Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Alle andere smileys ook niet volgens mij.
    Het rode hartje kon een half jaar terug ook niet, heb dat weleens geprobeerd toen...

Oh jakkes! Nu wel weer afgezakt?
    En idd even checken op blaasontsteking.

2. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ja twijfelde ik ook aan, maar heel eerlijk ik denk van niet want het is niet continue vooral savonds. Maar ik dacht even dat het kind er uit kwam, het was zoooo mega druk, was een beetje eng.... viel zo verschrikkelijk buiten het patroon wat ik gewend ben.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O zie je, ik dacht al dat ik gek werd. Heb toen ook van alles geprobeerd, lukte me niet met dat hartje!
    De rest ook niet inderdaad

4. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ja ik ga even overleggen, alleen het spoednummer is bereikbaar. Ik voel me daarbij een beetje te bezwaard voor :p

5. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Even laten checken voor de zekerheid kan nooit kwaad:)

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Wat schrikken! Misschien helpt het dan om even in bad te gaan of een douche te nemen.

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Een hernia is niet te hopen :| fijn dat je handvatten gekregen hebt. Hopelijk pakt je werkgever dit goed op en mag je wat minder gaan werken.

8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Nou heb het uwv gebeld en die zeiden dus dat ik wel ben ziekgemeld voor nog onbepaalde tijd. Maar ik kwam een cliënt van mij tegen en zij zei dat mijn werk had aangegeven dat ik er gewoon weer ben 1 november. :o: Snappen jullie het nog? Heb de vakbond een mail gestuurd en die adviseren mij om zelf een afspraak te maken bij de bedrijfsarts en dat een HR medewerker niet mag oordelen wat beter voor mij is. Goed.... dat hele ziekmelden vond ik al niet makkelijk en zag ik als een berg tegenop maar dat dit zo'n staartje zou krijgen vind ik helemaal niet leuk. :$ Voor alsnog wacht ik even mijn afspraak af bij de fysio, hopelijk kunnen zij adviseren hoe en wat. Sorry hoor voor dit gezeik van mij :p

Basisuil vindt dit leuk.
  9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Is
    Is geen gezeik, is gewoon hartstikke irritant van ze

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha nu zit ik op de pc en krijg ik dus een zwart hartje te zien. Terwijl hij op mijn mobiel gewoon rood is. Strange :confused:

11. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    721
    697
    93
    Vrouw
    Vanuit een HR adviseur; zij mogen/ kunnen niet beoordelen of je ziek bent of niet. Dat is aan een bedrijfsarts. Ik ken je hele verhaal niet helemaal, maar vraag een consult daar aan en laat je beoordelen. Tot die tijd kan je niet werken tot dat hij/zij uitspraak kan doen of je ziek bent en zo ja/nee in hoeverre je nog voor xx uur per week inzetbaar bent.

SAARC, Basisuil en Ingeltje vinden dit leuk.
  12. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    721
    697
    93
    Vrouw
    Tevens kunnen zij jou gewoon ziekmelden als gevolg van zwangerschap en krijgen ze een 100% loondoorbetalingsuitkering dus financieel hoeft het nergens om te gaan. Het gaat echt alleen om jou en je kindje

Basisuil en Ingeltje vinden dit leuk.
  13. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje

Ik heb mijzelf vorige zwangerschap laten beoordelen door de bedrijfsarts en die zei je mag niet meer werken. Ik deed genoeg om wel te kunnen werken maar dat ik niet in staat was om te kunnen werken op locatie (ivm belastbaarheid woon-werk) ik moest elke 15 min van houding kunnen veranderen en rust kunnen pakken wanneer nodig. Ik mocht wel ingezet worden voor thuis werken maar dat moesten zijn faciliteren en dat wilde zij niet. Ik zou gewoon lekker naar de abro gaan je verhaal vertellen en daar laten beoordelen. Tevens mag je altijd een 2nd opinion aanvragen.

Basisuil en Ingeltje vinden dit leuk.
  14. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Je humeur is veranderd :p

Mennn, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :rolleyes:
    En anders inderdaad maar zelf een afspraak maken bij de arbo arts. Alleen zo vervelend dat het zo moet. Denk je dat het makkelijk gaat en er met je meegedacht wordt en dan dit er even achteraan.

En is bij mij dus geen hernia! Gewoon spierpijn feitelijk :)
    Nog geen reactie van mn leidinggevende, terwijl ik vrij zeker weet dat ze het gelezen heeft. Werk maandag weer met haar, dus ze zal het dan wel willen bespreken.
    Zeker omdat maandag altijd mn beste dag van de week is en ik dus vrij weinig aangeef hoe het gaat etc. Laat wel wat los bij mn collega's hoor, maar ben niet zo'n piepdoos (even hier klagen en weer klaar zegmaar). Loop alleen soms een beetje moeilijk, maar niemand weet hoe het gaat als ik thuis kom.
    Dus ze zal wel wat opheldering willen. Ze zijn verder erg makkelijk en relaxed met alles en zeker met zwangerschap. Maar even een berichtje terug zou heel fijn zijn voor deze onzekere muts :oops:

15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Bedankt voor je advies! Dat waardeer ik. Ik denk ook niet dat het ligt aan mijn doorbetaling maar aan het personeelstekort. Maarja daar kan ik helaas ook niets aan doen..

Ingeltje vindt dit leuk.
  16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oh dat begrijp ik! Even een berichtje dat ze het gelezen heeft en dat jullie het er maandag over gaan hebben zou wel fijn zijn ja net zo voor het weekend. Anders zit je daar het hele weekend over te piekeren en dat is ook niet leuk. Gelukkig heen hernia maar spierpijn is ook niet niks als je dat constant hebt.

17. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oké fijn om jouw ervaring te lezen. Weet jij misschien waar ik in godsnaam een gesprek met een bedrijfsarts kan aanvragen? Ik ben hier zo niet in thuis. :roflmao:

18. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Precies dat dus. Ze zal het wel vergeten zijn, maar toch.

Ja bekkenpijn is eigenlijk gewoon spierpijn :p
    Het zijn je spieren die alles bij elkaar proberen te houden en ineens veel harder moeten werken dan normaal en ook ineens meer gewicht moeten dragen dan normaal. Je bekken zelf doet dus eigenlijk niet zeer.
    2e keer inmiddels, alleen deze keer is wel een stuk erger dan bij nr 1.

Je kan een afspraak maken via +31 (0)46 476 99 80 :)

Kan ook via een mailadres. Maar denk dat bellen handiger is, kun je even de situatie uitleggen :thumup:

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heeft niet iedere werkgever een andere bedrijfsarts organisatie?

20. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Bedankt @Basisuil! Ja @Ingeltje daar dacht ik inderdaad ook aan. Maarja je hebt als werknemer wel het recht om zelf een gesprek aan te vragen met een bedrijfsarts zonder dat je werkgever hier van af weet. :roflmao: Daarom vroeg ik me af hoe dat dat moest, hahah.

Ingeltje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina