uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik lees wel braaf elke dag mee, maar op een of andere manier komt het steeds niet van reageren.

Sabine: mooi buikje hoor. Ik zal eens kijken of ik ook een foto kan plaatsen. Ik heb gewoon nog helemaal geen buikfoto's

LadyLien: Was je alweer op controle geweest? Hoe is het nu? en de blaasontsteking al wat onder controle? Op deze kwaaltjes zit je echt niet te wachten idd.

Werk: ik heb samen met mijn man, twee bedrijven en werk ongeveer 60 tot 70 uur per week. Maar ik begin sinds twee weken wel te merken dat het zwaarder begint te worden. 's avonds val ik om 22:00 uur in slaap.. Ook regelmatig op de bank, zodat ik twee uur later hartstikke stijf weer wakker word :).
    Ook tillen etc. begint wel lastiger te worden. Nu verklaren de meeste mensen om ons heen mij helemaal voor gek dat ik nog zoveel doe :). De baby heeft tot nu toe nergens last van. merk wel dat als ik rustig ga zitten dat hij dan regelmatig even helemaal los gaat.

Ik was van de week online aan het zoeken naar leuk behang voor de babykamer en ik had een hele leuke gevonden, dus alvast in het winkelwagentje gezet. Wil ik later verder gaan, is ie weg en kan ik hem op de hele site ook niet meer terug vinden. Zooo balen. Dus nu ben ik heel hard op zoek naar een leuk ander behang, maar dat is dus nog niet zo makkelijk.
    Hoe ver zijn jullie met de babykamer?

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dankje Punky! Ik ben al wel weer even bezig om iedere week een fototje te maken. Is straks heel erg leuk om te vergelijk ;)
    Jeetje wat een lange werkweek maak jij! Zolang je het lichamelijk aankan, waarom niet? Zorg alleen wel goed voor jezelf ;) Iedereen verklaarde mij hier ook voor gek dat ik tot week 39 nog klanten in plande. Groot verschil is dat ik nog maar 1 afspraak per dag in plande en zittend werk doe, en dus echt niet zoveel uur maakte als jij :p
    Qua kamertje hebben wij niet veel te doen. De kleine komt eerst bij ons en als hij/zij de nachten doorslaapt bij onze dochter op de kamer, tot we zijn verhuist, wanneer dat dan ook mag zijn :p Dus afhankelijk van of het een jongen of meisje is zullen we een beetje moeten aanpassen of niets hoeven doen.

3. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gezellig al het geklets hier. Ik zit op mijn telefoon dus kan niet overal op reageren want k onthoud niet alles haha.

Werken: k ben na de geboorte vd eerste 3 dagen gaan werken dus dat is nu wel heerlijk. Af en toe vergadering erbij maar dat is goed te doen.

Buikfoto: mooi! Hier ook al een echte baby buik veel meer als bij de eerste toen. Ik maak volgende week weer een foto.

Hoe is t met diegene met blaas ontsteking?

Hier vandaag controle gehad en alles was goed. Weer 1 kg aangekomen dus zit op 3/4 kg nu. Weet niet meer precies wat k nu woog haha.

Baby kamer: 1 muur is geverfd. Nieuwe vloer ligt erin. Meubels van zoon zijn over geschoven..nu nog de aankleding gordijnen etc. En natuurlijk zoonlief nog nieuwe meubels..

4. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja geen cursus oud hier

5. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    ZaZaM: als je het niet vertrouwd gewoon de vk opbellen en vragen om uitleg of dat je even langs mag komen! Daar zijn ze tenslotte voor ;)

Hier: 2 oktober nog een controle gehad bij de vk en het hartje klopte goed :) De kleine schopte zelfs tegen de dopler aan dus dat was erg grappig! Op 30 oktober hebben we weer een controle waarbij we alleen naar het hartje gaan luisteren en dan ongeveer 2 weken later een echo om alvast te kijken hoe de kleine ervoor ligt. Al heb ik het idee dat ie overdwars in mijn buik ligt aangezien ik altijd aan de rechterkant hele stevige schoppen voel en aan de linkerkant hele zachte klopjes. Dus ik ben erg benieuwd!

Wij hebben ons kamertje al uitgezocht en deze komt eind november binnen. Het badje hebben we ondertussen ook al binnen en komende week hebben we de lakentjes en flesjes ook binnen :D
    Enige nadeel is dat er nog 2 muren geschuurd moeten worden en dan nog even behangen.. maar dat schuren lukt mij nu echt niet meer.. doet zo'n pijn aan mijn oren dat ik er gewoon een beetje misselijk van word.. echt gek!

Wij gaan geen cursus doen behalve een borstvoedingscursus. Ik ben zo iemand die toch vergeet wat ik geleerd heb, dus dan kan ik dat net zo goed niet doen :p

Het is overigens wel erg fijn om te lezen dat bijna iedereen positief nieuws heeft gekregen met de 20w echo :)

6. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hier ook goede 20wk echo gehad. Het was even spannend want het kleintje zat continu in elkaar gedoken, was allemaal heel moeilijk te zien. Uiteindelijk kon ze alles gelukkig wel zien en het zag er allemaal goed uit :D
    Geslacht niet kunnen zien, benen zaten tegen elkaar aangeplakt, na wat lopen/springen en bewegen lag het nog precies hetzelfde dus geen idee.

