Ik ben de vorige twee keer thuis bevallenen dat is deze keer ook weer de planning. Heb inmiddels zoveel verhalen gehoord over horken aan het bed, veel wisselende gezichten en het niet serieus nemen van dd kraamvrouw, dat ik serieus angst heb om naar het ziekenhuis te moeten.
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 4 - DDucky - echo 8 - Fiona1983 - 20 weken echo (GUO) 9 - CSI - controle vk 9 - Fiona1983 - controle vk 9 - Loontje83 - 3e controle vk 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - geslachtsbepaling 14 - Anna10 - 20 weken echo 14 - DDucky - 20 weken echo 14 - Maria79 - 20 weken echo 15 - Liyana - SEO 17 - CSI - 20 weken echo 18 - Donder - pretecho (deel 2) 21 - lizsett - echo 21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling 21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 28 - Duckje - 3e controle 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Jeetje! Ik ben er even een paar weken tussenuit geweest en heb een hoop moeten bijlezen! Inmiddels al weer bijna 16weken zwanger en bij mij gaat alles goed gelukkig. Geen klachten, maar merk wel dat het sporten (BodyPump) iets te heftig begint te worden aan o.a. erg veel bandenpijn in de uren erna. Verder begin ik over twee weken met zwangerschapsyoga. Ik deed al aan yoga, dus ik heb er zin in! Verder ligt ook bij mij de placenta aan de buikkant, dus ik zal de baby pas met een week of 20 gaan voelen... Duurtlang! Hebben jullie soms ook nog dat het zo onwerkelijk voelt?? Uit mijn bloedonderzoek kwam naar voren dat ik Rhesus C negatief ben. Dat kan betekenen dat ik antistoffen ga aanmaken die in het bloed van de baby terecht kunnen komen. Dit wotdt d.m.v. een tweede bloedonderzoek rond de 27 weken nogmaals onderzocht. De kans is klein dat mijn bloed in contact komt met dat van de baby, dus ik maak me er vooralsnog geen zorgen om. Het is even te veel om op alles wat ik heb gelezen te reageren, dus vandaar een wat eenzijdig berichtje over mij . Erg leuk om met jullie te blijven meelezen! Hoop vanaf nu weer wat vaker te kunnen 'inhaken' .
Het plan hier is om thuis te bevallen. Je hoort wel eens mensen zeggen dat je qua bevalling richting dat van je moeder gaat. Dat zou betekenen dat de verloskundige het mogelijk niet eens hierheen redt. Maar goed, je hoort ook wel dat dat slechts een fabeltje is.. Dus ik ben benieuwd. Ik voel me thuis denk ik in ieder geval een stuk gemakkelijker dan in het ziekenhuis. We wonen wel in de buurt van een ziekenhuis dus als het wel mis gaat ben je zo daar.
@sabine, ik hoop dat ik me ook echt weer energieker ga voelen, op dit moment kan ik ook de hele dag slapen, maar we zien wel. En ja, ik ga in het ziekenhuis bevallen. Thuisbevallen geeft mij persoonlijk alleen maar stress. Dus ziekenhuis en vk raadt het ook aan. Dus ook nog op medische indicatie. Scheelt weer met de verzekering. @Zazam, nee helaas niet omgeving utrecht, maar het had natuurlijk zomaar gekund.. @duckje, ik ben jaloers op je hoor, bodypump, hahaha ben al buiten adem als ik een trap oploop. Oh bah van je rhesus c. Nu maar hopen dat het verder geen complicaties oplevert. Ik heb vandaag toch maar even gebeld naar de vk. I.p.v. over twee weken mag ik dinsdag al langs komen i.v.m. mijn bekkenpijn en ze vond dat ik moe klonk aan de telefoon dus ze wil mij gewoon even zien. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel erg fijn vind om eerder langs te gaan. Aangezien ik zoveel spuug etc ben ik toch bang dat het invloed heeft op de baby, ik zal dan ook blij zijn als ik weer een hartslag hoor. Ook omdat ik de baby nog niet voel bewegen, merk ik toch dat ik af en toe onzeker wordt. En daar krijg ik weer stress van. Na mijn miskraam ben ik toch ook weer een beetje bang voor de 20 weken echo, dus dan liever maar weer een afspraak tussen door. Andere dames ook last van onzekerheid? Ik denk dat als ik de baby regelmatig voel bewegen dat het dan weg is. En als de 20-weken echo goed is. Maar tot die tijd heb ik zo nu en dan een onzeker momentje...
Je moet bevallen daar waar jij je het prettigste voelt. Voor mij is dat thuis, en ik zie mezelf ook niet meteen na de bevalling drie verdiepingen omhoog de trap op lopen Met de eerste ging dat ook heel erg goed dus dat zal met de tweede hopelijk net zo goed gaan. Ik heb soms wel eens een onzeker momentje, maar meer omdat ik nu heel veel kwaaltjes "mis". Klinkt heel stom maar bij de eerste had ik zo'n beetje overal last van waardoor je continu werd gewezen op het feit dat je zwanger bent. Nu is het af en toe ineens zo van Oh ja, ik ben zwanger... als je dan ineens weer een steek van de bandenpijn hebt of het maagzuur weer opborrelt. Ik was dan ook wel heel blij het hartje te horen van de kleine afgelopen maandag. En a.s. woensdag weer omdat die centering pregnancy dan begint Alleen maar leuk nog een keer naar het hartje luisteren @littlemunchkin, mijn bevalling leek totaal niet op die van mijn moeder. Bij haar waren de vliezen gebroken maar ze moest ingeleid worden om mij te halen want de weeën kwamen maar niet op gang. Mijn vliezen braken om half 3 's nachts waarna de weeën eigenlijk gelijk begonnen en al snel op 4 minuten zaten. Om 06.14uur is ons dochtertje geboren. Mijn moeder vraagt soms nog steeds of ik geen trauma heb overgehouden aan de snelle bevalling haha. Dus ik zou er niet al te veel op rekenen dat het hetzelfde gaat als het bij jou moeder ging Kan natuurlijk wel, maar het hoeft zeker niet.
hier moet ik helaas perse in het ziekenhuis bevallen ivm veel bloedverlies de vorige keer... mag wel poliklinisch bevallen (krijg wel een medische indicatie dus vergoeding komt goed ), dus thuis blijven tot een cm of 5 geloof ik bij de 2e en dan pas naar het ziekenhuis, dat vind ik wel fijn... bij mij leek de bevalling van mijn zoontje niet op die van mijn moeder... alleen was hij niet ingedaald en dat waren wij allemaal ook niet, verder verliep het bij mijn moeder een stuk soepeler dan bij mij haha... wat grappig dat er best veel buiten nederland wonen van ons groepje!
Ik moet ook in ziekenhuis bevallen vanwege medische redenen. Geeft me ook wel rustig gevoel. Ben je altijd op de juiste plek mocht het nodig zijn!
In België is bevallen idd standaard in het ziekenhuis. En met een tweeling verplicht met epidurale (jullie zeggen ruggenprik?), want als de eerste baby eruit is (met natuurlijke bevalling), kan het zijn dat de tweede baby zich - wegens plots te veel plaats - draait en ze die alsnog 'manueel' moeten draaien tot ie terug goed ligt... Als dat het geval zou zijn, voel ik er liever helemaal niets van !
@Sabine, fijn om te horen dat ik niet de enige ben met onzekere momentjes. En idd naar het hartje luisteren kan ik ook niet vaak genoeg. Al zou ik er geen doppler voor aanschaffen. Spannend hoor woensdag centering pregnant. Ik ben benieuwd naar je ervaringen... @Zazam, hoe was je open dag? Gisteren naar de open dag geweest m.b.t. bevalling en het viel mij niet tegen. Ik wist niet dat de verloskamers zo luxe en ruim waren met bad en douche en stereo installatie en tv. Als je het ziekenhuisbed weg zou halen, lijkt het net een hotelkamer. Erg prettig. De voorlichting die zij gaven vond ik ook erg prettig vooral het gedeelte pijnbestrijding. Ook al wist ik dacht ik toch al wat. Toch weer een heleboel praktische zaken gehoord. Over een paar maanden hebben ze ook over borstvoeding een voorlichtingsavond. Daar ga ik ook naartoe. Aangezien ik erg last heb deze dagen van bandenpijn, word ik daar al een paar nachten van wakker. Andere dames die ook slecht doorslapen? Tips??
@Maria ik zou er ook geen doppler voor aanschaffen. Als je zag hoeveel moeite de vk moest doen om het hartje goed te vinden... ik zou echt in de blinde paniek raken denk ik als ik het dan niet zou vinden. Nee hoor dat laat ik over aan de experts Leuk zo'n open dag, dan kun je inderdaad eens zien waar je straks terecht komt en krijg je wat meer info. Ik heb vannacht voor het eerst weer eens lekker geslapen, hoefde er niet eens uit om te plassen.
Maria, deze open dag vond ik opzich wel beter dan de andere (dit was wkz andere diakonesse), meer informatie en lezingen enz. Alleen in het wkz is het blijkbaar niet mogelijk om te bevallen in een bevalbad en dat wil ik wel graag proberen. Ik ga dus sowieso voor het geboortehuis in het Diakonesse. Wel goed dus om even naar zo een open dag te gaan en de sfeer te 'proeven'. Hoe was jou open dag? Ik ben juist heel erg blij dat ik een doppler aan heb geschaft, die 27 euro geeft me héél erg veel plezier. Ik zou het echt niet trekken om maar eens in de vier weken het hartje te kunnen luisteren. Wel heb ik dus het geluk dat ik het hartje in één keer vind elke keer. Gewoon goed opgelet waar ik de vk de doptone houdt maar goed ik snap ook de negatieve kant van zo een doppler, kan je ook juist heel onzeker maken. Wat vervelend van die bandenpijn Maria, zelfs 's nachts als je stil ligt? Er zijn wel een aantal rekoefeningen voor en het is ook wel goed om op je houding te letten, maar die informatie kan je het beste krijgen bij de fysiotherapeut/bekkenbodemtherapeute.
hier bij de eerste ook naar een info avond geweest... deze keer niet, gaan naar hetzelfde ziekenhuis, dus het is niet veel nieuws lijkt me... nu ook lastiger met oppas regelen enzo vind ik vervelend die pijn inderdaad!hier ook veel pijn, maar komt meer uit mijn bekken denk ik... voedingskussen helpt een beetje, maar ook niet heel erg, kan je helaas verder ook geen adviezen geven maria... ooooo nog 2 nachtjes slapen en dan weten we of we een jongetje of meisje krijgen... ben echt heel benieuwd! Daarnaast ook wel een beetje spannend vind ik hoor, 20 weken echo... hopelijk alles goed!
@Punky: spannend, hopelijk is alles bij de 20 weken echo gewoon goed. @ZaZam: ik heb ook de angelsound, het is heel verslavend idd @Fien: Goed bezig! De lijst ziet er goed uit. @Maria79: wat vervelend dat je nog steeds veel last hebt van kwaaltjes. Bij mij is het vanaf week 14 echt veel minder. Ik heb nu alleen nog last van maagzuur. @Sabine: Vervelend dat je last hebt van je bekken. Fijn dat je al zo snel bij de fysio terecht kan. Ik had ook niet eerder van Centering Pregnancy gehoord maar het klinkt leuk. @Duckje: Knap hoor dat je nu nog aan BodyPump doet. Ik doe het je niet na. Maar ja ben van mezelf niet zo'n fanatieke sporter. Bij mij ligt de placenta ook tusen mijn buik en de baby dus zal ook pas rond de 20 weken iets voelen. @bevallen: ik beval ook in het ziekenhuis ivm medische redenen.
Jeetje war een hoop gekletst ☺ gezellig! Hier ook thuis bevallen.. tenminste als ik niet een bed beneden hoef te regelen etc. Verder vandaag de eerste muur geverfd op de baby kamer.. moet nog erg wennen maar is gelukkig ook nog niet af Vanavond stikkers bestellen. Van het weekend de vloer erin.. dan ergens komende maand nieuwe meubels voor onze grote zoon kopen zodat de baby kamer weer naar de baby kan☺ Verder geen zwangerschap cursussen ofzo.. en uhm voor diegene die over 2 dagen de echo heeft.. wauw spannend!! Zo leuk! Voor iedereen met kwaaltjes hou vol t gaat echt een x over.. Hier ook extreme rug pijn.. Dus ook bang voor bi. Fijne avond nog. En voor de Nederlanders onder ons. Veel plezier bij de voetbal wedstrijd😉
Ik moet echt meer meelezen hier, alleen heb ik het nogal druk gehad met mijn jongens en mijn nu al beginnende nesteldrang..... Wij weten nu een paar weekjes, dat wij een meisje gaan krijgen na twee jongens. Mijn oudste vindt dat helemaal geweldig en ik mag alleen maar roze van hem kopen Ik ga thuis bevallen. Vorige keren in het ziekenhuis, maar als het nog sneller gaat zijn ze bang dat ik het ziekenhuis niet of maar net ga halen. Ik krijg dus eigenlijk geen andere optie meer.
@Sabine, dat heb ik denk ook met zo'n doppler. Het zou moeten gerust stellen, maar als je het hartje niet vindt...oei, nee niets voor mij. @Zazam, leuke open dag hoor, zie eerdere post. En ja, harde buiken en bandenpijn ook als ik lig. Vooral als ik drukke dagen heb. Probeer met zo'n voedingskussen fijn te slapen in alle houdingen, maar helaas nog niet de meest prettige gevonden..Gelukkig dinsdag naar de vk en krijg dan een doorverwijzing naar de fysio en wellicht alvast wat advies m.b.t. harde buiken, moeheid etc. @Fiona, ach ja ik zou ook niet voor de tweede keer gaan hoor. Een keer zo'n voorlichting is voor mij ook wel genoeg hoor. En spannend hoor, nog twee dagen. En dan ken je het geslacht en nog belangrijker, dan weet je of het gezond is, zover ze kunnen zien. Houd je ons wel op de hoogte?? Ik moet nog een week wachten....leef met je mee.. @Liyana, heerlijk dat je klachten zijn afgenomen, geniet er maar van! En wat fijn dat je ook niet zo fanatiek sport. Ben ik niet de enige.. @Csi, leuk dat je al begint met de babykamer.. En wat betreft de klachten ach na 42 weken zijn ze in ieder geval voorbij, dat houdt me op de been. Ik leer er aardig mee leven in ieder geval. Alles went. Bij sommige vrienden werd het na week 20 minder, anderen geen klachten de gehele zwangerschap en een paar nog misselijk tijdens de bevalling. Ik laat het maar over me heen komen, druk maken heeft toch geen zin en daar heb ik ook de energie niet voor @emerald, wat een leuke verrassing na twee jongens een meisje..gefeliciteerd!
Hallo dames, Ik ben weer helemaal bijgelezen en uitgerust na een aantal weken vakantie! Ik zie dat sommigen van jullie bezig zijn met zwangerschapscursussen, het geslacht al weten of willen weten en niet kunnen wachten. Ik heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht mbt. cursussen, ik dacht namelijk altijd dat je tijdens de bevalling het toch allemaal vergeten bent en het gewoon op oerkracht doet?! Ik zwem wel 1-2x per week en dat is heerlijk. Wij hebben vanmiddag weer een afspraak bij de verloskundige om naar het hartje te luisteren en de 24e september hebben wij de 20 weken echo. Voor ons blijft het geslacht een verassing, we zullen het weten na de bevalling! Ook las ik dat sommigen van jullie last hebben van typische zwangerschapskwaaltjes zoals rugpijn. Dit heb ik helaas ook maar sinds we weer thuis zijn is dit een stuk minder waarschijnlijk omdat mijn matras beter is dan die in de hotels? Haha. Waar ik wel echt superveel last van heb is dat ik soms dagen aan 1 stuk hoofdpijn heb, mijn man heeft toen een keer koolbladeren op mijn hoofd gelegd en vastgebonden met een sjaaltje en raar maar waar mijn hoofdpijn werd stukken minder. Verder maak ik me soms zorgen over het volgende feit: als ik 's nachts naar de wc ga (minimaal 1x) en ik kom dan terug in bed dan kan ik niet meer slapen, wat waarschijnlijk ook komt door het gesnurk van mijn man. Maar wat als dit dadelijk ook gebeurt als de baby er is... zal ik dan helemaal niet meer slapen? haha. Ik hoop het toch van wel! Oke dit was weer een update van mij Jullie mogen dus in de lijst mijn naam oranje maken en op 24 september de 20 weken echo toevoegen
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje Emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 8 - Fiona1983 - 20 weken echo (GUO) 9 - CSI - controle vk 9 - Fiona1983 - controle vk & geslachtsbepaling 9 - Loontje83 - 3e controle vk 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - geslachtsbepaling 14 - Anna10 - 20 weken echo 14 - DDucky - 20 weken echo 14 - Maria79 - 20 weken echo 15 - Liyana - SEO 17 - CSI - 20 weken echo 18 - Donder - pretecho (deel 2) 21 - lizsett - echo 21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling 21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht 24 - Valerica - 20 weken echo 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 28 - Duckje - 3e controle 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje Emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 8 - Fiona1983 - 20 weken echo (GUO) 9 - CSI - controle vk 9 - Fiona1983 - controle vk & geslachtsbepaling 9 - Loontje83 - 3e controle vk 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - geslachtsbepaling 14 - Anna10 - 20 weken echo 14 - DDucky - 20 weken echo 14 - Maria79 - 20 weken echo 15 - Liyana - SEO 17 - CSI - 20 weken echo 18 - Donder - pretecho (deel 2) 21 - lizsett - echo 21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling 21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht 24 - Valerica - 20 weken echo 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 28 - Duckje - 3e controle 28 - Mariposa1986 - 20 weken echo 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest 22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!