Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik mis echt de functie om een tasmanian devil gifje in te voegen hier. In mn buik wild, en daar buiten ook haha. Van af dag 1 lag hij al te spartelen op het aankleedkussen. En van af dat hij kon lopen zette hij het op een rennen.

2. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Het is een gave :p Maar eerlijk, ben wel gestraft hoor voelt net alsof iemand me een schop in mn kruis gegeven heeft. En ik heb echt vmiddag dingen zittend gedaan, moest vandaag alleen meerdere keren achter de 4yo aan rennen omdat die nog al een weglopertje is en dat met starten op school weer onwijs getriggerd is :|. Kennelijk is de tijd van rennen voorbij

3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030 ruuuuuuuustig jij!!

Luxeproblemen...
    Vanuit mn man zn werk krijgen we bij de geboorte een xxx bedrag te besteden.
    Dit moet wel bestelbaar zijn bij bol.
    Ik heb al een babymoov nutribaby (XL) uitgezocht, lijkt me erg makkelijk en lui.
    Maar we hebben dan nog een behoorlijk bedrag om uit te geven :oops:
    Alleen we hebben volgend mij alles al. Ik weet gewoon niet zo goed wat we nog meer kunnen kiezen.

Dus, hebben jullie ideeën, tips, inspiratie etc?
    Wat heb jij wat je erg handig vind?

Puttertje en miloena vinden dit leuk.
  4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik vond de doomoo seat een uitkomst met baby die veel spuugde. Beter dan een wipstoel, ergonomisch gezien.

Basisuil vindt dit leuk.
  5. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de wipstoel bij ons 1 van de minst gebruikte spullen in huis is.
    Ben er niet zo'n fan van en ze zijn het vaak ook na 5 min weer zat.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja ik dus ook niet. Vandaar liever de doomoo seat:roflmao:

Basisuil vindt dit leuk.
  7. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Maar zijn ze het ook minder snel zat in zo'n ding?
    Want dat verschilt verder niet zoveel lijkt me?
    Maar als we niks vinden wel het overwegen waard, vooral omdat het daarna een zitzak wordt :thumup:

8. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Basisuil heb hem nu net in de fb groep gezet, kan je even spieken :D
    Oeh wat gaaf, een vet cadeau! Misschien een goede kolf ? ( hier helemaal weg van Elvy / comfy kolf , soort ligt aan budget haha )

@xDanielle ah wat rot dat je je nog niks beter voelt zeg, echt afzien zo, sterkte!

@MamaAlice030 Dat is niet fijn zo'n start van je dag, hopelijk de rest van de dag beter door gekomen !

@Imyselfandi ik vind het niet zoveel zeggen hoe je kindje in de buik is / daar buiten. Denk meer dat het ligt aan placenta ligging / ligging van de baby.

Basisuil vindt dit leuk.
  9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou, ik had echt een flinke spuger. Die wilde ik toch ook graag neer leggen na een voeding. De box was te plat en een wipstoel was slecht voor ze om te lang in te liggen. Dit vond ik dus perfect. Legde S vaak in de box op de doomoo. Lekker hoog, kon hij lekker rondkijken. En viel heerlijk in slaap.
    Als deze baby gaat spugen zoek ik er ook 1

Basisuil vindt dit leuk.
  10. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @miloena ik heb een fijne kolf. Bij de 1e al aangeschaft en hij is pas helemaal nagekeken en schoongemaakt door iemand.
    Wil als de bv lukt wel nog wat kleine dingen daarvoor aanschaffen, maarja dat is niet genoeg :roflmao:
    En ja echt enorm fijn zo'n cadeau! Hebben we bij de jongens ook goed gebruik van gemaakt :p

Zo naar de fysio en dan zwemmen en daarna niks meer doen :)
    Zie ik kan het wel :p

11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    #971 LMSB, 4 nov 2022
    Laatst bewerkt: 4 nov 2022
    Wat leuk en lief! Je kunt natuurlijk ook al iets aanschaffen wat niet perse voor een newborn is maar misschien als ze een paar maanden ouder is. :)

Basisuil vindt dit leuk.
  12. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    @Basisuil oh wat een luxe!! Misschien iets van een draadloze kolf (als ze die hebben). Dingen als een extra/nieuwere babyfoon, kinderstoel, traphekjes, nieuwe autostoel (of voor de oudere kinders een nieuwe autostoel), extra fietsstoeltje? Zijn altijd wat meer aan de prijs. Of voor je zelf een fijn zwangerschapskussen, draagzak, mooie nieuwe luiertas?

