uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Ook hier weer even een berichtje. Tot nu toe weinig kwaaltjes gelukkig. Nog steeds wel heel erg moe maar tot nu toe geen last van bekkenpijn of extreem maagzuur ofzo. Maar even afkloppen!

Komende donderdag glucosetest. Ben heel erg benieuwd. Ben gelukkig heel de dag vrij dus mocht ik me er ziek van voelen, dan kan ik het lekker rustig aan doen.

Ook inmiddels al weer 24 weken. Gaat echt hard in eens

2. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb sinds een tijdje ook last van maagzuur. Afgelopen nacht er flink ziek van geweest, veel moeten spugen, ik had ook flink stekende hoofdpijn, rennies helpen bij mij niet. Ik ga eens kijken of de apotheek nog iets voor me heeft. Het is wel behelpen zeg. Morgen de suikertest, ik meet af en toe mijn suiker op mijn werk (verpleegkundige) en dan zijn mijn waardes goed maar de verlos stond erop dat ik de test evengoed deed, ben dus benieuwd. Jullie horen van mij!

3. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wat vervelend dat er zoveel zijn die last hebben van maagzuur :(

Valerica: bij mij helpt water drinken als ik last heb van hoofdpijn, misschien dat dit bij jou ook helpt?

Is die suikertest trouwens verplicht? Ik lees dat er best een aantal zijn die deze test moeten doen!

Hier: mijn buik is de afgelopen 2 weken ook ineens hard gegroeid! Gelukkig geen extra kwaaltjes erbij gekregen behalve dat ik begin te merken dat ik echt op moet letten hoe ik sta als ik mijn schoenen aan doe.
    Vorige week een paar keer flinke kramp in mijn linker kuit gehad terwijl ik genoeg magnesium slik.. dus ik hoop dat het deze week niet meer terug komt want heel fijn is dat niet :(

4. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Nee, niet verplicht, maar het is de enige manier om eventuele zwangerschapsdiabetes te kunnen ontdekken in een vroeg stadium, zodat er nog relatief eenvoudig iets aan gedaan kan worden.

Er zijn richtlijnen voor dat je de test kunt laten uitvoeren wanneer je BMI boven een bepaalde grens zit (bij aanvang van je zwangerschap), of er suikerziekte/diabetes voorkomt in je directe familie.

Niks echt spannends dus, maar desalniettemin een smerig goedje wat je moet drinken (bevat 75g glucose, dat zijn omgerekend ruim 17!!! suikerklontjes in ca. 300 ml vloeistof)

5. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Baby's verwacht februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    21 februari
    Duckje - 28 jaar - 1e kindje
    24 februari
    marloes84 - 28 jaar - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

Oktober
    21 - Valerica - suikertest
    22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog
    23 - Maria79 - controle vk
    26 - Caprice - afspraak
    27 - Maria79 - suikertest
    27 - Donder - controle vk
    29 - Maria79 - pretecho
    November
    02 - Valerica - controle vk
    04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    05 - Punky16 - controle vk + bloedprikken rhesus C negatief
    10 - fien2808 - echo
    13 - Donder - pretecho
    17 - Punky16 - groeiecho
    18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    21 - Sabine1305 - pretecho
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

belangrijk!!
    - de lijst kopiëren werkt niet.
    - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.
    - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!

6. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    valerica: ik heb ook elke dag last van maagzuur, maar als ik dan een beetje yoghurt eet is het gelijk weer weg. misschien helpt dat ook bij jou?

mijn probleem is nu dat ik ineens heel veel aankom. de eerste 3 maanden niks, toen in 2 maanden tijd 5 kg en deze week weer 1 kg. Ik eet echt niet veel en toch kom ik veel aan. snap er niks van. de gyn zei dat ik minder moest eten, maar ik eet al bijna niks... Ik hoop niet dat het zo door gaat want dan ben ik op het eind tonnetje rond

7. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Bedankt voor de tips dames. Vervelend zeg Jesje, misschien eet je juist te weinig? Dat je lichaam juist alles opslaat om te voorkomen dat je teveel afvalt? Anders ff langs huisarts of dietiest. Succes er mee! Zometeen uitslag van suikertest.. Ben benieuwd heb dorst nub lol.

8. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enne 6kg voor deze termijn is toch niet gek?

9. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    klopt maar het is niet goed als ik 6 kg in 2 maanden aankom

10. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Nee dat is waar maja ook niet het einde van de wereld lijkt me.
    Nou ik kreeg dus geen uitslag, die krijg ik wel van de verlos, dus helaas geen beloning. In de auto was ik al wat draaierig en eenmaal thuis begon het trillen, ik moest echt eten, snel een banaan opgepeuzeld en toen 2 eitjes gekookt en die op mijn boterhammen gedaan. Nu voel ik me iets beter maar ik blijf me slap voelen.
    Ik wilde eigenlijk voor het drankje nog wat water drinken omdat ik dorst had maar goed dat ik dit niet heb gedaan want daardoor kon ik het 1e bekertje in 1x achterover slaan. De 2e en 3e waren iets lastiger maar opzich had ik het erger verwacht. Het is iets dunner als hoestsiroop. Succes iedereen deze week met de suikertesten :)

11. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Hallo allemaal,

Wat leuk om eens wat berichten te lezen van mensen die rond dezelfde datum zijn uitgerekend. Zijn jullie nog actief in dit gesprek?
    Ik ben 4 februari uitgerekend van ons eerste kindje en het is een meisje.

12. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Een deel zit ook op Facebook in een besloten groep. Gezellig clubje ook. Zelf ben ik 6 februari uitgerekend van ons mannetje. Eerste kindje ook! Super spannend maar kan niet wachten om ons kleintje eindelijk vast te kunnen houden.

Als me wilt aansluiten op Facebook dan roep maar.

13. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Baby's verwacht februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    4 februari
    Anonymous1223 - 1ste kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    19 februari
    Jesje82 - 1e kindje
    21 februari
    Duckje - 28 jaar - 1e kindje
    24 februari
    marloes84 - 28 jaar - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken

Oktober
    22 - Mariposa1986 - Suikertest + controle gynaecoloog
    23 - Maria79 - controle vk
    26 - Caprice - afspraak
    27 - Maria79 - suikertest
    27 - Donder - controle vk
    29 - Maria79 - pretecho
    November
    02 - Valerica - controle vk
    04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    05 - Punky16 - controle vk + bloedprikken rhesus C negatief
    10 - fien2808 - echo
    13 - Donder - pretecho
    17 - Punky16 - groeiecho
    18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    21 - Sabine1305 - pretecho
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

belangrijk!!
    - de lijst kopiëren werkt niet.
    - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.
    - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!

14. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Of je kan ook gezellig forummen :D ik zit ook niet in de Facebookgroep, op den duur wordt het allemaal zo wat veel. Hoop wel dat er hier nog veel blijven meekletsen ^^

15. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Iemand anders ook zo'n vreselijk spierpijn in je bovenbenen? Pff.. Ik kan nauwelijks lopen! Al een paar dagen..

16. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Vandaag glucosetest gehad. Is me reuze meegevallen. Tis zoet! Maar als goed koud is, gewoon verstand op nul en opdrinken. Alleen wachten duurt lang. Morgen uitslag maar verwacht er niet veel bijzonders van.

Verdere controles waren ook goed. Inmiddels 2 kilo aangekomen vanaf begin dus dat is netjes volgens gynaecoloog. Over drie weken volgende controle.

17. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Zo het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb. Goed om te lezen dat het nog steeds goed gaat bij iedereen en volgens mij hebben nu allemaal een goede 20 weken echo gehad!

Wat kwaaltjes betreft, ik heb ontzettend veel last van maagzuur maar ik wil er ook geen medicijnen voor nemen. Ik las hier dat yoghurt help dus dat ga ik ook eens proberen.

@suikertest: ik heb vorige week de suikertest gehad en de uitslag was goed. Ik vond het ook erg meevallen. Ik was alleen de eerste 15 minuten na het drinken een beetje misselijk en daarna nergens last van gehad.

@babyuitzet: ik heb nog steeds geen tijd gehad om uitgebreid te shoppen. We zijn al wel wezen rondkijken maar nog niks gekocht. We zijn van plan om dat komende weken te doen. Is nog wel ruim op tijd denk ik.

@Anonymous: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom. We zijn nog actief hier! Zelf zit ik ook niet in het fb groepje. Hier is het ook hartstikke gezellig :D

@littlemunchkin: vervelend dat je zoveel last hebt van spierpijn. Zelf heb ik het niet maar zou het geen bandenpijn zijn? Ik heb sinds deze week wel heel erg last van mijn rug en dan echt maar 1 plek. Aan de linkerkant van mijn middenrug doet het pijn als ik er alleen maar op druk..

18. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier ben ik ook weer eens.
    Die glucose test klinktidd niet lekker. Ik hoef hem, tot zo ver ik weet niet. Maar he, alles voor het goede doel toch?!

Lees dat veel meiden last hebben van maagzuur. Hier ook. Alhoewel het goed helpt als ik op mijn eten let en genoeg water drink. Toch heb ok standaard een strip gaviscon tabletten in mijn tas zitten. Dat is bij mij echt het enige dat helpt.

Ik zag vandaag een filmpje op Facebook voorbij komen over FAS. Foetaal alcoholsyndroom. Ik kende het wel, maar vooral uit de boeken. Als je dan idd kinderen ziet die het hebben, dat snijd echt door je ziel.dan drink je toch geen druppel meer tijdensje zwangerschap!

Liyana: wat apart. Zo op 1 plek rugpijn. Ik heb sinds een paar dagen ineens pijn in mijn heup. Maar ook net alsof het een blauwe plek is, terwijlik meniet kan herinneren dat ikmegestoten heb. Bijzonder wat zwanger zijn toch met je lichaam doet.

Ook met je emoties overigens. Ik kan echt de hele dag wel janken. Om alles. Watdus ook regelmatig gebeurd. Heel irritant. Ookben ik heel snel geïrriteerd en kortaf. Echtniet leuk. Kan het me ook niet herinnerenvan mijn vorige zwangerschappen, of ik heb dat gewoon verdrongen :).het is natuurlijk ookal zo'n tijd geleden.

19. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @liyana: die pijnlijke plek op je rug zou nierstuwing kunnen zijn. ff met je dokter over hebben, kan je heel veel pijn aan gaan krijgen als het dat is.

@punky: dat filmpje heb ik ook gezien. was echt heftig. die arme kinderen zijn hun hele leven gehadicapt omdat moeders niet even zonder alcohol kan

ik heb deze week heel veel last van mijn boven en onderrug. Ik zit wel veel op een dag en dan ben ik eind van de dag helemaal gebroken

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Liyana, het is gewoon veilig om er een rennie of iets tegen in te nemen. Ik had bij mijn dochter hele zware medicatie voorgeschreven gekregen terwijl ik had gevraagd wat ik ervoor mocht nemen. Daar werd ik misselijk van en heb ik die medicijnen dus ook maar 3 keer genomen, overlegd met de vk en die zei mij dat je gewoon een rennie of iets mag nemen. Vloeibare gaviscon had ik later in de zwangerschap voor de nachten. Een glaasje melk drinken kan overigens ook helpen of vla eten. Op je linkerzij slapen en je kussen iets hoger zodat je bovenlijf wat hoger ligt. Dat zorgt er ook voor dat je maagzuur minder makkelijk terug naar boven kan komen.

Deel Deze Pagina