Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Oeh geen idee...
    Maar als je googled kom je hierop uit.
    Bellen en dan hoor je vanzelf of je de juist hebt :p

2. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    722
    698
    93
    Vrouw
    Tsja personeelstekort, lastig… heeft iedereen mee te maken, maar heel bot gezegd niet jouw probleem.
    ja iedere werkgever heeft een andere bedrijfsarts. Heb je iets van een personeelshandboek waar het bureau wellicht instaat? Misschien hebben ze er een telefoonnummer bijstaan. En anders alsnog bij HR opvragen, helaas.

LMSB en Basisuil vinden dit leuk.
  3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Ingeltje hoe was het gesprek met de diëtiste?
    Nog wat aan gehad qua tips ed?
    En hoe voel je je nu?

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja wat tips gehad en een dagprogramma gemaakt.

Laatste 2 dagen gaan m'n suikers best goed, sinds ik de suikers laat staan en minder koolhydraten eet. Alleen in de ochtend als ik wakker word zijn ze iets te hoog.
    Eens kijken wat de dagcurves doen komende dagen.
    Dat moet ik maandag ff doorsturen naar de diabetesverpleegkundige.

Basisuil vindt dit leuk.
  5. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Fijn! Voel je je dan ook iets beter als je suikers goed zijn?
    Of nog steeds waardeloos?

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja gisteren en vandaag voor het eerst sinds weken (maand?) niet geslapen overdag en redelijk fit. Mijn lijf is aan het opruimen denk ik.
    Hopelijk gaat het nu wat beter. Voelde me echt een wrak

Basisuil vindt dit leuk.
  7. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Fijn!! Hopelijk blijft het nu zo en misschien nog wat beter :)
    Mag onderhand wel!

Ingeltje vindt dit leuk.
  8. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Aan de rug kant, en bij jou?
    Grappig die verschillen, hier met 32 wk een check. En aangeraden echt op te passen met tillen en harde buiken krijgen, dit is ten nadele van de placenta.
    Hier ook de 1e keer, vorige 3 zwangerschappen was de placenta nooit een ding.

9. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik was even twee dagen van de radar, gevolg: 93 berichten :o:

Wel leuk (en soms minder leuk) om alles te lezen. Maar geen idee waar ik moet beginnen met reageren ;) Ik ga het weer proberen een beetje bij te houden haha.

Hier verder alles goed trouwens, op de bekkenklachten na en een dochter die een paar kiezen krijgt…

LMSB, Ingeltje en Basisuil vinden dit leuk.
  10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ach je hoeft toch ook niet overal op te reageren ;) gewoon lekker meebabbelen, beetje reageren, beetje klagen is toch prima ❤

DR87 en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @LMSB jeetje wat een toestand met je werk zeg ! Echt belachelijk dat ze zo met je omgaan.. en zo vermoeiend dat je er zoveel energie aan moet verspillen, terwijl dat juist zo niet handig is nu!

LMSB vindt dit leuk.
  12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou, ik maak m'n reputatie als omaatje van de groep wel waar:p

cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  13. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

14. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Tussen 30 en 32 weken schijnt gemiddeld te zijn voor een check las ik, maar ik vind 30 weken al lang duren.. . Wil gewoon weten waar ik aan toe ben:rolleyes: Ik heb m aan de buikkant trouwens, ik denk ietsmeer naar links omdat ik trapjes rechts heel goed voel.
    Bij mij hebben ze volgens mij niks gezegd dat ik ergens rekening mee moest houden. Dat ze dat zeiden, was dat voor of na je bloeding?

15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oh wat fijn! Heel goed dat je nu een schema hebt. Hopelijk zakt je nuchtere waarde ook nog.

Ingeltje vindt dit leuk.
  16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oh deze mini is zo druk vergeleken met de andere 2. Nu al!!! :roflmao: Druk in de buik, rustig uit de buik was het toch? Hoop ik? :o: Gisteravond om kwart voor 12.. vannacht om half 5... ze ligt wel steeds met haar hoofd beneden dus de schoppen bovenin. Bij mijn schaambot voel ik steeds gekriebel :roflmao:

miloena en Ingeltje vinden dit leuk.
  17. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Dit was na de bloeding, maar ook dat er zorg rond de placenta is. De 20 weken echo was het wel benoemd, maar niet dat ik een check moet. Terwijl de gyn nu zei dat er absoluut wel naar gekeken moet, en dat dit zeker niet op het randje maar echt ervoor is.
    Ja snap ik, alleen de echo moet natuurlijk later omdat ze willen zien is de placenta met het groeien van de buik omhoog getrokken. Dat kunnen ze niet eerder dan dat je echt flink aan t groeien gaat dan kunnen ze zien wat de placenta gaat doen! ( jip en janneke taal heeft ze het mij uitgelegd woensdag haha, heel fijn! ) spannend, hoop voor ons beiden dat het gewoon mooi mee omhoog trekt!

18. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Bij mijn tweede was de placenta nog niet voldoende omhoog getrokken rond de 30 weken. Maar dan nog kan het een paar weken later weer anders zijn. Dit was ook het geval, maar het was een twijfelgeval waardoor ik voor de zekerheid wel medisch werd.
    Toen ik met de 20 weken echo hoorde dat de placenta te dicht bij de uitgang zat gaven ze ook geen adviezen, maar heb ik voor de zekerheid wel opgelet n.a.v. Google verhalen haha. Dus geen seks meer just in case, ik was te bang voor bloedingen.

cherrytomaatjes en miloena vinden dit leuk.
  19. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Bij mij was het hetzelfde als buiten de buik: de eerste rustig in de buik en is ie nu ook. De tweede druk in de buik en echt een pittige. Maar op zich heeft zo’n karaktertje ook wel wat. Soms ;)

20. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Het is niet te hopen :roflmao: heb er al 2 met leuke karaktertjes hahaha. Wie weet is het dus bij mij net andersom.

DR87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina