Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Hoe oud is ze? En wel een stabiele relatie?
     
  2. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    19... Ze hebben een relatie die al een paar keer uit geweest is. Wonen antikraak, waar ze nu uit moeten (kinderen niet toegestaan = beëindiging huurcontract), werken af en aan als ze zin hebben. Dus een stabiele basis, nee....
     
  3. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Pfff, lijkt me moeilijk om te zien.
    Je wilt toch dat zo'n kleintje goed begint, stabiel, veilige omgeving etc.
    En dus ook niet geleerd van de vorige keer.

    Goed dat jullie duidelijk hebben aangegeven wat jullie wel en niet willen gaan doen!
    Sterkte met de situatie!
     
  4. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Klopt @Basisuil. Gaat me ook aan mn hart om hier standvastig in te zijn hoor. Maar een goede start op korte termijn betekent een langduriger probleem. We staan wel klaar en hebben ook besproken dat in het uiterste geval t kind hier welkom is om op te groeien. Maar dat is tussen ons, weet stiefdochter niet van en dat houden we ook zo. Ik omschrijf t als "we zijn een rots, we zijn en blijven waar we zijn, je kunt weglopen en terugkeren en dan zijn we er nog steeds".
     
    DR87, Moor1986, Ingeltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Puttertje

    Puttertje Actief lid

    12 mei 2022
    333
    527
    93
    Vrouw
    MamaAlice030 vindt dit leuk.
  6. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Wauw alweer een volgend topic!

    Wat super dat de echos goed waren <3

    Ah lastig @Basisuil gelukkig al uitgekomen!

    @Heidezicht jeetje wat heftig, en ook dubbel voor jou lijkt mij. Hopelijk krijgt ze een goed verantwoordelijksgevoel!
    En wat goed dat jullie gelijk duidelijk grenzen hebben aangegeven maar ook een stabiele rots zijn!

    Is het trouwens een idee om de afspraken lijst alleen echos in te zetten? Om niet een ellenlange afspraken lijst straks te krijgen? :D
     
    Ingeltje vindt dit leuk.
  7. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @miloena ik denk dat de echo's onderhand afgelopen zijn?
    Ik heb graag alles op papier :roflmao:
     
  8. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat mij betreft ook hoor. Ik ga zelf ook niet al m'n vk dingen erin zetten.
    Wmb gaan we gewoon voor echo's en andere belangrijke afspraken. Niet iedere vk controle.
     
    miloena vindt dit leuk.
  9. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Poeh, pittig hoor. Moeilijk om zo op afstand dit te zien gebeuren. Maar grenzen samen duidelijk afspreken voorkomt in jullie relatie in ieder geval gedoe. Goed gedaan.
     
  10. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou, urine weggebracht en idd blaasontsteking.
    Furabid ab voorgeschreven, ik las en hoorde meteen allerlei drama aan bijwerkingen. Was vandaag ook echt niet lekker. Hopelijk blijft dat niet zo de komende dagen.

    Urine gaat ook op kweek. Duimen dat er geen streptokokken b uit komt, want dan is er gedoe bij de bevalling. Antibiotica aan infuus en nacht in zkh blijven
    :confused:

    Maar ja, ik tik deze zwangerschap toch alles aan:roflmao:
     
  11. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Overigens heeft mijn zus 2 vroeggeboortes gehad (28 & 34 weken) door die bacteriën, dus ik hoop echt dat ik het niet heb.
     
  12. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Poeh wat heftig weer, hopelijk wel gelijk de juiste kuur !
     
  13. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    #33 MamaAlice030, 29 sep 2022
    Laatst bewerkt: 29 sep 2022
    @Elraange succes vandaag bij de 20 weken echo. Haal diep adem, je kan dit aan ❤
    @Basisuil jij ook succes vandaag en mooie meevaller van de kat dat hij niet geopereerd hoeft te worden!
    @Heidezicht wat een lastige situatie, heel goed dat jullie grenzen stellen dat geeft voor iedereen duidelijkheid en rust. Heb je zelf nog gemixte emoties rondom je eigen kinderwens nu enzo? Kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is en best confronterend zo.
    @Ingeltje hopelijk knap je snel op, kan zo vervelend zijn een blaasontsteking. Ga duimen voor goede uitslag!

    wbt afspraken in de lijst maakt het mij niet zo veel uit. Komen niet zoveel echo's meer aan dus alle afspraken vind ik ook prima, lijst is al lang dus klein beetje extra kan geen kwaad. Misschien gewoon per maand er in zetten? Dat in okt alle okt afspraken er in staan, en in nov alle nov afspraken enzo. Misschien helpt dat ofzo.

    Gister was zo hectisch, eerst echo, daarna werken en bericht dat hr nog steeds geen plek gevonden heeft en ik zelf even moet om te overleggen hoe/wat we kunnen gaan doen. Ondertussen zoonlief nog even naar de huisarts moeten slepen onder werktijd (ongelukje met zn oog, valt gelukkig mee en met creme zo opgelost). Snel naar huisarts, apotheek, en toen terug naar werk geraced om af te sluiten. Heb nog geen kans gehad om de echo te laten bezinken zo :confused:. Zo weer aan het werk, en daarna gesprek bij het zkh weer. Lekker niet aan denken en me storten op het werk haha.
     
  14. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030, war een gedoe ook!

    Ja, dit doet wel wat met mijn kinderwens ook.

    @Ingeltje, hopelijk valt het mee en geen streptokokken....
     
  15. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Ingeltje je gaat lekker....
    Hopelijk slaat deze ab aan en is het geen streptokokken bacterie!

    @MamaAlice030 goed idee! Of in totaal een maand vooruit ofzo.
    Dus halverwege oktober kan halverwege november er wel op ofzo.
    Denk jij ook even aan jezelf! Neem wel je rust momenten hoor!

    Over klein uurtje de echo, daarna shoppen met mn mams en daarna nog lunchen met haar :)
    Kreeg ik nog voor het klussen bij hun in huis.
     
  16. MM34

    MM34 Bekend lid

    18 jun 2021
    556
    762
    93
    Vrouw
    Wat leuk al die goede 20w-echo's!
    Volgende week nog de laatste 3 (waaronder ikzelf) en dan is iedereen de helft voorbij.

    Ik vind het zo heerlijk om de baby te voelen nu. Elke dag wordt het duidelijker en duidelijker.
    Ben wel nog heel erg gespannen voor de 20w-echo, ga zo blij zijn als die goed is.

    @Heidezicht wat een situatie! Moet niet makkelijk zijn. Was de baby wel gepland dan?

    @Ingeltje beterschap en goede beslissing om te stoppen met werken. Je moet naar je lichaam luisteren, zeker tijdens een zwangerschap. Ik doe het vanaf nu ook wat rustiger aan. Het was echt te veel, te druk, geen tijd meer voor niets en ik had regelmatig ook last van mijn buik (hij stond heel gespannen, soms een paar uur aan een stuk).
    Als zelfstandige kan ik gelukkig zelf mijn uren wat kiezen en heb wat vrije momenten ingepland. Dan verdien ik helaas wel geen geld, maar goed de gezondheid en die van mijn baby gaat voor natuurlijk.
     
    miloena en Ingeltje vinden dit leuk.
  17. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ai, jij hebt het wel steeds te pakken zeg!:$ Goed dat je nu thuis kan zijn en wat rustiger aan kan gaan doen. Je lijf heeft het blijkbaar echt nodig om wat rustiger aan te doen om te kunne herstellen. Beterschap, hopelijk ben je er snel vanaf!
     
    Ingeltje vindt dit leuk.
  18. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @MM34, nee die baby was niet gepland. Ze baalt nu ook heel hard dat ze niet in de achtbanen mag als ze komende maand naar Fright Night gaan.

    Maar goed, als t niet gaat zoals t moet moet t zoals t gaat, dus hier dealen we ook wel weer mee. Maar lastig vind ik het wel. Mijn babykriebels had ik net redelijk onder controle en nu staat t me zo tegen om die pil te gaan gebruiken...
     
  19. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat een situatie... ik hoop dat het besef en het verantwoordelijkheidsgevoel snel komt bij de jonge aanstaande ouders. En wat lastig zal dit ook voor jullie zijn zeg, soms is het zo oneerlijk verdeeld:$
    Heb je al een idee hoelang je ongeveer aan de pil gaat?
     
  20. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat hoop ik ook. En dat dat verantwoordelijkheidsgevoel geen tijdelijke opleving is. Toen ze net een huisje hadden (antikraak) gingen ze ook allebei fanatiek aan t werk en studie oppakken. Inmiddels werkt zij in haar 3e baantje (want alle eerdere waren niet leuk) zo'n 20 - 25 uur en hij zou komende maand voor 24 uur bij de Thuiszorg gaan werken (na 3 maanden te hebben thuis gezeten want het was wel zwaar om te werken). Studie is volledig buiten beeld inmiddels. Beiden hebben alleen een VMBO diploma, verder niks. Dus ik maak me wel zorgen.

    De pil... tja, in principe tot we er definitief over uit waren of er wel/geen 2e komt. Ik wil graag, mn man niet zo. Ik zie ook wel de voordelen van 1 kind, maar toch.... Ja en nu met dit kriebelt het nog weer harder. Mijn biologische klok tikt ook door; ik ben 39....

    Maar hier moet ik jullie eigenlijk niet mee vervelen. Jullie moeten genieten van je zwangerschap. Ik wilde eigenlijk gewoon ff kort mn verhaal kwijt... Thanks daarvoor!
     

Deel Deze Pagina