Hm, ongemakkelijke ongemakken... ik zweet dus enorm veel in mijn liezen haha. Echt klotsende liezen ipv oksels. Had ik voorheen ook al wel eens last van op zomerse dagen, maar nu is het elke dag raak.
Waaaaat?! Hahahaha, vertel Ongemakken tja... Bij mn vorige zwangerschap had ik een aambei (ik heb m Hetty genoemd) maar Hetty houd zich tot nu toe nog aardig koest Ik laat veel scheten. Ze stinken niet maar ik lijk soms wel een scheepshoorn....
https://nl.perifit.co/products/kegel-exerciser-with-app?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NL%20-%20Shopping%20manuelle%20|%20Junto&gclid=EAIaIQobChMI7dnBzMSH-wIVWfZ3Ch0eBwVWEAQYASABEgLiK_D_BwE Dit ding. Heb het op fb voorbij zien komen, toen werd ik nieuwsgierig Niet geprobeerd, ook niet nodig Oh die scheten had ik bij de jongens Niet normaal gewoon
Weer even bijlezen hoor! Ik ben niet zo vaak online, beetje druk met onze peuter. Morgen weer eens een afspraak bij de verloskundige, ben echt lang niet geweest (er kwam steeds wat tussen). Ben oa benieuwd of ik in aanmerking kom voor groeiecho's, onze dochter was namelijk groot bij de geboorte. Nee juist niet! Deze zwangerschap is tot nu toe een droom vergeleken bij de vorige zwangerschap. Ik kon toen nauwelijks meer lopen bij deze termijn, constant pijn, 's nachts wakker liggen van de pijn. Nu spring ik gewoon even op de fiets, wandel een rondje met onze dochter. En van tevoren was ik zo bang dat ik weer zo erg zou uitvallen. Ik was wel veel erger misselijk in het begin, maar goed, dat is nu over. @vaccinaties Ik krijg de kinkhoestvaccinatie pas rond 30 weken. Heb net de coronaherhaalprik en de griepprik gehad, dus wilde even rust tot de volgende vaccinatie. Was ook het advies van de verloskundige om er wat ruimte tussen te laten. @Amarens Wat rot dat je corona hebt! Beterschap. Ik was in september een maand lang heel zwaar verkouden en merkte inderdaad ook dat zoiets veel heftiger is in de zwangerschap. Kreeg last van mijn longen, zwaar ademen. Echt naar... Hoop dat het nu even klaar is met de virussen. Ik druk even op verzenden, ben bang dat ik mijn berichtje verlies anders
@LMSB Wat een ontzettend lullige situatie zeg met je werk! Vraag me af of dit wel mag eigenlijk @Moor1986 Heel veel sterkte, heftig om te lezen Nou ik ook hoor! Ik ben er ook best wel mee bezig merk ik. Dan denk ik... ze kan serieus half januari al komen (in theorie). Dat is over 2.5 maand al En dan voel ik me helemaal onrustig worden. Dan denk ik: heel december staat in het teken van de feestdagen, dan worden we een beetje meegetrokken daarin en gaat de tijd heel snel. En dan is het ineens 2023... Nu kwam onze dochter pas bij 41+ weken, dus de kans is natuurlijk groot dat dit kindje pas halverwege februari ergens komt. Maar toch. Bij welke termijn bevielen jullie de vorige keer/keren? En zijn jullie al een beetje voorbereid voor je gevoel? Ik heb het gevoel dat wij achterlopen als ik jullie zo hoor over de babykamer enzo. Wij hebben daar nog helemaal niets mee gedaan. We beginnen nu pas een beetje met oriënteren. We hebben nog geen extra Stokke stoel met newbornset, geen kinderwagenplankje, etc... Wel laatst een heel leuk mozesmandje gekocht Wat kleertjes betreft hebben we gelukkig nog veel van onze oudste, maar wel een ander seizoen. Zag bijvoorbeeld dat haar dekentje een veel te lage tog-waarde heeft voor de winter. Dus wil nu naar een wollen dekentje gaan kijken voor dit kindje. Hebben jullie iets met wollen spulletjes eigenlijk? Bij onze dochter niet gedaan omdat ik in augustus was uitgetekend, maar nu vind ik het wel interessant. Verder willen we nog een grotere draagzak kopen voor onze peuter, want ik ben bang dat die door het lint gaat als de baby ineens in "haar" draagzak hangt straks
@PieterKonijn ik ga nu beginnen met de babykamer. Moet nog een behoorlijke muur geverfd worden en ben daarmee met 1 laag niet klaar. Dan behang erop en dan zijn we opzich wel redelijk klaar. Maar met hoe mn lijf reageert wil ik dat soort dingen gewoon klaar hebben. Laatste dagen ook vrij snel harde buiken, dus alles zal wel in etappes gaan. Ben bij de jongens bevallen bij 39+ en 39+2. Dus ga naar weer gewoon uit van 40 weken.
@PieterKonijn bij ons wordt het redelijk last minute denk ik. We zijn nu bezig met de zolder verbouwen zodat iedereen een plek op kan schuiven. Maar de babykamer blijft eigenlijk zoals ie is, in die zin een voordeel dat dit ook een meisje is. Maar we moeten dan wel van de nu nog jongenskamer een meisjeskamer maken. En de zolder dus helemaal afmaken. Best nog wat te doen dus. Als het niet op tijd af is ook geen ramp, want hier hebben baby’s steeds wel een aantal maanden bij ons op de kamer in de cosleeper geslapen.
@PieterKonijn wij zijn ook nog niet zo ver hoor. Ik heb de herfstvakantie gebruikt om spullen te verzamelen via Marktplaats, maar we missen ook nog wel wat en ik wil ook nog wat van de spulletjes van Marktplaats opknappen. De babykamer is één grote dump, haha.
Hier komt de baby eerste halfjaar bij ons en daarna bij ons jongste op de kamer, wat een neutrale kamer is dus klaar is voor nog een brusje erbij! Geboorte kaartje deze week ook geregeld, een illustratie van ons gezin laten maken, heel gaaf ! En gaat echt zo hard ineens! Nog 15 weken en dan alweer 40 weken zwanger, ongelofelijk! Heb wel het gevoel alles vroeg voor elkaar te hebben zodat mocht ik het 3e trimester gaar zijn ik niet zoveel meer moet aangezien ik nu vrij fit ben voor een 4e zws
Hier ook nog langggggg niet zo ver en moet ook van alles nog kopen. Kinderwagen, box.. allemaal klein spul nog. Baby komt bij ons op de kamer en de commode en wieg hebben we al. Dat is ook het enige.
Het lijkt erop dat de misselijkheid echt weg is! Eindelijk! Moet wel echt op tijd eten, maar dat is prima. Nu mag die eetlust nog terug komen
Haha het begin is er! Het scheelt dat ik alles nog heb van de jongste die nu net 1 jaar is. Dus behalve wat kleertjes geen gekke aankopen meer @Basisuil oeh ik hoop het voor je ! Die misselijkheid wil je wel missen nu!
Dat is inderdaad heel fijn! Wij hebben echt niks meer behalve wat duurdere pakjes van R. die ik bewaard heb. Ben ook niet van plan om voor deze baby alles nieuw te gaan kopen want dit is echt de aller aller aller allerlaatste baby die komen gaat. @Basisuil Dat is echt top!
Mijn lieve vader komt zo om een kleding kast van ikea in elkaar te zetten voor mij en mijn man. Daarna kan de commode op z'n plek, het wiegje op z'n plek en ik kan ik langzaamaan beginnen met alles inruimen. Langzaamaan want gisteravond had ik al een harde buik (en over de bekkenpijn niet te spreken) omdat ik denk ik teveel gedaan had. Mijn man kan dan echt pissig worden omdat ik zo eigenwijs ben.
@PieterKonijn ja zeker icm de feestdagen gaat het jaar altijd heel snel, merk ik ook. November staat nu voor de deur en voor je het weet is het december en staan de feestdagen voor de deur. En dan zijn we zo aan de beurt, haha! Ik ben sinds dinsdag thuis met griep van werk, maar ben wel aan de betere hand. Ik kan alleen de motivatie echt niet meer opbrengen. Het is zo druk, er wordt van alles gevraagd qua energie en ik kan m’n eigen balans niet meer vinden. Dus ik ben voor nu nog even ‘ziek’. Zie er tegenop me later deze week weer in die vijver te moeten gooien. Enerzijds, zegt m’n vriend ook, is het aftellen en moet ik me geen zorgen maken. Aan de andere kant, nu lekker thuisblijven zou echt geen straf zijn. Lekker nestelen, ik heb zin om het hele huis te wassen en te desinfecteren dus laat mij maar. maar vrees dat de realiteit is dat ik me eraan moet gaan overgeven en nog even op een stokje moet bijten.
Wat fijn @Basisuil dat je je wat beter voelt, eindelijk! Hopelijk kun je wat meer genieten van eten nu. Dat zou wel fijn zijn ♡ @Imyselfandi he ja, dat is dan wel weer balen. Dat je nog niet 'excuus' genoeg hebt om thuis te kunnen blijven... werk je al wel minder? @LMSB beetje rustig aan hè *kijkt streng* Nou, ik mag ook aan de insuline grr ik zag het al aankomen. Baby groot, ochtend/nacht suiker niet onder controle en ik moet nog wel ff. Nouja. Hebben we dat ook weer gehad