Ja, niet heel de tijd hoor, maar ik heb het vaak 's avonds. Vooral uit de zetel rechtkomen is niet meer zo gezwind mogelijk
Hier ook wel regelmatig last van bandenpijn. Vooral als ik 's morgens mijn bed uit ga en op moet staan. Soms best gemeen pijnlijk. Maar ja, het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen! Hoe voelen jullie je verder? Ik ben vol spanning aan het afwachten tot ik de kleine ga voelen. Jullie al wel iets gevoeld?
Mariposa: sinds een week of twee drie voel ik de kleine bewegen. Nu is het ook mijn derde en dan voel je het al sneller. Daarnaast voelt het deze keer wel echt anders. Waar het bij mijn andere kinderen begon met bubbeltjes in mijn buik, voel ik deze uk meer duwen.
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje 4 februari maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 2 - Duckje - 2e controle 4 - DDucky - echo 8 - Fiona1983 - 20 weken echo (GUO) 9 - CSI - controle vk 9 - Fiona1983 - controle vk 9 - Loontje83 - 3e controle vk 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - geslachtsbepaling 14 - Anna10 - 20 weken echo 14 - DDucky - 20 weken echo 14 - Maria79 - 20 weken echo 15 - Liyana - SEO 17 - CSI - 20 weken echo 18 - Donder - pretecho (deel 2) 21 - lizsett - echo 21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling 21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiƫren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Afgelopen maandag voor de controle geweest. Alles was in orde en dat mijn buikje nu zoveel sneller zichtbaar is heeft inderdaad te maken met dat ik al een keer zwanger ben geweest. Alles is al een keer opgerekt geweest dus gaat dat nu gewoon wat sneller. Mijn borsten daarentegen groeien eigenlijk helemaal niet, had ik bij de eerste ook al niet. De kleine had zich alleen wel goed verstopt want het duurde wel even voor ze de hartslag had gevonden, dat was wel even een spannend momentje. Ze heeft me geadviseerd naar de fysio te gaan voor mijn bekkenklachten en daar kan ik volgende week woensdag al terecht. Ook meteen de verwijskaart voor de 20-wk echo gekregen en die afspraak is op 10 oktober. A.s. woensdag weer naar de vk, ik ga meedoen aan de groep Centering Pregnancy, ben heel erg benieuwd of het wat is voor mij. Iemand anders die dit ook doet?
Hier druk op mijn nieuwe werk en in de avond erg moe en last van mijn banden. Geloof dat mijn lichaam erg moet wennen aan hele dagen werken
@Fien, ik doe lekker autistisch met je mee. Ik ben ook van de lijstjes hoor, heerlijk....en wil je mij naar 3 februari plaatsen? Zie dat ik op de 4e sta... @Punky, ja hoor mijn werkgever is heel begripvol. Hij zegt ook steeds, je gezondheid van jou en je baby is het belangrijkst. Erg lief van hem. En wat voel jij de baby al vroeg bewegen zeg...daar kijk ik ook naar uit. Lijkt me heerlijk. @caprice, ja hoor hier ook last van bandenpijn, vooral als ik bezig ben geweest en daarna wil ontspannen, dan op zijn ergst. Met niezen houd ik mijn hand strak tegen mijn buik aan om de klap wat op te vangen. @mariposa, hier helaas ook nog geen bewegingen gevoeld van de baby, maar ik kijk er ook naar uit hoor. @sabine, fijn zeg dat alles in orde was bij de controle. En ik dacht dat ik vroeg was met bekkenklachten, maar ik zie dat jij ze helaas nog eerder hebt gekregen..Succes bij de fysio, ik ben bang dat ik daar ook binnenkort naartoe ga.. Zijn er trouwens dames hier die een zwangerschapscursus gaan volgen of volgen? Dames die hier ervaring mee hebben? Ik hoor daar zulke gemixte verhalen over. De een heeft daar wel baat bij en de ander vindt het tijdverspilling... En in welke week ga je je baby gemiddeld voelen bij een eerste zwangerschap? Ik vind het zo jammer dat ik nog niets voel en geduld hebben is op dat gebied niet aan mij besteed.... Lijkt me zo'n mooi moment..
