Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hij zat op 7,8 dus de wandeling had de top er al af gehaald. Zal anders wel op de 10 gezeten hebben denk ik haha. Maar bij 8 word ik echt al niet lekker, dat wilde ik echt voorkomen

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Zou een wandeling echt zoveel schelen ja? Wat dat betreft heb ik "geluk" met de insuline. Tussenhaakjes natuurlijk want echt geluk is het niet. :o: Maar daardoor blijf ik wel stabieler en kan ik in principe alles met mate eten. Ik zat bijv. vorige week na een bord boerenkool en een cornetto als toetje op 5.1 :eek: Gun het jou ook zo om toch wat vaker iets lekkers te eten, helemaal zo in een zwangerschap :roflmao:

Hoe zijn je waardes met je dieet?

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja bij mij is wandelen echt de oplossing. Als ik me naar voel door te hoge suiker is het daarna gauw weer beter. Niet altijd handig in de avond maar ja.
    Ja de waarden zijn overdag echt prima binnen de marges. Kom niet meer onder de 5, dus dat is echt fijn voor je trillerig en hongerig voelen, dat voorkomt het.
    En ik kom bijna nooit boven die 6,7 uit. Het anders eten werkt echt goed. Het is alleen niet leuk om de hele dag maar je eraan te houden maar ach het is voor een goed doel!
    Ik voel me ook echt beroerd boven de 8. Dat is voldoende motivatie om alles te laten staan wat niet goed voor me is.

4. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hee meiden, ben een behoorlijke tijd niet online geweest! Was uiteindelijk misselijk tot ruim 20 weken, en ook nog ontzettend moe. Nu begin ik me dus eindelijk beter te voelen. Was al bang dat dit de hele zwangerschap zou gaan duren.

Ik weet niet of ik alles kan bijlezen, maar probeer in ieder geval vanaf nu weer mee te kletsen :) Is er inmiddels een appgroep of Facebookgroep gemaakt? Dan kijk ik ook even of ik me daar aansluit

Moor1986, Puttertje en Ingeltje vinden dit leuk.
  5. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Dieten is echt shit, zeker als je ook nog eens zwanger bent!
    Knap dat je je zo goed eraan houd, en af en toe verdien je een traktatie:D

Fijn dat je je beter voelt en weer mee schrijft @PieterKonijn

Ingeltje en PieterKonijn vinden dit leuk.
  6. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Zo even een beetje bijgelezen! Wat ontzettend leuk al die mooie kleertjes en kaartjes ❤ Ik houd trouwens ook van roestkleur @cherrytomaatjes en @Basisuil Vind dat zo mooi combineren met natuurlijke materialen (hout, riet, etc).

Voor onze dochter had ik veel spulletjes uit de Rust serie van Little Dutch. Zie dat ze daar nu ook een bloementjesserie bij hebben gemaakt, dat combineert vast heel mooi samen!

Eerlijk gezegd ben ik nog helemaal niet bezig geweest met het geboortekaartje, en veel kleertjes heb ik ook niet gekocht. We hebben nog zoveel van onze oudste, en ze groeien zo snel uit die kleine maatjes (onze oudste was meer dan 4 kilo bij de geboorte).

Heb wel een geboortepakje gekocht in maat 56. Nu nog iets in maat 50 zoeken. De eerste pakjes koop ik het liefste handgemaakt, bij kleine ondernemers. Zag laatst een roestkleurig pakje (hehe :p), misschien wordt dat hem wel. Pakjes enzo wil ik wel delen, maar liever via Facebook/WhatsApp ofzo

We hebben inmiddels de naam, zowel haar voornaam als haar tweede naam! Wel een opluchting, het duurde langer deze keer dan bij onze oudste dochter. Toch moeilijk als je een tweede kindje krijgt van hetzelfde geslacht. Hebben jullie al een naam gevonden?

Vervelend van de medische klachten waarover ik hier en daar lees. Ik herken de bekkenpijn uit mijn eerste zwangerschap helaas. Deze zwangerschap neem ik veel meer rust en gaat het ook een stuk beter met me. Alleen het tillen van onze peuter komt er nu bij, dat is wel zwaar.

