Gefeliciteerd met de goede echo's! Wij, vooral ik, willen graag het geslacht weten en gaan dus een geslachtsbepaling doen. Nog 5 weekjes geduld.
Wij willen het ook weten. Lijkt ons vooral gewoon heel leuk! Qua kleding zitten mijn eigen kleren niet helemaal comfortabel, ik had een zwangerschapsbroek gekocht een aantal weken terug. Maar die zit nu echt veel te ruim bij mijn benen! Bizar, mijn benen zijn blijkbaar dunner geworden.. Dus nu pas ik hem niet meer!
Wij willen ook graag weten wat het geslacht is, maar ik denk voor nu is de 20-weken echo vroeg genoeg. Wij zijn meer van het praktische, dus dan vind ik het wel handig om te weten wat voor kleertjes ik kan kopen etc. En wij vertellen ook meteen wat het geslacht is. Of ze het nu met 20 weken weten of 40, dat is ons om het even. Maar het scheelt weer van dat stiekeme, moeilijke gedoe dan hoeven we ook niet op te passen dat we ons verspreken. Gisteren na de echo ben ik bij Noppies lekker aan het shoppen geweest en dat was hoog nodig. Aan het begin van de dag zit mijn kleding nog goed, maar eind van de dag wordt het toch minder comfortabel. Heerlijk veel geshopt, jurkjes, shirtjes, vestjes, bh's, broekjes en noem maar op. En zo fijn dat het sale was. Heel veel voor 50%. Heb ook meteen nog een cheque gehad voor EUR 30,- dus over een paar weken weer terug.. Gisteren in de Nijntje winkel iets heel kleins voor de baby gekocht. Zo'n Nijntje knisperboekje. Ik weet dat ik daar ook vroeger dol op was. Dus ik kon het niet laten... Oh ja en ook zo'n gouden boekje...zo leuk. Maar voorlopig even niets meer. Eerst de 20 weken maar weer afwachten.
Het valt me ook op dat de babykleding makers ook vooral inspelen op ouders die weten wat het wordt. Bijna alles is of voor jongens of voor meisjes. Er is weinig neutraals te vinden. Wel jammer! Wij heben trouwens bij positieve test sokjes gekocht en bij de termijnecho een pakje. Bij eerste ook zo gedaan. Van mijn ouders al een lieve grote knuffelbeer gekregen.
ik wist niet eens dat er sale was! Maar snel met een vriendin afgesproken om te gaan shoppen hopelijk kom ik ook zulke leuke deals tegen!
Bij de eerste wisten we hrt geslacht. Nu willen we het niet weten. Misselijkheid bijna verdwenen maar au .. die bandenpijn
@Elsbeth, Idd ik stond eergisteren ook bij de Bijenkorf en V&D. En het was voornamelijk, roze, blauw en toch ook veel wit.. Maar goed om nu alleen maar wit te kopen.. Leuk hoor sokjes en pakje en een knuffelbeer..Ik vind het er allemaal zo lief en klein uit zien. Kan bijna niet geloven dat daar straks ook een baby in kan.. @littlemunchkin, het is overal sale nu, dus ik zou niet te lang wachten met winkelen. Het is ook zo weer voorbij.. @Leenmar, ja, die bandenpijn is verraderlijk he. Zo maar uit het nieuws en dan....BAM! Gisteravond helaas weer heel misselijk geworden en alles kwam eruit. Nu dus ook een onrustige nacht. Anderen daar ook last van? Heeft iemand al zo'n kussen gekocht voor het slapen? En weet iemand hoe dat dat heet? Die kan je dan tussen je benen stoppen? Ik merk dat ik niet lekker kan slapen op mijn rechterzij. Geniet van je zondag!
Lig al vanaf drie uur wakker...kom net uit bad en zit nu een film te kijken. Vreselijk.. Wij willen het wel weten...ivm de oude kleertjes en spullen die ik bewaard heb. Bij de eerste wisten we het niet maar dat was eigenlijk minder spannend dan gehoopt Wij gaan nu ook een geslachtsbepaling doen..
Maria79: ik heb daar tijdens mijn vorige zwangerschappen een bv kussen voor gebruikt. Ook heel praktisch voor na de geboorte. Wij willen wel weten wat het word. Vond het al een verrassing genoeg dat er een mini bijkomt Ik maak me er echt helemaal niet druk om dat positiekleding nog wat ruim zit bij mijn buik. Het zit stukken beter dan mijn gewone kleding en je groeit er vanzelf wel in. Ik merk idd wel dat mijn lijf begint te veranderen. Kleding zit op andere plekken los of strak dan 'normaal' Vandaag druk aan het schilderen geweest in ons nieuwe huis. Gelukkig een hoop hulp grkregen dus het schiet lekker op. Ik merk wel dat ik vaker rust moet nemen en minder lang door kan gaan. Gelukkig heeft iedereen daar het volste begrip voor
Ik mag van mijn gyn niet schilderen of zelfs mijn nagels lakken momenteel daarmee dat ik het raar vond dat jij het wel mocht. Wij laten daarom de kinderkamer doen terwijl wij op reis zijn
Ik las gisteren op een website dat een geslachtsbepaling bij een echtbureau hier in de buurt al vanaf 13 weken kan! Als mijn termijnecho goed is, dan ga ik denk ik een afspraak maken voor de week erna! Ben zoooo benieuwd! @Maria: ik slaap ook niet meer goed op mijn zij en ik was ook van plan om een voedingskussen aan te schaffen. Hopelijk helpt dat een beetje.
Ik krijg van mijn kraamzorgcentrum een bon, waarmee ik geloof ik ook een bedrag kan krijgen voor een echo. Ik zit er dus aan te denken wel al eerder een geslechtsbepaling te laten doen of ik bewaar hem voor een latere echo.
@Rica, vreselijk he dat wakker liggen... en dan net een uur voor de wekker gaat weer in slaap vallen. Ik ben gebroken als ik wakker word. @punky dank voor de tip, ga ik snel halen. En succes met het verbouwen.. kan je straks in ieder geval genieten van een mooi nieuw huis waar je voorlopig niets meer aan hoeft te doen. @littlemunchkin, dank je wel. @caprice, er is idd heel veel "vriendelijke" verf nu die niet schadelijk is. En ook geen nagels lakken? Nee, dat heb ik nog nooit gehoord. @Liyana, wauw 13 weken is echt al vroeg, het vroegste wat ik gehoord heb is 15 weken, maar met al die technieken.. Nog even en je kan bij de geboorte aangeven wat het wordt en hoeveel het er worden ) @Emerals, wat leuk zo'n bon. scheelt vast weer. Nou voor het eerst vandaag maar weer een poging gedaan om indisch stoofvlees en een pan verse tomatensaus te maken. Maar eten koken is nog niet mijn favo ding. Gelukkig kon ik e.e.a. binnen houden, maar na vandaag houd ik het wel voor gezien... Maar vriendje had er zo'n trek in, dus ik dacht ach ik kan het altijd proberen.. En dan heb ik in ieder geval weer iets voor de voorraad.. Nu weer lekker in bed. Helemaal niets... Las dat iemand een bad had genomen. Dat is het enige wat er vandaag nog bij mij op de planning staat. Lekker met zo'n badbal van de lush.. Heerlijk, nageltjes doen, boekje erbij, maskertje, kijk er alweer naar uit...
Geslachtsbepaling kan idd al eerder dan 16 weken maar de betrouwbaarheid wordt wel minder. Met andere woorden, zo vroeg zitten ze er nog weleens naast. .... wij gaan idd geslacht bepalen hebben we nu besloten, maar wel pas echt bij 16 weken zodat resultaat betrouwbaar is. Heb iets te vaak om me heen gehoord bij vroege bepaling dat meisje toch jongen bleek te zijn of andersom. Lijkt me niet fijn! En wbt die verf, op waterbasis kan echt geen kwaad!
Dag iedereen! Vandaag ben ik 12 weken, jeej! Nog steeds wel heel de dag misselijk en sochtends een paar keer overgeven. Wanneer stopt dit toch. Knap en lief van het eten maken Maria, dat lukt mij echt nog niet.. Hoop dat ik trimester 2 toch wat meer energie heb om wat te doen. Wat betreft de geslachtsbepaling, jaaaaa wat een zin heb ik om te weten wat het wordt!! 21 augustus zullen wij dit waarschijnlijk te horen krijgen Spannend he!!
Trouwens voor de dames die in BE wonen: het schijnt de moeite te zijn om een studie te maken rond beste mutaliteit. Ik zit nu bij de CM, maar blijkbaar kan het interessant zijn om over te stappen, ivm cadeaus bij geboorte? Iemand hier al naar gekeken?