Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Er zit wel een behoorlijk kop op deze draak.
    Het is denk ook niet gaan omdat hij niks wil missen.
    Gedeeltelijk er niet bij nadenken als hij het voelt.
    Het bij hem alleen niet een klein beetje, maar alles is kleddernat :|

Uiteindelijk komt het goed. Voor hij 18 is, is hij wel zindelijk :p

cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  2. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    721
    697
    93
    Vrouw
    @Basisuil wat vervelend voor hem ook, ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel heel fijn om te horen dat hij het op school leuk vindt!

@MamaAlice030 oeh wat leuk weer een echo, heb je nog een mooie foto die je wilt delen? Lang geleden dat er echo foto’s voorbijkwamen!

3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Betwijfel of hij het zo vervelend vind hoor :|
    Het lijkt hem allemaal niet te boeien.
    Maar misschien ook wel, je komt er nogal slecht achter bij hem. Vannacht zn pandabeer maar weer opladen en opnieuw de plaswekker inschakelen.
    Deze mag ook mee naar school, dus dat gaan we ook maar even doen.
    Wel enorm fijn zo'n school!

De juffen snappen ook nog steeds niet dat dit een broertje is van de oudste :roflmao::roflmao:
    Compleet andere kinderen.

4. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Basisuil he wat sneu! Ik weet niet of boos worden indruk maakt, hij moet niet angstig worden waardoor hij nog meer broek plast! Kan juf hem niet standaard op momenten naar de wc sturen ?
    En misschien thuis met een beloningskaart werken? Hier hebben we een grabbelton om positief gedrag te stimuleren. Bijvoorbeeld 3 dagen sticker van droog = grabbelen ( mini kadootjes, zoals autootje, lolly, slijmie wat ie maar leuk vind ). Maar een ideetje hoor! Haha

@LMSB ah dat is rot!! :(

@Pattyx yes dat is fijn!

5. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @miloena belonen werkt bij hem niet, echt heel vervelend! We zeggen thuis dat hij het goed doet als hij op de wc plast en dat werkt beter dan een sticker of cadeautje.
    En bij hem moet soms wel even duidelijk gemaakt worden dat bepaalde dingen niet de bedoeling zijn. Daarna wel weer normaal en met stem belonen als hij het goed doet.
    Juf probeert de kinderen wel op vaste tijdstippen te laten plassen, maar hij zegt nee ik hoef niet en plast 10 min later in zn broek.
    Naja, het komt wel goed, maar beetje frustrerend is het soms wel.

6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Weer even wat pagina’s bijgelezen :)

Een paar random reacties:
    - harde buiken: veel en elke dag. Vooral als ik bijv buk of til en nog wat erger als ik het druk had op werk. Maar niet per sé iets waar ik mij zorgen over maak, met elke zwangerschap wordt het wat meer.
    - bekken: dat af en aan beter/slechter voelen geldt hier helaas niet. Pijn wordt meer. Eerst alleen rugpijn; nu ook mijn heupen (denk ik? In ieder geval aan de zijkanten van bovenbenen). Over 2 weken gaat de fysio ernaar kijken, ben benieuwd wat de ‘schade’ is.
    - zindelijk: @Basisuil vervelend is dat. Mijn zoontje (5 jaar) is ‘s nachts nog niet zindelijk. Ik moet zeggen dat we er ook weinig aandacht aan hebben besteed en we een luierbroekje voor de nacht allemaal wel makkelijk vinden, maar daar moet natuurlijk wel een keer iets aan gebeuren. Ik heb een plaswekker via Vinted gekocht. Ik las dat jij die ook hebt; werkt dat een beetje? Weet nog niet wanneer we ermee gaan starten, ik ben er nu gewoon te moe voor haha.