Ingeltje en Basisuil vinden dit leuk.
  7. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn welkom terug :)
    Fijn dat je je weer wat beter voelt!

Er is een fb groep, als je mij even pb stuurt, stuur ik je de link.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  8. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    608
    787
    93
    Vrouw
    Zo, ik laat mijn gezicht hier ook weer eens zien! Al veel te lang niet meer meegelezen of gereageerd. Na een lange werkdag lig ik vaak uitgeteld op de bank en kruip ik vroeg mijn nest in. Maar nu een weekje herfstvakantie, dus iets meer energie en ruimte in mijn hoofd.

Nou, nu maar weer eens een paar pagina's terug om te kijken hoe het met jullie allemaal gaat :)

Basisuil vindt dit leuk.
  9. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    608
    787
    93
    Vrouw
    #689 Puttertje, 24 okt 2022
    Laatst bewerkt: 24 okt 2022
    Aw, zo lief dit :cry: Met mij en de baby alles goed. Voel haar elke dag heerlijk trappen in mijn buik. Wat is dat magisch zeg!
    Verder gaat al mijn energie momenteel op aan werken en de enkele sociale afspraken die ik heel strategisch daaromheen plan. De afgelopen weken meerdere keer mijn neus gestoten (bijv. teveel sociale afspraken ingepland) en daarom even geen ruimte in mijn hoofd om hier ook actief te zijn. Maar ik heb nu wel een lekkere flow gevonden en ga het lezen/posten hier weer proberen op te pakken!

DR87, PieterKonijn, miloena en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    #690 Basisuil, 24 okt 2022
    Laatst bewerkt: 24 okt 2022
    @Puttertje denk je wel een beetje aan jezelf!
    Een kind maken kost nu eenmaal veel energie.

Ik mag een beetje zelf bepalen wanneer ik naar huis ga, heel relaxed.
    Moet qua agenda wel kunnen en uiterlijk tot 5 uur.
    Maar als het rustig is, is het ook prima om rond 3 uur oid weg te gaan.
    Simpelweg alle energie sparen die er te sparen valt. Heel fijn dat er zo soepel mee omgegaan wordt :D

miloena, Puttertje en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  11. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Sinds vandaag halve dagen gaan werken. Mn leidinggevende was, ontdanks de grote tekorten op onze werkvloer, heel welwillend, heel fijn!
    Ik noemde even mn moeder die zonder problemen 5 kinderen gedragen heeft en thuis op de wereld gezet heeft, zegt mn leidinggevende ;"Tja, daar ben jij iets minder goed in". Was écht niet vervelend bedoeld vanuit haar kant, maar ik vond t niet zo leuk:confused:

Puttertje, Basisuil en Ingeltje vinden dit leuk.
  12. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030 is ook niet niks allemaal, en dan zulke heftige dingen erbij te verhuizen en je zoontje die naar school gaat wat extra spanning mee brengt! Zou het kunnen dat je een paniekaanval had van alles bij elkaar? Succes vandaag met verhuizen en de laatste loodjes voor t huis. Dan maar rustig aan er jullie plekje van maken! Per wanneer start je met werken op de nieuwe locatie ? Hopelijk heb je even adempauze, dikke knuffel !
    Hmm zou kunnen maar heb wel vaker een paniekaanval gehad en dit voelde wel anders. Maar misschien voelt dat zwanger toch anders. 14 november pas beginnen op werk dus dat is heel fijn. Zit behoorlijk wat tegen tijdens het verhuizen maar langzaam begint het wat leefbaarder te worden.

13. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    @Basisuil wat lastig van de buikpijn. Kinderen met pijn is zo lastig in te schatten of het echt is, wat het is, waar het zit enzo. Hopelijk is het inmiddels over!

@cherrytomaatjes oh jeetje wat vervelend van die gekke buikspieren die in eens maar half werk leveren! Hebben ze enig idee hoe zo iets kan ontstaan? Wel heel slim dat je minder bent gaan werken, klinkt als een hele goede beslissing. Die indian spice heb ik ook naar gekeken voor hier op de muur, maar is best oranje in het echt! Met de tester viel het best tegen :(

@Ingeltje wat een leuke draagdoek en nog gefeliciteerd!

@xDanielle beterschap! Hoe voel je je verder?

@PieterKonijn wat fijn dat je je eindelijk wat beter begint te voelen!

@ schoolarts bestaat dat nog? Lijkt me een heel gek idee iemand die over soort van medische zaken gaat praten met mn kind zonder dat ik aanwezig ben.. Weet nog wel dat k zelf vroeger bij een of andere vreemde vent in mn ondergoed wat oefeningen moest doen en meten/wegen enzo. Never dat ik mn kind in zn ondergoed alleen bij een vreemde laat, arts of niet :|

Hier zijn we inmiddels over. Het huis is nog een complete chaos maar het is op sommige stukjes al wat leefbaarder. Zit best wat tegen tijdens het verhuizen, groot deel van de meubels voor boven konden de draai op de trap net niet maken waardoor er van alles beneden moest blijven. Zaterdag op zondag hebben we in de woonkamer geslapen omdat ook ons bed niet naar boven kon. Gister gelukkig ons bed en dat van de kleine man in elkaar kunnen zetten zodat het iets meer op een huis ipv bouwplaats lijkt. Helaas heeft de cvketel het loodje gelegd en zitten we nu dus zonder warm water maar hopelijk is dat snel verholpen, morgen nog even bellen wanneer er iemand komt. Staat nu iemand gepland voor volgende week maandag maar hoop echt dat het eerder kan hoor :| Gelukkig is het niet koud komende dagen, maar k wil toch wel kunnen douchen komende dagen :confused:
    Verder ben ik snip verkouden en lekker aan het hoesten wat niet helpt in mn energie lvl, gelukkig voel ik me beter dan van de week en kan ik al wat meer helpen met meubels in elkaar draaien enzo :thumup: Voel de kleine man ook elke dag spartelen in mn buik, heerlijk!
    We zijn inmiddels al weer 23 weken, gek idee. L is geboren met 23+6 dus dat zal vast nog wel een momentje worden om te slikken tegen het weekend.

14. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Ingeltje nog van harte gefeliciteerd! En fijn dat je het zo relaxed hebt kunnen vieren!

@Puttertje wat leuk dat je er weer bent, dikke knuffel, rustig aan !

@cherrytomaatjes hmmm vind ik echt niet aardig klinken indd..

@MamaAlice030 haha precies dit over de schoolarts ja ! :roflmao:
    Wat fijn dat het steeds meer jullie plekje word, en beterschap!!

MamaAlice030 en Puttertje vinden dit leuk.
  15. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    608
    787
    93
    Vrouw
    Fijn dat dat mogelijk is. Wel hele gekke opmerking inderdaad!

16. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    608
    787
    93
    Vrouw
    @MamaAlice030 kan me goed voorstellen dat het bereiken van 23+6 iets bij je losmaakt. Heel veel sterkte toegewenst alvast.

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  17. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Yeah, 24 weken vandaag :D

@MamaAlice030 fijn dat het huis ietsje leefbaarder wordt!
    Is toch ook logisch dat die dag dan toch weer een beetje spannend is en je mag daar ook best bij stilstaan!

@cherrytomaatjes fijn dat de halve dagen mogelijk zijn. De opmerking is wel een beetje vreemd ja.

Kon vanmorgen amper mn bed uitkomen van de pijn. En vervolgens ook amper een stap zetten.
    Zo eens richting werk, kijken hoe dat gaat.
    Moet vandaag echt wel het een en ander doen, maar de agenda is nogal rustig, hebben een topstagaire, dus kan zijn dat ik me al vroeg afmeld.
    Hoop dat alles een beetje ontspant en loskomt eenmaal op gang.

Wat ik vreemd vind is dat ik 's nachts wakker wordt om me om te draaien, want dat doet zeer in mn slaap en wordt wakker van de pijn. Maar als ik me dan wakker omdraai gaat het prima :rolleyes:
    Draaien is toch draaien o_O:roflmao:

Misselijkheid lijkt overdag nog iets verder af te zakken, zou het dan toch nog helemaal weg gaan? :D

miloena en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  18. Pattyx

Pattyx Bekend lid

31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Net weer controle gehad, met de kleine druktemaker is alles nog steeds goed gelukkig!

ook even met haar over m’n werk gehad dat ik dat bijna niet trek en ik niet lekker in m’n vel zit, bloeddruk is ook nog steeds 104/50 dus laag maar dat is nu eenmaal ‘normaal’ bij mij, maar daardoor wel het advies gekregen dat als ik mij nu zo voel gewoon de ziektewet helemaal in te gaan en het werk even te laten zoals het is. Dus daar ga ik zo maar even over bellen..

Groeiecho is in elk geval ook gepland voor over 2 weken, en nu even een afspraak maken voor de glucose test en resus c. :rolleyes:

miloena, Ingeltje en Basisuil vinden dit leuk.
  19. Pattyx

Pattyx Bekend lid

31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Jippie!
    Wij zijn uitgerekend tussen
    1 en 28 februari 2023

27 januari
    Puttertje - 28 jaar - 1e kindje

31 januari
    Cherrietomaatjes - 33 jaar - 2e kindje

1 februari
    Pattyx - 27 jaar - 1e kindje

5 februari
    Amarens - 3e kindje (1e samen)

6 februari
    Imyselfandi - 25 jaar - 1e kindje
    PieterKonijn - 30 jaar - 2e kindje

7 februari
    DR87 - 35 jaar - 3e kindje

8 februari
    Ingeltje - 41 jaar - 4e kindje (1e samen)
    xDanielle - 31 jaar - 4e kindje (1e samen)

10 februari
    MKR - 30 jaar - 2e kindje

11 februari
    Miloena - 28 jaar - 4e kindje

12 februari
    Sles - 29 jaar - 2e kindje

14 februari
    Basisuil - 30 jaar - 3e kindje

16 februari
    Elraange - 39jaar - 7e kindje ( hiervan helaas 2 engeltjes) (BAM)
    Siamara - 39 jaar - 2e kindje

18 februari
    MM34 - 35 jaar - 2e kindje (1e samen) - (4e keer zwanger - vmk sep'21 en MA feb-maart '22 met lange nasleep)

20 februari
    MamaAlice030 - 31 jaar - 3e kindje - (4e zwschap, 1 stilgeboorte 24 weken, 1 ma 9 weken)
    Moor1986 - 35 jaar - 2e kindje - (hiervoor 1 vmk 5.5 weken en 1 ma 9 weken)
    Panda33- 33 jaar - 2e kindje

21 februari
    LMSB - 30 jaar - 3e kindje

26 februari
    Masa0903 - 28 jaar - 4e kindje

Totaal aantal zwangeren (21)
    Verrassingsbaby tot de bevalling (2)

Jongen (7)
    Meisje (12)

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Afspraken:

25 oktober
    - Intake nieuwe verloskundige - Alice
    28 oktober
    - Pattyx - Controle vk

31 oktober
    - LMSB - Controle vk

3 November
    - Masa0903 - Pretecho

5 November
    - Masa0903 - WeArePregnant beurs
    8 November
    - Masa0903 - Controle vk
    10 november
    - Pattyx - groeiecho 28wk
    14 November
    - Masa0903 - Controle gyn
    16 november
    - Pattyx - 3/4D echo

23 november
    - Pattyx - Extra controle gynaecoloog

24 November
    - Basisuil - groeiecho 28wkn

Wil je op de lijst? Reageer op dit bericht door op 'reageer' te klikken.
    Pas je dingen aan en haal aan het begin [ QUOTE ] weg en aan het eind de: [/ QUOTE]

♡ In liefdevolle herinnering ♡

☆ van Michje
    ☆ van KarlijnA91
    ☆ van Crackertje
    ☆ van Loveischocola
    ☆ van Chrissie1990
    ☆ van Aniek86

☆ van Heidezicht

20. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Klinkt verstandig.
    Lastige beslissing, maar als hij je steeds zo naar voelt dan schiet dat ook niet op.
    Fijn dat met madam alles goed is :)

Deel Deze Pagina