Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sles

Sles Actief lid

13 jun 2022
    254
    198
    43
    Vrouw
    Bah wat vreselijk. Gelukkig is het niet gelukt, maar het voelt even niet veilig zo..

2. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ja, mijn moeder en zus hadden beide heel snelle bevallingen, en omdat mijn weeën gelijk goed en snel kwamen na het breken van mn vliezen hadden we gedacht dat het ook bij mij best snel zou gaan. Maar helaas pindakaas:p
    Maar 65 minuten is misschien ook weer iets te veel van het goede...o_O ben benieuwd hoe je het deze keer gaat doen:roflmao:
    En wat bizar van dat bericht, brrrr

3. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Wat eng!! Maar even dichtbij je houden je kinderen :eek:

4. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Een uurtje zou ik je niet adviseren nee :roflmao:
    Maar uurtje of 3 is wel lekker. Niet te snel voor je hoofd, maar toch lekker vlot :thumup:

5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik weet niet meer wie het vroeg, sorry :roflmao: maar ik word eerder ingeleid vanwege mijn diabetes en insuline gebruik.

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    3 uur teken ik voor! Bij R. duurde het 4,5 uur, dat was echt heel fijn. Geen last van naweeën alhoewel de ontsluiting aan het einde echt razenddddddsnel ging dus auw auw. :roflmao:

7. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ja dat gaan we nu dus ook doen!
    Moet je toch niet aan denken...

Jaartje terug werd er ook gezegd dat er kinderlokkers zouden zijn, maar dat waren gewoon Polen die aan het werk waren in de perkjes:rolleyes:
    Maar dit verhaal is zo gedetailleerd dat ik dit wel geloof.

8. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @cherrytomaatjes spannend, hopelijk is de placenta bij ons beiden goed opgetrokken!
    En lijkt mij ook zo fijn een thuisbevalling, zonder oppas te regelen, lekker in de nacht, maar durf het hier ook niet. Hier storm bevallingen, vanaf de echte serieuze pijnlijke weeën 1e 2 uurtjes, moest naar t ziekenhuis met de ambulance en binnen 11 minuten daar bevallen. Geen aanrader zo spoed, dat doet psychisch meer met je omdat het te snel gaat! :| 2e gelukkig iets rustiger 4 uurtjes en de 3e hier in 1 uur 15 minuten. Eerst dacht ik dat het doorzette, snel naar het ziekenhuis. Maar met al die gezichten op mij gericht was het direct klaar en stopte alles! Haha bizar, gelukkig toen het alsnog doorzette in 1 uur 15 minuten de kleine alsnog mogen verwelkomen!
    Hier dus ook geen beval plan, je kan het nog zo mooi bedenken, je hebt het zo niet in de hand haha:oops:

@MamaAlice030 zou het aangeven bij je werk hoor, nu nog ergens opnieuw opstarten / opbouwen terwijl je je al niet oke voelt is echt niet relaxed! Denk goed aan jezelf, beter rustig alles proberen te verwerken/ voor jezelf op orde te krijgen.

@Basisuil oei wat naar, en zo akelig dichtbij! Vreselijke figuren die dit doen. Levenslang opsluiten :mad:

En au die naweeën, die herken ik nog vreselijk, vooral lekker onder t voeden die eerste dagen, auchhhhh:roflmao:

Straks bekkenfysio heel benieuwd! Hopelikk kan ik m'n werk toch voltooien tot aan de kerst toe! Met wat vakantiedagen voor het verlof, werk ik tot de kerstvakantie en ga ik er met 35 weken uit (na de kerstvakantie). 6 weekjes door bikkelen klinkt toch heel vlug !

9. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    @miloena succes bij de bekken fysio!

@Basisuil getver wat naar, nou zullen ze niet snel terug komen in dezelfde buurt waar het mislukt is dus dat is misschien nog een iets geruststellende gedachte maar wat heb je een nare mensen op de wereld!

@ naweeen oohh dat vond k echt niet grappig zo vlak na die keizersnee meinegutte zeg

Bedrijfsarts gesproken en overlegd dat ik tot mn verlof gewoon thuis blijf en wat online learnings ga doen. Lucht wel op, alleen nog even mn manager op de hoogte brengen die tot maandag op vakantie is. Dus wanneer ik zou moeten starten moet ik meteen afbellen ofzo.. ongemakkeliijjkk. Zo maar alvast een mailtje sturen denk ik :$

Basisuil vindt dit leuk.
  10. Pattyx

Pattyx Bekend lid

31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Nou met de groeiecho was alles netjes, super fijn. Alleen door mijn bmi word ik nu waarschijnlijk alsnog medisch. Vind het zo’n grote onzin.. met de zwangerschap is alles goed maar omdat je zwaarder bent word je medisch. Ik zei al als ik nou gewoon een normale lengte had had ik niet zo’n bmi, had voor mn zwangerschap ook maat 42 maar een bmi van 39 ( ik ben maar 1.60). En nu zit mn bmi op 41, en boven de 40 is medisch pff.