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Baby's verwacht februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Emerald - 3e kindje
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    21 februari
    Duckje - 28 jaar - 1e kindje
    24 februari
    marloes84 - 28 jaar - 1e kindje
    28 februari
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

Oktober
    10 - Sabine1305 - 20 wk echo
    12 - LadyLien - T2 echo
    12 - Liyana - afspraak vk
    13 - Duckje - 2de 20wk echo
    15 - LadyLien - echo + suikertest
    20 - Donder - suikertest
    22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog
    23 - Maria79 - controle vk
    26 - Caprice - afspraak
    27 - Maria79 - suikertest
    27 - Donder - controle vk
    29 - Maria79 - pretecho
    November
    04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    05 - Punky16 - controle vk + bloedprikken rhesus C negatief
    10 - fien2808 - echo
    13 - Donder - pretecho
    17 - Punky16 - groeiecho
    18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    21 - Sabine1305 - pretecho
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

belangrijk!!
    - de lijst kopiëren werkt niet.
    - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.
    - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!

8. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sabine fijn dat hij goed was! Ga je nu nog pret echo maken?

Schuren : wat een zwangerschap allemaal niet met je doet he haha. Maar dan lekker iemand anders het laten doen hoor.

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @CSI ja op 21 november hebben we een pretecho. Maar niet speciaal voor het geslacht. Bij onze dochter hadden we ook nog een pretecho laten doen met 29 wk en dat wilde we nu dus ook sowieso weer doen. Alleen nu iets eerder op aanraden van de echoscopiste.

10. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zazam, leuk, ik start in december.. En als je twijfelt over de baarmoeder, gewoon de vk of gyn bellen.
    @Fien, wat heerlijk die goede echo...en 95% een meisje, het zal toch wat zijn als er straks een jongen geboren wordt..
    @Punky, goed hoor dat je dat nog kan zoveel uur werken. En leuk zon karate baby... heb er hier ook een. Ben nu wel blij dat de placenta voor ligt, houd mijn hart vast voor straks
    @dducky, ja ik ga ook de borstvoedingscursus doen, kan nooit kwaad denk ik maar...
    @sabine, gefeliciteerd met de goede echo!

Gisteren op kraamvisite geweest en vandaag weer. Als ik dan zo'n kleintje zie, kan ik niet wachten tot die van ons er is. Maar aan de andere kant als ik zie hoe weinig slaap de kersverse ouders hebben de eerste weken, vind ik het toch ook wel weer fijn dat het nog even duurt. En leuk om al die babyspullen te zien en vooral om nu al te horen wat zinvol is om aan te schaffen en wat niet....

11. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maria: ik vind het nu nog wel gezellig :)

Ik werd vanmorgen wakker met een natte plek in mijn slaapshirt. De melkproductie doet het! :( had het bij mijn andere kinderen ook zo vroeg. Maar het had vanmij nog wel evenmogen wachten.

12. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Emerald - 3e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    13 februari
    17 februari
    18 februari
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    21 februari
    24 februari
    28 februari
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

Oktober
    12 - LadyLien - T2 echo
    20 - Donder - suikertest
    26 - Caprice - afspraak
    29 - Maria79 - pretecho
    November
    10 - fien2808 - echo
    13 - Donder - pretecho
    17 - Punky16 - groeiecho
    December
    7 - fien2808 - echo
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje

belangrijk!!
    - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.
    - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!

13. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Hier al veel ideeën, maar kunnen er nu pas aan beginnen. De kinderkamer werd tot gisteren gebruikt als dressing, en nu we op de slaapkamer eindelijk de daarvoor voorziene ruimte afhebben... en de kleren verhuisd hebben... kunnen we onze ideeën beginnen uitwerken. Binnenkort maar eens naar de verfwinkel!

Ohja! Vrijdagnacht heeft mijn vriend voor de eerste keer onze dochter kunnen voelen :D het was dan ook echt een harde schop dat ertussen zat! :)

14. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    leuk allemaal die moederpraatjes, haha.

over 22 dagen komt de "grote" spullen bestelling! (kamer, wagen, etc.) kan echt niet meer wachten. het moet nu!

Er moeten bij ons thuis nog wat kleine klusjes gedaan worden en ik merk dan ik dat NU gedaan wil hebben, nu ik zelf nog een beetje mee kan helpen.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Haaaai

Babykamer is in de maak....ze zijn nu aan het spacken. Kan wel janken wat erg.alles is wit.
    Volgende week de vloer erin..vensterbank en dan inrichten.

We krijgen een jongen en alles was goed! Ook niet vergeten haha

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Het is hier ook rustiger he. Ik zit vaak op mijn telefoon maar deze website is zooooooo traag. App veel en facebook veel.

17. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo dames, ik sluit me aan bij het vooral meeleesgroepje op de telefoon, meestal voordat ik ga slapen haha :)

@babykamer, wij hebben de meubeltjes al binnen maar we moeten de kamer nog strippen, muren en vloer moeten gedaan worden en met het oog op een nieuw huis wachten we nog maar even. Morgen ga ik samen met mijn moeder lekker naar de ikea voor wat kleine dingetjes zoals lakens, schapjes etc. succes iedereen :)

@(20 weken) (pret) echo, iemand schreef het al maar het is inderdaad heel fijn om te lezen dat eigenlijk iedereen een goede echo had. Jammer Sabine trouwens dat jullie het geslacht niet konden zien maar ik sta in ieder geval niet meer alleen met mijn oranje kleurtje op de lijst haha. Wij willen ook een pretecho laten maken, ik zat te denken ergens tussen de 27 en 30 weken.

@OGTT
    ik moet over 2 weken ook de suikertest doen, ik heb er echt geen zin in maja ik neem mijn laptop mee en ik eis een makkelijke stoel en ga dan lekker filmpje kijken.

@cursus, ook ik heb me opgegeven voor een borstvoedingscursus, mijn moeder zegt dat ik eigenlijk ook maar zo'n pufcursus moet doen omdat ik in het verleden vaak gehyperventileerd heb, ik zal daar dus nog even over nadenken, iemand daar ervaringen mee?

@werk, ik merk als verpleegkundige binnen de ouderenzorg inmiddels ook dat het zwaar begint te worden hoor. Als ik thuis ben van een dienst kan ik vaak niet meer fatsoenlijk lopen dus zit erover na te denken om te stoppen, mijn gezondheid en die van de baby staat voorop. (minder werken is geen optie omdat ik voor een uitzendbureau werk)

Oke dat was het voor nu weer.. tot snel :)

18. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Emerald - 3e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    13 februari
    17 februari
    18 februari
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    21 februari
    24 februari
    28 februari
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

Oktober
    12 - LadyLien - T2 echo
    20 - Donder - suikertest
    26 - Caprice - afspraak
    29 - Maria79 - pretecho
    November
    02 - Valerica - controle vk
    10 - fien2808 - echo
    13 - Donder - pretecho
    17 - Punky16 - groeiecho
    December
    7 - fien2808 - echo
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje

belangrijk!!

19. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    @babykamer, we zijn nog niet begonnen. We hebben wel al ideeen en verf, en wat decoratie. Maar we moeten wachten tot we de vloer in de zolder hebben, omdat de babykamer daar dan ff als opslag voor gaat dienen. :) Dus nog even geduld hebben.

@grote spullen, hebben we ook nog niet besteld. Maar gaan we binnenkort wel doen vanwege levertijden. Wilde de kamer nog tweede hands proberen, maar na meerdere keren kijken op marktplaats heb ik nog steeds niets gevonden wat bij ons past. Dus dan maar nieuw. De wieg/cosleeper enz kan ik gelukkig langer mee wachten en dus beter tweede hands proberen.

@echo's, wij weten het geslacht ook nog niet. Ook bij ons lag de baby er niet lekker voor. Dus nu weten we het hopelijk op het moment dat Sinterklaas aankomt. ;)

@ cursus, ik wil er wel een doen eigenlijk. Maar heb tot nu toe niets in de buurt gevonden. En helemaal al niets wat op een fatsoenlijk tijdstip plaatsvindt wat te doen is met werk.

@werk, lange dagen(9+ uur) zijn wel zwaar. Maar met name dan het laatste uurtje kijk ik echt weg. Verder gaat het hier nog heel goed, ondanks dat ik hele dagen(buiten pauzes om) sta. Werk wel 22 uur, dus dat scheelt dan misschien.

20. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Hier was de uitgebreide 20 weken echo helemaal goed, geen afwijkingen te vinden! Nu ook 100% zeker dat het een jongen en een meisje zijn *helemaal verliefd*

Wat de kinderkamers betreft, die geraken wegens vertraging met de dakwerken jammergenoeg niet af. Momenteel zijn ml en zijn vader nog in het stadium van isoleren ^^, dus het bedje komt gewoon in de woonkamer.

Zaterdag onze 1e prenatale les gehad (5 lessen in totaal) met nog 3 andere koppels en het was best interessant. En verbazend hoe m'n man informatie opzuigt als een spons :)! Bij bekkeninstabiliteit mag je dus niet met de benen gekruist zitten, moet je met beide benen samen uit de auto/bed stappen, etc. Wat ik niet wist is dat je in België dus ook een vroedvrouw aan huis kan vragen vòòr de bevalling (10 bezoeken worden terugbetaald), dus in de weken dat je vb. niet naar de gyn moet, ik heb gelijk een dossier aangemaakt, want ik zou me daar wel veel comfortabeler bij voelen!

Ik zit momenteel al 1,5 week thuis met opgedragen rust en ik denk niet dat werken nog een optie zal zijn. Ik moet mijn activiteiten echt spreiden (eten - liggen - douchen - liggen - winkel - liggen - koken - liggen), want als ik te veel doe lig ik de hele middag plat in bed met harde buiken... Wil echt geen platte rust :(

Deel Deze Pagina