uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. multiculti88

multiculti88 Actief lid

5 dec 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom nieuwe zwangere dames :D gefeliciteerd! !

2. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen toch weer een test gedaan, kon het niet laten. Weer iets donkerder dan de laatste keer. Dus nog steeds zwanger... (lekker onzeker he)

En vertellen... dat stel ik zo lang mogelijk uit. Natuurlijk heeft dat alles te maken met de ervaring van de vorige keer. Ik ben nu veel terughoudender in alles merk ik. Eerst maar eens de eerste 13 weken door en daarna zien we wel verder.

Of ik dat vol ga houden, ik hoop het, maar dat is zoals ik er nu in sta. Voorlopig even het geheimpje van vriendje en ik....(en iedereen die meeleest op ZP, hahahahah)

3. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,
    ik zou het gezellig vinden om ook met jullie mee te kletsen.
    Fiona1983, 31 jaar, 2e kindje.

Ivm icsi behandeling hebben wij aan veel mensen in onze omgeving al verteld dat we zwanger zijn... dus niks uitgesteld, maar ja... de meesten wisten dat we ermee bezig waren en dat er dus iets aan zat te komen.

Al aardig wat kwaaltjes... misselijk, moe, last van mijn borsten... maar niet vervelend ofzo... prima te doen :)

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zit zo erg te twijfelen of ik het al aan mijn ouders zal vertellen... aan de ene kant voelt het niet prettig om een geheim voor ze te hebben. Aan de andere kant kan er nog van alles misgaan... moeilijk.

5. Marl1tje

Marl1tje Lid

2 apr 2015
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat leuk nog meer mensen!

Ik weet het ook echt nog niet.. Vaderdag is natuurlijk super, maar vind het persoonlijk misschien nog wat vroeg. Je leest toch veel verhalen waar het minder goed afloopt.

Ben zoooo moe...

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik dacht ook aan vaderdag maar dan ben ik nog maar net 7 weken. Aan de andere kant: mijn zusje vertelde het ook aan onze ouders toen ze 7 weken zwanger was. Waarom zou ik het dan langer voor me houden?

En ik heb geen partner om het mee te delen, dat maakt het geheimhouden nog moeilijker.

7. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Maria dat is echt heel herkenbaar van niemand weet het behalve heel zp en ml haha maar ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik het er hier over kan hebben! Ben nog zo onzeker in een hoop dingen!

Is vaderdag al over 3 weken? Oeps, dan heb ik ook n beetje fout geteld geloof ik.. ik denk niet dat we dan al een echo gehad hebben :eek:

8. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vrijdag aan schoonouders verteld en vandaag aan ouders:)

K ben blij t met mensen te kunnen delen maar hier blijft het voorlopig bij haha

9. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 1e keer dat ik zwanger was, heb ik het ook veel eerder aan een select gezelschap verteld. Ik dacht ergens rond week 6/8. Toen die zwangerschap in een MK eindigde, hebben wij ook gelijk iedereen hierover geïnformeerd.

Het was toen wel een voordeel dat een aantal mensen al wisten dat we zwanger waren. Zij hebben ons heel veel steun gegeven in moeilijke periodes. De mensen die het niet wisten, hebben ons ook gesteund hoor, maar daar moesten we eerst het hele verhaal aan vertellen. En dat hebben we op een later moment gedaan.

Gisteren had ik ook een dagje uit met een aantal dames van mijn schoonfamilie en het was een superleuke dag, maar ik heb mijn mond gehouden. Ik had van tevoren al nagedacht hoe ik zou verklaren dat ik niet drink (normaal doe ik altijd wel een glaasje mee) en waarom ik bepaalde dingen niet eet. Aangezien ik sowieso al wilde starten met 7x7(gezond eten voedingspatroon) eten. Heb ik dat als reden opgegeven. Ik ga daar ook maandag mee beginnen, dus echt gelogen was het niet.

Hoe doen jullie dat de komende tijd? Zal je altijd zien dat je opeens heel veel familie aangelegenheden hebt....;)

10. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    #30 DDucky, 31 mei 2015
    Laatst bewerkt: 31 mei 2015
    Ik vier zaterdag mijn verjaardag en de zondag erna hebben we n bbq bij onze zwangere buurvrouw en haaar man..
    Voordeel voor mij is dat ik zowiezo nooit alcohol drink en dat ik ook niet rook.. maar een biefstukje vind ik wel super lekker, maar die mag ik dan weer niet eten :( dus dat is geloof ik het enige wat me kan verraden geloof ik.

