@sabine, de draagdoek is voor mij meer voor buiten het huis i.p.v. de wandelwagen etc. @fien, spannend zeg de echo donderdag! Het zal toch wat zijn dat het opeens een jongen is. En houd je er rekening mee dat er ook een kans is dat ze het geslacht niet kunnen zien. (Dit om een teleurstelling te voorkomen). Dat hadden wij dus en daarom hebben we speciaal daarvoor de volgende dag gelijk een afspraak gemaakt bij een echo centrum. Vanmorgen naar mijn werk gegaan en nu alweer thuis. Na drie keer heftig overgegeven te hebben en allerlei griepverschijnselen door mijn collega's naar huis gestuurd. Ik heb de laatste dagen erg veel last van mijn bekken. Ik doe mijn oefeningen trouw, maar de pijn verergert. Ik ben benieuwd wat de fysio woensdag zegt...
@Maria, voor buitenshuis vond ik het heerlijk om met de wandelwagen te lopen. Je belast toch ook je rug en bekken wanneer je je kleintje in een draagdoek meeneemt. Wij hebben wel een draagzak, maar vond dat zo'n gedoe. In de auto in de stoel, dan op plaats van bestemming overzetten in een draagzak enzovoorts. Neerleggen in de kuip van de kinderwagen ging veel sneller Maar zoals ik al zei is het echt persoonlijke voorkeur.
Ja, op 17.3w zei onze gyn dat het 70% een meisje was. We hadden iets later een pretecho (net zoals jij beschrijft) en die zei ook dat het toch een meisje zou zijn, nu 99%. Ze lag altijd nogal moeilijk. De kans is dus klein dat het toch nog een jongen zal zijn, maar ik ben nu eenmaal zo'n controlefreak wil het graag nog eens van de gyn met zekerheid horen! Over het alweer terug thuis zijn; verzorg je! Hopelijk voel je je snel beter.
@Fien, hahah nou ik doe met je mee hoor. Ben ook een controlfreak, daarom meteen dag erna een echo, maar ik zou ook de 100% zekerheid willen. Heb jij dan ook al de lijstjes klaarliggen, wat je nog moet doen/kopen/regelen.. Adressenlijst klaar etc? Ik al in volle voorbereiding hoor.. Mijn partner bekijkt de lijst en verbaast zich erover wat zo'n hummeltje allemaal nodig heeft. Moet daar erg om lachen.. @ladylien, oei 75%, wanneer heb je de volgende echo? Zou ik ook onrustig van worden hoor.Hoe gaat het met rusten? Wil dat een beetje lukken?
Hier durfde de vrouw die de echo maakte het ook niet te zeggen met de 20 weken echo.. Ze dacht met 70% zeker te zien dat het een meisje was.. Maar we moesten nog gaan geen roze gaan kopen. Met 27 weken een pretecho, hopelijk weten we het dan zeker(der)
Baby's verwacht februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 2 februari DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Emerald - 3e kindje Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 24 februari marloes84 - 28 jaar - 1e kindje 28 februari Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken Oktober 6 - fiona1983 - controle vk 7 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 7 - Duckje - 20 weken echo 8 - fien2808 - 20 wk echo (21w) 10 - Sabine1305 - 20 wk echo 12 - LadyLien - T2 echo 15 - LadyLien - echo + suikertest 20 - Donder - suikertest 22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog 23 - Maria79 - controle vk 26 - Caprice - afspraak 27 - Maria79 - suikertest 27 - Donder - controle vk 29 - Maria79 - pretecho November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 05 - Punky16 - controle vk + bloedprikken rhesus C negatief 10 - fien2808 - echo 13 - Donder - pretecho 17 - Punky16 - groeiecho 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk Januari 