uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag

hm nare ervaring dus ! vervelend!logisch dat je het al geregeld wilt hebben !

2. Emerald

Emerald Lid

5 jun 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier ook een goede tweede echo gehad en over de twaalf weken heen. Helaas wordt ondanks de pillen de misselijkheid en het overgeven weer erger.

3. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Gefeliciteerd!!!

Wat vervelend.. je zou toch denken dat het minder zou moeten worden!! Helaas ken ik ook dames die 8 maanden lang ziek zwak en misselijk waren !

4. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Oh vervelend zeg Emerald! Ik ben tot nog toe wel misselijk geweest maar het bleef gelukkig bij kokhalzen, echter vanochtend is toch alles eruit gekomen, echt raar. Naja het zal er allemaal wel bij horen.. Het is hier de laatste 2 weken wel wat stilletjes trouwens, niet zo heel erg want zo hoef ik niet steeds zo veel bij te lezen haha ;) Gaan er nog mensen op vakantie binnenkort of is iedereen al weg? Wij gaan de 14e, lekker 3 weken relaxen, als ik terug kom is het nog maar 3 weken tot de 20 weken echo :D
    Nou iedereen rustig aan en geniet!

5. Duckje

Duckje Actief lid

25 feb 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad wat stil hier! Denk dat er al een hoop dames op vakantie zijn :). Wij gaan 15 augustus voor 2 weken naar Zuid Frankrijk, kijk er ontzettend naar uit!! Gisteren trouwens mijn termijnecho gehad en alles zag er goed uit! Termijn klopte precies met wat ik zelf had bedacht.

Vervelend van je misselijkheid Emerald, ik hoop voor je dat het snel minder wordt...

6. Carpediem1990

13 mrt 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben Patricia, 24 jaar oud en in februari uitgerekend van onze eerste :)

Ik mag trouwens niet klagen op moe en vergeetachtigheid nergens last van :)

7. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    oh ik heb dat ook! heerlijk.. dan gaat de tijd lekker snel! de 22e ga ik op vakantie en als ik terug ook ook circa 3 weken tot de 20 weken echo.. DAN ZITTEN WE AL OP DE HELFT!

ik denk dat de periode rond sinterklaas/kerst/oudennieuw ook voorbij vliegen.. je bent dan zo bezig met andere dingen dan de zwangerschap.. alleen maar beter.. want naar mijn idee duurt alles echt een eeuwigheid.. pff

8. Caprice

Caprice Bekend lid

13 mei 2015
    881
    0
    0
    Wij gaan pas in september op reis. is onze eerste huwelijksverjaardag, dat wisten ze al maar ik heb ze ook gemaild dat het onze babymoon is.

9. Anne16

Anne16 Nieuw lid

29 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Lees al weken mee maar na de termijnecho en het eerste bezoek aan de verloskundige durf ik het nu toch aan 😊Ik ben 10 februari uitgerekend en ben zwanger van de vijfde.
    Vandaag dus 12 weken! Heb gelijk een vraagje: hebben jullie ook af en toe een drukkend gevoel op je wervelkolom? Doet niet zeer maar zal het komen doordat alles daar van binnen aan t verschuiven is? Ik ken t niet van mijn vorige zwangerschappen....

10. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Welkom Anne! 5e kindje... Wat een zegen! Hoop dat je een goede zwangerschap hebt.

Ik heb me net aangemeld bij mijn verzekering voor kraamzorg. Nu alleen nog een kraamzorgbureau uitzoeken en doorbellen. Weer iets wat al deel geregeld is. Weer beetje rust in mijn hoofd 😊

11. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo ik moest even heel veel bijlezen!
    Veel goede termijnecho's en ook al een goede nekplooimeting zag ik, super!

Iris met spanning vanwege bruinverlies. Ik heb dat in het begin ook veel gehad. Eerst al voor ik wist dat ik zwanger was, en ook in week 5-7 ongeveer en ergens in week 8 of 9 ook ineens rood bloedverlies. Bleek een erg gevoelige baarmoedermond te hebben en was verder niks aan de hand gelukkig! Fijn dat je eerder langs kon komen en dat bij jou ook alles er goed uitzag!

Elsbeth de medische molen in vanwege de schildklier. Snap dat dat flink schrikken is zeg! Gelukkig hebben ze t op tijd ontdekt en kom je nu goed onder controle!

Ik ben inmiddels alweer 13+4 en voel me helaas nog steeds erg beroerd. Net weer een paar hele slechte dagen achter de rug, vandaag lijkt het iets rustiger :) Ik hoop toch echt dat dit met 14-16 weken over gaat en dat ik zo niet nog 6 maanden door hoef!

12. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Mom2be, hier hetzelfde. Soms gaat het prima.. Gisteren weer spugen en vandaag echt weer super misselijk.. Bij mijn dochter duurde het sowieso tot 16weken en na de 20weken niet meer misselijk geweest.

13. Anne16

Anne16 Nieuw lid

29 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pittig boor als je zo lang zo misselijk bent. Sterkte dames! Hier wel wat misselijk geweest maar mag niet klagen als ik dat zo hoor van jullie.

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    o ja! Kraamzorg/zorgverzekering.. :) Zullen we vanavond ofzo eens gaan doorgeven.

15. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Ik ga na de 13weken controle, de kraamzorg regelen. Ben nog een beetje voorzichtig.

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik mag op 28-02-2015. Heb gisteren een nooie echo gehad.

17. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Fijn hoor al die mooie echo's !

Ik zit echt in een dilemma;

Ik werk nu 5x8 en zou graag 3x7,5-8 gaan werken.
    Nu is het voor mijn partner niet haalbaar om een dag minder te werken omdat hij op projectbasis werkt en dat moet dan z.s.m. klaar dus 5 á 6 dagen achter elkaar werken zal vaker voorkomen.

Nu heb ik voor de eerste werkdag mijn moeder die oppast, maar de overige 2 dagen zou ik voor KDV moeten gaan. Wellicht dat mijn vader 1 dagje kan pakken, maar dan wordt het wel een heel hectische, ongestructureerde week.

Voor 2 dagen KDV is mijn eigen bijdrage 284 euro per maand (JA ECHT) Moet zeggen dat ik daar best van schrok. Ik moet zeggen dat ik wel iemand ben die graag elk jaar op vakantie gaat en een hapje buiten de deur doet als ik daar zin in heb. Mocht ik dit patroon willen voortzetten en wellicht toch 4 dagen gaan werken waarvan 3 op het KDV, wordt mijn eigen bijdrage 426 euro ( WHAAAAT?!)

Hoe gaan jullie dit doen? Opsich kan ik het wel missen, maar het is gewoon dat ik mijn geld liever niet in die getallen daarnaar zie verdwijnen, maandelijks. Is er een andere optie die ik wellicht nog niet heb meegenomen in mijn overweging? Ik heb laatst een Forum over Gastouder t.o.v. KDV geopend. en daarbij kwam toch wel dat wanneer je Gastouder ziek is, op op vakantie.. jij OF een probleem hebt.. OF het kind ergens anders onder gebracht wordt.. maar wil je dat wel ?

18. Witje2013

Witje2013 Lid

9 jun 2015
    25
    0
    0
    magazijnmedewerker
    Maastricht
    Wauw wat duur... =O Ik zou zeggen: stoppen met werken! Verdient zichzelf terug als ik deze bedragen zo zie =P

19. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lizsett: ja, het is een hoop geld. Maar je wil wel dat je kindje goed opgevangen word. En geloof me, goede opvang is het zeker waard. Mijn kinderen zijn jaten naar kdv en bso geweest en gaan sinds een jaar naar een gastouder. Het heeft allebei voordelen en nadelen. Ga ook eens kijken om de sfeer op te snuiven. Dat helpt heel erg. En elke dag je kindje ergens anders heen brengen is echt geen succes. Zowel voor jou als voor je kindje niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik, na aftrek van de kinderopvangtoeslag, voor twee kinderen, 4 dagen naschoolse opvang maar 180 euro betaal. Dat scheelt nogal behoorlijk op de bedragen die jij noemt.

20. Anna10

Anna10 Lid

31 mei 2015
    37
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik voeg me toe bij de februari club :) onze spruit wordt de 8e verwacht.

@Lizsett:
    Ik heb dat ook nagekeken en ben er ook ontzettend van geschrokken. Maar je kunt kinderopvang toeslag aanvragen bij de belastingdienst. Ik zou je dat eens nakijken want ik kan toch nog wel behoorlijk wat toeslag krijgen waardoor het uiteindelijk wel meevalt.
    Als eerste instantie dacht ik dat ik beter niet kon gaan werken met mijn uurloon haha, maar met die toeslag is het zeker de moeite waard.

Succes!

Deel Deze Pagina