Vind het wel fijn voor jou Maria dat het zo 'makkelijk' is voor jou om te verklaren waarom je sommige dingen nu niet eet/drinkt! Hopelijk blijven ze lang onwetend ;)
    Wat houd het trouwens precies in? Mag je zo'n soort dieet (?) wel doen tijdens je zwangerschap? (Puur nieuwsgierigheid)

Edit: net de clearblue gedaan en er stond toch echt: zwanger 2-3 weken! Nu nog morgen naar de ha voor de officiële test en dan meteen bellen naar moeders voor moeders.. en een keuze gaan maken voor een vk.. best lastig!
    Doen jullie mee aan MvM?

11. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal :) Mag ik mee kletsen?
    Coekie, 27 jaar, 2e kindje

Het is nog heel erg pril, vandaag 4 weken, dus ik ben nog erg voorzichtig. Heb me wel al ingeschreven voor MvM. Bij m'n vorige zwangerschap ook de volle 10 weken meegedaan, en hoop dat nu weer te mogen/kunnen doen.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Welkom Coekie en gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Welkom Coekie en gefeliciteerd!
    Gaaf dat je jezelf al ingeschreven hebt voor MvM :)

14. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! en jullie ook van harte! :D

Linnaea, wat spannend dat je het alleen doet!

dducky, mag ik vragen waarom je bij de huisarts ook (moet?) gaat laten testen?
    -Je kan trouwens ook online inschrijven bij MvM, dat heb ik vorige keer ook gedaan, en nu weer :)

Is het misschien handig/leuk om een tabel te plaatsen in de begin post? (zomaar een idee ^^ )

15. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Leuk idee Coekie :)
    Wat betreft de ha.. geen idee of het moet maar las op internet (het is mijn eerste keer zwanger dus zoek behoorlijk wat op) dat je zodra je weet dat je zwanger bent naar de ha moest.. dus ik ging er langs en toen zei die assistente dat ik na mijn NOD gelijk langs mocht komen met n potje urine.. dus dan doe ik dat maar braaf haha
    En ik kan me niet via de site inschrijven omdat ze mijn straat nog niet kennen :( het is leuk om te wonen in een nieuw huis maar met dit soort dingen is het zwaar irritant!

16. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh joh! haha, grappig dat daar overal verschillend mee om wordt gegaan :) Ik ben er nooit voor bij de huisarts geweest, had wel gebeld (bij m'n eerste zwangerschap) maar werd gefeliciteerd en meteen doorverbonden met de vk, haha!

Oh dat is vervelend zeg, dat je straat nog niet bekend is. Naja, dan maar even bellen idd :)

Voelen jullie je goed?

17. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @DDucky, 7x7 is voor mij een gezond voedingspatroon. Je eet 7x per dag kleinere porties. Geen brood, pasta, aardappelen, alleen natuurlijke suikers met mate, alleen verantwoorde vetten, veel groente, ongebrande, noten, vezels, quinoa, vis en mager vlees etc. Het is niet veel anders dan ik eerst at, maar helpt me wel om weer te focussen op een gezonde en verantwoorde manier van eten.

Aangezien ik een emotie eter ben, waren de afgelopen maanden na de miskraam niet heel erg constructief te noemen qua gezonde voeding. (patat, chips etc)
    Met 7x7 wilde ik al beginnen voordat ik wist dat ik zwanger was en ik zet het nu mooi door. De zwangerschap is voor mij alleen maar een goede reden om extra gemotiveerd te zijn om verantwoorder te eten.

Heelijk dat je CB ⅔ weken aangeeft. Ik ga de test volgende week zondag doen. En MvM, heb ik vorige keer ook gedaan. Als ik 6 weken ben, geef ik mij daar weer voor op.

@Coekie, welkom en start de post maar zou ik zeggen
    @Linnea, gewoon doen wat goed voelt, als je het wilt vertellen, doen, zo niet, dan niet...

18. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Bij onze ha zit geen standaard vk.. misschien dat dat het is? Ik heb werkelijk waar geen idee.. maar opzich vind ik het wel fijn omdat ik echt geen enkel idee heb wat ik allemaal precies moet doen.

Maria: dat klinkt lekker hoor dat 7x7! Is misschien ook nog een goede idee voor mij :) maar met vis moet je dan wel weer op passen toch? Lijkt trouwens wel een beetje op het paleo dieet qua wat je mag dan..

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik las ook op internet dat je na een positieve test meteen naar de huisarts moet. Maar ik had zoiets: naar de huisarts ga ik als ik ziek ben, en ik ben nu zwanger, niet ziek. Dus ik heb niet gebeld. Als het goed is komt het via de verloskundige vanzelf in mijn dossier bij mijn huisarts terecht, daar hoef ik niet voor te bellen.

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou... vandaag nog een keertje getest... :)

nu ff niet meer testen haha... morgen het ziekenhuis bellen dat het gelukt is en dan meteen een afspraak maken voor d eerste echo als het goed is...

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina