uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    spannend fien!!

hier op het moment vooral bezig met de basis leggen van het kamertje voor onze oudste. Hij gaat verhuizen naar een andere kamer, maar hier moet nog alles geschilderd worden, nieuwe vloerbedekking in, nieuw behang... dus eigenlijk alles van 0 opbouwen. Hopelijk eind oktober ofzo wel klaar, dan kan hij hier rond kerst naar toe verhuizen om vast even te wennen...

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zo vandaag het kamertje geverfd! Vorige week de kamer leeggehaald en alle spulletjes er in gezet. Eigenlijk alleen het ledikantje want de kast die er al stond ga ik als kledingkast gebruiken en de andere als commode. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet met daglicht! De accessoires, plankjes, gordijnen etc. die komen later wel.
    Ik zit alleen in twijfel over het matrasje. Ik heb het ledikantje namelijk via marktplaats gekocht en er zat dus ook een matrasje bij. Dit matrasje ruikt alleen niet zo fris:( heb al zo een spray gekocht maar de geur gaat er niet echt uit. Ben bang dat ik dus toch een nieuw matras moet kopen, ik kom er alleen niet uit welke. Watvoor matras nemen/hebben jullie? En dan met een topper of alleen een matrasbeschermer er over?

Hier dinsdag de 20 weken echo, spannend:)

Handig die lijst Sabine, ik ga er eens naar kijken.
    Spannend morgen Fien, hopelijk kunnen ze het geslacht dan beter zien!

3. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sabine, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben, na de 20-weken echo of als ik minder beroerd ben, misschien krijg ik er dan wel zin in. Thanks voor de tip van de lijst! En heb door jou ook gelijk bij de fysio geïnformeerd hoeveel behandelingen ik vergoed krijg. Handige tip.
    @Fien, succes vandaag! heel veel plezier en ik hoop dat de echo vandaag jullie meer duidelijkheid geeft.
    @donder, graag gedaan, even een vraag heb je de heupband zelf aangeschaft of via de fysio? Ik ben toevallig gisteren bij de fysio geweest en zij raadt het af, omdat het je spieren "lui" maakt en de "pijn" niet wegneemt, maar het ook je lichaam niet helpt. Ik heb een lijst met oefeningen gehad, mocht je interesse hebben. De oefeningen zijn er op gebaseerd om de pijn te verlichten en soms zelf weg te nemen. Maar vooral dat je weer met een acceptabele pijn kunt bewegen.
    @punky, blij dat ik niet de enige ben en dank je wel voor de tip..
    @csi, dat is dan ook een tegenvaller, toch hoop ik dat de echo goed uitpakt en dat je kindje in goede gezondheid geboren wordt.
    @Liyana, ja, dat zijn de leuke momenten he! Ik vind zo'n echo altijd super spannend tot stressvol, maar zo snel ik de eerste bewegingen zie van de baby en het hartje hoor/zie kloppen, dan kan ik er pas echt van genieten. Veel plezier dinsdag!
    @Fiona, oh wat leuk en spannend tegelijk voor jouw oudste. Nieuwe kamer, lekker fris, kijkt hij er al naar uit?
    @Zazam, goed bezig hoor en ziet de kinderkamer er bij daglicht ook goed uit? Ik lees even mee met de tips over matrasjes. En ja, ik zou ook voor een nieuwe gaan, veel fijner!

Gisteren een eerste afspraak bij de fysio gehad en goede oefeningen gehad, die meteen de pijn verlichten Dus erg blij mee. Wel van haar het advies gehad om het nog rustiger aan te doen. Gelukkig nog 1 week werken en dan minimaal twee weken verplicht rust. En dan zien we wel weer verder.. Fijn weekend dames!

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Fien, Veel plezier vandaag met de echo!! Hopelijk werkt de kleine uk vandaag wel mee ;)

@Maria, wel verstandig inderdaad om even in de gaten te houden hoeveel afspraken je vergoed krijgt. Mocht je meer nodig hebben kun je op dat moment zelf bepalen of je er voor wilt/kan betalen, anders sta je ineens voor een vervelende verassing. Hoop ook dat je je snel wat beter gaat voelen!! Kan me zo goed voorstellen hoe het is om je constant beroerd te voelen... Gelukkig hoeft het niet te betekenen dat je eventuele volgende zwangerschap weer zo gaat! Ik heb nu eigenlijk bijna geen klachten verder terwijl ik bij de eerste zwangerschap ook zo beroerd was. Was daar nu wel weer bang voor maar het valt gelukkig echt reuze mee!! Wel super trouwens dat de oefeningen die je hebt gekregen goed werken! Ik krijg maandag nog wat oefeningen mee, maar ben er eens goed op gaan letten en de pijn komt toch meer van mijn knie af dan van mijn bekken. Tenminste de pijn bij mij knie is vele malen erger waardoor de pijn in mijn bekken niet echt opvalt :p Dus maandag toch even vragen of de eerstvolgende afspraak bij de knie therapeut ingepland kan worden.

