help zoveel flessen welke is beste!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door flowertje36, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hoi dames!

Er zijn zoveel verschillende flessen dat ik het eventjes allemaal niet meer zie!
    Ik wou difrax flessen nemen. Maar krijg van zoveel mensen zoveel ervaringen en tips.
    Graag jullie mening.

Ik hoor dat difrax teveel lekt. Dat dr Brown de flessen zijn en avent ook wel goed moet zijn.

Welke ervaringen hebben jullie met deze flessen?

Alvast bedankt

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Koop niet te veel flessen van 1 soort, maar liever meerdere verschillende flessen. Waar het ene kindje goed uit drinkt heeft de ander moeite mee. Wij hadden avent, mam en difrax in huis. Eerst ging avent heel goed, later ging hij flesweigeren en kochten we een brestflow(?) fles omdat die geadviseerd werd, maar die wou ide al helemaal niet. En toen pakte die inene de difrax heel goed. En de mam heeft hij altjd redelijk gepakt, dus die hadden we als reserve.
    Bij de mam en de difrax merkte we ook echt dat hij minder krampjes had, maar in het begin pakte hij de difrax gewoon heel slecht.
    Bekijk dus echt gewoon wat je kindje zelf wil.

Oh en het ligt er ook aan of je allleen flesvoeding wilt geven of ook combineren met drinken aan de borst. Niet alle spenen zijn namelijk geschikt ivm andere zuigtechnieken.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier altijd de avent natural gebruikt. Zijn heel fijn en dochters pakte ze vanaf het begin goed. Weinig krampjes hier gehad.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik gebruik voornamelijk de difrax. op zich zijn allen wel goed. ik vind dat in difrax vaak nog wat voeding blijft hangen in de bochten en dat is niet zo met de avent.
    de spenen van kruidvat trekken steeds vacuum. niet zo een fan van in het begin...

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 6!!! Verschillende flessen geprobeerd. Gelukkig steeds maar eentje van gekocht. Wat een opluchting toen we dr browns flessen hadden gevonden. Mijn zusje werkt op een kdv en adviseerde ze aan ons na al onze flesproblemen. Difrax lekt idd vaak, vooral snachts is dat echt heel erg irritant...

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier nooit lekkage met difrax. wel altijd water in het randje als je er water in doet aan de onderkant wat er weer uitloopt

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb nu een fles van advent in huis. (zat in de blije doos) verder koop ik nog eventjes geen flessen. Als het kindje deze niet fijn vindt ga ik een difrax kopen.
    Zonde van mijn geld om veel flessen in huis te hebben.
    Heel misschien dat ik wel een klein difrax flesje koop.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier fan van difrax! 1x lekkage gehad, na mailcontact met difrax nieuwe ventielen gekregen. Daarna nooit meer last van gehad.

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik ben begonnen met de difrax flessen. Deze waren prima en hebben nooit gelekt.
    Toen bleek dat mijn zoontje reflux had ben ik overgestapt naar Dr Brown en die waren ook goed.

10. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik had tijdens mijn 7 weken BV Avent Natural flessen omdat die ook op mijn kolf pasten, en imiteert mooi de borst. Helaas gestopt omdat ik een borstontsteking en spruw had wat echt te pijnlijk was, vanaf dat moment Difrax gaan gebruiken, ten eerste ligt die fijn in de hand, en mijn oog wil ook wat want het is gewoon een mooie fles haha! :)
    Maargoed, het is natuurlijk net wat je kindje pakt dus gewoon proberen. Maar Difrax lekken? Hoezo dan? Ik had het laatst een keer omdat het rubber waar het ventiel in zat blijkbaar niet goed zat, maar verder nergens last van? Kan me voorstellen dat ze lijken te lekken als er na het afwassen nog wat water in de randjes van de bodem zit maar verder?

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    In het begin hadden wij Medela Calma.

12. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaven bv en als ik weg was n flesje. Gebruikte eerst difrax, maar na klachten van m'n moeder ( lekken, en er bleef heet water in het randje van de bodem na opwarmen in de flessenwarmer) overgestapt op avent. Bij onze jongste ook gewoon avent gebruikt en heb nu weer het flesje uit de babydoos klaarliggen voor deze baby.

13. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Eerst borstvoeding en gebruik van flesjes van Tommy tipee in geval van afkolven. Hebben nu nog steeds Tommy tipee flesjes. Heel erg tevreden van maar zat gewoon ook mee dat ze een erg gemakkelijke eter is

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Ik heb vanaf het begin difrax gehad en vond het fijne flessen, juist omdat ze helemaal uit elkaar te halen zijn. Ik heb wel last gehad van lekkage, best veel eigenlijk. Maar ik had ook 6 flessen, 2 kleine en 4 grote. En hiervan zijn er 3 vervangen door Difrax.
    Volgende keer (als dat mag gebeuren) ga ik voor dr Brown. Ook goed tegen buikkrampjes, misschien beter zelfs en lekken niet.

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Super tips dames! Verstandig dus om meerdere flessen te halen.
    Gaan we daar eens even na zoeken. Lek flessen zijn niet echt ideaal nee.

16. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dr. Brown's-flessen, echt helemaal fan van. Zo veel fijner dan Difrax.😀

17. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ook heel erg fan van dr browns flessen. Avent drinkt hij niet goed uit.

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben een hoop verschillende flessen gebruikt, Avent, Difrax, Nuk. Maar zweren toch echt bij de flessen van dr.Browns

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben toch fan van difrax. Ik heb avent geprobeerd maar die vind ik niet fijn en mijn kinderen ook niet. Bij mijn dochter heb ik ook dr brown geprobeerd maar dat vond ze zelf niet zo fijn.
    Dus hier bij beide kinderen toch bij difrax uitgekomen. Waar je alleen aan moet denken is dat je in het ventiel een verhoging hebt met een 'scheurtje'. Soms zit die nog dicht en dan moet je dat even doorprikken met een sateprikker oid.

20. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dit ja :)

Deel Deze Pagina