@punky, dat herken ik helemaal wat je zegt... deze baby is ook veel meer aan het stompen, schoppen in mijn buik... geen kriebeltjes gevoeld deze keer, alleen de schopjes enzo... @sabine, balen van je bekken, hopelijk helpt de fysio! wat ze bij jouw vk doen heb ik nog nooit van gehoord... dus ook geen ervaring mee @mariposa, mijn vriendin is 24 januari uitgeteld, zij voelt ook nog niks en wil dat heeel graag! hier niet zoveel spannends.. 2 dagen gewerkt na 6 weken vakantie, het valt me tot nu toe mee met mijn bekken, gelukkig niet veel meer last dan in de vakantie... hopen dat dat zo blijft!!
Bij mijn eerste zwangerschap had ik al met 8 weken last van mijn bekken Nu dus iets later alleen nu wel continu een zeurderige pijn. Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn knieklachten die ook alleen aan de rechterkant zitten. Daar heb ik sinds 2008 last van en waarschijnlijk probeer ik de rechterkant daardoor onbewust meer te onlasten waardoor die spieren toch wat verslappen. We gaan het meemaken volgende week woensdag. De verloskundige vond het in ieder geval wel verstandig om nu wel te gaan omdat ik nu natuurlijk veel met mijn dochtertje bezig ben. Het is dan wel verstandig om even extra stil te staan bij je houding enzovoorts. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik straks niet eens meer voor mijn dochtertje kan zorgen omdat ik haar niet meer kan optillen. Ik denk dat ik de kleine al wel een keer gevoeld heb, maar dat was meer een plopje. Echt bewegingen voel ik nog niet. Wanneer je dat gaat voelen is heel afwisselend. Bij de eerste duurde het bij mij behoorlijk lang maar dat kwam ook omdat de placenta bij mij aan de buikkant lag en die ving dus alle bewegingen op in het begin. Maar dochterlief heeft het ruimschoots goed gemaakt hoor later in de zwangerschap!! Pff soms was dat echt geen pretje meer, ze vond het erg leuk om tegen mijn ribben aan te schoppen als ik net was gaan zitten, het is dat je niet zo makkelijk meer opstaat maar anders zou je meteen weer gaan staan Centering Pregnancy is nieuw in nederland. Je gaat dan in groepsverband de afspraken bij de verloskundige volgen. Het eerste half uur word iedereen apart genomen voor de buik controle etc en daarna is het tijd voor de zwangere dames om ervaringen uit te wisselen etc. Ik ga geen zwangerschapscursus doen, heb ik bij de eerste ook niet gedaan. Maar dat komt meer omdat ik het niets voor mij vind. Vind het al heel wat van mezelf dat ik dit nu ga proberen
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 4 - DDucky - echo 8 - Fiona1983 - 20 weken echo (GUO) 9 - CSI - controle vk 9 - Fiona1983 - controle vk 9 - Loontje83 - 3e controle vk 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - geslachtsbepaling 14 - Anna10 - 20 weken echo 14 - DDucky - 20 weken echo 14 - Maria79 - 20 weken echo 15 - Liyana - SEO 17 - CSI - 20 weken echo 18 - Donder - pretecho (deel 2) 21 - lizsett - echo 21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling 21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiƫren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Haha, fantastisch ... Is trouwens bij deze gebeurd Wij gaan het volgen. In november & december zijn er een zestal sessies 's avonds in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Lijkt me erg leuk. Ik hoop ook dat ze me daar leren juist ademen. Ik ben namelijk zo'n type dat bij felle pijn volledig opspant en niet meer ademt. Niet zo handig als je weeƫn moet wegpuffen Ik voel al 2 weken heel af en toe iets licht, en ik ben er wel vrij zeker van dat het ons kindje is. Maar het gaat altijd zo: ik voel iets - ik wil me erop focussen - niets meer ! Meer zo heel sporadische, onverwachte doffe plopjes. Ik kan niet wachten tot het iets frequent wordt.. Ik lees soms dat het tot 20 weken kan duren.
Sabine: klinkt wel leuk, dat centering pregnancy. Ik kende het niet. Zou overigens niets voor mij zijn. Dat je weet dat er mensen op je zitten te wachten bij de controle. Meestal ben je zo klaar natuulijk, maar toch. Heb bij de eerste yoga gedaan en zij de tweede zwangerschapsgym. Vond vooral het contact met mede zwangeren erg prettig. En dat je een uurtje per week heel bewust even bezig bent met je lijf en met je kindje. Dit keer wil ik graag iets wat samen is met mijn man. Heb al geinformeerd naar hypnobirthing, maar dat kost behoorlijk. Dus daar ben ik nog niet uit.
Het eerste half uurtje word iedereen om en om naar binnen geroepen voor de korte controle van de buik en het hartje luisteren en de laatste 1,5 uur heb je dus contact met andere zwangeren die ongeveer even ver zijn als dat je zelf bent. Dus ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn.
Ik ga de hypnobirthing cursus doen. Klinkt echt fanastisch ook ga ik wel een korte borstvoedingscursus doen. Verder qua bewegen probeer ik zelf gewoon voldoende te bewegen en oefeningen thuis te doen. Hier heb ik de kleine ook nog niet gevoeld. Maar doordat mijn placenta aan de voorzijde ligt, ga ik het waarschijnlijk pas wat later voelen. Ze zeggen dat je het bij de eerste zwangerschap zo tussen de 16w en 20w kan gaan duren.
@Sabine, ja dat lijkt mij ook verstandig om zo snel mogelijk te gaan. Bekkenpijn is gewoon geen pretje. En ik kan me er best iets bij voorstellen. Nu kijken we uit naar de eerste bewegingen en straks denken we, pffff blijf eens stilzitten. ( het is ook nooit goed he ) @Fien, dank je wel voor het aanpassen en 6 sessies klinkt al veel beter dan 15. Ik vraag me echt af wat ik dan 15 sessies ga doen. @Punky, zwangerschapsyoga klinkt goed. Goed idee, maar dan moet de misselijkheid wel afnemen. Nu heb ik vaak als ik buk of een beweging maak waar ik vooroverbuig dat er wel eens iets omhoog komt. Lijkt me minder aangenaam tijdens de yogales Aanstaande zaterdag heeft het ziekenhuis waar ik hoop te bevallen een voorlichtingsdag. En ik heb besloten om daar maar eens naartoe te gaan. Een beetje meer info vind ik wel handig. Er is voorlichting over borstvoeding, bevalling, pijnbestrijding etc. En ook word je rondgeleid door de verloskamers, kraamafdeling etc. Wellicht hebben zij nog tips voor zwangerschapscursussen. Gisteren trouwens een dagje weggeweest en het valt me vies tegen hoe veel of eigenlijk hoe weinig energie ik heb. Andere dames ook last van? En na een klein stukje lopen eigenlijk al weer gelijk last van mijn bekken. En ik maar lezen dat in het tweede trimester je energielevel weer terugkomt. Nou ik wacht geduldig hoor..... Nou vandaag maar weer eens een poging te doen om te koken. Arm vriendje heeft al maanden zelf moeten koken vanwege mijn misselijkheid. En dat bevalt hem niets. Hij zeurt niet hoor, maar het is gewoon niet zijn ding. Fijne dag allemaal..
Ik was ook zoooo moe met de eerste zwangerschap, dat werd langzaamaan wel beter tegen de 20 weken en daarna werd het weer iets erger. Maar niet zo erg als in het begin. In het begin kon ik toen echt blijven slapen maar later was het zo dat als ik overdag ging liggen ik 's nachts niet goed meer sliep. Nu heb ik hier gelukkig veel minder last van. En daar ben ik wel heel blij mee. Moet overdag voor mijn dochter zorgen en 's avonds werken dus kan die moeheid daar dan echt niet bij gebruiken. Vervelend dat je nog zo misselijk bent Maria! Hopelijk trekt dat ook nog helemaal wel, lijkt me inderdaad met yoga niet zo fijn. Ik wil graag weer thuis bevallen, weet de rest eigenlijk ook al waar je wilt gaan bevallen?
Ik ga morgen ook naar zo een open dag Maria in het WKZ. Toevallig naar dezelfde? Ik wil graag in het geboortehuis bevallen in Utrecht. Het lijkt me ook heel fijn om in bad te bevallen en dat kan daar ook.
Ik kom uit Belgiƫ, daar is het zowat de norm om gewoon in het ziekenhuis te bevallen. Denk dat dat met mijn overgewicht e.d. ook gewoon het beste is.
Ik geloof dat nederland ook 1 van de weinige landen is waar je gewoon thuis mag bevallen. Bij mijn dochter ben ik ook thuis bevallen en deze bevalling ging zo snel, dus nu wil ik ook gewoon weer thuis bevallen. Als deze bevalling nog sneller gaat is het "zo gepiept" hihi
hier in spanje bevalt iedereen in het ziekenhuis. thuis bevallen is er niet bij maar ik doe het toch al liever in het ziekenhuis