@Heupband/bekkenband: Mijn fysio zei ook tegen mij dat ze als allerlaatste hulpmiddel pas een bekkenband wilt inschakelen als het echt niet anders kan. Ze had het verder nog niet toegelicht, maar dus wel gezegd dat ze liever geen gebruik maakte van een bekkenband. Is het misschien niet verstandiger dat je ook even een afspraak maakt bij een bekkenfysiotherapeut, Donder? Mijn fysio gaf namelijk ook dat het vaak de vrouwen zijn met een hoge pijngrens die maar door blijven lopen zonder hulp te vragen, maar dat je in dit geval er maar beter op tijd bij kan zijn! Dan kun je erger voorkomen.

@Matrasjes: wij hebben een matrasje bij de ikea vandaan. Een binnenveringsmatras met een blauwe hoes die je er vanaf kan halen door middel van een ritsje. Persoonlijk zou ik ook geen tweedehands matras gebruiken, mijn dochter heeft nu ook twee keer een ongelukje gehad omdat de luier niet goed zat. Dat kun je niet altijd voorkomen en je wast alles wel, maar vind het geen prettig idee dat iemand anders kindje misschien wel ongelukjes heeft gehad op het matras en dat jou kindje daar dan op slaapt.
    Wij hebben trouwens wel een ledikantje van de ikea, weet niet of die maten van de ledikantjes nog anders zijn. Van de peuterbedjes namelijk wel.

5. Caprice

Caprice Bekend lid

13 mei 2015
    881
    0
    0
    Proficiat aan iedereen die al het geslacht weet!!!

Wij zijn net terug van onze huwelijksverjaardagsreis / babymoon in Kreta en hebben echt een super tijd gehad. Ik heb ff de 15 pagina's bijgelezen en ben weer up to date!!

6. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    En fien???

Wauw caprice wat super☺ en welkom thuis☺

Hier een matras van de baby dump zoon lief heeft hek 2 jaar gebruikt en gaat nu naar baby 2.☺

7. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    heerlijk caprice!

buikband begon hier de vk over om die een aan te schaffen voor de dagen dat ik voor de klas sta (2 dagen klas, 2 dagen andere taken die minder fysiek zijn)... en om dan alleen die dagen te dragen. Was eerst erg enthousiast, want fysio heb ik vorige keer ook gehad en daar heb ik wel een aantal goede tips aan overgehoduen die ik nog weet, maar echt pijn verminderen deed het bij mij niet. Maar nu ik beter over zo'n band ga lezen zie ik dat ik eerst goed moet weten welke soort (buik of bekken) en dat je er echt advies van een expert over moet hebben. Gaan we dus niet zomaar doen.
    Ben alleen bang dat het bij mij is wat sabine ook zegt, te lang doorlopen... ik denk steeds, ach als het het volgende bezoek aan de vk nog zo is of erger is geworden dan vraag ik toch een verwijzing... en dat heb ik nu al 2 keer niet gedaan... misschien toch maar eens doen volgende keer

8. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Ik heb de heup/bekkenband van de verloskundige, maar inderdaad mss wel verstandig om ff langs de fysio te gaan.
    Ik ben heel benieuwd naar de oefeningen die je gekregen hebt Maria!!!
    Qua oefeningen geldt zeker (mits goed uitgevoerd) baadt het niet, dan schaadt het niet...

@babykamer: mijn schoonzusje heeft inmiddels een ontwerp gemaakt, dat ga ik nog een beetje aanvullen qua muurversiering.
    Thema wordt robots!!!
    Vanaf 26 September (eerder geen tijd) gaan we (ik aanwijzigen geven en mijn vriend sjouwen, hahaha) het bedoelde kamertje leeghalen en de vloerbedekking reinigen, tegelijkertijd moeten we op zolder ook aan de gang met ruimte maken voor project dakkapel, dat wordt ook nog wel ff een dingetje, maar wel leuk als het straks allemaal klaar is, dat is mijn focus :)

@matrasje: ik zou ook een nieuwe kopen. Wij hebben voor onze dochter destijds een standard matrasje bij de Babydump gekocht. met matrasbeschermer er omheen (die kregen we er gratis bij!!! en een molton voor de winter, voelt toch iets warmer voor het ukkepukje. Je kunt het met matrasjes zo gek/duur maken als je zelf wilt, maar ons idee is, dat het sowieso allemaal aan de hoogste eisen voldoet, want anders mag het simpelweg niet eens in Nederland/België verkocht worden.
    Succes met kiezen:)

9. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Baby's verwacht februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    31 januari
    marl1tje - 1e kindje
    Mom2be21 - 1e kindje
    2 februari
    keke91 - 1e kindje
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    5 februari
    linnaea - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    leenmar29 - 2e kindje
    Emerald - 3e kindje
    Valerica - 29 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    Anna10 - 1e kindje
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    10 februari
    Carpediem1990
    13 februari
    Witje2013 - 1e kindje
    Zonnebloem0304 - ?e kindje
    LadyLien - 1e en 2e kindje
    16 februari
    Eerstewondertje - 1e kindje
    Dayna - 2e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    20 februari
    lila29 - 2e kindje
    21 februari
    Duckje - 28 jaar - 1e kindje
    24 februari
    newdawn - 1e kindje
    25 februari
    Sunny87
    26 februari
    IrisN - 1e kindje
    28 februari
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

September
    14 - Anna10 - 20 weken echo
    14 - DDucky - 20 weken echo
    14 - Maria79 - 20 weken echo
    14 - Punky77 - 20 weken echo
    15 - Liyana - SEO
    17 - CSI - 20 weken echo
    18 - Donder - pretecho (deel 2)
    21 - lizsett - echo
    21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling
    21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht
    24 - Valerica - 20 weken echo
    25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling?
    28 - Duckje - 3e controle
    28 - Mariposa1986 - 20 weken echo
    29 - Donder - 4e controle
    29 - Punky16 - controle
    30 - Loontje83 - 20 weken echo
    Oktober
    1 - Jesje82 - 20 weken echo
    1 - Donder - 20 weken echo
    7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    7 - Duckje - 20 weken echo
    8 - fien2808 - echo
    10 - Sabine1305 - 20 wk echo
    22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest
    22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog
    November
    04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    10 - fien2808 - echo
    18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

belangrijk!!
    - de lijst kopiëren werkt niet.
    - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.
    - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!

10. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Hey iedereen!
    Bedankt aan diegenen die aan mij gedacht hebben ^^

Eindelijk een kleurtje :D!
    Het wordt 99% zeker een meisje! :D
    Ze wou wel alwéér niet goed gaan liggen. Ze lag helemaal dubbel geplooid, en de dame van het echobureau heeft uitgebreid de tijd genomen om te kijken. Ze schrok ook van haar lange benen. Maar nu zijn we alweer wat zekerder!

En als ik heel eerlijk ben was dat echt een droom van mij. Ik heb altijd deel uitgemaakt van een puur dames-viergeslacht. Langs mijn kant zijn de eerste steeds meisjes geweest en ik had heel graag mijn grootmoeder hetzelfde gegund. Bij ons is dat iets heel moois :). Ik wil ook heel graag de moeder-dochter band die ik met mijn mama heb, en ik wil graag dat mijn dochter ook die kleindochter-oma band heeft zoals ik.

Daarnaast kan mijn schoonmoeder nu mooi de pot op met haar opmerking over "dat ze een jongen wil om de naam verder te zetten".

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik geen jongen wou, en zoals het cliché zo mooi zegt: "als het maar gezond is". Qua kledij etc. hadden we zelfs liever een jongen gehad :D haha wat zijn we moeilijk! Maar we zijn allebei heel erg blij dat we het nu eindelijk weten.

We gaan het geheim proberen houden tot aan de geboorte. ;)

11. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Ik herken het heel goed. moet zeggen dat ik wel graag een jongen ook wilde.. maar puur om te irriteren had ik het leuk gevonden als het een meisje werd i.v.m. hun zo heilige familienaam..

12. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja ik snap helemaal wat je bedoelt!
    Wij waren ook heel blij geweest met een jongen, maar dan had mijn schoonmoeder zéker geen greintje tact meer gehad vrees ik.

Ik hoop dat ze wat verstand gebruikt bij haar volgende opmerkingen, anders zal ik na de geboorte wel laten vallen dat ik maar 1 kind wil (ook al hebben vriend en ik dat totaal nog niet beslist :) ).

13. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    HAHA die is goed!
    in het mom van "we willen er 1 om alle aandacht etc. te kunnen schenken die het nodig heeft.. en daar dan heel stellig voor staan"

14. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Haha JAA ik kan het dan nog erger gaan maken door te zeggen dat ik vind dat twee kinderen niet alle aandacht krijgen die ze verdienen (natuurlijk is dat niet waar ), zij heeft twee zoons :D:D

15. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de 20-weken echo gehad en onze baby is voor zover we kunnen zien gezond. Alleen echt een kind van ons. Heel beweeglijk, niet stil liggen en benen stijf bij elkaar houden, dus het geslacht was niet zichtbaar. Daarom morgen een echo bij Drs. papa om te kijken of de baby dan meewerkt. Ik ben nu wel benieuwd, maar houd er rekening mee dat we het morgen ook nog niet weten. Fijn wel aan dit echocentrum is, is dat je mag terugkomen net zolang totdat je duidelijkheid hebt.

@Sabine ik krijg er 33 vergoed, dus kan voorlopig onder behandeling blijven
    @Caprice, leuke babymoon gehad? lekker weer nog?
    @donder, ik zal van de week de oefeningen van de fysio even inscannen op het werk en dan mail ik je ze even toe. Kan dat via zwangerschapspagina mail?
    @Fien, wat fijn dat je duidelijkheid hebt!Gefeliciteerd met je dochter.
    @andere dames met echo's vandaag, hoe zijn jullie echo's gegaan? Of zijn deze dames niet meer actief?

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hallo, ik sluit me ook aan bij de club.
    Ik ben 28 Februari uitgerekend.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Baby's verwacht februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    31 januari
    marl1tje - 1e kindje
    Mom2be21 - 1e kindje
    2 februari
    keke91 - 1e kindje
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    5 februari
    linnaea - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    leenmar29 - 2e kindje
    Emerald - 3e kindje
    Valerica - 29 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    Anna10 - 1e kindje
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    10 februari
    Carpediem1990
    13 februari
    Witje2013 - 1e kindje
    Zonnebloem0304 - ?e kindje
    LadyLien - 1e en 2e kindje
    16 februari
    Eerstewondertje - 1e kindje
    Dayna - 2e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    20 februari
    lila29 - 2e kindje
    21 februari
    Duckje - 28 jaar - 1e kindje
    24 februari
    newdawn - 1e kindje
    25 februari
    Sunny87
    26 februari
    IrisN - 1e kindje
    28 februari
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

September
    14 - Anna10 - 20 weken echo
    14 - DDucky - 20 weken echo
    14 - Maria79 - 20 weken echo
    14 - Punky77 - 20 weken echo
    15 - Liyana - SEO
    17 - CSI - 20 weken echo
    18 - Donder - pretecho (deel 2)
    21 - lizsett - echo
    21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling
    21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht
    24 - Valerica - 20 weken echo
    25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling?
    28 - Duckje - 3e controle
    28 - Mariposa1986 - 20 weken echo
    29 - Donder - 4e controle
    29 - Punky16 - controle
    30 - Loontje83 - 20 weken echo
    Oktober
    1 - Jesje82 - 20 weken echo
    1 - Donder - 20 weken echo
    7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    7 - Duckje - 20 weken echo
    8 - fien2808 - echo
    10 - Sabine1305 - 20 wk echo
    22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest
    22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog
    November
    04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    10 - fien2808 - echo
    18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

belangrijk!!
    - de lijst kopiëren werkt niet.
    - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.
    - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!

18. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk fien!

En weet even niet meer wie maar wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Gelukkig kunnen jullie morgen terecht voor de geslachtsbepaling want t zal nu vast nog spannender zijn haha. Ik gok trouwens een meisje😉

Voor de nieuwe dame: welkom:)

19. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @Maria79: Ja hoor, geen probleem, doe maar via die mailfunctie.

De verhouding jongens/meisjes is weer bijna helemaal in evenwicht, echt leuk!!!

20. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Vanmiddag de GUO gehad en ons kindje is goedgekeurd. Hersens, hartje, ruggetje, etc alles zag er keurig uit. Ook was heel duidelijk te zien dat wij een jongen krijgen. En dat was toch wel een tegenvaller. Het had me na twee jongens toch wel heel leuk geleken om een meisje te krijgen. Ook de jongens en mijn man hadden hier ook op gehoopt dus het is nog even wennen.
    Natuurlijk zijn we hartstikke blij dat alles er zo goed uitzag op de echo.

Maria: succes morgen, maar wel fijn dat verder er alles goed uitzag op de echo.

Hier geen schoonmoeder die ongepaste opmerkingen kan maken, dus dat scheelt. Maar ik kan me voorstellen dat dat echt verschrikkelijk is.

Deel Deze Pagina