Valerica zeker goed luisteren naar je lichaam. Ik heb mij vandaag flink beziggehouden. ik heb alle kleertjes die ik al kocht geinventariseerd per maat en telkens ook de prijs bij geschreven wat ik ervoor betaalde om die later te kunnen doorverkopen. Nu weet ik precies wat ik al heb en ik heb echt al heeeeel veeeel. Dus ik moet dringend afremmen in mijn aankopen in maatje 50 heb ik al 6 stuks maatje 54 15 stuks maatje 56 21 stuks maatje 62 22 stuks maatje 74 10 stuks maatje 80 7 stuks en dan nog enkele grotere maten lol dat ik niet kon laten liggen. we gaan dus even de rem erop zetten. Ben wel blij heb alles op pinterest gezet per maat dus als ik iets leuk vind kan ik nu kijken in welke maat ik dat het beste kan gebruiken.
Agh jeetje valeriaan toch. Ik ben ook verpleegkundige tijdens vorige zwangerschap met 16 weken 4 uur per dag gaan werken. (11-15 of 15-19) met 32 weken helemaal gestopt wegens groei achterstand uk. Heeft me goed gedaan met 41.1 bevallen en meneer was 3025 gram☺ nu gaat t wel stukken beter en werk nof volledig en probeer tot 36 weken vol te houden. Wat ik dus wil zeggen luister naar je lichaam. En misschien ipv 8 uur per dag 3 uur per dag werken. En ik denk dat je toch naar de bedrijfsarts zal moeten maar zij staan vaak voor de zwangere.
Hahha wauwwww show je ook foto's hier ben benieuwd! Enne je kan nog maat 68 shoppen die missen op je lijstje 😉
Wauw !! Ik ga dit denk ik ook eens doen.. Handig om te weten inderdaad! (jij hebt wel enorm veel al hoor dus ik snap dat je jezelf aan het afremmen bent, haha) gister de kamer binnen gekregen dus kan nu netjes gaan sorteren. Ikzelf twijfel over de aanschaf van maat 50. Ik heb 2 pakjes en verder alles vanaf maat 56. Wil dit eigenlijk zo houden en wanneer het wel nodig is, alsnog maat 50 aanschaffen bij geboorte.
@Lizsett, wij hadden maar 1 pakje maat 50 gekregen en hadden zelf wat kleertjes gekocht van maat 50/56. Zal zeker niet te veel maat 50 kopen. Ze groeien er zo uit en als je de mouwtjes en broekspijpjes omrolt kunnen ze vaak ook makkelijk maat 56 aan. Onze dochter was 3760gram en 51cm bij de geboorte. @Caprice, maat 68 kun je inderdaad nog aanschaffen. Jou babytje krijgt straks dagelijks een nieuwe outfit aan anders is die er al uitgegroeid Wij hadden van ieder maatje uiteindelijk 7 outfitjes. En hou er rekening mee dat je nu veel met lange mouwen en lange broeken koopt, de kleine dat straks waarschijnlijk helemaal niet draagt omdat je midden zomer zit. Dan kun je weer allemaal nieuwe kleertjes kopen.
Wij hebben ook al enkele kleertjes maat 50, maar de meeste 50/56 en 56. Maar moeten dringend wat bij shoppen Inderdaad Valerica, luister naar je lichaam! Hoe gaat het nu met je? Hier enkele emotionele dagen gehad. Ik ga er geen lang verhaal van maken, maar zondag is 1 van de honden bij mijn mama overleden. Nouja, doodgebeten zelfs. Nu kan je denken "ach, maar een hond", maar het is toch zoveel meer. En dan die hormonen erbij... Verschrikkelijk .. Gelukkig hadden we 2 november een afspraak bij de babywinkel voor de geboortelijst, dat was wel fijn. De kar vullen tot er niks meer bij kan en niks betalen! Zo leuk om te weten wat voor spulletjes je in enkele maanden in huis zal hebben. Kijk zo uit naar onze kleine meid... Ze laat ook al goed van zich voelen. Verder zijn we druk met de kinderkamer. De laatste laag verf ligt er sinds gisteren op, zaterdag een muurschildering, hopelijk in december nog de meubeltjes halen.