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik weet niet meer bij wie ik het gelezen had maar kindjes van 5 jaar hoeven 's nachts nog niet zindelijk te zijn. Had laatst ergens gelezen dat dat vanaf 6 jaar een "probleem" is. Vervelend is het natuurlijk wel.. Meestal gebeurd dat vanzelf wanneer ze overdag goed zindelijk zijn.

@Basisuil Kan het niet zijn omdat ie nu naar school gaat en de veranderingen thuis (met o.a. een baby zusje op komst?). Dat hoor je toch wel vaker dat ze toch onbewust last hebben van veranderingen. Verder denk ik inderdaad ook niet dat boos worden effect heeft, ik snap het wel want het is echt frustrerend maar zou hij het echt bewust doen? Denk dat spelen leuker is dan plassen :roflmao:

miloena en DR87 vinden dit leuk.
  8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik lag gisteravond gewoon om 10 uur in bed :o: dat komt echt nooit voor. Mijn man heeft de insuline bij me geprikt want ik was zo moe :roflmao: hij vindt het gelukkig nog leuk om te doen ook. Mijn bekken voelen beurs aan door de massage, gelukkig vandaag een rustig dagje zonder afspraken.

Oja ik las ook dat iemand volgende week naar de fysio gaat en dat zij last heeft van pijn op haar heupen. Ik heb dus geleerd dat dat je bekken zijn :roflmao: Nou goed, zo 's ochtends vroeg is mijn geheugen niet echt top.

Basisuil vindt dit leuk.
  9. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    In de nacht is hij dus wel zindelijk :rolleyes::)
    En ik weet echt niet wat het bij hem is.
    Hij ging voor de vakantie ook al naar school, dus dat is niet nieuw, maar ging toen met een luier.
    Naja we komen er wel. Juffen zeggen zelf, doorzetten en we vinden het niet erg om hem om te kleden :thumup:

Oh heerlijk toch om lekker op tijd naar bed te gaan :)
    Als het nodig is, is het nodig?
    Hoe gaat het met jou met je waarden nu?

@Ingeltje merk jij al verschil in je waarden nu je prikt?

Vandaag eens op zoek naar allergiepillen.
    Het lijkt erop dat ik reageer op mn katten :rolleyes:
    Man opperde het van de week en ben er vervolgens eens op gaan letten.
    Heb alleen last in ons huis en op onze slaapkamer amper (daar mogen ze in principe niet komen). Buiten nergens last van, bij andere in huis geen last. Op werk wel, vanaf de middag zo'n beetje.
    Is gewoon wat verkouden, niesen en snel hoofdpijn (zou dat er dan ook bij horen?).
    Dus eben checken of het met pilletjes weg gaat.
    Het is echt al maanden, maar sinds een paar weken is het wel erger geworden.

10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    @Basisuil Oh dat is dan gek ja dat hij 's nachts wel zindelijk is. Tuurlijk, het komt allemaal vanzelf maar soms is het zo frustrerend. Gelukkig gaan de juffen er goed mee om. :)

Wat vervelend trouwens van die allergische reactie. Zou dat dan ook hormonaal kunnen zijn? Gelukkig zijn daar pilletjes voor. :p

Hier gaat het goed met mijn waardes, gistermiddag even niet. :oops: Had een warme choco met slagroom bij mijn broodje kip bij de hema. Dat was een beetje too much, maargoed ik vind het wel fijn om zo eens te kijken wat ik wel kan hebben en wat niet.

Ben ook benieuwd hoe het nu gaat @Ingeltje.

11. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Whoohooo mijn ikea bestelling vol bakjes en opruim/opberg dingen is binnen, nu kan ik heerlijk de laatste dozen in de woonkamer uitpakken. Dan de rest van het huis nog :oops:

12. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Hij is overdag al lang goed zindelijk, maar als hij slaapt voelt hij het niet aan/wordt hij er niet wakker van. Hij sliep een keer toen hij ziek was overdag op de bank en toen was de bank nat haha. Dus ik denk dat we met die plaswekker wel iets kunnen proberen, zodat hij er wel van wakker wordt. Want ik verwacht niet dat als hij ouder is (hij is nu bijna 6) het opeens wel lukt. Heeft ie denk ik wat hulp bij nodig.

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Onze middelste (12) is pas een jaartje 'zindelijk' in de nacht.
    Emotioneel zit hij vaak erg moeilijk dus heb dat bedplassen altijd prima kunnen vertalen en heb dus ook nooit hem getraind met plaswekker etc omdat ik wist dat het niet lichamelijk was maar emotioneel.
    Ik denk dat hij in de nacht aan het verwerken was en letterlijk aan het loslaten.

Ik probeer altijd het plassen te vertalen naar emoties. Wat wil het gedrag vertellen?
    Spanning, verdriet, boosheid, controle willen houden of juist teveel loslaten?

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mijn suikers zijn nog niks veranderd. Ik denk dat ik wat meer moet spuiten, maar doe dat liefst in overleg met zkh.
    Voel me wel prima verder gelukkig.

Basisuil vindt dit leuk.
  15. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @LMSB verwacht wel dat het door de hormonen komt.
    Reageer nu ook enorm op tomatenplanten. Normaal reageer ik daar op met milde huiduitslag en jeuk als ik ze aanraak, maar verdwijnt vrij snel weer.
    Nu echt mn hele armen onder bultjes en uitslag en jeukt als een malle, duurt ook meer dan een uur voor het weg trekt. En dan hoef ik alleen maar de kas binnen te stappen :rolleyes:

Af en toe een keertje moet ook kunnen toch? Als daarna je glucose zich maar weer hersteld...
    En meestal zijn dat soort dingen dan wel echt extra lekker als je het eigenlijk niet mag :D

@DR87 ik vind de dryly plaswekker zelf wel heel erg fijn. Leuke onderbroekje er ook bij.
    Maar sowieso is het ene kind het andere niet. En net wat ingeltje zegt, het kan ook verwerking van emotie zijn. Maar zo'n wekker uitproberen kan altijd. Als het goed is krijg je die ook gedeeltelijk vergoed door de verzekering.

@MamaAlice030 heerlijk! Wel rustig opruimen he :p

@Ingeltje balen dat je waarden nog niet verbeterd zijn! Hebben ze vanuit het ziekenhuis gezegd wanneer je contact op moet nemen of moet je dat zelf in de gaten houden?

LMSB vindt dit leuk.
  16. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    603
    779
    93
    Vrouw
    Zo, weekend! Ik ga ook weer even proberen bij te lezen :)

LMSB en Basisuil vinden dit leuk.
  17. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik denk dat het gewoon lichamelijk is. Toen hij zindelijk werd (3 jaar) zijn we gelijk voor gemak gegaan en hebben we hem in de nacht een luier aan gedaan. Maar nooit meer van afgeweken haha. Dus hij weet niet beter. Het is ook een hele diepe slaper. Dus ik ga de plaswekker zeker een kans geven, ik heb er alleen nog niet zoveel zin in…

18. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Haha, daar kan ik me iets bij voorstellen!

DR87 vindt dit leuk.
  19. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    721
    697
    93
    Vrouw
    Echt totaaal offtopic, maar ik zit nu al zo met m’n hoofd in de cadeausfeer.
    Kerst om de hoek en mijn vriend is de dag voor kerst jarig. En ik heb geeen idee wat ik hem moet geven.
    Hij koopt altijd direct iets voor zichzelf als hij iets leuk vindt. :roflmao:

Puttertje vindt dit leuk.
  20. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ohja, dat doet ie van mij ook, lastig is dat he! Tips uitwisselen? :roflmao: Ik had vorige jaar sokken, een fotoboek (beetje voor ons allen, maar toch leuk) en chocolade en een bioscoopbon en een peuterknutsel.

Deel Deze Pagina