De gyn was erg afstandelijk vond ik en ze deed heel negatief. Ik durfde niet zo tegen haar in te gaan eigelijk..
Is een andere gyn een optie? Ik weet niet hoe dit bij jullie is maar hier moet er toch een vertrouwensband zijn met de gyn, aangezien dat (behalve de huisarts) ons enige contactpersoon is tijdens de zwangerschap. Ik zou durven opteren voor een gyn met wat meer levensvreugde
haha misschien wel! Ze serveerde me echt zo af, zo van: 'zo duurt een zwangerschap wel heel lang' (omdat ik daar 'al' met 5w3d zat. Maar daar had ik helemaal niet om gevraagd! Ik belde een week na mijn positieve test (8 juni) het ziekenhuis om te vragen wat ik moest doen, en toen planden ze zelf een echo in. En toen mijn man vroeg of de echoscopist er een week naast kon zitten deed ze ook heel lacherig: 'nee dat kan echt niet'. Terwijl ik hier ook lees dat sommige ziekenhuizen en vk's niet eens een meting doen tot 7 weken. Dit alles zit me niet zo lekker. Maar goed, ik voel me nu ook wel een enorme zeurpiet. We weten nog niets.
Het is idd niet gebruikelijk dat er zo vroeg al een meting wordt gedaan. Ze kunnen er makkelijk een paar mm naast zitten waardoor het dus lijkt dat je minder ver bent. Was er wel al een vruchtje zichtbaar op de echo? Kun je niet naar een vk bij jou in de buurt of is er een reden dat je naar het ziekenhuis moet?
Ja ze zag zeker een vruchtje (dat ze ook gemeten heeft) en ze twijfelde over een hartslag. Vk gaat niet, ik heb een medische indicatie vanwege chronische hypertensie.
Ik had een echo met 5+6 en bij mij was er nog niet eens vruchtje zichtbaar dus vind het raar dat ze jou zo ver heeft teruggezet. Bij mij is het ivm mijn verleden ook niet zeker of het nu wel goed gaat maar ze gaf aan dat het er voor deze termijn goed uitzag (vruchtzakje en dooierzakje) en dat het vruchtje vanaf ongeveer 6 weken zichtbaar is. En je bent absoluut geen zeurpiet!
Wat een bitch! Weet je wel hoe spannend dit voor je is? Ik zou echt vragen om een andere hoor. Gewoon bellen met de telefoniste en vraag of je bij een andere een echo mag krijgen (en eerder), dat deze je niet zo lag en je je er niet vertrouwd bij voelt. Daar moeten ze gewoon gehoor aan geven hoor. Gewoon doen, je bent echt geen zeurpiet!
Eerste echo gehad! Was nog niet veel te zien maar wat te zien was was goed!!! Ben erg opgelucht! 13 juli volgende echo!
Wij hebben het afgelopen weekend aan ouders en schoonouders verteld, best wel emotionele momenten! Had net schoonmoeder aan de lijn, en blijkbaar had m'n schoonvader zich bijna al een paar keer versproken en moest ze ingrijpen met een schop onder tafel Aan alle andere wil ik wachten tot de eerste echo, maar dit is echt moeilijk. Ik drink altijd een glaasje mee, en bij collega's en vrienden moet ik me echt in bochten wringen om die alcohol te weigeren of ergens te dumpen hoe doen jullie dat?
Leo, sluit me bij de anderen aan, vind het maar raar gedrag. Dat je zo lang in onzekerheid moet zitten! En de gynaecoloog vind ik daarmee aardig ongevoelig. Mijn ervaring, met 5 week een echo om bbz uit te sluiten. Nog geen vruchtje te zien, dus week later weer terug. En nu over 10 dagen nog ƩƩn. Om de ontwikkeling in de gaten te houden. Nou hoeft dat misschien niet persƩ, maar in jouw situatie vind ik het wel een beetje onmenselijk om je zo lang rond te laten lopen zonder te weten of het nou goed is of niet.
Jeetje Leo waarom.laat je anders niet een pret echo maken.. ben je in ieder geval uit de onzekerheid. Goeie echo's : jeeee Hier nog 2 dagen wachten. Marl1tje niet weggaan hier hoor! Voor de misselijke : vraag primperan ddat haalt iig de scherpe randjes ervan af.. Hier sinds vrijdag op bed vanwege misselijk en spugen maar vandaag toch even testen eruit geweest anders kom je in zo'n spiraal en dat ging gelukkig redelijk..
Leo, wat vervelend dat ze je zo in de onzekerheid laten zitten. Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren. Het valt mij trouwens wel op dat er hier veel zijn die al ergvroeg een echo krijgen.
