SUCCES Fiona!!!

Deel Deze Pagina