Maria we hebben met 16 weken geslachtsbepaling laten doen toen was t een jongen nu met 20 weken zei die man dar hij er niet zeker een jongen van kon maken.. maar k ga gewoon uit van een jongen maar neem met de bevalling gewoon ook een wit pakje mee haha. De muur is al blauw en dat laten we nu zo als t bij de geboorte toch een meisje is dan is die zo over geverfd haha
Hier mijn buikje van gisteren (17 weken) Vanavond 3de fotoshoot voor mijn zwangerschapsreeks Morgen geslachtsbepaling, ook al heb ik geen voorkeur ben ik toch zenuwachtig lol Sex weer zoals voor de zwangerschap. Enkel de eerste 3 maanden waren beetje minder gewoon omdat ik zo moe was s'avonds
@rugpijn, helaas nog niet veel minder, maar morgen wel naar de fysio. Dus ben benieuwd. Partner is nu een stuk behulpzamer hoor ) @Punky, ik moet eerlijk zeggen, sinds de 20-weken echo positief is en we het geslacht weten, ben ik ook een stuk meer ontspannen. Het lijkt wel of er een last van je schouders valt. @csi, helemaal gelijk zou ik ook doen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je straks roze verf op de muur aan het smeren bent. Of laat je tussendoor nog zo'n pretecho maken? @caprice, nette buik hoor, was de fotoshoot leuk? @alle dames met echo's deze week, succes!! @Fien, ik mag vrijdag week voor controle naar denk, wil je die erbij zetten? Dank je wel. Ik zit ook te denken aan een professionele fotoshoot, maar dan wat verder weg in de zwangerschap. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? En wat raden jullie aan qua termijn/aantal weken? Ik vind het wel mooi als je echt een flinke buik ziet. Nog goede fotografen of studio's die jullie kunnen aanbevelen? En lukt het jullie nog een beetje om gezond te eten? Ik merk wel dat ik nu veel bewuster om ga met eten. En er meer over nadenk. Tuurlijk gaat er af en toe nog chips in en cola. Ook tegen de misselijkheid, maar ben gewoon veel bewuster met voeding bezig. Zijn er al dames die veel of weinig zijn aangekomen? Ik ben nu 20 weken en 5 dagen en zit nog steeds een kilo onder mijn startgewicht. Maar dat heeft er alles mee te maken dat ik weinig binnen houd. Het is al beter geworden, op een gegeven moment zat ik bijna 7 kilo onder mijn startgewicht. De vk zegt dat de baby er geen last van heeft, dus dat is erg prettig. Aan de andere kant heb ik er nog wel veel last van(duizelingen, lage bloeddruk, misselijk, overgeven, harde buiken, bekken- en rugklachten) maar ik ben al aan het aftellen nog maximaal 21 weken en 2 dagen en dan is dat ook weer voorbij. En ik heb het er zo voor over.. Ik kijk ook uit naar dat moment dat ze je baby bij je op de buik leggen. Lijkt me zo'n mooi moment. De eerste kennismaking. Nou dames, ik start aan mijn laatste dagje werken voor in ieder geval de komende weken en daarna zien we wel verder. Ik kijk al uit naar al die rust. Fijne dag!
Ja wij hebben een professionele fotoshoot laten doen voor de zwangerschap en met ons pasgeboren dochtertje. Het is echt zo gaaf!! Meestal raden de fotografen aan om rond 36 weken te komen, hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat je al bent bevallen voor de shoot plaats vind. Moet ook wel zeggen dat mijn buik de laatste weken het hardst groeide maar daar niet mooier van werd. Met 36 weken was hij echt nog mooi rond en daarna raakte hij wat uit proportie. Ik vind het echt een aanrader. Kan de fotograaf ook zeker aanraden maar die zit in zoetermeer en weet niet waar jij woont. Ik ben sinds de zwangerschap van mijn dochter / haar geboorte gezonder gaan eten omdat zij natuurlijk ook gezond moet eten. Ben wel aangekomen, geloof zo'n 4kg maar de verloskundige had me al gewaarschuwd omdat ik heel erg bezig was met afvallen dat mijn lichaam nu meteen extra reserves aan ging leggen om weer een buffer op te bouwen. Blijf de laatste tijd ook netjes rond dat gewicht hangen. Bij de eerste viel ik af en bleef ik daarna heel lang gelijk, ook door misselijkheid in de eerste weken. Daarna kwam ik heel veel aan, maar dat was voornamelijk vocht wat ik vast hield. Succes bij de fysio en met je laatste werkdag. En dan lekker genieten van de rust Wij moeten nog 2,5 week en dan lekker 2 weken vakantie
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje Emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 21 - lizsett - echo 21 - Liyana - 20 weken echo 21 - Caprice - echo en geslachtsbepaling 21 - Donder - erkennen ongeboren vrucht 24 - Valerica - 20 weken echo 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 25 - Maria79 - controle vk 28 - Duckje - 3e controle 28 - Mariposa1986 - 20 weken echo 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 6 - fiona1983 - controle vk 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 7 - Duckje - 20 weken echo 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest 22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Is gebeurd! Met ups en downs hier... Het lukt me vaak wel, maar op momenten zoals gisterenavond dan laat ik toch mijn vriend om een burger rijden naar de McDo Ik ben nu zo'n 7 kg bij op 19 weken... In het begin vlogen ze er snel aan die kilo's, maar de laatste 2 maanden gaat het op een "gezonde" manier naar omhoog. Vorige maand bijna niks bij, deze maand een kilo. Maarja, las nu in mijn wekelijkse mail dat het nu wel tot een halve kilo per week omhoog kan gaan
Ik ben ruim 10 kg aangekomen. zit nu op 20 weken. in de eerste 12 weken was ik al 6 aangekomen (gestopt met roken) laat zeggen dat er van die 6, 4 echt door het roken kwamen en de overige 2 kwamen door mijn extreme eten (en 2 vakanties). Nu ben ik er wel op aan het letten. ik wil niet echt afvallen, als ik maar redelijk gelijk blijf.en als ik dan aan het eind van de rit tussen de 15-17 kg zit heb ik het toch nog netjes gedaan toch?
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 31 januari marl1tje - 1e kindje Mom2be21 - 1e kindje 2 februari keke91 - 1e kindje DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari leenmar29 - 2e kindje Emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari Anna10 - 1e kindje lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 10 februari Carpediem1990 13 februari Witje2013 - 1e kindje Zonnebloem0304 - ?e kindje LadyLien - 1e en 2e kindje 16 februari Eerstewondertje - 1e kindje Dayna - 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 20 februari lila29 - 2e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari newdawn - 1e kindje 25 februari Sunny87 26 februari IrisN - 1e kindje 28 februari Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje trotsema - 33 jaar - 3e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 24 - Valerica - 20 weken echo 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 25 - Maria79 - controle vk 28 - Duckje - 3e controle 28 - Mariposa1986 - 20 weken echo 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 6 - fiona1983 - controle vk 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 7 - Duckje - 20 weken echo 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest 22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
@Sabine, leuk zo'n professionele shoot, lijkt me ook een mooie herinnering. En goede tip met 36 weken. Of misschien iets eerder. Je buik op z'n mooist zo gezegd. En lekker een vakantie in het vooruitzicht, waar gaat de reis naartoe? @Fien, tnx en dat is toch een mooie toename? En ja, ik las het ook vanaf nu ongeveer een halve kilo per week erbij. Nou daar kan ik mee leven, dan kom ik op een +/+ 9 kilo uit. Ik hoop dat die kilo's er weer snel af zijn na de geboorte.. @liszett, volgens mij prima hoor, ik denk altijd maar zo, als jij er blij mee bent, dat is het belangrijkste.. Straks weer naar de fysio. Bah helemaal geen zin in, want die oefeningen doen zoveel pijn. Maar goed ben ook benieuwd wat ze met mijn rug gaat doen. We wachten rustig af.. Ik zat zo door de lijst te scrollen die Fien altijd mooi bijhoudt. Is het een idee om die weer eens op te schonen? Ik zie zoveel namen staan die allang niet meer meeschrijven.. Misschien wel stiekem meelezen.. Maar goed. Fijne dag!
@Maria, het is inderdaad een hele leuke/mooie herinnering. Ik wil het bij deze zwangerschap ook weer doen. Ook leuk om de kleine meid er nu bij te betrekken. We gaan een midweekje naar Centerparcs, in america limburg. Dus ben heel benieuwd of dat wat is. Hoor veel positieve verhalen. Dus we zijn eerst een aantal dagen lekker vrij, zaterdag 20wk echo, zondag verjaardag van onze dochter en maandag op vakantie. En als we terug komen nog even lekker vrij t/m woensdag om te gaan shoppen voor de baby Succes en sterkte voor zometeen bij de fysio!
