Nu maar hopen dat ik niet binnen heel snel heel een zichtbaar buikje krijg. Zie en merk wel dat mijn buik veranderd, maar gelukkig is dat enkel voor mezelf zichtbaar. Merk wel dat ik het lastig vind om met vriendinnen af te spreken, lust graag een wijntje en/of biertje en zou erg opvallen dat ik nu niet drink. Thuis is dat wellicht nog te verdoezelen maar op een terras wordt dat lastig...
Hmm zeggen dat je een sapkuur doet? Zo snel zal dat niet gaan toch? Bij mn eerste heb ik tot week 23 gewacht om het op mn werk te vertellen. Niemand die iets gezien had
ik had het gelijk verteld aan me ouders en schoonouders kon het niet voor me houden:x hihi eerste keer zwanger vond het zo geweldig!! alleen de rest krijgt het pas bij 12 weken te horen!
Tot 23 weken is wel erg lang om te wachten op het werk... was daar aanleiding voor? Moet nog wel even bedenken wat ik zeg over mijn afwezigheid dinsdagochtend om naar de verloskundige te gaan. Maar zal iets in de trant van onderzoeken in het ziekenhuis zijn. Eventueel dat ik met iemand mee ga die ze ondergaat (vriend/vader). Op zich doen ze niet moeilijk op mijn werk wanneer je naar de arts/tandarts of iets moet dus komt wel goed.
@manon alleen directe familie weten het en wat collegaatjes omdat we al even in een IVF traject zitten..dusja dan kan je het niet helemaal stilhouden..maar die houden hun mond gelukkig allemaal..denk dat we het bij 10-11 weken wel gaan vertellen..dan is het denk ik wel veilig..
Als je in zo'n traject zit om zwanger te raken is het denk ik wel anders ja. Mensen zullen dan denk ik ook gerichter vragen of je niet inmiddels al zwanger bent. Zou het op zich wel graag aan mijn ouders vertellen, maar wil echt eerst zeker weten dat er niets mis is en de 12 weken grens achter me hebben. Ze verwachten niet dat wij zwanger zijn aangezien die wens door ons nog nooit is uitgesproken, eerder het tegenovergestelde...
Lieke, dan is het indd logisch dat je het niet geheim kan houden, mensen zullen ook wel super blij voor jullie zijn?! Manon, begrijpelijk. Spannend hoor! Ik had toen pas laat vertwld omdat ik er net werkte en ik het daarom best eng vond hoe ze zouden kunnen reagere. Maar was niks aan de hand gelukkig!
Hey meiden, Wij vertellen het aankomend weekend aan de opa's en oma's. Gewoon omdat we hun steun ook willen als het nu mis zou gaan. We willen niet weten wat het wordt. Blijft een verassing tot het eind.
Wij hebben het aan onze ouders en goede vrienden verteld. Na de mk weten mensen toch wel dat je er mee bezig bent.. De vorige keer hebben we het na de 8 weken echo aan veel mensen verteld, zoals de vrienden en collega's. Achteraf gezien geen spijt van gehad, zo kregen we veel steun toen het mis ging. Dat vond ik wel fijn. En wij willen wel graag weten wat het wordt en zullen dit ook vertellen.
Ik heb het alleen mijn zus verteld,toch wel fijn dat ik met iemand buiten manlief om kan praten erover ook als het nog mis gaat... We weten nog niet wannneer we het de rest van de fam vertellen,zoieozo wachten we de eerste echo.af.. Wij willen weten wat het word maar houden dan dat wel voor onszelf
Wij hebben het alleen aan mijn ouders en zijn ouders verteld de rest hoort het wel met 12 weken en op het werk wachten wij tot 16 weken moet vandaag beginnen en dan ben ik uit m'n proeftijd
@bailey ja dat klopt..want ze weten hoelang en hoe graag wij dit willen..en de steun die je krijgt van mensen is enorm en dat doet erg goed..dus nu leven ook collegaatjes mee en de directe familie..morgen eerste echo en dat is toch wel het spannendst..
Wij hebben het ouders, broers en zussen verteld. Wij willen wel weten wat het wordt. Maar dat delen we niet met de rest
Morgen de echo en de verloskundige op de agenda, kijk er naar uit, maakt het allemaal echter denk ik. Kan me er nog zo weinig bij voorstellen....
Morgen om 17.00 de eerste echo! Vind het zoo spannend.. Ik kan heel moeilijk mijn mond houden, manlief wil liever wachten tot na de 14 weken. Ik denk alleen niet dat ik dat kan. Maar doe mijn best. Onze ouders, broer en zus, opa's en oma's weten het al wel..
Ik ben vandaag bij de vk geweest. Vond het natuurlijk super spannend, omdat ik niet zo'n fijn gevoel erbij had. Toch hebben we een mooie verassing gehad: we hebben een heel klein hartje zien kloppen! Ik ben wel een paar dagen terug gezet, van 7.1 naar 6.4, maar dit klopt ook wel met mijn eigen gevoel dat het allemaal wat langzaam/later op gang is gekomen. Over 2 weken heb ik weer een echo, om te kijken hoe het er dan voor staat.
Oh wat fijn Liri! Nu lekker van genieten. Hopen op nog veel van zulke positieve nieuwtjes op dit forum. Ik heb morgenochtend 1e echo bij gynaecoloog, spannend! Wij hebben nog niemand verteld. Vind het nu nog wel leuk een geheimpje met ml te hebben, maar de vraag hoe lang ik dat volhou!