Uitgerekend in april 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door a flower, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    Zo, ik heb wat bij moeten lezen! Ben een paar dagen niet geweest. Lees vooral leuke berichten! Sommige weten het geslacht al! Ik kan wel merken dat ik een aantal weken minder ver ben in vergelijking met sommige anderen.
    Hier nu 13 weken. Het blijft toch spannend en onzeker. Ik heb nu lekker een weekje herfstvakantie, heerlijk even uitrusten! Daarna ga ik het nieuws aan mijn collega's vertellen en daarna ook aan de kids uit mijn klas. Maar.. eerst wacht ik de eerste maandag na de vakantie af want dan heb ik weer een controle. Heel erg, ik stel het steeds uit.. Hopelijk is dan alles goed. Ik denk dat ik een kaartje met een gedichtje erop neerzet met een kleine roze/blauwe traktatie erbij in de teamkamer. Dan hoef ik het niet zo tegen een gele groep te vertellen haha.

Wat ik vanochtend opeens merk toen ik in bed lag. Als ik op mijn rug lig en over mijn buik wrijf voel ik een soort bobbel ter grootte van een tennisbal (of iets groter/langgerekter) zitten. Onder mijn navel en het zit een beetje schuin eronder. Kan dit mijn baarmoeder zijn?

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ja hier ook last van veel afscheiding en ongewenst urine verlies..als ik nu voel dat ik moet plassen moet ik echt gaan want komt een hoop druk op te staan..lijkt wel alsof de kleine erop springt hihi

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Liri, kan, ik weet niet hoever onder je navel? Mijn baarmoeder zit al vrij hoog en zit nu ong. 2 vingers onder mn navel. Vk zal het je wel vertellen :)
    Leuk idee dat gedichtje!

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    ik heb geen idee hoe ik moet zoeken ernaar..eerste zwangerschap dus geen idee hoe zoiets aanvoelt..ze zeggen dat je het bij een 2e 3e of 4e eerder omhoog voelt komen dan bij een eerste..al heb ik wel het idee dat ik de kleine kan voelen..heel licht..lijkt op gewrijf..weet niet hoe k het anders moet zeggen ;)

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Hahah ja ik kan mn bm ook niet voelen hoor! Bedoelde meer dat de vk wel zal vertellen waar ze m voelt. :)
    Baby voelen in deze week voor een eerste is wel heel vroeg. Als je het begint te voelen is meer een soort gepop/ belletjes.

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    haha ja zoiets ist..kan t niet beschrijven hoe t aanvoelt..maar zoals je zegt..belletjes en geplop ;)

Kraamzorg zojuist geregeld en ook met zorgverzekeraar.. :)

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik en vriendlief kunnen de BM wel goed voelen, voelt raar hahaha. Sinds ML dit gevoeld heeft ong bij 11 weken, wilt hij geen 'geknuffel';) meer..
    Vind ik nu ook even niet erg, mijn libido is ver onder 0 denk ik hahaha

Kraamzorg heb ik ook al geregeld, voelt toch fijn om weer iets af te strepen.

Ik merk nu heel erg dat ik 'volwassener' ben als mijn vriendinnen. Soms erg moeilijk maar tja het is niet anders. Houdt me met hele andere dingen bezig en dat kunnen hun nog niet begrijpen (gemiddeld 22j )

8. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    Nu voel ik ook niet meer wat ik vanochtend voelde. Toen zag je het volgens mij zelfs een beetje op mijn buik. Wanneer ik nu of eerder al op mijn buik voelde kon ik ook niets speciaals voelen. Daarom was het vanochtend zo gek dat ik een duidelijke 'bobbel' voelde!

Ik heb me vandaag toevallig ook aangemeld voor kraamzorg!

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Haha goeie timing Liri :) weer iets afgestreept op het "to do" lijstje :)

10. Deb1979

Deb1979 Lid

26 sep 2013
    90
    0
    0
    Zuid Holland
    Alles of niets, ik heb dat ook met mijn vriendinnen, alleen zijn wij gemiddeld 34 :)). Hoop vriendinnen van mij hebben nog geen kinderen en zijn daar ook echt niet mee bezig.. Dus ik word niet altijd begrepen op het moment.. Dat ik bijvoorbeeld vroeg naar huis ga omdat ik gewoon doodop ben !! Ach pech voor hun !!
    Mijn vriendinnen met kinderen snappen het wel ;)

Ik voel ook echt niet mijn baarmoeder.. Lees het wel op sites dat het nu te voelen is, soort geribbelde grapefruit ofzo hahahaha
    Ook voel ik mijn kindje nog niet helaas ..
    Maandag weer echo dan bijna 14 weken, fijn weer even geruststelling dat alles oke is !!
    Gisteren weer een dagje buikpijn gehad en zelfs rugpijn.. Hebben jullie dat ook ??

Vandaag even helemaal niets !!! I like ;)

11. Lolliepopje

30 sep 2013
    41
    0
    0
    mama!
    Zeeland
    Kan zijn dat je blaas nog vol zat misschien en dst je baarmoeder wat in verdrukking zat...dan ligt die vast wat hoger..klinkt wel als je bm in elk geval;)

12. Lolliepopje

30 sep 2013
    41
    0
    0
    mama!
    Zeeland
    Hier had ik dwt bij d eerste heel erg hoewel schoonzus zwanger was maar die gaat er heel anders mee om dan ik..gewoon nog stappen enzo terwijl ik lekker bankhang..niks mis mee met beide maar ieder doet waar hij zich goed bij voelt. Dit keer zwanger met onze beste vrienden en voelt geweldig we kunnen alles delen en hebben veelal dezelfde kijk overal op..dus dubbel genieten:)

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Deb, bij de eerste was ik 23 en waren er veel studiegenootjes die het niet begrepen. Kreeg ik constant de vraag of het gepland was, maar ze brachten het alsof ze wilden weten of het gewenst was. Echt niet leuk. Dino was wel gepland maar ook ongepland zou hij zeer gewenst geweest zijn!
    Nu valt het wel mee, ben wel de enige van al mijn vrienden maar ze reageren juist super enthousiast.

Niet gek dat je je kindje npg niet voelt hoor. Kan bijna nog niet zo vrpeg bij de eerste (zou echt uitzondering zijn vlgns mij). Dan is het vaak pas rond de 18wkn of zelfs later. Wel voelen "darmplopjes" vaak beetje hetzelfde dus soms lijkt het wel zo. Vervelend van je buik/rugpijn!

14. Deb1979

Deb1979 Lid

26 sep 2013
    90
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee ik verwacht ook zeker nog niet het kindje te voelen hoor, ohh lijkt me wel heel leuk !!
    Morgen weer een echo, blijf er zenuwachtig voor, denk dat ik dat de rest van mijn zwangerschap zal hebben. Echo met 13 weken en 6 dagen, benieuwd naar de grootte van onze beeb.

Worden jullie ook moe van iedereen ( lees: oudere mensen ) die net steeds hebben over vroeger dit en vroeder dat... Bijv, nou vroeger mocht je dat gewoon eten, en vroeger rookten we gewoon, en is jullie generatie nu zo slecht dan ???? Pfffffffff zucht !!!! Wees blij dat we gezond doen :)) hahahaha even klagen hoor !!!

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja valt me ook op dat zwanger zijn automatisch betekent dat je ongewenst advies krijgt over alles. Pfff. Maar ja vaak wel goed bedoeld. :)

Ff klagen: zl is de hele nacht aan het spoken geweest. Heb amper drie uurtjes geslapen en ben zoooo moe! Okee klaagbericht bericht over :D eens even kijken of ik weer kan gaan hardlopen, eerste weken ging het echt niet, hopelijk nu weer wel.

16. Deb1979

Deb1979 Lid

26 sep 2013
    90
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja vast goed bedoeld inderdaad, maar wel irritant :)
    Succes met hardlopen !! Stoer hoor!! X

17. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb as vrijdag weer een echo,vind t ook wel weer spannend hoor!
    Morgen ga ik me aanmelden bij de kraamzorg,ben nu 13 weken vandaag en nog steeds best wel moe,maar heb er ook 2 rondlopen,de oudste heeft vakantie dus leuke dingen doen deze week

18. Lolliepopje

30 sep 2013
    41
    0
    0
    mama!
    Zeeland
    Hihi ja herkenbaar en dan alles weglachen of wij van niks weten...zoals dat vroeger de kinderen nog los op de achterbank lagen enzo..pfff nou nj weten we veel meer en ik wil het beste voor mn kind...vroeger was alles anders dusja dit ook..;)

19. Deb1979

Deb1979 Lid

26 sep 2013
    90
    0
    0
    Zuid Holland
    Hahahaha goed te lezen dat jullie ook bemoeiende ouderen om je heen hebt :) ach probeer me er maar niet aan te storen ( lukt alleen niet )
    Heb ook al geleerd dat als mensen vragen of ik borstvoeding ga geven of waar ik wil bevallen ik vooral moet antwoorden dat ik het nog niet weet.. Alle argumenten vliegen ander soms je oren.. ( overigens weet ik echt nog niet of ik borstvoeding ga geven of niet ) hahahah lekker even klaagdagje :))

20. Lolliepopje

30 sep 2013
    41
    0
    0
    mama!
    Zeeland
    Hahaha ja zwanger ben je nooit alleen hoor word er ook doormoe van en eigenlijk ook dst je niet schijnt te mogen "klagen" dat het soms best even zwasr is om zwanger te zijn ..iedereen verwacht maar dat je geniet... jaa ik ben onwijs gelukkig met mn zangerschap, ja dit is waar ik en mn man meer dan een jaar naar uitkeken...ja ik heb een miskraam gehad en ik weet dat ik dolgelukkig mag zijn dat het nu goed lijkt te gaan.. maar nee ik vind het zwanger zijn opzich niet leuk met alle kwaaltjes en het negen maanden totaal niet mijzelf zijn...pfffff mwar ik do het met alle liefde voor onze kleine prinses...hihi zo dat is eruit ;)

Deel Deze Pagina