En als je het echt niet op krijgt misschien via de verloskundige vragen of er nog behoefte is aan dingen bij iemand die het minder goed heeft? :) Onze oude verloskundige deed altijd oproepjes voor tweedehands badjes, wagens, kleertjes enzo. Nou zaten we in een wijk waar het nog wel eens voorkwam dat dat nodig was, dus geen idee of dat bij andere vk's ook zo gebeurd.

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik moet om half 12 weer naar de fysio, ga toch aan het einde van het jaar mijn aanvullende verzekering opschroeven want ik moet nu alle afspraken zelf betalen :roflmao: Ik heb al nagekeken dat ik dan ook 75 euro voor een kolf tegoed krijg, een kraampakket, 12 fysio afspraken en er waren nog wat dingetjes die ik alweer vergeten ben.

MamaAlice030 en Basisuil vinden dit leuk.
  14. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @LMSB slim! Zo zonde om het zelf te moeten betalen!

Het punt met al die spullen is, is dat we het allemaal al hebben :roflmao::oops:
    Heb gewoon alles bewaard van de jongens. En de jongste is natuurlijk al 4.
    Draadloze kolf wel naar gekeken, maar eerst maar eens zien of die borstvoeding lukt...
    En aan de andere kant heb ik een prima kolf, dus waarom een nieuwe kopen?

Wbt spullen voor de minima ed, alles gaat bij ons na afloop eigenlijk al naar zo'n stichting die het dan weer verdeeld onder de minima. Ga alleen tzt de babykamer, box en kinderwagen proberen te verkopen.
    De rest gaat allemaal naar die stichting :)
    Voedingskussen vind ik nog wel een idee!

Edit: ik vind het zonde om dingen aan te schaffen die we al hebben en nog prima werken. Daarmee valt gewoon al heel veel af.

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Het is toch niet zo moeilijk :p het is een meisje dus meisjeskleding eventueel in de grotere maten ook en luiers. Je wilde wasbare toch? Kost ook wel wat. En verder probeer ik hier juist te minimaliseren en kopen alleen wat echt nodig is. Dus bed bad kinderwagen en misschien een kolf nog inderdaad. Geen babykamers e.d. meer. Box twijfel ik nog over.

Basisuil vindt dit leuk.
  16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    En ik ben blij ik heb gisteren via marktplaats een co sleeper en een kinderwagen gekocht.

Puttertje, LMSB, Basisuil en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Mag ik eens vragen als jullie hardebuiken hebben hoe regelmatig zijn ze dan en hoelang blijven ze aanhouden?

Ik ben van mezelf een afwachter.
    Ik heb zoiets van als ik bel, dan is het alweer klaar eer ik daar lig dus kan ik net zo goed afwachten :roflmao:

18. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Nee daar heb je helemaal gelijk in hoor, is natuurlijk zonde! Dan ga je goeie spullen lopen weg doen terwijl je die gewoon nog kan gebruiken. Consuminderen is een fijn iets :) (klinkt lekker cliche maar met kleintjes heb je gewoon zoveel spullen en als je iets kan hergebruiken is dat natuurlijk op alle vlakken beter). Kan je het evt laten omzetten in een bol bon? Dan kan je die evt later nog gebruiken voor andere zaken, ze hebben daar zoveel. Zal vast wel niet helemaal de bedoeling zijn maar goed :p En anders kan ik wel een bestelling doorgeven hoor :roflmao::roflmao:

Basisuil vindt dit leuk.
  19. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Wisselt, hangt er van af wat ik gedaan heb waardoor het gestart is. Gemiddeld is dat het wel even aanhoud, zeker wel 1/2 uur dan zit er meestal wel 10 minuten tussen.

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou, stond opeens een bezorger voor de deur die een pakketje voor Polen kwam haleno_O de draagdoek dus.
    Ik gauw zak eromheen, hij zou hem wel ff dicht tapen in de bus:D dus die is weer op weg.
    Ondertussen reageert ze echt nergens op:mad: super irritant.
    Maar ik ga er vanuit dat mijn juiste draagdoek nu wel weer onderweg naar mij gaat zijn. :thumup:

Basisuil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina