Uitgerekend in april 2014!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door a flower, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    Wat leuk dat jullie al zo vroeg een echo kunnen doen. Ik vind Dino trouwens een super toffe naam :)
    We lopen waarschijnlijk inderdaad redelijk gelijk op, mijn periode duurt meestal 32 dagen.

2. Mom2Bvannummer3

Mom2Bvannummer3 Actief lid

22 aug 2013
    106
    0
    0
    Amstelveen
    Hoi, ik ben ook uitgerekend in april, volgens mij op 21 april (nu 5 weken en 3 dagen). 4 september mag ik voor het eerst naar de verloskundige.....

3. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    Oh tof!
    Mijn berekening zegt 20 april voor mij. Maar ik ben wel benieuwd wat de verloskundige voor berekening gaat maken!

4. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    @Jodda, ook 17 september termijnecho, echt iets om naar uit te kijken!
    Bij mij weet m'n zusje het wel, mijn tante weet 't nu ook, omdat ik erachter ben gekomen dat zij in april een kindje verwacht en ik ook;)
    Nu weet een vriendin 't ook en nog een vriendin laat ik 't eerder weten.
    Ouders, verdere familieleden en verdere vrienden laten we het bij 3 maanden weten als we zeker weten dat alles goed zit

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Welkom Jodda! Ook op dezelfde dag uitgeteld als ik..Leuk! :) is ook onze eerste..vindt het super spannend allemaal..:)

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Net terug van de echo en mooi kloppend hart gezien :) terug gezet naar 6.6 wkn. 11 april uitgerekend, mijn broertjes vrrjaardag hahah. 12 sept. de termijn echo.

Mom2be gefeliciteerd en welkom!

A flower, heb het net qaan mn moeder en schoonmoeder verteld, zaterdag aan mn vader. Leuk dat je gelijk op gaat met je tante!

Jodda, bedankt :-D zn naam is eigenlijk Dean maar iedereen noemt hem altijd dino haha.

7. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Dat lukt dus al bij zo'n vroege echo. Super hoor!

8. Mom2Bvannummer3

Mom2Bvannummer3 Actief lid

22 aug 2013
    106
    0
    0
    Amstelveen
    Zo, hier kan ik wel iets meer uitgebreid over mezelf vertellen. Ik ben dus Mom2Bvannummer3, mijn naam zegt eigenlijk al genoeg. Ik heb dus al twee kindjes, een dochter van 9 en een zoontje van 6. Deze kinderen zijn van mijn ex-man (ik ben 4 jaar geleden gescheiden).
    Sinds 3 jaar heb ik een nieuwe partner en mijn nieuwe partner en ik verwachten dus samen een kindje.
    We vinden het allebei super spannend, mijn partner nog meer dan ik, want voor hem is het zijn eerste echte kindje (ook al beschouwt hij mijn dochter en zoon als zijn eigen kinderen).
    Mijn kinderen weten nog niet dat ze een broertje of zusje krijgen, want ze zijn momenteel bij mijn ex-man. Mijn ex-man en ik hebben co-ouderschap, en dat houdt in dat ze twee weken bij hem zijn en daarna weer twee weken bij mij. Aanstaande zondag gaan we ze ophalen en dan gaan we het grote nieuws aan ze vertellen, ik ben benieuwd hoe ze reageren !
    Aan de familie hebben we het ook al verteld. Dat komt omdat mijn partner de enige is die de familienaam kan voortzetten. Mijn partner heeft 2 broertjes, maar die zijn beiden getrouwd met een man, dus kinderen komen daar niet.
    Mijn partner is nu 40 jaar, niemand had meer verwacht dat hij vader zou worden, dus voor mijn schoonmoeder was het een super cadeau, ze viel zowat flauw en is door het dolle heen !
    Ook de aanstaande ooms moesten huilen van geluk, eindelijk een écht neefje of nichtje in de familie !!!!
    Mijn familie reageerde helaas wat lauw, maar dat had ik al verwacht. Mijn ouders kunnen helaas alleen maar aan geld en financiën denken, dus dat was het eerste wat ik naar mijn hoofd gegooid kreeg.... Hoe we dat allemaal financieel denken te redden enzo..... Nou ja,misschien moet het eerst nog even bij ze bezinken en kunnen ze in een later stadium blij voor me zijn !!!!

9. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    @ bailey1987, wat fijn dat de echo zo goed was! het lijkt me super om het kloppende hartje van 't baby'tje te zien :) grappig dat je op de verjaardag van je broertje bent uitgerekend.
    Hoe reageerden je moeder en schoonmoeder op het vertellen van je zwangerschap?

@mom2bvannummer3, welkom en gefeliciteerd!
    spannend zeg om het je 2 andere kinderen te vertellen, volgens mij vinden kinderen het altijd wel leuk als ze een broertje of zusje krijgen ;)
    Wat fijn dat je schoonmoeder en aanstaande ooms zo enthousiast zijn!
    Vervelend zeg dat je familie zo reageert, denk je dat je blij nieuws verteld krijg je zoiets... ik hoop voor je dat ze er later blij mee zijn, wie vindt een klein wondertje nou niet leuk :)

Vanmorgen is een informatrice van 'moedersvoormoeders' langs geweest. Echt een heel gezellige vrouw!
    Ze ging mijn plas checken op het HCG hormoon, toch leuk om het nog een keer bevestigd te zien dat je echt zwanger bent!
    Eigenlijk is het echt een kleine moeite om eraan mee te doen, en ik vind het een fijn idee dat ik andere vrouwen ermee kan helpen :)
    Nu mag ik tot 30 oktober mee doen, lang he! tot 16 weken. Dan heb ik vast al wel een zwangerschapsbuikje, kan niet wachten!!
    Heb net Bepanthen zwangerschapsstriemen balsem gekocht. Het zal vast niet helemaal te voorkomen zijn, maar het idee is leuk dat ik er wat aan doe ;)

Hebben jullie nog last van misselijkheid? Bij mij is 't weg, heerlijk vind ik dat! Al lust ik nog niet graag brood met kaas of vet eten zoals patat ofzo, daar moet ik niet aan denken. De komende weken gaat het hormoon omhoog stijgen, dus ik ben benieuwd hoe ik er over een paar weken voor sta met m'n misselijkheid :p
    Ga over 2 weken op vakantie met de auto naar Frankrijk, is natuurlijk niet heel ideaal als ik telkens moet kotsen in de auto, hopen op het beste.

Nou, ik ga lekker onkruid uit de voortuin halen! Fijne dag!

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @bailey wauw wat mooi zeg om een kloppend hartje te zien!! :) Ik mag 3 sept..komt steeds dichter bij..spannend!

11. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    @mom2Bvannummer3, zo'n reactie van je eigen familie is wel heel jammer natuurlijk. Hopelijk moeten ze idd even wennen. Wie smelt nou niet wanneer ze weer een klein wondertjes in hun armen kunnen houden?!

Ik heb de vorige keer ook meegedaan aan MvM. Was ik heel trots op, jammer dat ik toen eerder moest stoppen. Ik vond het ook een kleine moeite om te doen. Nu heb ik mezelf niet aangemeld. Ik wil zelf eerst eens rustig afwachten hoe het gaat verlopen. Ik ben toch wat voorzichtiger deze keer!

Gister kwam ik wat licht bruin/oud bloed/slijm tegen... Dat heb ik nog niet meegemaakt.. Geen krampen/pijn/oid, dus ik hoop maar dat het niets is?

12. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    @Bailey1987: Super tof dat je het hartje al hebt gehoord. En Dino als nickname voor Dean is wel logisch ja :p

@Mom2Bvannummer3: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Inderdaad beetje teleurstellend als familie niet enthousiast reageert. Maar wat heerlijk dat je schoonfamilie zo dol enthousiast is!

@Aflower: Fijn dat je misselijkheid minder is geworden. Ik hoop dat je er geen last van hebt onderweg!
    Ik ben tot nu toe helemaal niet misselijk geweest, geluksvogeltje ben ik. Het enige dat ik voel is af en toe buikpijn.

@Liri: Ik hoop dat die afscheiding niets negatiefs betekent. Maar ik heb gelezen dat dat wel vaker voorkomt en je je pas zorgen hoeft te maken bij buikpijn en meer bloedverlies.

Wat kruipen de dagen voorbij zeg. Ik zit echt te wachten op meer tekenen van zwangerschap, zodat het wat definitiever gaat voelen. Ik zit te wachten op een buikje, op de echo, op dat de 1e 12 weken voorbij zijn en ik het tegen iedereen durf te zeggen.

13. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    Ja, de dagen kruipen idd voorbij. Ik merk ook dat ik steeds toeleef naar het volgende bijzondere moment.

Kwaaltjes heb ik nog niet zo. De vorige keer begon dat met 6 weken. Dat is nu alweer bijna. Ben er wel een beetje huiverig voor haha. Ik was niet heel erg misselijk maar had wel een periode dat ik me in de ochtend niet zo lekker voelde. Daarna ging dat over op het avondeten: ik had daar totaal geen trek in! Ik ben erg benieuwd hoe dat nu gaat verlopen.

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    @momma2Bvannummer3: jammer zeg zon reactie! Misschien ook nog even aan het idee wennen?

@liri, heel normaal hoor! Had ik in het begin bij Dean ook.

@meiden zonder kwaaltjes, heerlijk, geniet ervan! Ik voel me best beroerd eigenlijk. Ben ook al 3 kg afgevallen. Bleugh misselijk en super duizelig (bloeddruk is ook vrij laag 94/63).

@jodda, hopelijk vind je een goede afleiding ander worden het een lange 9 maanden ;)

15. jasmi

jasmi Lid

11 aug 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jodda, herken je gevoel wel, kan ook niet wachten tot de eerste twaalf weken voorbij zijn en iedereen het mag weten. Voorlopig eerst nog naar de eerst echo toeleven, pfff pas 4 september haha.

16. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    @Liri, gewoon maar over je heen laten komen, je kan er niets aan veranderen.
    @Jasmi, 4 september al! Haha das mega snel joh :p ik pas de 17e (not fair)

Ik heb de laatste weken ontzettend veel dromen 's nachts en ik slaap daardoor onrustig. Afgelopen nacht echter was het mega heftig. Ik droomde dat m'n man (die werkt bij de politie) in een gevaarlijke situatie terecht kwam waar hij ervoor koos om over te gaan op actie en een heel aantal criminelen onschadelijk maakte, maar onvermijdelijk zelf ook om werd gebracht. Ik was erbij en raakte helemaal in paniek. Nadat m'n man overleden was kwam er een andere agent die de andere criminelen aanpakte en ik rende naar mn man toe en zijn lichaam was nog warm, maar helemaal bebloed en ik in mijn droom bidden dat hij niet echt dood was... keihard janken. Het leek zo echt. Toen werd ik wakker en was ik nog steeds in shock, ik was echt opgelucht dat ik toen tegen mn man aan kon kruipen in bed en moest nog even een traantje wegpinken. Man man man, heftig!

17. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    Oh Jodda, van die dromen zijn echt vreselijk! Daar kun je, ook als je alweer even wakker bent, nog zo aan blijven denken hè?!
    Ik heb trouwens ook wel het idee dat ik wat meer droom.. Maar gelukkig niet van die onrustige dromen, want dan slaap je idd ook niet zo lekker.

18. Liri

Liri Actief lid

15 aug 2013
    131
    0
    0
    En voor sommigen van ons, aangezien er een aantal tegelijk oplopen: we zitten vandaag op 6 weken!

19. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    6 Weken! Hoera! haha

20. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hoiii meiden,
    Mag ik ook gezellig meekletsen??? Ben 28 April (volgens eigen berekening) uitgerekend!

Deel Deze Pagina