Hebben jullie al een gevoel wat je hebt, jongen/meisje? Bij mijn eerste had ik het wel, maar nu totaal niet.
Bedankt voor de Primperan tip, ga het eens proberen. Stiekem wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo misselijk is. Het valt blijkbaar nog mee, want hele dagen in bed moeten blijven: dan is de lol er toch ook wel van af?! En nee, ik blijf gewoon lekker hier kletsen hoor!!! Heb zelf het idee dat het een meisje wordt.. Maar denk dat dat komt omdat we wel al een meisjesnaam hebben en nog geenjongensnaam..
Ja zijn hier ook bezig met een lijstje.. 5 juli wordt het voor de fam en week daarop rustig aan de vrienden vertellen zo leuk!!
Heb gezien op de lijst dat er veel echo's zijn deze week. Ben benieuwd hoe ver jullie zijn en hoe groot het prutsje is enzo
Qua geslacht hebben wij geen enkel idee.. Ml heeft een voorkeur voor een jongetje (welke man niet?) en voor mij maakt het eigenlijk niets uit. Aan de ene kant graag een jongetje omdat we hem dan kunnen vernoemen naar mijn overleden opa. Maar aan de andere kant lijkt een meisje mij ook super leuk.. haren vlechten en leuke jurkjes kopen e.d. Onze kleine was 0.87 cm met 6w6d (volgens het apparaat precies op schema) 3 juli weten we meer can't wait! Ik ben de laatste dagen echt niet vooruit te branden Ik kan zo ongeveer de hele dag wel slapen En mijn buik is sinds vandaag ook behoorlijk opgeblazen.. maar dat schijnen mijn darmen te zijn.. Ik heb nu een reeks van 5 nachtdiensten maar ben nu al moe.. en dan duurt de dienst nog 6 uur en 15 minuten..bah!
Lief zijn jullie! Misschien toch maar even bellen dan. Desnoods deze week al de echo en dan op 30 mei het consult met de gyn (zij doet zelf geen echo's).
Baby's verwacht februari 2016 31 januari marl1tje - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje 3 februari csi - 2e kindje fiona1983 - 2e kindje liyana - 1e kindje 4 februari moone - 1e kindje JucyY - 1e kindje maria79 - 1e kindje leo78 - 2e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje talvi - 2e kindje punky16 - 3e kindje 6 februari so blessed - 1e kindje emerald - 3e kindje dducky - 1e kindje 7 februari coekie - 2e kindje johanna - 2e kindje 8 februari donder - 36 jaar - 2e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 9 februari debbie: 1e kindje 10 februari laana - 2e kindje 11 februari bolcol - 1e kindje 12 februari saartje5 - 33 jaar - 2de kindje neeltje1985 - 1ste kindje geheimpje84 - 1ste kindje Lexi - 1e kindje 14 februari LadyLien - 1e kindje 16 februari Thea23 - 4e kindje 17 februari Tillit - 2e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje 21 februari SpecialGift - ?e kindje 24 februari lablover - 1e kindje 25 februari Paardenbloem - 1e kindje 27 februari weegschaal85 - 1e kindje IrisN - 1e kindje datumloos: mom2be21 - 1e kindje multiculti888 fien2808 - 24 jaar - 1ste kindje fran88 - 2de kindje Lizette16591 Littlemunchkin - 1e kindje Dayna - 2de kindje Valerica - ?e kindje Anne123 - 3e kindje afspraken 23 juni coekie - echo mom2be21 - vroege echo 24 juni csi - intake + echo fiona1983 - 1e echo liyana - termijnecho Johanna18 - 2de echo 25 juni so blessed - echo johanna - echo donder - echo 26 juni debbie - 1e echo 29 juni keke91 - intake en misschien 1e echo jucyy - intake + echo linnaea - intake vk + 1e echo cookie - intake vk 30 juni so blessed - intake donder - intake Leo78 - echo 1 juli emerald - echo 2 juli bolcol - echo 3 juli DDucky - 2de echo 6 juli fien2808 - 1ste echo IrisN - vroege echo Anne123 - 1ste echo 7 juli mom2be21 - termijnecho Tillit 8 juli emerald - intake mom2be21 - intake vk 9 juli ladylien - echo 13 juli weegschaal85 - 1e echo Zonnebloem0304 - 2e echo 14 juli Lizette16591 - termijnecho & intake 22 juli littlemunchkin - intake vk 24 juli Marl1tje - echo belangrijk!! - de lijst kopiƫren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!