uitgerekend februari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door CSI, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @lizsett: Het is lastig he als het anders loopt dan je gedacht had.
    Ik heb nog niet met mijn werkgever gepraat. Misschien dat ik dat vandaag ga doen. Ik weet iig zeker dat ik het niet tot kerst vol ge houden. het is nu pas maandag morgen en ben al helemaal gaar :(.

@fien: wat een eigenwijs ding heb jij zeg. Bij mijn echo vrijdag lag ze lekker dwars in de buik en met het gezicht naar beneden te slapen. precies zoals ik haha. Fijn dat je nog eens terug mag komen

2. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Bij jou ook al? Hihi! Deze baby lag ook tegen de placenta aan zaterdag. Uiteindelijk met wat bewegen en gedoe hebben we wel een paar mooie plaatjes gekregen, en korting omdat het zo moeilijk ging. :) Geslacht hebben we ook ontdekt gelukkig! Maar dat zeg ik hier pas nadat de rest het weet. :)

3. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    oh leukkk ik ga ook een afspraak maken voor week 31/32. kan niet wachten want ben zo benieuwd hoe klein mannetje er uit ziet. en vooral.. wiens neus hij heeft etc. haha

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    leuk al die pretecho;s!

Ik merk hier ook dat het werken zwaarder begint te worden... nu moet ik wel zeggen dat ik 4 dagen werk, een zoontje heb rondlopen en nog een opleiding doe waarvoor ik 1 keer in de 2 weken een avond weg moet en natuurlijk moet studeren... dus op zich niet zo vreemd... daarnaast is bij ons op het werk nogal wat gaande met zieke collega's en andere problemen, waardoor er meer werk op mij terecht komt dan ik eigenlijk zou willen... ik wil het echt wel gaan volhouden tot de kerst, maar merk wel dat ik op mezelf moet letten hierin.

Vraagje trouwens... ik merk sinds een paar dagen dat ik last heb van mijn linkerborst, rechts niet, maar links wel.. lijkt wel stuwing ofzo, zou dat al kunnen nu? Het is niet super pijnlijk, maar wel vervelend... Of heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn?

5. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Erg vervelend. Die drukte komt nu precies niet uit ! Uiteindelijk kunnen we altijd nog zelf ons werk-tempo bepalen. Dat is voor mij ook reden om het tot de kerst uit te zitten en gewoon in het aantal uren dat ik werk, een stapje terug te doen.

Moet zeggen dat ik wel respect heb voor jouw drukke leventje nu ! Hoe hou je het vol!

6. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Haha, herkenbaar inderdaad :D typisch!

Ohh nou maak je me nieuwsgierig! Ga je het op een leuke manier vertellen aan de rest?

Ja ik ken het... Werk hier nog steeds full-time, zit met een avondschool op woensdag, nog een opleiding waar ik om de 3 weken ongeveer een volledige zaterdag naartoe moet, naast mijn werk heb ik de laatste tijd ook nog eens tweewekelijkse bestellingen om taarten te bakken/decoreren voor feestjes... Ik weet soms niet meer wat eerst gedaan :D

7. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @werkdruk: zo langzamerhand lijken we het stuk voor stuk moeilijker te krijgen. Ik heb er ook echt moeite mee.

@fiona: ik zou zo niet weten wat dat kan zijn. Waar ik last van heb af en toe zijn hartkloppingen. heeft iemand dat toevallig ook?

8. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    die hartkloppingen gaf onze verloskundige wel aan dat dat voor kon komen rond deze termijn.

@fien, pff meer drukke mensen dus zo te lezen ;)

9. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hier van de week ook controle gehad. Alles was op zich goed alleen kleine ligt wat achter op groei en omdat ik ook nog maar 3.2 kilo aangekomen ben, is ze bang dat ik te weinig rust neem voor mezelf, wat zijn invloed heeft op de groei van de kleine. Op advies van de gynaecoloog ga ik vanaf komende week dus 5 uurtjes minder werken per week. Dan zit ik nog aan de 31 uur dus ben benieuwd hoe het zal gaan. Merk idd ook dat het werken wel zwaarder wordt maar sta ook hele dagen en relatief weinig pauze (horeca)...

Om alles in de gaten te houden nu dus met 30, 33 en 36 groeiecho...

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fiona: ik denk dat het inderdaad wel wat zou kunnen zijn met het op gang komen van de melkproductie. Anders even aan je vk vragen?
    @mariposa: ik ben ook maar 3,5kg aangekomen, maar mijn vk zei dat dit geen invloed heeft op de baby. Ik moet alleen opletten dat ik niet ontzettend veel ga afvallen als ik eenmaal bevallen ben (omdat er dan meestal wel 10kg vanaf gaat en misschien wat meer als je bv geeft). Hoe weten ze zonder groeiecho dat je kleine achterloopt?

Hier ook sinds deze week 50% gaan werken. Nou ik werk nog wel 4 dagen maar ik doe in die 50% meer zittend rustig administratief werk. Dat scheelt wel een hoop.
    Over 3 weken de placentaliggings echo, daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar zeg!
    Maandag was ik bij de vk en de keer ervoor had ze gezegd dat ze nu wel het kindje zou kunnen voelen (hoe het ligt) maar helaas kon dat toch nog niet:( (waarschijnlijk door mijn voorliggende placenta)

11. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    4 februari
    Anonymous1223 - 1ste kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    November
    18 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    19 - LadyLien - echo
    20 - fien2808 - pretecho 2de poging
    21 - Sabine1305 - pretecho
    23 - Caprice - echo gyn
    25 - Jesje82 - uitslag suikertest en echo
    25 - fien2808 - uitgebreide suikertest
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    9 - Donder - intake kraamhulp
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    24 - Jesje82 - echo derde trimester (32 weken)
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    7 - Donder - afspraak gyn bevallingsgesprek
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

12. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Goed dat je wat minder kan gaan werken. Maar maak je niet te veel zorgen - statistiekjes zijn en blijven gemiddelden. Sommige baby's hebben in maand 5 al een groeispurt, andere blijven wat "achter" en schieten ineens (figuurlijk) de lucht in tijdens de 8ste maand. In de gaten te houden, maar niet te veel zorgen maken!

Goed dat je ook minder kan werken!
    Achhh ben stiekem wel jaloers :D hier is het fulltime werken geblazen tot week 39! (in België moet je maar verplicht minimum 1 week voor uitgerekende datum opnemen). Gelukkig hier en daar wat dagjes verlof ingepland zodat er wat lange weekends tussen zitten :cool:

13. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    @fien: tot week 39? wow dat is wel heel erg zwaar. heb het eigenlijk nu al gehad.

@mariposa: komt vast wel goed en minder werken is altijd wel lekker

gister nieuws gekregen dat ik tante ga worden! super leuk. zijn ze straks even oud.

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht

Wáát tot 39 weken:$ dat is pittig! Jeetje houden mensen in België dat echt vol? En hoeveel weken heb je na de bevalling nog verlof dan?
    Krijgen jullie wel de mogelijkheid om eerder te stoppen?

Enne gefeliciteerd Jesje, wat leuk!

15. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Hiep hiep Jesje! :D

Ja da's inderdaad wel pittig. Gelukkig heb ik "maar" een bureaujob, dus het fysieke aspect is wel goed te doen... In België is de verdeling 6-9. Dus 6 weken voor de geboorte, 9 weken erna. Je mag echter je weken ook herverdelen, maar je moet verplicht 1 week ervoor laten liggen. Bij mij wordt het dus 1-14. Ben liever lang thuis na de bevalling... :)

16. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames, gezellig dat er weer veel wordt geschreven!
    En wat vliegen de weken voorbij. Het derde trimester is alweer aangebroken. Zo langzaam als de eerste weken van de zwangerschap leken te gaan. Zo snel gaat het nu. Van de week controle gehad en het ging goed met onze dochter. Nog steeds zo beweeglijk als het maar kan en bij het beluisteren van haar hartslag met een doppler, schopte ze maar tegen de doppler aan. Ze vond het helemaal niets. Heerlijk eigenwijs, nu al.

De uitslagen van alle bloedtesten ook binnen en gelukkig helpen de supplementen nu, dus goede waarden vitamine D en ijzer en de suikertest was ook goed. Hele lage waarden. Bloeddruk ook mooi laag 100/69. Nog steeds met vlagen misselijk en voortdurend maagzuur en vooral wanneer ik het druk heb. Dus veel spugen dan en nu twee keer met bloed, dus dat was wel schrikken. Gelukkig niets ernstigs, maar door alle hevigheid van het spugen en zo lang al. Is er veel druk komen te staan op wat bloedvaatjes die dan knappen. Ik word wel extra gecontroleerd, dus dat komt ook weer goed.

En dit weekend beginnen we aan de kinderkamer en gaan we nog wat van die hoognodige babyspullen kopen. Geen zin in, maar wel blij als het straks gedaan is. Zijn jullie kamertjes al klaar?

@doorwerken, wat werken jullie lang door in België?. Mijn laatste werkdag is 11 december en dan hoef ik pas ergens eind april weer te starten volgens mij. Maar wellicht dat ik daar nog een paar weken verlof aan toevoeg, zodat ik eind mei pas start. Klinkt nog zo ver weg, maar volgens mij vliegt de tijd voorbij..En dames die moe zijn, ga echt minder werken als het kan, bij mij heeft het echt geholpen, maar ik begrijp wel dat niet alle leidinggevenden even meewerkend zijn. Jammer.
    @Jesje, gefeliciteerd, leuk dat je tante wordt
    @mariposa en zazam, ik ben ook nog maar 4,5 kilo aangekomen, maar vk zei dat het geen kwaad kon, onze dochter groeit goed en mag af en toe wat extra's eten.
    @eetlust, hebben jullie dat ook dat jullie eetlust begint te verdwijnen? Het ontbijt gaat, lunch redelijk, maar s'avonds is het een ramp. Twee happen en vol. Probeer altijd maar veel fruit en groente te eten tussendoor, maar merk dat het niet meer soepel gaat.
    @mariposa, goed dat je minder werkt en extra controle kan geen kwaad. Bij mij groeide ze ook veel harder toen ik rust nam. Succes!
    @Jesje, hier geen last van hartkloppingen, maar houd het in de gaten, volgens mij kan het erbij horen, heb er meer vrouwen over gehoord.
    @Fiona, ik denk net zoals de andere dames dat het met de aanmaak van de melkproductie te maken heeft. Ik heb het nu ook twee keer gehad dat mijn tepels kleverig aanvoelde. Zal er wel bij horen..
    @pretecho, leuk he dames, hier ook zo'n niet meewerkende baby. Hoofd helemaal tegen de placenta aan. Uiteindelijk wel een paar shots gekregen, niet de mooiste maar goed genoeg voor ons. Erg beweeglijk en we zagen haar zwaaien, duim opsteken en aan het eind van het uur gapen. En toen we klaar waren, viel ze in slaap.Grappig detail, dat ze precies zo sliep als mijn partner. Met haar handen over haar gezicht heen...
    @csi, fijn dat het beter gaat, maar blijf rustig aan doen he! Sterkte hoor.
    @Fien, eindelijk 100% zekerheid! Fijn hoor. En bedankt weer voor de mooie lijsten..

Fijne vrijdag! en voor sommige wellicht al een fijn weekend gewenst!

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zwanger februari 2016

30 januari
    fiona1983 - 2e kindje
    2 februari
    DDucky - 1e kindje
    3 februari
    CSI - 2e kindje
    Punky16 - 3e kindje
    maria79 - 1e kindje
    4 februari
    Anonymous1223 - 1ste kindje
    6 februari
    Liyana - 1e kindje
    Mariposa1986 - 1e kindje
    7 februari
    Valerica - 30 jaar - 1e kindje
    ZaZam - 28 jaar - 1e kindje
    8 februari
    lizsett - 1e kindje
    9 februari
    Donder - 36 jaar - 2e kindje
    13 februari
    LadyLien - 1e kindje en 2e kindje
    15 februari
    Jesje82 - 33 jaar - 1e kindje
    17 februari
    fien2808 - 24 jaar - 1e kindje
    18 februari
    Littlemunchkin - 1e kindje
    28 februari
    Rica - 29 jaar - 3e kindje
    Sabine1305 - 27 jaar - 2e kindje
    Meisje93 - 22 jaar - 1e kindje
    29 februari
    Caprice - 1e kindje

afspraken
    November
    23 - Caprice - echo gyn
    25 - Jesje82 - uitslag suikertest en echo
    25 - fien2808 - uitgebreide suikertest
    December
    7 - fien2808 - echo
    9 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    9 - Donder - intake kraamhulp
    23 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    24 - Jesje82 - echo derde trimester (32 weken)
    Januari
    4 - fien2808 - echo
    7 - Donder - afspraak gyn bevallingsgesprek
    19 - fien2808 - echo
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

** Sterretjes **
    - soblessed - 1e kindje
    - Leo78 - 2e kindje
    - Johanna18 - 2e kindje
    - Thea23 - 4e & 5e kindje
    - Donder - 3e kindje (helft van tweeling)

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik mag het meiden team gaan versterken :)
    De kleine meid werkte echt niet mee met de pret echo maar we weten in ieder geval wel dat het een kleine meid is.
    Dus de naam weten we bij deze ook :D
    Heerlijk weer zo'n eigenwijsje, dat is onze dochter ook :p

19. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sabine super leuk!

Hier ukkie nog binnen en mag dus niet meer werken dus al verlof maar oh wat mis k mijn werk. Ga vrijdag lekker op bezoek ☺

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    sabine, leuk weer een meid!

csi, hoe gaat het verder met je?

hier begin ik toe te leven naar mijn verlof merk ik... nog 4 weken werken... ben er wel een beetje klaar mee :)

Deel Deze Pagina