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 2 februari DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 4 februari Anonymous1223 - 1ste kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken November 04 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 05 - Punky16 - controle vk + bloedprikken rhesus C negatief 05 - LadyLien - echo + suikertest 09 - Jesje82 - suikertest 10 - fien2808 - echo 13 - Donder - pretecho 13 - mariposa1986 - controle gynaecoloog 27 weken 13 - DDucky - liggingsecho nr 1 14 - fien2808 - pretecho (3D) 17 - Punky16 - groeiecho 17 - Donder - controle vk 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 19 - LadyLien - echo 21 - Sabine1305 - pretecho 23 - Caprice - echo gyn 25 - Jesje82 - uitslag suikertest en echo December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo derde trimester (32 weken) Januari 4 - fien2808 - echo 7 - afspraak gyn bevallingsgesprek 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet![/QUOTE]
Oeps neen hoor ik ben die vergeten hier te noteren hahahha We hebben ook nog een trip naar parijs geboekt om te shoppen dus er komt zeker nog wat bij lol maar ik zal tot dan niets meer kopen hahaha De kamer word bij ons maandag geleverd hebben ze mij net doorgebeld Ja hoor heb enorm met het seizoen rekening gehouden maar goed dat je zegt hoor want niet iedereen let daarop. Online kan je heel wat vinden van vorig jaar soms voor een appel en een ei in maatje 68 heb ik 18 stuks
Niet alle maatje kloppen, sommige kleertjes vallen kleiner en sommige vallen groter. Als je dat eenmaal weet kun je aardig vooruit kopen. Maar je weet ook niet niet hoe groot je kindje is als het geboren wordt en hoe snel het daarna groeit T-shirtjes kunnen natuurlijk het hele jaar door, gewoon een vestje erover.
De kamer staat bij mij in elkaar.. deed de kast inruimen.. maar daar mag wel wat bij haha.. die kast echo-t bijna haha
Zwanger februari 2016 30 januari fiona1983 - 2e kindje 2 februari DDucky - 1e kindje 3 februari CSI - 2e kindje Punky16 - 3e kindje maria79 - 1e kindje 4 februari Anonymous1223 - 1ste kindje 6 februari Liyana - 1e kindje Mariposa1986 - 1e kindje 7 februari Valerica - 30 jaar - 1e kindje ZaZam - 28 jaar - 1e kindje 8 februari lizsett - 1e kindje 9 februari Donder - 36 jaar - 2e kindje 13 februari LadyLien - 1e kindje en 2e kindje 17 februari fien2808 - 24 jaar - 1e kindje Loontje83 - 32 jaar - 2e kindje 18 februari Littlemunchkin - 1e kindje 19 februari Jesje82 - 1e kindje 21 februari Duckje - 28 jaar - 1e kindje 28 februari Rica - 29 jaar - 3e kindje Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje 29 februari Caprice - 1e kindje afspraken November 05 - Punky16 - controle vk + bloedprikken rhesus C negatief 05 - LadyLien - echo + suikertest 09 - Jesje82 - suikertest 10 - fien2808 - echo 13 - Donder - pretecho 13 - mariposa1986 - controle gynaecoloog 27 weken 13 - DDucky - liggingsecho nr 1 14 - fien2808 - pretecho (3D) 17 - Punky16 - groeiecho 17 - Donder - controle vk 18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 19 - LadyLien - echo 21 - Sabine1305 - pretecho 23 - Caprice - echo gyn 25 - Jesje82 - uitslag suikertest en echo December 7 - fien2808 - echo 9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 24 - Jesje82 - echo derde trimester (32 weken) Januari 4 - fien2808 - echo 7 - afspraak gyn bevallingsgesprek 19 - fien2808 - echo Februari 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 4 - fien2808 - echo 15 - fien2808 - echo ** Sterretjes ** - soblessed - 1e kindje - Leo78 - 2e kindje - Johanna18 - 2e kindje - Thea23 - 4e & 5e kindje - Donder - 3e kindje (helft van tweeling) belangrijk!! - de lijst kopiëren werkt niet. - druk op quote onderaan het bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan het stukje tussen de haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan. - lukt het niet? Zet dan in je bericht dat je op de lijst wil en je wordt erop gezet!
Even een berichtje vanuit het ziekenhuis, luister echt op tijd naar je lichaam, want voor je weet kan je de tijd niet meer terugdraaien en heb je platte rust tot het einde van je zwangerschap, en geloof me deze 3 dagen zijn al lastig, maar in totaal moet (en wil) ik nog heel wat weken overbruggen... Beebjes hebben er gelukkig geen last van en doen het super , de monitor smorgens ziet er ook al terug OK uit! Ik heb eigenlijk nog niet zo eel spullen in huis, in m'n hoofd spookt het nog steeds dat er nog iets kan misgaan en dan zou de confrontatie met al die spullen waarschijnlijk te groot zijn... Beebjes zitten op het randje van levensvatbaarheid, maar moest ik zo blijven rondlopen, is de kans groot dat ik binnenkort gewoon al beval, met alle complicaties van dien... Pure zelfbescherming!
Lady Lien: wat fijn om weer eens wat van je te horen. Ik kan me wel voorstellen dat je nu nog heel erg per dag leeft. Ach, en als de kindjes er straks zijn heb je ook nog tijd genoeg en waarschijnlijk ook hulp genoeg. Nu lekker rusten en de baby's laten groeien. Ik kan me voorstellen dat het grnieten vAn je zwangerschap nu wel heel ver weg is. Sterkte! Gisteren weer op controle geweest bij de vk. Hartje waa goed, grootte van de baby was goed. Bloeddruk was best laag 65/100 maar opzich prima. En ik was een kilo afgevallen. Ben nu in totaal 1,5 kilo aangekomen deze zwangerschap. Verder ben ik echt supermoe. Gaat helemaal nergens over. Gisteren om 21:00 uur op de bank in slaap gevallen. Toen ik een uurtje later wakker werd naar bed gegaan en geslapen tot 6:30 en ik zou nu weer kunnen slapen. Echt belachelijk. Herken dit ook niet van mijn vorige zwangerschappen. Caprice: wat heb jij onwijs veel kleding. Bizar! Hopelijk groeit je kindje niet heel snel, dan kan ze alle kleertjes ook aan krijgen
hahah ik denk dat ik verslaafd ben, heb nu plechtig beloofd aan mijn man om tot 9 december niets meer te kopen van kleren voor mini. Dan gaan wij 2 dagen Parijs doen om te shoppen voor mini en gewoon ook wat onstpanning nog voor ons
ik snap heel goed dat je jezelf wilt beschermen. Is het misschien een optie om het wel te bestellen en de dag van leveren uit te stellen naar 28-30 w? Met een tweeling is het natuurlijk wel zo dat de kans van vroeggeboorte groter is. OF je zorgt alleen dat het brood nodige aanwezig is zoals een bedje. Spullen kopen is het probleem niet, als je wilt heb je morgen je gehele kamer staan. denk alleen wel dat het goed is voor jezelf en om rust te creeeren daarin een knoop door te gaan hakken!
@Jesje: ik denk niet dat het bij mij nierstuwing is. Ik heb er namelijk echt alleen last van als ik heb gewerkt. Volgens mij doordat ik te weinig beweeg. Probeer dat nu wel meer te doen en de pijn is veeeel minder geworden. @Sabine: bedankt voor je tips. Als ik nu nog last van maagzuur heb dan zorg ik ervoor dat mijn kussen wat hoger ligt en het helpt echt. De tip over vla ga ik nog proberen. Melk helpt helaas niet. Heb jij er bij deze zwangerschap nog last van? @Caprice: gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! @Donder: fijn dat je de test niet opnieuw hoeft te doen en een dagcurve mag prikken. Heb je de uitslag inmiddels al? @Valerica: Ik zou in jouw situatie voor jezelf en je kindje kiezen. Misschien dat je idd vervangend werk kunt doen? @fien: Ah wat zielig van je mama's hond. Het is logisch hoor dat je daardoor emotioneel bent. @LadyLien: Fijn om weer wat van je te lezen en super dat de kleintjes het goed doen.
Graag gedaan hoor Maagzuur is zo irritant, het begint nu bij mij ook weer een stuk erger te worden. Melk helpt bij mij maar heel eventjes. Merk wel dat het erger wordt als ik me inspan. Baarmoeder gaat natuurlijk steeds hoger zitten dus de maag krijgt ook steeds minder ruimte. Ik slaap nu ook weer met twee kussens zodat ik wat schuiner lig. Al die extra kussens in bed hihi en dan ook nog iedere nacht een kat naast me die mee gaat als ik me omdraai en soms zowat in me probeert te kruipen.
@Valerica, luister naar je eigen lichaam. En probeer je niet te druk te maken om wat ze er op je werk van denken. Ik snap heel goed dat dat lastig is maar jou gezondheid en die van de baby zijn het belangrijkste! @fien, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik zelf ben opgegroeid met katten en die zijn zowat familie voor me. Wordt zelf ook erg emotioneel als er wat met ze zou zijn. Zeker als je zwanger bent wordt dat nog eens extra versterkt!
Valerica: Hoe gaat het nu met je? Heb je al acties ondernomen op je werk? LadyLien: Sterkte met je verplichte bedrust. Zal zeker niet makkelijk zijn. En ik snap ook dat je niet zo durft om al spulletjes te regelen ed. gelukkig kun je bij die babyparken je bestelling weer retour zenden als het evt. mis zou gaan. Stress/spanningen zijn natuurlijk ook niet goed. En mis. heel weinig aanschaffen qua aankleding, of misschien is er iemand bereid in je familie/vriendenkring die je evt. de eerste weken na geboorte de spulletjes (dekentjes,lakentjes,washandjes etc) uit wilt lenen aan je. Mijn moeder heeft bijv. werkelijk alles bewaard van ons nog.
@ladylien, Jeetje, heftig hoor... goed om te horen dat het goed gaat met de kindjes inderdaad, maar dat zal nog een hele tijd pittig gaan worden denk ik (en hoop ik ook want dan zitten de kindjes langer in je buik ) Maagzuur hier ook zeer regelmatig last van... moest van de verloskundige gewoon rennies nemen, dus die hebben we in huis, maar ik heb ze nog niet ingenomen. Inderdaad kussen hoger zodat mijn hoofd wat hoger ligt helpt hier ook wel goed... Ik slaap momenteel vooral erg slecht omdat ons kindje s nachts zo ontzettend veel beweegt in mijn buik, dan lig ik zo een uur wakker... is wel lastig... (en vermoeiend haha)