4 - fien2808 - echo 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Ja dat begrijp ik ik heb wel al gehoord dat wanneer ze het niet zeker weten, dat het dikwijls gewoon een meisje is (ik spreek natuurlijk niet over echo's rond de 12 weken, maar idd de 15-20 weken). Dat zei de vrouw van het pretechobureau ook tegen ons: ze was al een half uur aan het kijken en ze zei, mocht het een jongen geweest zijn, had ze ergens toch al iets moeten zien dat op balletjes wees! Jaaa lijstjes Heb nu zo'n fancy Excel gemaakt met formuletjes enzo in, waarin we kunnen zien hoeveel kaartjes, hoeveel suiker, hoeveel voor de babyborrel, ... En dan inderdaad ook nog alle adressen verzamelen! Wat komt er toch heerlijk veel bij kijken. Echt een droom voor een lijstjesmaker zoals ik
mijn gyn dacht ook vrij zeker te zijn met 14 weken dat het een meisje was. wij al vanalles roze gekocht maar toch nog een beetje onzeker he. gelukkig vorige week met de 20 weken echo bleek dat het 100% een meisje is. Nu kunnen we gerust adem halen en hoeven we de kamer niet over te schilderen volgende week bloedtest en die vieze suikertest doen. Die doen ze hier standaard bij iedereen, of je nu wel of niet problemen hebt in de familie
Wat voor suikertest moeten jullie doen dat jullie die zo vervelend vinden? Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook voor suiker moeten testen, 1 prikje nuchter waar ik het apparaat op moest halen, daarna zelf nog 3 keer moeten prikken 2 uur na de maaltijd. Vond dit totaal geen probleem. Vond het vervelender dat je twee uur na een maaltijd moet prikken terwijl ik vaker op de dag een klein beetje eet. Nog maar een paar daagjes en dan eindelijk de 20wk echo. Morgen weer naar de vk voor de centering pregnancy en de controle. Heb sinds vorige week vrijdag vaak krampen in mijn onderbuik, dus meteen even overleggen hoe of wat. Het is behoorlijk vervelend. Bekken is gelukkig stabiel, knie nog steeds zeer pijnlijk helaas. Maar mijn vakantie is in ieder geval iets eerder begonnen vanwege een afzegging van vanavond, toch wel lekker.
Bij ons is dat een dikke suikerdrank drinken en dan in het ziekenhuis bloed laten prikken zowel voor als na. Dat is geen lekker drankje, maar om dat nu echt verschrikkelijk te noemen ... Ik heb ooit de suikertest moeten doen voor onderzoek naar diabetes - dat is die suikerdrank drinken en 5x prikken op 3u tijd. Ik kan je zeggen dat die zwangerschapssuikertest voor mij nu een walk in the park is.
Oh ja dat is inderdaad wel wat anders dan gewoon 4 keer prikken in je vinger Snap dat dat niet echt lekker is.
en ook op een nuchtere maag. sommige hebben geen goede uitslag en moeten de test een paar keer herhalen. Zit je zo 4 uur bij de dokter (moet een uur wachten na elk drankje). schijnt ook dat er best veel van moeten overgeven dus ik zie er best tegen op
Haha, wat een goed idee! Ik ben nog nergens mee begonnen, wil eerst de 20 weken echo van vanmiddag nog even afwachten... Maar die lijstjes gaan hier ook zeker komen . Slapen jullie ook zo slecht? Ik word met name 's ochtends te vroeg wakker en kan dan niet meer in slaap komen... Begin dan meteen weer te malen over onze zoektocht naar een nieuw huis en of we het qua timing/uitgerekende datum allemaal wel gaan redden. Vandaag een tweede bezichtiging gepland bij een huis dat we erg mooi vinden, hopelijk is dat nog steeds zo en kunnen we gaan bieden! Iedereen met de 20 weken echo in dezer dagen, toitoitoi!!