Maarja kan er niks aan veranderen dat is dan maar zo, met de kleine meid in elk geval alles goed.

En ik weet nu ook dat ik een baby shower krijg perongeluk .. want mijn vriend kreeg een appje van mijn beste vriendin wat ik zag en toen zei die nee niet kijken!! En die appen nooit. :roflmao::roflmao:

miloena en cherrytomaatjes vinden dit leuk.
  11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Dat is echt heel vervelend, dat had ik ook waardoor ik vanaf het begin medisch ben geworden. Zelfs nu ik ben afgevallen :roflmao: Het is wel heel raar dat er dan zo'n kleine lijn zit tussen wel of niet medisch terwijl je best een gezonde zwangerschap kan hebben wanneer je een hoge bmi hebt. Nou goed, het blijft altijd een advies he. :)

Haha wat leuk dat je een babyshower krijgt!

@MamaAlice030 Wat fijn dat je dit besproken hebt met je bedrijfsarts. Het is jammer dat je dit moet melden op de dag dat je eigenlijk had moeten werken maarja wat niet gaat gaat niet.

12. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030 fijn dat je thuis kan blijven!

@miloena oeh dat is ook al lekker snel!
    Hoe was het bij de bekkenfysio?

@cherrytomaatjes jij was ook weer geweest toch? Kwam daar nog wat uit of heb ik daar nou overheen gelezen?

@Pattyx fijn dat de kleine goed gegroeid is!
    Snap dat je het ibderdaad onzin vind om medisch te worden vanwege een bmi getal.
    Had je anders thuis willen bevallen?

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  13. Pattyx

Pattyx Bekend lid

31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    nee dat niet. Wilde sowieso in het ziekenhuis. Maar gewoon dat er zo’n stempel op komt van medisch omdat je wat zwaarder bent vind ik zo krom.

14. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Snap ik en dat is het ook.
    De andere kant op geldt het namelijk niet. (Te laag bmi)
    Dan word je tijdens de zwangerschap goed in de gaten gehouden, maar tijdens de bevalling mag je het zelf weten allemaal.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Of ze hebben natuurlijk in het geheim een relatie :p:p

Nouja balen hoor, medisch. Gelukkig met kleintje alles goed ❤️

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hahahaha och als je soms die topics leest in de lounge :|

miloena en Ingeltje vinden dit leuk.
  17. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    @Basisuil pfff dat is heftig! Doodeng lijkt me zo'n bericht. Wat zijn er toch zieke mensen op de wereld...

Bevalling hou ik open. Het idee is thuis, 1e was er binnen 5.5 u. Waarbij ik na anderhalf uur pas door kreeg dat se bevalling echt was begonnen (zat ineens op 7 a 8 cm en had het amper door) dus kans is aanwezig dat het nog sneller gaat en ik het ziekenhuis niet haal. Maar misschien loop ik straks wel 6 u te puffen en hoor ik dan 3 cm. Doe mij dan maar een ruggenprik hoor :roflmao:
    Ik zou haar alleen nu graag willen aanpakken en mijn lenzen in!!!! Ik dacht bij de eerste, joe, dit kan zomaar 24 u gaan duren. Maar 5.5 u later lag zoon op mijn borst en moest ik huilen want kon hem niet zien. :thumup:

18. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Hier ook suiker trouwens. Maar niet spectaculair dus ik denk prima te doen met voeding gelukkig.

19. Pattyx

Pattyx Bekend lid

31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    hahaha nou hij mag haar dus eigenlijk niet zo :|. En zij heeft een vriend en 2 kindjes dus dat zou niet zo netjes zijn :roflmao::roflmao::roflmao:. Toen ik zei baby shower zei die ook ja… maar je weet niet wanneer enzo! :roflmao:

miloena en Ingeltje vinden dit leuk.
  20. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Mijn zwangerschapsbrein is echt full force aanwezig, k zou zweren dat ik een buikfoto had geupload.. maar k kan ook geen comment van mezelf terug vinden terwijl ik zou zweren dat ik dat wel getypt had...

Poging 2 dan maar haha.

Bijgevoegde bestanden:

PieterKonijn, Puttertje, DR87 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina