Uitgerekend februari..welk slaapmateriaal?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Naomitje, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier ook een februari baby, in het begin lekker de eigen kleertjes (pff dat gepriegel met omkleden, zachte kleding voldoet ook en anders liggen ze de hele dag in pyama zoveel als ze slapen) met een badcape/dekentje en vervolgens nogmaals een dekentje met laken.
    Daarna heeft ze vanaf 4 weken tot 10 weken ingebakerd gelegen, romper met bakerdoek (als ze eruit was lekker een dekentje omgeslagen) en daarna in de slaapzak. Nu nog steeds fan van de slaapzak :)

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik geloof dat mijn antwoord hetzelfde is als bij iedereen ;)...
    Maar mijn 2 feb kindjes hebben gewoon in hun kleertjes met dekentje, lakentje geslapen, tot ongeveer 7-8 wkn, toen in slaapzak omdat ze onder deken uit wriemelden.

Deken voor ledikant is vrij groot en omdat je kort opmaakt, sla je deze dubbel en als het echt koud is gewoon een 2e dekentje bovenop.

Zorgen voor minimaal 2-3 katoenen dekens en voldoende lakentjes, en dan op later tijdstip als het nodig is slaapzakjes kopen.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Hier een januari kindje. Ze sliep in het begin in haar kleren onder een dubbel gevouwen dekentje met lakentje met een kruik. Soms had ze 2 dekentjes over.

Waarom eigen kleren?: omdat het bij die kleintjes nog voornamelijk verschonen - eten - slapen is. Onze kleine was een rand prematuur en ze had haar energie hard nodig voor andere dingen. Bovendien droeg ze erg comfortabele kleertjes, dus dan verspilde ik liever geen energie aan onnodig omkleden. Ze viel ook meestal al weer in slaap tijdens de fles. Zou ik haar daarvoor ook nog eens een pyjama aantrekken, dan was de kans groot dat ze al meteen in slaap zou vallen;)

Toen ze rond de 2 maand was, zijn we langzaamaan een ritueel gaan doen en kreeg ze een pyjamaatje aan.

4. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste weken zijn ze elke 2 tot 3 uur wakker voor een voeding, boertje, schone luier, even knuffelen en dan weer tukken tot de volgende voeding. En dat 24 uur per dag door. De avond is wat dat betreft hetzelfde als de ochtend en de middag. Ook maken ze hun kleertjes ook vrij regelmatig vies. 3 of 4 keer een schoon setje kleren aan op een dag is niet raar.
    Pas na een maand of 2 a 3 gaat er echt zoveel tijd tussen de voedingen zitten dat je een soort dag nacht ritme begint te krijgen en dus ook rituelen voor de ochtend en de avond. En als ze ongeveer en jaar zijn dan krijg je een echt bedtijd ritueel met pyjama aan, voorlezen, knuffelen, borst of papfles en dan doorslapen tot de volgende ochtend.
    Je zult merken dat het redelijk vanzelf gaat. :)

Deel Deze Pagina