Slechte nachten is bij mij helaas eerder regel dan uitzondering de laatste anderhalve maand. Ik ga op tijd naar bed, maar lig dan vaak nog tot tegen half 12 wakker. Vervolgens in slaap en wordt dan 's nachts wakker. Meestal met het gevoel dat het al zeker 5 uur 's ochtends moet zijn, maar als ik dan naar de wekker kijk, staat er 02.00 uur of iets in die buurt... Terug in slaap komen lukt dan dus echt heel erg slecht. Lukt wel hoor, om 05.00 uur.... en dan gaat mijn wekker om 06.00 uur, want ik werk van 7 tot 12. Ik lig dus vaak 's middags, als onze dochter slaapt, ook op de bank of in bed. @spullen kopen: Wij hebben de babykamer gekocht (matrasje moet nog), een paar setjes kleding en rompertjes maatje ieniemini, behang voor paneel in babykamer besteld. Ik kon al heel veel wegstrepen van mijn lijstje(s) om te kopen, omdat we dat allemaal nog hebben staan. Scheelt toch weer shoptijd en -geld (ben niet zo'n fan van shoppen!!!) Iedereen met echo's, controles en/of shoppen success...
@littlemunchkin, succes met wachten. Voordat ik zwanger raakte dacht ik altijd dat met 20-weken het geslacht voor iedereen zichtbaar is. Heb ik me daar mooi in vergist. @Fien, ja heerlijk he die lijstjes, heb ook zo'n leuke excel. Wat jij hebt en wat er mee naar het ziekenhuis gaat, bellijst, wat moet er nog in huis gedaan worden etc. Ik noem het altijd een plezierige afwijking @Jesje, succes met de testen en ik denk altijd maar zo, liever een keer teveel dan te weinig @sabine, geniet van je vakantie @iedereen met echo's, heel veel succes! @slapen, ja heel slecht, het duurt lang voordat ik mijn draai vind. En op een of andere manier korte slaapjes..ik slaap dus ook 's middags @donder, hahah hier ook zo iemand die niet dol op shoppen is.. het is dat het noodzakelijk is in een paar gevallen, maar anders.. @nesteldrang, ik begin er heel erg last van te krijgen, heb mijzelf nu al op een paar dingen betrapt. Wil de keuken schilderen, wil dit, wil dat. Herkenbaar? Ik helaas griep en keelontsteking en ik voel dat mijn oren er ook aankomen, dus blijf komende dagen in bed op een fysio afspraak na. Weinig weerstand en met die omslag van het weer de hele tijd wordt het er ook niet beter op. Gelukkig heeft partnerlief voor wat afleiding gezorgd in de vorm van nieuwe dvd's. Dus maar eens kijken hoever ik daarmee kom. En heb nog wat plakboeken te maken, dus mooie klus voor nu denk ik zo maar. Fijne dag..
Hier vandaag al weer de laatste dag van de vakantie. Gaat toch sneller dan gehoopt hihi. Slapen gaat hier ook niet echt goed. Ga er op tijd in maar word standaard om 3 uur wakker en echt goed slapen zit er dan niet meer in maar we doen het er maar mee. Wat betreft de uitzet hebben we eigenlijk het voornaamste al. Belangrijkste is eigenlijk de kleertjes nog en wat kleine dingen zoals adapters voor de maxi cosi en dekentje voor in de Kinderwagenbak. De rest hebben we al grotendeels. Dames met 20 weken echo. Heel veel succes! Hoop dat allemaal goed is en probeer er ook beetje van te genieten
ik slaap ook niet goed maar dat komt meer omdat ik niet meer in mijn favo positie kan slapen (plat op mijn buik). ik hoop niet dat dit nog 4 maanden zo door gaat
Hier gister naar de huisarts geweest: blaasontsteking -> 8 dagen antibiotica en een aambei door de aanhoudende constipatie Vaginaal uitstrijkje is op de kweek gezet. Bijna de slappe lach gekregen, dit kan er ook wel nog bij. Tot 20 weken een probleemloze zwangerschap gehad, en nu het ene na het andere kwaaltje. Even rust nu!