Dat is het stomme van vroege echo's. Het kan nog van alles worden. Veel sterkte ermee! Ik zit nerveus thuis te wachten tot man mij ophaalt. Dan rijden we samen naar het ziekenhuis voor de intake bij de gynaecoloog. Ze gaat waarschijnlijk ook een echo doen. Ben een beetje bang voor eenzelfde scenario want het is echt wel vroeg. Ik ben denk ik 6w6d maar als de bevruchting of innesteling later was, dan kan dat makkelijk een paar dagen schelen. En ja het kan natuurlijk ook zo zijn dat het niet goed is. Wat kan je dan nerveus zijn. Bij de eerste had ik dat niet. Toen kon ik niet wachten op de echo. Ik hield geen rekening met een minder goed scenario. Maar na de miskramen van mijn zussen en nav mijn leeftijd ben ik iets terughoudender. Aaaaa is het al 13:30?
Nog even een vraag. Zijn jullie symptomen alle dagen even erg? Ik kan het me niet meer herinneren van de vorige keer. Het het idee dat de misselijkheid een beetje hetzelfde blijft maar mijn borsten zijn echt niet alle dagen even gevoelig? Zijn er mensen die dat herkennen?
@littlemunchkin, heel veel sterkte in deze onzekere periode.. @Johanna18, wat vervelend zeg. Ik hoop dat het toch nog de goede kant op gaat voor je. En dat deze week maar snel voorbij mag gaan, zonder bruin- en bloedverlies... @Leo78, heel veel succes zo direct.. houd je ons op de hoogte.. en het gaat nog altijd vaker goed dan niet goed he...
Johanna: mijn symptomen zijn niet alle dagen even erg en soms blijven ze een paar dagen weg en soms houden ze dagen aan.. Maar ook dat verscheelt geloof ik per persoon..
Johanna, hopelijk gaat deze week snel voorbij voor jou.. Vervelend in onzekerheid te zitten. Dikke knuffel. Leo, Je zit nu bij de gyn, ben heel benieuwd naar je echo Symptomen: Die zijn hier ook niet iedere dag hetzelfde.
Johanna, hopelijk zit alles toch goed. Hier zijn de symptomen ook niet iedere dag gelijk. Ik wordt wel gek van de misselijkheid en overgeven. Ik hoop dat dat symptoom weer snel verdwijnt.
Johanna en littlemunchkin: heel veel sterkte! Ik hoop dat er niks aan de hand is en alles gewoon goed komt. Hier trouwens ook nog steeds geen symptomen, alleen soms veel krampen ergens bij de baarmoeder. Ik hoop dat het goed gaat! En echo's doen ze hier pas na 8 weken en 5 dagen, ook omdat je daarvoor toch niet echt iets zien kunt. Ik heb wel een afspraak staan voor 8 weken en 2 dagen, maar dan doen ze alleen een intake en geen echo. Wel heel jammer, maar aan de andere kant ook wel fijn dat je zeker weet hoe het zit dan =) Bij niks te zien weet je dan namelijk zeker waar je aan toe bent. Nog meer mensen die met 5 / 6 weken nog helemaal geen kwaaltjes hadden maar wel krampen, en waar alles nog goed zit? Ik maak me toch ook wel wat zorgen namelijk!
Witje, ik werd bij mijn dochter pas bij 9weken misselijk.. daarvoor ook alleen moe en krampen. Mijn zus had nergens last van tot op het einde ongv.
Net terug. Helaas, ik heb er geen goed gevoel over. Ik ben veel minder ver dan ik dacht, de echo wees uit dat ik maar 5w3d ben. Terwijl ik zelf 6w6d dacht. Als ik echt 5w3d ben, dan zou de bevruchting op 24 mei zijn geweest. Dat zou wel kunnen, we hadden seks op 23 mei, maar dan kun je toch NOOIT op 1 juni een hele dikke positieve test hebben? Op 2 juni deed ik zo'n predictortest, en die gaf toen 2-3 weken na conceptie aan. Dat kan dan toch ook nooit? Dat komt juist overeen met een conceptie rond 15 mei, waar ik al die tijd vanuit ging. Tja, of ik maak extreem veel HCG aan maar daar geloof ik niet in. Helaas, ik denk dat het gestopt is met groeien. Ik mag pas op 30 juni weer terug komen. Dan gaan ze weer een echo doen. Maar eigenlijk denk ik dat ik voor die tijd al een miskraam krijg
Balen Leo... Dus bij jou was er ook nog niks te zien behalve het vruchtzakje? Ik heb zelf nog hoop dat ze niet goed gemeten heeft en dat het toch groter was dan zij dacht. Helaas kunnen we weinig anders doen dan afwachten.... maar oh wat duurt dat lang!
@Leo78, nou dat is ook niet wat je wilt horen he. Wat een teleurstelling. Heb je eigenlijk al symptomen gehad dan die eventueel kunnen duiden op een miskraam? Ik vind het vreselijk voor je en ik hoop zo dat ze het bij het verkeerde eind heeft. Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik lees zoveel verhalen hier op ZP dat meiden eerst horen dat ze minder ver zijn dan gedacht en dat het er niet goed uitziet. En 2 weken later een kloppend hartje zien op de echo. Ik kan het alleen maar hopen voor je. Heel veel sterkte de komende 1,5 week! En ik hoop dat de miskraam uitblijft.
Heel herkenbaar, hier ook de ene dag meer misselijk dan de andere dag. En borsten ook soms meer gevoelig dan andere dagen. Moeheid blijft wel helaas. Maar volgens mij zeggen de kwalen niets hoor. Vorige keer had ik ook wel kwaaltjes (niet zo erg als deze keer), maar toen is het ook met 8,5 week misgegaan.
Nou ze zag wel een vruchtzakje met daarin een klein 'frummeldje' maar verder niks. Ze dácht dat ze heel even een hartje zag maar ze wist dat niet zeker. Mijn enige hoop is een meetfout. Want zoals ik al zei, deze termijn kan niet kloppen. Je kan geen enorm mega positieve test hebben 8 dagen na de ovulatie. Het bevruchte ei moest na 24 mei nog helemaal innestelen enzo. Dan heb je niet op 1 juni een knalpositieve test van Clearblue waarop staat 2-3 weken. Nee kan echt niet! Tegen beter weten in blijf ik nog een beetje hopen. Ik duim ook voor jou.
@Maria79, ik voel me zwanger. Misselijk en geen bloed te bespeuren. Maar ja, dat kan natuurlijk ook elk moment veranderen.
Misschien een beetje rare vraag he, maar wat zegt je onderbuik gevoel? Toen ik mijn termijnecho had met 11 weken, wist ik al diep van binnen dat het fout zat. Ik keek ook helemaal niet uit naar de echo etc. Maar ik krijg helemaal niet de indruk bij jou dat dat het geval is, of heb ik dat mis?
@Maria79, ik twijfel juist de hele tijd al. Eerst omdat de Clearblue test niet veranderde naar 3+, en daarna omdat ik zo weinig voelde (ik ben pas een paar dagen misselijk). Vanmorgen in bed had ik een beetje buikpijn en dacht ik oh jee..maar toch ook weer geen heel erg 'weten' dat het niet goed is. Mijn zus wist voor haar echo bijvoorbeeld al dat het mis was en dat klopte.
Hallo allemaal ! Ik wil ook graag meelezen/schrijven Ik heb op 27 mei positief getest en gisteren een echo gehad waar wij het hartje hebben zien kloppen Proficiat iedereen!
Leo, ik moet zeggen dat ik bij beide vorige zwangerschappen een week van te voren al een knalpositieve test had (bij beide een paar dagen van te voren getest en bij echo terug gezet). Het kan dus wel! Ik hoop dat dit bij jou ook zo is of dat het een verkeerde meting is. Gefeliciteerd Valerica!
Poeh Leo.. Ik duim voor je dat je snel duidelijkheid hebt! Klinkt een beetje als wat mijn schoonzus mee heeft gemaakt al een paar keer..
Aaah johanne en Leo wat een enorme tegenvaller! K hoop en duim voor verkeerde metingen... Hier stabiel met symptomen... Maar mn broeken kunnen serieus nu al niet meer dicht en bij mn vorige zwangerschap tot 36 weken eigen broek aangekund😢