Voor mij hoeft het zo snel niet te stijgen... Ik heb al redelijk wat overgewicht en zou dus minder bij mogen komen dan de gemiddelde vrouw. Ik heb altijd gedacht dat ik het makkelijker ging hebben om zwanger te zijn dan vriendinnen van mij. Zij klaagden steeds over hoe lelijk dik ze zichzelf vonden en dat ze het echt lastig vinden om zichzelf zo zwaar te zien. Ik dacht "oh, dat ben ik al gewoon, nu kan ik nog eens alles laten hangen ook voor een goede reden "... Nou niet dus, ik vind dit allemaal extra confronterend Ik doe dit elke 1ste van de maand. Op 1 oktober doe ik dit dus opnieuw ... Ik heb op mijn PC een lijst met per maand wie waar actief was... Nu de zomervakantie achter de rug is, kijk ik gewoon wie de laatste maand actief was. Ik wil gerust nu ook al eens kijken hoor om ze wat in te korten.
Op aanvraag alvast een nieuwe "grote kuis" in de lijst! Iedereen die niet meer actief is geweest sinds 22/08 staat voorlopig niet meer in de lijst. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je niet meer welkom bent, even een berichtje en je staat er zo weer in ! Kwestie van het overzicht wat te bewaren... Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 2 februari DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 5 februari linnaea - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Emerald - 3e kindje Valerica - 29 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e en 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 28 februari Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken September 24 - Valerica - 20 weken echo 25 - LadyLien - 20 weken echo + geslachtsbepaling? 25 - Maria79 - controle vk 28 - Duckje - 3e controle 28 - Mariposa1986 - 20 weken echo 29 - Donder - 4e controle 29 - Punky16 - controle 30 - Loontje83 - 20 weken echo Oktober 1 - Jesje82 - 20 weken echo 1 - Donder - 20 weken echo 6 - fiona1983 - controle vk 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 7 - Duckje - 20 weken echo 8 - fien2808 - echo 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 22 - LadyLien - 24 weken echo + suikertest 22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog 26 - Caprice - afspraak November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 10 - fien2808 - echo 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Ik lees vooral mee achter de schermen omdat er niet zoveel nieuws te vertellen valt. Vrijdag 20 weken echo en dan weten we hopelijk ook hun geslachten (wacht ik al op sinds de vorige echo 4 weken geleden)! Hier 3kg bij, maar woog voor de zwangerschap 10kg teveel (BMI 28), dus mijn lichaam vindt het gelukkig niet nodig om momenteel nog extra reserves aan te leggen. 2 baby's vreten ook energie moet ik zeggen. En sinds deze week heb ik het gevoel een springkasteel te zijn voor hun tuimelingen, nu voel ik ze echt goed en dat is wel een geruststelling !
Wat leuk dat je je kindjes goed voelt, LadyLien !! Oh, even een vraag voor jullie, wat vinden jullie hiervan?
Hier nog steeds op -1 kg (was totaal 3kg afgevallen dus nu eigenlijk 2 erbij laten we zeggen) BMI van 20, dus opzich mag er nu wel wat bij komen. Hoe gaat het bij jullie buiken met de straie? Mijn buik ziet vooral wat vlekkerig. Lichte rozige vlekjes. Zal ook wel door het oprekken komen denk ik? Leuk kaartje hoor Fien! Wij willen ook wel iets origineels, maar ook weer niet te veel poespas. Enne fijn, zo een ingedunde lijst, goed bezig! Gefeliciteerd Caprice, fijn om het te weten hè? Leuk dat je ze voelt LadyLien! Jaloers! Voelt de rest het kindje al? Ik nog steeds niet
Caprice war super leuk een jongen! Gefeliciteerd! ☺ Fien : thnx weer voor t opschonen en bijhouden van de lijst. En wat een origineel kaartje gaaf! Wij gaan voor de standaard 12 in een dozijn kaartje haha. Ladylien wauw wat super spannend! Laat je het weten? Weet niet meer wie.. ik voel de baby al heel lang en heel goed maar is ook mijn tweede. Bij de eerste duurde het ook heel lang kan k me nof herinneren. Verder gewicht : gaat veel te hard sta op plus 4 bah bah bij mijn zoon woog ik dit pas ver in de 30 weken dus baal wel haha.
Caprice: proficiat, leuk zeg een jongen nu kun je lekker gericht gaan shopper. Fien: thx voor het overzichtelijker en ik vind je idee voor je geboortekaartjes ook superleuk echt original zo'n criminele dossier. Sabine: ik woon in de buurt van de co waar jij heen gaat. Het meer dal toch? Wij gaan er ook wel eens zwemmen en genieten daar altijd van. Ook ligt Tocerland zodat om de hoek.. jullie hebben al een kleine toch? Oké mijn berichtje staat wss vol met autocorrect sorry lig al in bed dus mobile.