Door de hoeveelheid vitamine A die je dan binnenkrijgt. Zit behoorlijk veel van in leverworst en met de rest van je voeding ga je over de max hoeveelheid heen als je meer dan 1 boterham met leverworst per dag eet. Af en toe kan geen kwaad omdat je dan onder die hoeveelheid blijft maar de vk hier raad daarom 2/3x per week 1 boterham aan als een max. Weet niet precies wat de gevolgen zijn als je consequent over die hoeveelheid heen gaat maar het internet zegt vergrote kans op aangeboren afwijkingen als gespleten gehemelte en hart afwijkingen dus dat klinkt wel serieus brrr.
Ook heel fijne app met bepaalde terugroep acties en waarschuwingen. Dit is onze 4e zwangerschap dus weet in de basis wel wat wel/niet kan maar die dingen die je maar af en toe eet ff snel checken, of een melding krijgen dat er iets terug geroepen wordt ivm listeria ofzo vind ik erg handig.
♡♡ Jippie! Wij zijn uitgerekend tussen 1 en 28 februari 2023 ♡♡ 27 januari Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 31 januari Cherrietomaatjes - 33 jaar - 2e kindje 1 februari Pattyx - 27 jaar - 1e kindje 5 februari Amarens - 3e kindje (1e samen) 6 februari Imyselfandi - 25 jaar - 1e kindje PieterKonijn - 30 jaar - 2e kindje 7 februari DR87 - 35 jaar - 3e kindje 8 februari Ingeltje - 41 jaar - 4e kindje (1e samen) xDanielle - 31 jaar - 4e kindje (1e samen) 10 februari MKR - 30 jaar - 2e kindje 11 februari Miloena - 28 jaar - 4e kindje 12 februari Sles - 29 jaar - 2e kindje 14 februari Basisuil - 30 jaar - 3e kindje 16 februari Elraange - 39jaar - 7e kindje ( hiervan helaas 2 engeltjes) (BAM) Siamara - 39 jaar - 2e kindje 18 februari MM34 - 35 jaar - 2e kindje (1e samen) - (4e keer zwanger - vmk sep'21 en MA feb-maart '22 met lange nasleep) 20 februari MamaAlice030 - 31 jaar - 3e kindje - (4e zwschap, 1 stilgeboorte 24 weken, 1 ma 9 weken) Moor1986 - 35 jaar - 2e kindje - (hiervoor 1 vmk 5.5 weken en 1 ma 9 weken) Panda33- 33 jaar - 2e kindje 21 februari LMSB - 30 jaar - 3e kindje 26 februari Masa0903 - 28 jaar - 4e kindje Totaal aantal zwangeren (21) Verrassingsbaby tot de bevalling (2) Jongen (7) Meisje (12) ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Afspraken: 4 oktober - MM34 20w-echo - Basisuil GUO ziekenhuis 5 oktober - LMSB - 20 weken echo 7 oktober - Masa0903 - 20 weken echo 12 oktober - LMSB - controle gyn 25 oktober - Intake nieuwe verloskundige - Alice 28 oktober - Pattyx - Controle vk 31 oktober - LMSB - Controle vk Wil je op de lijst? Reageer op dit bericht door op 'reageer' te klikken. Pas je dingen aan en haal aan het begin [ QUOTE ] weg en aan het eind de: [/ QUOTE] ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Michje ☆ van KarlijnA91 ☆ van Crackertje ☆ van Loveischocola ☆ van Chrissie1990 ☆ van Aniek86 ☆ van Heidezicht
Indd ook al even aan t googlen geweest. Ik vind t zelf niet lekker maar at het in het begin vd zwangerschap om m'n ijzer wat te boosten. Gelukkig nooit meer dan 1 boterham ermee gehad, maar als je dat zo leest,denk je juist goed bezig te zijn maar beter van niet
Hier indd ook de 5e zwangerschap maar toch veranderen de regels jaarlijks. Zal die app er ook opzetten, wel handig indd !
Echo was goed! Men wat ben ik blij! Viel toch wel spanning van me af. Zat er blijkbaar toch iets meer mee dan ik dacht Hoef niet meer terug te komen, mag weer gewoon onder controle bij de vk. Echt het meest gunstige scenario waar we beide niet op hadden gerekend
Ja zou ik zeker doen als ik jou was! Hier zeggen ze ook steeds dat ik nog zo vroeg (ik vind van niet maar oké ) in de zwangerschap zit dat ze wel verwachten dat de diabetes nog wel erger wordt zeg maar. Dus het is goed van je dat je dit nu al aankaart! Je moet ook voor je zelf kijken of het vol te houden is he je hele zwangerschap. Ik heb er bijv. echt geen trek in om 's avonds nog te gaan wandelen.
@Basisuil Oh joh wat fijn!! Weer een last van je schouders! @MamaAlice030 Prikken ging goed hoor stelt weinig voor eigenlijk maarja het is wel weer iets wat je liever niet doet. Ach, als het maar helpt.
Groeiecho's bij eigen vk. Maar dat was al de bedoeling. En ze was nu echt netjes 5 a 6 dagen gegroeid. Man en ik zeiden al, mogelijk dat het toch komt door mijn slechte eten etc. Ik heb van mezelf echt geen reserve. Maar daar kom je niet achter. Voor nu was voor ons het belangrijkste dat de navelstreng en placenta voldoende werken. Ascal is ook niet eens ter sprake gekomen.
Ja dat is ook zo. Ik heb ze maar gemaild, omdat ik bellen altijd wel lastig vind. Ik mag de ogtt gaan doen dus morgen gezellig 2u in de wachtkamer
Zit je dan met je goede bedoelingen tegen je zin te eten Appelstroop is misschien een lekkerdere optie voor ijzer op de boterham!
@LMSB nou ik vind het stoer hoor! K moest ooit eens een druppeltje bloed bij mezelf prikken met zo'n mini prikker en wat ik ook probeerde ik kon mezelf niet over die drempel zetten @Basisuil wat fijn, wat een opluchting joh!! ❤❤ @Ingeltje succes morgen! Iets van een boek mee of filmpje kijken op je telefoon en dan moet het vast goed komen